Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 kaksi imunokkaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Agua
    BTCF Member
    • Jan 2013
    • 310
    • Kainuu/Oulu

    #16
    Originally posted by Tomqqa View Post
    BMW 520 tic

    2012 speedpartyissä 214kmh: välitykset loppui kesken.
    2013 speedparty ekaveto 1.35bar 277.7 kmh ja rajoittimeen (6800)
    2013 speedparty toinen veto 282 kmh vaikka rajoitin oli nostettu 7200. Ei voima riittänyt enään.
    2013 lappeenranta 269kmh 1.0bar. Pidemmät välitykset tässä vedossa. Ahtopaine tippui vahingossa noin pieneksi tavoite oli ajaa n. 1.6bar ahdoilla

    Autossa on siis M50B25 ( 24venttiilinen 2.5 litrainen 6 syl.)
    - Vakio alakerta
    - 2x imunokat
    - Kiinan gt67 ahdin
    - megasquirt, 875dekat, vw cop puolat
    - Re85 polttoaine

    Penkitetty 0.8bar 413hp/500nm @ 6000rpm

    Sairasta touhua vakio 525:sen jarruilla... Ensikesäksi isompaa ahdinta ja päivitystä muutenkin. Alusta vaihtui parempaan jolla saa tiputettua vielä muutaman sentin maavaraa pienemmäksi. Ja tehoa pitää jonkun verran saada lisää
    _________________
    E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.







    Miten tuo voi olla mahdollista korostan kaksi imunokkaa ? ja sivu on tuossa selatkaan hiukan alas http://www.dynamiitti.com/forum/view...1444bbffda29f0
    Siis mikä voi olla mahdollista???:think Tuossahan on vapari tehoa 229heppaa. Eli todella kaukana sinun kolmesta sadasta.. Ja kyseinen laitehan on ahdettu mikäli et sitä hoksannut.
    Kyseisen auton omistaja on jo sinua taitanut tässäkin topicissa neuvoa
    Now: E21 315 3.0l turbo
    Ex: E21 315 m50b25 turbo
    Ex: E30 316 turbo. Paloi..

    Comment

    • Tomqqa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 60
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Agua View Post
      Siis mikä voi olla mahdollista???:think Tuossahan on vapari tehoa 229heppaa. Eli todella kaukana sinun kolmesta sadasta.. Ja kyseinen laitehan on ahdettu mikäli et sitä hoksannut.
      Kyseisen auton omistaja on jo sinua taitanut tässäkin topicissa neuvoa
      No yritetään mikään ei ole mahdotonta jos ämmästäkin saa 300 jo ulos
      https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

      BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

      -Toni Kärkkäinen

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by Tomqqa View Post
        No yritetään mikään ei ole mahdotonta jos ämmästäkin saa 300 jo ulos
        no ämmässä on sitten muutakin eroa kuin pakonokka..
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Tomqqa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 60
          • Suomi

          #19
          Originally posted by grab_ View Post
          no ämmässä on sitten muutakin eroa kuin pakonokka..
          Olen tekemässä sille kaiken mitä joku keksii mutta ainut ehto on vapari
          https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

          BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

          -Toni Kärkkäinen

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11122
            • Oulu

            #20
            Kannattaa nyt ottaa ensinnäkin huomioon, että s50 moottorissa on 3/3,2 litraa iskutilavuutta vs 2,5 mikä tekee jo paljon. Lisäksi paremmin virtaava kansi, läppärungot, vanos kummassakin nokassa jne. Saa olla melko fakiiri, että vanoksettomasta 2,5l m50:stä kaivaa 300 hv. Varsinkin olettaen että ahtaminen ei vähäpäästöisyyden vuoksi ole mahdollista, niin ongelmia tulee olemaan sen kireän vaparinkin kanssa. päästöissä.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Kannattaa nyt ottaa ensinnäkin huomioon, että s50 moottorissa on 3/3,2 litraa iskutilavuutta vs 2,5 mikä tekee jo paljon. Lisäksi paremmin virtaava kansi, läppärungot, vanos kummassakin nokassa jne. Saa olla melko fakiiri, että vanoksettomasta 2,5l m50:stä kaivaa 300 hv. Varsinkin olettaen että ahtaminen ei vähäpäästöisyyden vuoksi ole mahdollista, niin ongelmia tulee olemaan sen kireän vaparinkin kanssa. päästöissä.
              Niin taisi kysyjällä vissiin kuulemma olla m50b30 mutta silti saa fakiiri olla että 300hv ...

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Originally posted by Tomqqa View Post
                Olen tekemässä sille kaiken mitä joku keksii mutta ainut ehto on vapari
                Paljonko siihen kärsii euroja laittaa?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  #23
                  Originally posted by JJT View Post
                  Paljonko siihen kärsii euroja laittaa?
                  Niin paljon että irtoaa 300hv ja Tomqqa järjen käyttö on sallittua Osta samantien Se s50 moottori ni säästää varmaan aikaa ja ehkäpä rahaakin
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #24
                    Kyllähän siitä saa!esim.Esa Peltonen on tehnyt kansityön ja toimittanut osat m50b25 moottoriin josta on ajettu Harisen penkissä 315hp ja 319,5nm.Kalliiksihan se tulee...

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #25
                      Originally posted by Tomqqa View Post
                      tuo on tavoite tuo 300 pessimisti ei pety.
                      VAC Motorsportilta ostat valmiin koneen niin ei tarvitse täällä meuhata.


                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by blueorange View Post
                        Kyllähän siitä saa!esim.Esa Peltonen on tehnyt kansityön ja toimittanut osat m50b25 moottoriin josta on ajettu Harisen penkissä 315hp ja 319,5nm.Kalliiksihan se tulee...
                        Vaikka Jeesus oli ne osat tehnyt, ei 2,5l koneesta irtoa 319,5Nm vääntöä. Se nyt vain on fakta.
                        Ja kun tiedetään Harisen penkin positiivisuus, niin tehotkin on päin persettä, varsinkin kun ne yleensä lasketaan väännöstä joka on metsässä.

                        Jos oletetaan, että tosta M50 koneesta saisi jollain ihmeellä sen 120Nm/litra,(käytännössä teoreettinen maksimi) olisi koneessa siis 300Nm joka on 6% vähemmän kuin mitattu. Sitten kun siirtää sen saman virheen tehoon, on sitäkin enää se 296hp.
                        Eikä tosta M50 koneesta taida saada ulos sitä 120Nm/l vaan lähempänä totuutta lienee maksimina se 116- 118Nm/l.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Originally posted by Tomqqa View Post
                          Tätä Schrickin merkkiä hain ja ilmeisesti asteet aika samat kuin jossain s30 koneessa ? Enkä tarkoita pelkkiä nokkia, paljon muutakin tarvitaan ja tuo on tavoite tuo 300 pessimisti ei pety.
                          No, sun pitää saada 50% enemmän pumpattua ilmaa sen kattilan läpi kuin nyt, jos se on about 200 heppanen. Siitä saa osviittaa paljonko isommat venttiilit tarviit ja paljonko niitten tarvii olla auki asteissa ja milleissä vrt. lähtötilanteeseen. Niin ja kuinka paljon nopeammin sen kattilan tarvii pyöriä.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Tomqqa
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 60
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by mazajns View Post
                            Jos nyt aloitetaan tästä:

                            Nokka-akselien takapäässä on ajoitusta varten neliöt ja niissä merkit. Jos ajoitat imunokan pakonokaksi alkuperäiseen asentoon niin se tulee samaan asentoon kuin imupuoli. Itsestään ne ei ehjässä moottorissa säädy.

                            Heittokellolla katsotaan pako(kuvassa 4)->imutahdin(kuvassa 1) vaihtoon ajoitus. Eli imuventtiili ja pakoventtiili vaikka 0.7-1mm auki yläkuolo kohdassa.


                            Teille jotka ootte parempia kuin muut . Olen niin laiska et alotan oman topicin mielummin ja sulle joka kerroit ajoituksen itse säätämisestä iso kiitos tätä juuri hain ja noista kulmista joku huuteli niin ota selvää miks noin on saatu auto toimimaan kunnolla menettämättä tehoa. 20e hinta nokalle oli vain heitto mulla on pari konetta niin ottaa siitä ja te jotka tuutte aina vaa kitisee ni menkää faceenntai sinne essolle. Kysymällä saa tietoa ja tekemällä oppii kaikilla ei ole isiä maksamassa tai aikaa istua netissä koko päivää etsien jotain mitä joku on vuonna 97 tehnyt ja ohjeet yhtö paskaa ku suurimmalta osalta teiltä poskensoittajistakin saa. Onneks täällä on muutama ihminen jolla järki päässä ja halu neuvoa kokemattomampia. Meinasitteko oppia tekemään acerin äärellä ?... sanon vaan.
                            https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                            BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                            -Toni Kärkkäinen

                            Comment

                            • Tomqqa
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 60
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              No, sun pitää saada 50% enemmän pumpattua ilmaa sen kattilan läpi kuin nyt, jos se on about 200 heppanen. Siitä saa osviittaa paljonko isommat venttiilit tarviit ja paljonko niitten tarvii olla auki asteissa ja milleissä vrt. lähtötilanteeseen. Niin ja kuinka paljon nopeammin sen kattilan tarvii pyöriä.
                              Tuo tulee tuskin olemaan ongelma. Ajoituksia tässä hain ja vastauksen sain kiitos vielä ! Palaan topicciin kertoo mitä kävi ja miten meni kunhan jaksan alkaa tekemään tuskin tänä vklp..
                              https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                              BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                              -Toni Kärkkäinen

                              Comment

                              • Tomqqa
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 60
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by JJT View Post
                                Paljonko siihen kärsii euroja laittaa?
                                2-4k.

                                Teille muille taas mua ei kiinnosta ostaa vittu valmista tehomyllyä vaan haluan tehdä itse ja paskoa vaikka seittemä mottii ennen sitä kunhan saan sen tehtyä itse!
                                https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                                BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                                -Toni Kärkkäinen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎