Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 alustan erot 9/91->5/92 ja 6/92 ->1/95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 389
    • Helsinki

    #31
    vääntäkää rautalangasta tietämättömälle...
    eli itsellä e36 325i, taitaa olla niitä ensimmäisiä 3/91.
    mitä kaikkea täytyy vaihtaa päivittäessä uudempaan 6/92->.
    edessä on joka tapauksessa iskareiden yläpäiden vaihto niin samalla
    vaihtaa sitten ja alustoja enemmän tohon uudempaan.
    huomasin vielä että tohon minun malliin tuo yläpää huomattavasti
    kalliimpi kuin uudempiin.
    F31 330d -13
    ex:
    F31 320d -13
    E91 320d -08
    E39 528i -96
    E34 535i -90
    E34 535i -89
    E36 325i -91
    E30 316i -89

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by pete- View Post
      vääntäkää rautalangasta tietämättömälle...
      eli itsellä e36 325i, taitaa olla niitä ensimmäisiä 3/91.
      mitä kaikkea täytyy vaihtaa päivittäessä uudempaan 6/92->.
      edessä on joka tapauksessa iskareiden yläpäiden vaihto niin samalla
      vaihtaa sitten ja alustoja enemmän tohon uudempaan.
      huomasin vielä että tohon minun malliin tuo yläpää huomattavasti
      kalliimpi kuin uudempiin.
      Kallistuksen vakaajan välitangot muuttui 10/91
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #33
        Originally posted by pete- View Post
        vääntäkää rautalangasta tietämättömälle...
        eli itsellä e36 325i, taitaa olla niitä ensimmäisiä 3/91.
        mitä kaikkea täytyy vaihtaa päivittäessä uudempaan 6/92->.
        edessä on joka tapauksessa iskareiden yläpäiden vaihto niin samalla
        vaihtaa sitten ja alustoja enemmän tohon uudempaan.
        huomasin vielä että tohon minun malliin tuo yläpää huomattavasti
        kalliimpi kuin uudempiin.
        "Originally Posted by jam75
        Onnistuu päivitys helposti. Hommaat ne uudemmat yläpään laakerituet ja sit pari prikkaa ja sit sinne konehuoneen puolelle sen uudemman mallin pienemmät muovisuojat siihen iskarin yläpäihin. Omaan tein ton "päivityksen" ja alla on nyt KW:n variantte2:set

        tukilaakeri 31331092885 2kpl about 100euroa yhteensä
        heppoisempi peltiprikka 31331116983 2kpl
        tukevampi prikka 31331110196 2kpl
        muovisuojakannet 31311139453 2kpl
        ja noi prikat plus suojakannet noin 10euroa yhteensä.

        Nyt sit käy noihin uudempiinkin tarkoitetut ratkasut tohon vanhempaan malliin."

        Ja kuten aiemmassa postauksessa mainittiin niin se kallistuksenvakaajan kiinnitys muuttuu 10/91 iskarista alatukivarteen eli osat

        07 STABILIZER LINK 2kpl 10/1991 31351091764
        08 SWING SUPPORT BRACKET 2kpl from 10/1991 31351127263
        09 FLAT WASHER A10,5X22 2kpl from 10/1991 31111114348
        10 HEX BOLT M8X45 2kpl from 10/1991 07119912506
        11 SELF-LOCKING HEX NUT M8 2kpl from 10/1991 07129922716
        12 SELF-LOCKING HEX NUT M10 4kpl up to 05/1997 07129964672

        Mulla oli 11/91 eli tuota alempaa modia ei tarvinnu itelle tehdä.

        Comment

        • Rusty
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 183
          • Kajaani

          #34
          Mitäs tällaiset osat ovat? Ei löydy RealOEM:sta...

          313 367 79 613 laakeri (=31331092885?)
          313 367 76 760 levy (=31331116983?)

          Comment

          • pete-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 389
            • Helsinki

            #35
            onkos toi kl-varaosan iskarin yläpää oikeen
            näkönen. toi minkä hinta on 35e
            F31 330d -13
            ex:
            F31 320d -13
            E91 320d -08
            E39 528i -96
            E34 535i -90
            E34 535i -89
            E36 325i -91
            E30 316i -89

            Comment

            • Rikke
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 579
              • Paimio

              #36
              Originally posted by pete- View Post
              onkos toi kl-varaosan iskarin yläpää oikeen
              näkönen. toi minkä hinta on 35e
              tätä mietin tässä itsekkin, olisi pieni tarkoitus laittaa alusta kunnolla uusiksi ja mielellään päivitäisi nuo samalla.
              kuva:

              KL-varaosien osanumero on 6787

              anyone?

              Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
              Nyk. VW Golf '00
              Nyk. VW Golf '95
              Historiaa:x17 BMW +Muuta

              Comment

              • Rusty
                Bimmer Rookie
                • Aug 2002
                • 183
                • Kajaani

                #37
                Kyllä tuo mielestäni oikeanlaiselta näyttää. Siis siltä uudemman malliselta.

                Comment

                • yenni
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 93
                  • Turku

                  #38
                  Hmm, mistäs mä saisin tietää varmaksi, onko autoni uudempaa vai vanhempaa mallia? Käyttöönotto on 30.6.1992, että kai se vanhempaa voi vielä olla..?
                  F20 116i -13

                  ex

                  E39 530D -01
                  E46 318i -02
                  E39 528i -96
                  E36 320i -92

                  Comment

                  • juha77
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 749
                    • Vaasa

                    #39
                    Originally posted by yenni View Post
                    Hmm, mistäs mä saisin tietää varmaksi, onko autoni uudempaa vai vanhempaa mallia? Käyttöönotto on 30.6.1992, että kai se vanhempaa voi vielä olla..?
                    auton valmistenumeron perusteella merkkihuollosta tai sitten ->



                    (realoemin tarkkuudesta ei varmuutta)
                    e90 330ia
                    E36 328i touring
                    Ex:
                    e46 330i touring facelift
                    e46 318ci facelift
                    e36 320i cab M-Sport
                    e36 325i coupe
                    e30 318i

                    Comment

                    • Pimari
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 43

                      #40
                      Noita koiranluita lyhyempiin vaihtaessa kannattaa ottaa huomioon että vakaajan tangon voi joutua vaihtamaan/lyhentämään. Eli vanhoissa vakaajan tanko pitempi kuin uudemmissa.

                      Comment

                      • Rikke
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 579
                        • Paimio

                        #41
                        Sellainen lisäys vielä että jousilautaset pitää kanssa hommata, ainakin tuossa omassa raadossa (10/91) jousilautanen oli kiinteä yläpään laakerin kanssa. Hitsauskone+rälläkkä+rautaa yhdistelmällä saa kyllä vanhoistakin tehtyä toimivat, ehkä jopa vähän madaltavat. Mene ja tiedä tuosta madaltamisesta mutta eikös noihin uudempiin saa madaltavia lautasia? noissa mitä tein jää noin 5mm yläpään pulttien ja jousilautasen väliin. :think

                        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                        Nyk. VW Golf '00
                        Nyk. VW Golf '95
                        Historiaa:x17 BMW +Muuta

                        Comment

                        • KeDa21
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322

                          #42
                          Eli miten se homma nyt menee että käykö 4 syl. iskarit 6 sylinterisiin (eteen) , siis onko vm.91-92 4/6 syl. samanlaiset iskarit edessä?

                          Comment

                          • Spindre
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2012
                            • 215
                            • Kotka

                            #43
                            Nyt tarvisin pikasen vastauksen!! Mulla on 325ia joka on rekisteröity 4/91 ja ostin siihen bilsteinin iskarit ja eibachin jouset laakereilla ns.bolt on paketti kiinteellä madalluksella. Nuo osat on 8/92 autosta. Mitä kaikkea mun pitää tosta mun autosta nyt uusia että saan tuon uuden setin kiinni? Pitäis saada asennettua v-lopun aikana ettei mee leima kylmäks.. ja en viitti ruveta hommaan ennenku tiedän että mul on kaikki oikeet palikat käytössä..:think
                            Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                            ex- 325ia E36 taxi
                            Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                            Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                            Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                            Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                            Ex- Ktm Lc-4 660

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #44
                              Originally posted by Spindre View Post
                              Nyt tarvisin pikasen vastauksen!! Mulla on 325ia joka on rekisteröity 4/91 ja ostin siihen bilsteinin iskarit ja eibachin jouset laakereilla ns.bolt on paketti kiinteellä madalluksella. Nuo osat on 8/92 autosta. Mitä kaikkea mun pitää tosta mun autosta nyt uusia että saan tuon uuden setin kiinni? Pitäis saada asennettua v-lopun aikana ettei mee leima kylmäks.. ja en viitti ruveta hommaan ennenku tiedän että mul on kaikki oikeet palikat käytössä..:think

                              Et sitten jaksanut käyttää paria minuuttia ja lukea tätä topikkia? Yläpään laakereiden lisäksi uudemman mallin koiranluut ja kallistuksenvakaajan muokkaus, tai kokonaan toinen vakaaja.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Spindre
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2012
                                • 215
                                • Kotka

                                #45
                                Juu oon käyttänyt sen pari minuuttia x 100 tän asian kanssa. Mut kiva ku kysäsit.. Ja kiitos vastauksesta. Tuntuu vaan ku näitä lukee, että niin paljon on eritapoja toi tehdä ku on kirjoittajiakin.. Tulee varmaan hankittua toi uus vakaaja paikalliselta purkamolta, ja siihen vissiin riittää ku on 10/91--->? Onko toi vakaajan vaihto minkälainen homma?
                                Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                                ex- 325ia E36 taxi
                                Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                                Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                                Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                                Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                                Ex- Ktm Lc-4 660

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎