E30 M50/M52 swap FAQ/how-to

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• jmp2002
    replied
    Kyllä tuli monet kerrat leimattua m50, ilman muutoskatsastusta, mutta eihän se laillinen ole vaik katsastusmies ei huomaa..

Ja eihän siihen saa m50b20 laittaa ilman abs jarruja m42 saa kun vertaa normi is malliin...

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Vaikka m5x miehiä oonkin, niin noista laita ennemmin m42. Tuo m50b20 on semmonen luuska että huhhuh. m52b20 on jo huomattavasti parempi esitys, vaikka numeroiden mukaan ei paljoa eroa. Ja on ~30kg kevyempikin, mitä m50 versio.

Leave a comment:

• sonkko123
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Kyllähän se abs vaatii lain mukaan...
    joo kävinkin tossa konttorilla sitten kyselemässä.

Vaihtoehtoina nyt pyörii sitten m50b20 tai m42b18 tonne keulille, kumpi ois teidän mielestä parempi? noh... 6mukinen on aina 6mukinen... mutta niin Ellei absien laitto ole selkäpiitä karmivaa touhua niin työnsä kuin hintansakin puolesta...
    Mites jos ostaisi vaan sen b25 padan ja hieroo sieltä vähän laikalla pois 2.5 merkintöä ja maalia päälle rajusti? ja leimaa vaan b20 merkinnällä ?

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    Kyllähän se abs vaatii lain mukaan...

Leave a comment:

• sonkko123
    replied
    Abs?

Mites ku mulle on tulossa tossa -90vm farkku, isot tolpat ymsyms löytyy, mutta EI OLE ABSEJA!? mites niiden kanssa nyt sitten käy? Ja millanen homma laittaa siihen ne JOS pitää olla, pitää tarkistaa huomenna vielä konttorilta.

Leave a comment:

• bmw89
    replied
    mulla taas on ollut getragit 240 ja nyt 260 + kokoajan m20b20 kytkinsetillä ja hyvin pelittää :think m40 kardaania tosin piti 5cm lyhentää

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Mulla oli aikanaan m20b20 kytkinsetillä, ei pitänyt yhtään. Ja ei ollut montaa kilometriä takana kyseisellä levyllä + asetelmalla.

Leave a comment:

• Zetz
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Mulla oli joskus aikoinaan, vauhtipyörä ja kytkin oli m20b25 perästä ja muistaakseni tein painelaakerin alle 6mm speiserin. En laittaisi sitä m40:pin pikku kytkintä enää m50:pin perään, tulee vaan paha mieli kun se ei jaksa pitää. Ei se laatikko mene yhtään sen taaemmaksi kuin muutkaan 5.vaihteiset, ainoa mitä joudut muuttamaan on vaihdekepin tangot, pikku lyhennys ja avot..

Ps. Mulla olis tuossa uusi paketissa oleva m50 kytkin joutilaana, sachs laatua halavalla..
    kiitos tiedosta, kyllä se m40 kytkin pitää, tulossa kuitenkin vaan emännän kauppakassi, oli kuulemma liian laiska tuolla m40b18 koneella. jos tuo m40 kykin antautuu niin on mulla tuossa hyllyssä se m50 pakettikin.

Leave a comment:

• Daa Daa
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    onko kukaan laittanut m40 perästä olevaa getragin laatikkoa, sehän käy m50 moottoriin suoraan kun ottaa myös vauhtipyörän ja kytkimen m40 koneesta, itsellä olisi noin tulossa mutta kuulemma laatikko menee liian taakse jolloin vaihdekeppiä ei sa paikoilleen.
    Mulla oli joskus aikoinaan, vauhtipyörä ja kytkin oli m20b25 perästä ja muistaakseni tein painelaakerin alle 6mm speiserin. En laittaisi sitä m40:pin pikku kytkintä enää m50:pin perään, tulee vaan paha mieli kun se ei jaksa pitää. Ei se laatikko mene yhtään sen taaemmaksi kuin muutkaan 5.vaihteiset, ainoa mitä joudut muuttamaan on vaihdekepin tangot, pikku lyhennys ja avot..

Ps. Mulla olis tuossa uusi paketissa oleva m50 kytkin joutilaana, sachs laatua halavalla..

Leave a comment:

• Zetz
    replied
    onko kukaan laittanut m40 perästä olevaa getragin laatikkoa, sehän käy m50 moottoriin suoraan kun ottaa myös vauhtipyörän ja kytkimen m40 koneesta, itsellä olisi noin tulossa mutta kuulemma laatikko menee liian taakse jolloin vaihdekeppiä ei sa paikoilleen

jarrutehostajaks tuli mk2 jetan tehostin polkimen tangon lyhennyksellä ja bemarin pääsylinterillä, johon joutui tekemään tehostajan tangon poteroon n:2.5cm pitkän tulpan kun ei muuten pohjaa.

Leave a comment:

• Kontsa
    replied
    E34 öljypohja käy M54:ään, öljypumpun imuputki E38:ta pitäisi käydä, tai sitten askartelet alkuperäisestä. M54 käyttää sähköistä kaasupoljinta, ja itsellä M52TU kanssa ei ix tehostaja sopinut, vakio tehostaja sopii juuri ja juuri. Pakosarjojen kanssa voi tulla ahdasta katillisten kanssa, mutta en osaa muuten asiaan mitään sanoa kun en itsekään ole vielä putkistoa edes aloittanut.

Leave a comment:

• jorge636
    replied
    kysmys m54

eli itellä m54 b25 swap onko tietoa että käykö öljypohjan vaihdossa samat toimenpiteet vai käykö edes m52 öljypohja e34:sesta m54:seen? ja tuleeko ottaa muuta huomioon tuon m54: sen kanssa?

Leave a comment:

• Skena
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Mikä siinä ahdistaa?
    Väärässä kohtaa pitäs lyyä kiinni
    Ei siis kohtaa reiät.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by Skena View Post
    - Öljypohja ja öljytikku seuraavista: E34M50, E34M51, E38M52

^^ E34M51 Öljypohja ei käy M52 swapin kanssa.
    Mikä siinä ahdistaa?

Leave a comment:

• Skena
    replied
    - Öljypohja ja öljytikku seuraavista: E34M50, E34M51, E38M52

^^ E34M51 Öljypohja ei käy M52 swapin kanssa.

Leave a comment:

Working...
X