Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Helmojen maalaus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • easy_ac
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 452
    • Tampere

    #31
    näkee nyt mitä tulee vai tuleeko mitään ku rupeen noita miksaamaan... onneks on harjoitus maalaus no panic..

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #32
      800 vesihionta hiomavärin jälkeen niin ei varmasti paista pohjat eikä harmita jälkeenpäin! Ennen hiomaväriähän on sama pyöritellä vaikka 240:llä kuivalla.

      Vesihionta on tietty vähän hitaampaa mutta paljon mukavempaa kun ei tarvitse pölyjä imeskellä keuhkoihin eikä hiomapaperikaan mene jatkuvasti tukkoon.

      Näillä siis kunnon pohjat, toinen juttu jos meinaa jotain kittimöykkyjä tehdä.. silloinhan se on sama vaikka jaloin polkea pohjat

      Comment

      • easy_ac
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 452
        • Tampere

        #33
        joo no pohjien teko on hallussa kyllä... ja eilen kävin maalaamassa uudestaan kun tuo yks epä onnistu... nyt sain jo ihan nättiä pintaa, mutta ainut ongelma on hallissa oleva pöly... unohin laittaa imurin pääälle... siis semmosen ilmastointi homman... niin musta pinta .. siinä näkyy se pöly tosi helposti.. mutta kuitenki tänään/huomenna ois tehä pohjat loppui´hin noihin katteisiin.. sit maaliin alkuviikosta.. ja sit puskimien kimppuuun

        Comment

        • Dj Niksperi
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 2437
          • Salo, Finland

          #34
          Originally posted by Toomas
          Mistä tilasit nuo levikkeet ja minkä hintaset oli? Kuinkas teit tuon puskurin korin väriseksi? Tuleeks ne levikkeet liimalla kiinni?
          Helmat tilasin Salon Autotalosta ja ovat alkup.BMW helmat ja sopivuus oli 110%. Helmat tulee kiinni muutamalla ruuvilla auton alta ja sitten helman kummastakin päistä. Itse helman alle piiloon jää läjä kiinnikkeitä jotka tilataan tietenkin erikseen. Maalausksen hoiti Halikossa oleva pieni maalaamo. Puskurit maalattiin myös siellä. Hintaa kaikille tuli yht. ~600€(puskurien maalaus, helmojen maalaus, häivytys ja kiinnilaitto). Mutta helmojen/puskurien maalaus ei ole kovinkaan hankalaa -> puhdista/pese huolellisesti kaikkialta kuivaa+anna kuivua jonkin aikaa. Karhenna pinta. Muovipohjustinta reilusti joka paikkaan ja huolella! Esim vakiopuskurin sumarien kolot+puskurin ripojen välit alkavat ensimmäisinä hilseilemään jos ei ole kunnolla primeria! Anna primerin kuivua! Sitten seuraavaksi pohjamaali huolellisesti päälle. Anna kuivua. Sitten auton väri päälle. Anna kuivua. Lopuksi (reilusti) lakkaa. Valmis. Ja hiljaa hyvä tulee, kiireellä ei tule kuin kusipäitä
          BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
          Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

          -Team Pussihousu-
          Salo///Works
          sigpic

          Comment

          • easy_ac
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 452
            • Tampere

            #35
            eikös tuo lakkaaminen kannata tehdä niin että... lakkaa jotain 3 kerrosta... antaa kuivaa ihan kokonaan.. hioo mataks jollain 1200 vesissä ja lakkaa lisää 3 tai 4 kerrosta.. ainakin tulis jämpti .. viititkö laittaa kuvan helmoistas siis miten se tulee siihen kynnyslistan kohalle... kun ei oikein älyä.... ajattelin vaan että onko ite hankala vääntää paikalleen nätisti

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #36
              Originally posted by easy_ac
              eikös tuo lakkaaminen kannata tehdä niin että... lakkaa jotain 3 kerrosta... antaa kuivaa ihan kokonaan.. hioo mataks jollain 1200 vesissä ja lakkaa lisää 3 tai 4 kerrosta.. ainakin tulis jämpti .. viititkö laittaa kuvan helmoistas siis miten se tulee siihen kynnyslistan kohalle... kun ei oikein älyä.... ajattelin vaan että onko ite hankala vääntää paikalleen nätisti
              Ja jos on sileää roskatonta pintaa niin karhunkieli riittää mattaamiseen, sillähän ne kolot on muutenkin käytävä läpi. Autotallimaalauksissa tulee kyllä yleensä niin paljon roskaa että joutuu tosiaan hieraisemaan 1200:lla ainakin pahimmat paikat

              Comment

              • iikka
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2597
                • Oulu

                #37
                Originally posted by Janzki
                Eikö 400 oo vielä aika karkeeta? Sen hionta jäljet näkyy viel maalin alta..Joku 600 vois olla paree..Jos oikeen hyvän haluaa.
                ei oo liian karheeta... ainoa jos on joku hopeen värinen auto niin sit kannattaa hioo 500 muuten 400.... ps. onhan nuita tullu tehtyä
                Speed costs, how fast you wanna go?

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #38
                  ite tein loppuhionnan hopeaksi tulevaan autoon 320 ja tuli erittäin hyvä. Mut ainahan se on parempi mitä sileämmällä sen hierasee
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • easy_ac
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 452
                    • Tampere

                    #39
                    no tietysti... mut oon kuullu et jotkut filleri värit tavallaan "kutistuu" tai siis että ei välttämättä heti näy hionta jälet alta mut sit joskus myöhemmin ne tulee paistamaan läpi.. prkl kun on rahat lopussa ja pitäs pohjamaalia ostaa että saan nuo loput muovinkappaleet väriin ja pääsis sitten puskimien kimppuun.. ja muutenki tarviis ostaa vaikka mitä tarvikkeita.. kellään tietoo paljon viskositeettikuppi maksaa? maalarit haloo vois muuten tehdä ihan oman maalaus topikin kun täällä on vähän näitä tämmösiä random topikkeja.

                    jos vaikka asiasta kiinnostuneet sais apua ammattimaalareilta. Itellä alkaa olla jo "teoria" hallussa jotenkuten , mutta pitää harjotella.. kun ei oo ketään neuvomassa vieressä kun alkaa hommailee niin ei auta muu kuin kokeilla ja katua aina välilä

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Niin no...ilman 2-K filleriä on puolen vuoden kuluttua kaikki pakkelireunat ja hiontaskraadit näkyvissä...
                      Eli tuo 2-Komponenttinen pohja/hiontaväri on se TÄRKEIN juttu tuossa auton väriinsaattamisprojektissa. Jos se unohtuu alueilta missä lakkapinta on jouduttu hiomaan puhki, on lopputulos viimeistään vuoden kuluttua pilalla.

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #41
                        Originally posted by Hemi
                        Niin no...ilman 2-K filleriä on puolen vuoden kuluttua kaikki pakkelireunat ja hiontaskraadit näkyvissä...
                        Eli tuo 2-Komponenttinen pohja/hiontaväri on se TÄRKEIN juttu tuossa auton väriinsaattamisprojektissa. Jos se unohtuu alueilta missä lakkapinta on jouduttu hiomaan puhki, on lopputulos viimeistään vuoden kuluttua pilalla.
                        niin ja tuonkin on syytä antaa painua rauhassa muutaman päivän tai jopa viikon verran jos hyvää tekee. Kummasti painuu nuo hiomavärit/"ruiskukitit" ajan myötä ja piirtyy varmasti kaikki rajat läpi mikäli hötkyilee.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Ainakaan Sikkensin multi use 2-K filleri ei ihan ilmakuivattunakaan painu enään vuorokauden jälkeen yhtään mihinkään. Eli ihan surutta voi vetää jo seuraavana päivänä paperilla yli ja vetää lopulliset pinnat päälle.
                          Käytän tätä esim.valmistamissani kolmikerrosmaalatuissa komposiittirakenteissa jotka makaavat mm.Australian ja Afrikan lämmöissä ilman pienintäkään pelkoa jälkipainumista tms.ongelmista. Sulkee kyllä kaikki rajat/skraadit lopullisesti alleen kunhan fillerin ja kovetteen sekoitussuhde on edes lähelle oikea. "Betonointi" kuvaa hyvin ko.tuotteen ominaisuuksia...

                          Comment

                          • easy_ac
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 452
                            • Tampere

                            #43
                            siis häh ? jos joudun hioo sen verran pohjia että menee lakasta läpi niin pitäs käytttää fillerii ? itellä ruiskussa 1.5 suuutin.... saa varmaan reilummin ohennella että alkaa väri tulla ruiskusta läpi :o

                            Comment

                            • loyal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1480
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by easy_ac
                              siis häh ? jos joudun hioo sen verran pohjia että menee lakasta läpi niin pitäs käytttää fillerii ? itellä ruiskussa 1.5 suuutin.... saa varmaan reilummin ohennella että alkaa väri tulla ruiskusta läpi :o
                              Mulla on pintaväriruisku paskana, että vedän nyt devilbissin GTI:llä ja 1,4 suuttimella, ja iihan ok tulee.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Siis aina kun pohjille tulee 1-K(perusväri) ja 2-K(pintalakka) tavaran rajapinta, pitää se sulkea 2-K fillerillä jos lopputuloksesta haluaa pysyvän.
                                Eli kyllä...jos hiot lakan puhki, pitää puhkaistu alue "betonoida" 2-K hiontavärillä. 1.4mm:n suuttimella minä vedän kaikki vuosittaiset kymmenet litrat hiontaväriä. Itse en vedä tällä siis mitään ylivetoja, vaan kaikki korjatut/oikastut/lakattomaksi hiotut alueet. Toisaalta myös käytän tätä aivan hienoimmissa vesihiontaisissa oikaisuissa jolloin tuo veden kanssa läträämisen voi tehdä riskittömästi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎