kertokaa nyt joku minua viisaampi että mistä johtuu takapäästä tuleva kolina.se kolisee enemmänkin kuoppaisella tiellä ym...aika rasittava ääni...en jaksaisi koko takpäätä vaihtaa että loppuis meteli joten aattelin kysyy asiantuntevilta hieman neuvoa?!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kolina??!!
Collapse
X
-
Mikäli auto ei "vaeltele" urissa niin 99% varmuudella takaiskareiden ylätuet. On myös yksi tyyppivioista. Tilaat uudet motonetistä 13 euroa kappale!
Ps. Vaihdoin omaan pirssiin just maanantaina, oireet juuri samat ja klopina loppui heti...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Voi sen kolinan aiheuttaa ne monasti mainitut "koiranluutkin", nim.merk. kokemusta asiasta. Elikkä kannattaa vaihtaa samantien nekin, jos jotain alkaa teettämään siihen, sen verran halpa operaatio kuiteskin (alle 100EUR vaihdettuna, jos oikein muistan niin jotain 60EUR (Tapiolan Essolla) mutta kun ei ole ihan tarkka muisti niin tuommoinen pyöreämpi arvio). Mutta niin, yhtä hyvin voi olla tosiaan Gonzalezinkin mainitsema asia, jotka halpuutensa takia kanssa melkein vaihtaa/vaihdattaa sitten samaan syssyyn. Harvapa joutuu niitä kahdesti vaihtamaan omana aikanaan, joten kun ne on vaihtanut niin sitten nuo asiat ovat siltä osin ainakin "kuosissa", on ainakin oma mielipiteeni.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by CunttoryTakanako??
Sitäpaitsi riittää kun huoltopaikaan sanoo, että viitsisittekö zekata "koiranluut", joten mitä vitun väliä mistäpäästä, ei siinä itse tarvitse olla mikään asiantuntia (kuten ainakaan minä en ole). Joo, sorry hiukan väsyttää vituttaa ja niin edespäin. Taidan mennä katselemaan WWE:tä...sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Mulla kuului takaa kolinaa (e30) enkä jaksanut alkaa tutkimaan.
Katsastuksessa iskaritesteri näytti toiselle takaiskarille 40% huonompaa tulosta kuin muille.
Äijä ei löytäny kuitenkaan mitään vikaa mistään ja antoi leiman. Sanoi vaan, et oot varmaan ajanu johonkin routamonttuun ja iskari on heittäny mehut pihalle.
Kotona vilkasin sitä iskaria ja huomasin heti et se oli tullu yläpäästä läpi.
Eli oli yläpään kumi pettäny.
KL-varaosasta uudet kumit molemmin puolin, eikä paljon maksanu ja kolinat katos.
Tiedän, olis pitäny arvata jo kolinasta..
Nyt täytyy lähtee baariin. Alkaa olla jo aika hyvässä kunnossa..
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezMikäli auto ei "vaeltele" urissa niin 99% varmuudella takaiskareiden ylätuet. On myös yksi tyyppivioista. Tilaat uudet motonetistä 13 euroa kappale!
Ps. Vaihdoin omaan pirssiin just maanantaina, oireet juuri samat ja klopina loppui heti...
Comment
-
-
Originally posted by Cunttoryniinhän se onsääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by heijajuOnko sulla E36? Minun E36 -96 on "koiranluut" takanakin.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Jeps jeps, korostaisin silti vielä että ääni tosiaan (henk.koht. kokemuksessa) kuulosti ihan kuin takaiskareissa olisi "väljää". Syy kuitenkin oli etupään "koiranluut". Että kannattaa ne minusta silti ainakin katsoa. Nostaa vaikka nokan ilmaan ja koittaa antaako ne "puslat" (tai miksikä niitä sitten kutsutaankaan) myös käden voimasta periksi, jos antaa kannattaa vaihtaa, ei ne niin löysät kuulu olla. Semminkin, kun ne tuntuvat olevan "tyyppivikoja" kaikissa uudemmissa autoissa, eikä Bemu tee poikkeusta. Vieläpä, kun kyseessä ei ole ihan tuore tapaus, niin milloinkohan vaihdettu... Suhteellisen halvat, joten jos hiukankin epäilee, että voisi auttaa, niin miksipä niitä nyt enempää miettimään. Sama kuin ne laakerit, suhteellisen halvat -> vaihtaa, niin sitten ei ainakaan ole niissä se vika. Yleensä vain aina lähdetään hakemaan niistä iskareista sitä vikaa (kuten myös allekirjoittanut).
Mutta niin, jokainen tietenkin niinkuin parhaaksi näkee. Meikäläiselle sopii vain toimintamalli, että korjauttaa hiukan varman päällekin, eipä tarvitse sitten koko aikaa murehtia, että mikäköhän, mikäköhän se taas onkaan siinä paskana. Eliminoi niitä mahdollisuuksia, niin paljon rauhallisemmin voi sitten roiskia menemäänkin. Tosin hintakin ratkaisee mutta sen nyt kuvittelen jokaisen ymmärtävän, että kannattaako vaihdattaa "turhaan" ehkä, vai oikeastikin yrittää selvittää se vian kohde. Itse noita kohteita pitäisin sen verran halpana, että vaihdattaisin ne alkuperäisenä kysyjänä, kun se alusta kuiteskin huitelee 500EUR tietämissä vähintään takapäähänkin vaihdettuna ja sitten jos se ei siinä vika ollutkaan. Tai jos päätyy vaihdattamaan takaiskarit+jouset, niin samaan syssyyn ei paljoa lisähintaa tee nuo yllämainitut, on ainaskin minun mielipiteeni.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
Comment