Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 alustan erot 9/91->5/92 ja 6/92 ->1/95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #46
    Originally posted by Spindre View Post
    Juu oon käyttänyt sen pari minuuttia x 100 tän asian kanssa. Mut kiva ku kysäsit.. Ja kiitos vastauksesta. Tuntuu vaan ku näitä lukee, että niin paljon on eritapoja toi tehdä ku on kirjoittajiakin.. Tulee varmaan hankittua toi uus vakaaja paikalliselta purkamolta, ja siihen vissiin riittää ku on 10/91--->? Onko toi vakaajan vaihto minkälainen homma?
    Ei tarvi kuin 2 sivua katsoa taaksepäin, niin on juttua tuosta vakaasta ja osista mitä tarvii.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Spindre
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2012
      • 215
      • Kotka

      #47
      Do dii!! Ja tyhmien kysely jatkukoon.. Uudemman mallin laakerit, mulle tuli iskarien ja jousien kanssa. Nuo koiranluuthan saa nyt varmasti motonetistä suoraan kunhan vain hakee, mutta entä tuo vakaaja? Käykö tuohon suoraan uudemman mallin vakaaja? Ku luin jostai että se olisi liian lyhyt tuohon, kun tuo vanha taas liian pitkä.. :think Argh! Eli helpommin sanottuna mistäköhän saisin tähän hätään tohon passelin vakaajan?
      Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
      ex- 325ia E36 taxi
      Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
      Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
      Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
      Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
      Ex- Ktm Lc-4 660

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #48
        Originally posted by Spindre View Post
        Do dii!! Ja tyhmien kysely jatkukoon.. Uudemman mallin laakerit, mulle tuli iskarien ja jousien kanssa. Nuo koiranluuthan saa nyt varmasti motonetistä suoraan kunhan vain hakee, mutta entä tuo vakaaja? Käykö tuohon suoraan uudemman mallin vakaaja? Ku luin jostai että se olisi liian lyhyt tuohon, kun tuo vanha taas liian pitkä.. :think Argh! Eli helpommin sanottuna mistäköhän saisin tähän hätään tohon passelin vakaajan?

        rälläköit sitä vanhaa vakaajaa hiukan... pätkä pois ja uudelle kohtaa paikka pultille.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Spindre
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2012
          • 215
          • Kotka

          #49
          Kiitos Bemulle taas Pitänee kai yrittää rälläkkää sille näyttää:think Onko tietoa et minkälainen siivu siit pitää raapasta? Sori ku kyselen koko ajan, ,rupeen vaan tuollaiseen hommaan ensimmäistä kertaa, ja auto pitäis saada kerralla ajoon, ku sitä ei voi jättää tonne hallille seisomaan. (porukka tulee maanantaina töihin.. Elikkäs vielä rautalangasta vääntämällä, nyt kun mulla on noi uudemmat laakerit noissa uusissa iskareissa kiinni ni mulle riittää sitte varmasti vain vakaajan muokkaus ja seuraavat osat?
          07 STABILIZER LINK 2kpl 10/1991 31351091764
          08 SWING SUPPORT BRACKET 2kpl from 10/1991 31351127263
          09 FLAT WASHER A10,5X22 2kpl from 10/1991 31111114348
          10 HEX BOLT M8X45 2kpl from 10/1991 07119912506
          11 SELF-LOCKING HEX NUT M8 2kpl from 10/1991 07129922716
          12 SELF-LOCKING HEX NUT M10 4kpl up to 05/1997 07129964672

          kiitos!
          Last edited by Spindre; 05-05-2012, 02:58.
          Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
          ex- 325ia E36 taxi
          Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
          Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
          Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
          Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
          Ex- Ktm Lc-4 660

          Comment

          • Spindre
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2012
            • 215
            • Kotka

            #50
            Katotaanhan nyt, vaikka olis tohon autoon noi yllä olevat muutokset tehty:think Katoin vaan ku kävin Lambdan ja katin vaihdossa että alla on sachsin iskarit. Eli ei vakiot. En vaan kumipäänä sillon kattonu miten noi koiranluun kiinnitykset oli Ois aika helmi juttu jos olis jo duunailtu valmiiks=)
            Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
            ex- 325ia E36 taxi
            Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
            Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
            Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
            Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
            Ex- Ktm Lc-4 660

            Comment

            • Guest's Avatar

              #51
              Originally posted by Spindre View Post
              Katotaanhan nyt, vaikka olis tohon autoon noi yllä olevat muutokset tehty:think Katoin vaan ku kävin Lambdan ja katin vaihdossa että alla on sachsin iskarit. Eli ei vakiot. En vaan kumipäänä sillon kattonu miten noi koiranluun kiinnitykset oli Ois aika helmi juttu jos olis jo duunailtu valmiiks=)
              No jos vakaajan kiinnityksessä on ongelmia, niin temmo rälläkällä poikki ja ohenna pää samoin kuin on alunperin, ks, alkuperäinen pää. Ei ole kova homma.

              NÄIN EI SAA TEHDÄ!

              Mutta teet kumminki, ei sitä kukaan huomaa kun teet sen oikeen...

              Voin olla väärässäkin...

              Comment

              • Spindre
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2012
                • 215
                • Kotka

                #52
                Huh! Kerrankin oli tänään mulla tuuri matkassa Olin motonetissä ostamassa osia tuohon keulaan, koiranluita ja niiden kiinnikkeitä yms... Noh noita uudemman mallin kiinnikkeitähän siel ei ollu, rupesin sitte manailee siinä kovaan ääneen ketutustani että nyt jää sitte alusta laittamatta. No siinä takana oleva mies kuuli jupinani ja totesi että sillä on tallilla e36 325 koko keula yhtenä palana.. Ei ollut vaan varma että onko siitä otettu jotain ja että minkä vuotisesta autosta se on että onko sama ku mulla vai sitte sitä uudempaa.. No eihän se auttanut kun lähtä kaverin imussa ajelemaan kohti hallia tutkailemaan keulaa josko siitä olisi jotain hyötyä. Päästiin paikalle niin meinasin päästää ilopissin punttiin kun huomasin että keulassa on kaikki osat kiinni eli iskarit, laakerit, jouset, koiranluut, kallistuksenvakaaja, alatukivarret, ''etukelkka'', jarrut siis kaikki ja siis vielä uudempaa mallia.. Ajettelin että nään unta kun ukko sano et oli heittämässä sitä romulavalle ja ei halua siitä rahaa.. Damn No enhän mä sitä koko osa kasaa kehdannu ilmasiks ottaa, vaan sattu löytymään lompsasta 5e käteistä ni annoin kaverille kahvirahan ja lupasin tarjota paukun jos törmätään.. Ei muuta kun keula pikasesti kolmeen osaan---->oman auton konttiin ja halille hommiin. Kaikki olikin sitte yhtä juhlaa vakaaja oli oikean mittanen sain koiranluut kiinni nätisti ilman vakaajan muokkausta jne... Nyt on alusta keulan osalta valmis Pitänee vissii ruveta lottoamaan vähän useammin, jos kerran tollanen tuuri on että kaupan jonossa joku haluaa antaa tarvitsemas osat ilmasiks, ja just viel sellaset mitä en ois mistään v-lopun aikana saanut..
                Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                ex- 325ia E36 taxi
                Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                Ex- Ktm Lc-4 660

                Comment

                • Meizzel1
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 247
                  • JKL

                  #53
                  Yksinkertainen kysymys: Voinko laittaa e36 320i -91 sedanin etutolpat+takajouset ja iskarit -96 vuoden 318i touringiin? Onko näissä mitä eroja? Edessä siis KW variant 2 tolpat. Takana m-sport jouset+kw iskarit.
                  Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                  E91 320i Alpinweiss III

                  EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                  E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                  E36 320i Taxi Schwarz joku?
                  E36 318i Touring Hellrot

                  Comment

                  • Spindre
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2012
                    • 215
                    • Kotka

                    #54
                    Onko tuohon -91 tehty nuo uudemman mallin muutokset? Vakaajantangot, laakerit jne... En tiedä onko noita kw.n iskareita ees saatavilla tohon -91 malliin mut jos on ja muutoksia ei ole tehty niin silloin ei passaa ainakaan kylmiltään.. Jäykkyyksistä ja muista en osaa sanoa mitään..
                    Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                    ex- 325ia E36 taxi
                    Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                    Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                    Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                    Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                    Ex- Ktm Lc-4 660

                    Comment

                    • r00p
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 8
                      • Korso

                      #55

                      Ostin samanlaiset etujouset ku tossa kuvassa, mutta ne ei sopinu tohon iskarin yläpäähän kun on näköjää vanhempaa mallia... Pitää näköjään ostaa noi uudemma mallin yläpäät? Mites sitten vakioiskarit tykkää ku laittaa eri jouset?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎