näkee nyt mitä tulee vai tuleeko mitään ku rupeen noita miksaamaan... onneks on harjoitus maalaus no panic..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Helmojen maalaus..
Collapse
X
-
800 vesihionta hiomavärin jälkeen niin ei varmasti paista pohjat eikä harmita jälkeenpäin! Ennen hiomaväriähän on sama pyöritellä vaikka 240:llä kuivalla.
Vesihionta on tietty vähän hitaampaa mutta paljon mukavempaa kun ei tarvitse pölyjä imeskellä keuhkoihin eikä hiomapaperikaan mene jatkuvasti tukkoon.
Näillä siis kunnon pohjat, toinen juttu jos meinaa jotain kittimöykkyjä tehdä.. silloinhan se on sama vaikka jaloin polkea pohjat
Comment
-
-
joo no pohjien teko on hallussa kyllä... ja eilen kävin maalaamassa uudestaan kun tuo yks epä onnistu... nyt sain jo ihan nättiä pintaa, mutta ainut ongelma on hallissa oleva pöly... unohin laittaa imurin pääälle... siis semmosen ilmastointi homman... niin musta pinta .. siinä näkyy se pöly tosi helposti.. mutta kuitenki tänään/huomenna ois tehä pohjat loppui´hin noihin katteisiin.. sit maaliin alkuviikosta.. ja sit puskimien kimppuuun
Comment
-
-
Originally posted by ToomasMistä tilasit nuo levikkeet ja minkä hintaset oli? Kuinkas teit tuon puskurin korin väriseksi? Tuleeks ne levikkeet liimalla kiinni?BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
eikös tuo lakkaaminen kannata tehdä niin että... lakkaa jotain 3 kerrosta... antaa kuivaa ihan kokonaan.. hioo mataks jollain 1200 vesissä ja lakkaa lisää 3 tai 4 kerrosta.. ainakin tulis jämpti .. viititkö laittaa kuvan helmoistas siis miten se tulee siihen kynnyslistan kohalle... kun ei oikein älyä.... ajattelin vaan että onko ite hankala vääntää paikalleen nätisti
Comment
-
-
Originally posted by easy_aceikös tuo lakkaaminen kannata tehdä niin että... lakkaa jotain 3 kerrosta... antaa kuivaa ihan kokonaan.. hioo mataks jollain 1200 vesissä ja lakkaa lisää 3 tai 4 kerrosta.. ainakin tulis jämpti .. viititkö laittaa kuvan helmoistas siis miten se tulee siihen kynnyslistan kohalle... kun ei oikein älyä.... ajattelin vaan että onko ite hankala vääntää paikalleen nätisti
Comment
-
-
Originally posted by JanzkiEikö 400 oo vielä aika karkeeta? Sen hionta jäljet näkyy viel maalin alta..Joku 600 vois olla paree..Jos oikeen hyvän haluaa.Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
ite tein loppuhionnan hopeaksi tulevaan autoon 320 ja tuli erittäin hyvä. Mut ainahan se on parempi mitä sileämmällä sen hieraseeRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
no tietysti... mut oon kuullu et jotkut filleri värit tavallaan "kutistuu" tai siis että ei välttämättä heti näy hionta jälet alta mut sit joskus myöhemmin ne tulee paistamaan läpi.. prkl kun on rahat lopussa ja pitäs pohjamaalia ostaa että saan nuo loput muovinkappaleet väriin ja pääsis sitten puskimien kimppuun.. ja muutenki tarviis ostaa vaikka mitä tarvikkeita.. kellään tietoo paljon viskositeettikuppi maksaa? maalarit haloo vois muuten tehdä ihan oman maalaus topikin kun täällä on vähän näitä tämmösiä random topikkeja.
jos vaikka asiasta kiinnostuneet sais apua ammattimaalareilta. Itellä alkaa olla jo "teoria" hallussa jotenkuten , mutta pitää harjotella.. kun ei oo ketään neuvomassa vieressä kun alkaa hommailee niin ei auta muu kuin kokeilla ja katua aina välilä
Comment
-
-
Niin no...ilman 2-K filleriä on puolen vuoden kuluttua kaikki pakkelireunat ja hiontaskraadit näkyvissä...
Eli tuo 2-Komponenttinen pohja/hiontaväri on se TÄRKEIN juttu tuossa auton väriinsaattamisprojektissa. Jos se unohtuu alueilta missä lakkapinta on jouduttu hiomaan puhki, on lopputulos viimeistään vuoden kuluttua pilalla.
Comment
-
-
Originally posted by HemiNiin no...ilman 2-K filleriä on puolen vuoden kuluttua kaikki pakkelireunat ja hiontaskraadit näkyvissä...
Eli tuo 2-Komponenttinen pohja/hiontaväri on se TÄRKEIN juttu tuossa auton väriinsaattamisprojektissa. Jos se unohtuu alueilta missä lakkapinta on jouduttu hiomaan puhki, on lopputulos viimeistään vuoden kuluttua pilalla.
Comment
-
-
Ainakaan Sikkensin multi use 2-K filleri ei ihan ilmakuivattunakaan painu enään vuorokauden jälkeen yhtään mihinkään. Eli ihan surutta voi vetää jo seuraavana päivänä paperilla yli ja vetää lopulliset pinnat päälle.
Käytän tätä esim.valmistamissani kolmikerrosmaalatuissa komposiittirakenteissa jotka makaavat mm.Australian ja Afrikan lämmöissä ilman pienintäkään pelkoa jälkipainumista tms.ongelmista. Sulkee kyllä kaikki rajat/skraadit lopullisesti alleen kunhan fillerin ja kovetteen sekoitussuhde on edes lähelle oikea. "Betonointi" kuvaa hyvin ko.tuotteen ominaisuuksia...
Comment
-
-
Originally posted by easy_acsiis häh ? jos joudun hioo sen verran pohjia että menee lakasta läpi niin pitäs käytttää fillerii ? itellä ruiskussa 1.5 suuutin.... saa varmaan reilummin ohennella että alkaa väri tulla ruiskusta läpi :o
Comment
-
-
Siis aina kun pohjille tulee 1-K(perusväri) ja 2-K(pintalakka) tavaran rajapinta, pitää se sulkea 2-K fillerillä jos lopputuloksesta haluaa pysyvän.
Eli kyllä...jos hiot lakan puhki, pitää puhkaistu alue "betonoida" 2-K hiontavärillä. 1.4mm:n suuttimella minä vedän kaikki vuosittaiset kymmenet litrat hiontaväriä. Itse en vedä tällä siis mitään ylivetoja, vaan kaikki korjatut/oikastut/lakattomaksi hiotut alueet. Toisaalta myös käytän tätä aivan hienoimmissa vesihiontaisissa oikaisuissa jolloin tuo veden kanssa läträämisen voi tehdä riskittömästi
Comment
-
Comment