Originally posted by TPH
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 mittaristo pätkii
Collapse
X
-
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Menehän takaisin liikkeeseen ja pyydä niitä tekemään hommansa loppuun, 100% varmasti ne saa ne kilometrit sinne!BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Hei! Ei yllättäisi vaikka olisikin kiinni osaamisesta/viitsimisestä. Mutta vaikea siinä on ruveta vaatimaankaan, kun itsellä on vielä heikommat tiedot. Kyllähän se tietysti harmittaa kun maksaa itsensä kipeäksi ja sitten jää vielä tuollainen "kauneusvirhe"...i3s
ex F20 M140i xDrive
ex E87 130i
ex E87 120d
ex E87 120i
ex E91 330xda Touring M-Sport
ex E46 330xiA Touring M-Sport
ex E36 328i Touring
ex E36 325i Coupe
Comment
-
-
Originally posted by |marjo View PostMulla muuten toimii ihan ok, mut mulla on km lukemat aina puoleksi. Välillä näkyy numerot kokonaisinakin, mutta suurimmaks osaks vaan yläosa numeroista. Onko kellään muulla ollu vamaa ongelmaa? ja siis 316 e36 on kyseessä
Sama vika mulla alko eilen.. Tietääkö kukaan ratkaisua.GLK 320CDI 4Matic
e90
e46
e36
Comment
-
-
Isän "eekolmekuukassa" on se vika että kilometrimäärä, huoltovalot ym siinä oleva näkyy epäselvästi/palaisina. Joskus kun kopautti mittaristoa niin autto. Nyt toimii vähän miten sattuu. Kai sielä joku yhdistämisvika on. e30 mittaristo on tullu pari kertaa otettua auki mutta en tiiä onko tuo e36 kuinka vaikea...BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Morjens.
Vanhaa topiccia kaivamaan. Samainen vika oli itsellänikin ja aikani sen kanssa taikinoitua ostin käytetyn mittariston. Niin siis autoni on 325td -94, uusi mittaristo 325tds:stä -97.
Mittaristo pelaa suht hyvin, abs:n merkkivalo palaa, mutta siihenhän oli jo tuossa aiemmin ratkaisu. Kumminkin kierroslukumittari vetelee nyt ihan omiaan, samaten kulutusmittari. Kiekkamittari pyyhkii reilusti toista kierrosta kiihdyttäessä normaalisti ja kulutusmittarikin hörppii liikoja. Mikähän mahtaa olla ratkaisu ongelmaan? Haulla löysin joskus aiheeseen liittyvää, mutta en muista oliko siihen kukaan mitään vastannut.
Comment
-
-
ABS:n valon nollaus
Aihetta sivuten, abs:n valon nollauksesta.
Tilasin Wetteriltä nollaukseen sopivan "adapterin", eli pätkä johtoa ja rosvoliitin. Eli valon saa sammumaan, kun yhdistää mittariston taa tulevan valkoisen liittimen ruskea-oranssin johdon sinisen liittimen napaan 21. Tosin välijohdossa täytyy olla sopiva pää, mikä passaa siniseen liittimeen suoraan naksauttamalla. Ei se valmis sarja maksanut kuin 8,50 euroa, mutta aika simppeli homma kummiskin...
Comment
-
-
Originally posted by Laud View PostNo niin, laitetaanpas tänne vähän tilannepäivitystä. Eli olen saanut mittariston lähes ehjäksi. Ostin Osasetista muutamalla eurolla Liqui Moly Electronic Spray -tölkin. Otin mittariston pois ja "avasin" sen kahteen osaan (ks. esim tämä). Suihkuttelin tuota spraytä pienistä koloista siihen toiseen osaan, jossa on paljon niitä piirilevyjä ym. komponentteja. Luulin ettei tuo litku pääse niihin kaikkiin nurkkiin kun sitä piirilevyhässäkkää ei saa mitenkään enempää avattua. Annoin sen kuitenkin "muhia" noin vuorokauden, jonka jälkeen laitoin mittariston taas autoon.
Tämän jälkeen mittariston sekoilu väheni huomattavasti! Mutta ei kokonaan. Ehkä pari kertaa kuukaudessa se mittaristo edelleen "buuttaa" itsekseen. Toisaalta tuon "korjaustoimenpiteen" jälkeen on ollut melko suotuisat olosuhteet, eli ei kovin kuuma eikä kovin kylmä. Tällaisella kelillä se ei ole aiemminkaan buuttaillut ihan jatkuvasti, mutta melko usein kuitenkin. Eli kyllä kai sen vian voinee mielestäni paikallistaa sinne mittaristoon, vaikka täälläkin on ollut ainakin yksi tapaus, jossa ko. oireita ei poistanut edes mittariston vaihto.
PS. Mittaristoja saa käytettynä reilusti alle 400 euron, ja vaihto on yleensä helppo. Kilometrien synkronoinnista ei tosin ole varmaa tietoa, ja ehkä myös jotain yhteensopivuusongelmia on, jos mittaristo on eri mallista/moottorista.
Comment
-
-
Sama vika mulla. Talvella alko.
Ite veikkaan et sil on kosteuudella tekemist. Eli talvella sulatin autoo usein/pesin ja sit se alko pätkii. Nyt en ollu pessy autoo ehk kuukautee ja kelit onhan ollu lämpimät = paikat on kuivunu ja ongelmaa ei ole ollut!
Mut tänää pesin autoo kunnolla ja kappas vain alko pätkii taas. Emt...
318is e36sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Agge_ View PostSama vika mulla. Talvella alko.
Ite veikkaan et sil on kosteuudella tekemist. Eli talvella sulatin autoo usein/pesin ja sit se alko pätkii. Nyt en ollu pessy autoo ehk kuukautee ja kelit onhan ollu lämpimät = paikat on kuivunu ja ongelmaa ei ole ollut!
Mut tänää pesin autoo kunnolla ja kappas vain alko pätkii taas. Emt...
318is e36
Tänään kuitenkin vika paheni sillä lailla että nyt mittaristossa ei toimi enää kuin nopeusviisari ja kaikki muut viisarit nollilla (täytyy siis alkaa tankkaa koko ajan tankki täyteen ettei jää tielle..). Lisäksi palaa se huutomerkki ja käsijarrun valo. Eli aika sekaisin tuntuu olevan. En tiedä onko asialla yhteyttä siihen että vkl tuli pestyä auto, joten jonnekin sitten taas saattoi päästä vettä. Ei tässä auta kuin odotella jos korjautuisi ja jos ei niin sitten mittaristo irti ja suihkimaan mömmöjä jos se sitten vaikka auttaisi..
Comment
-
-
Originally posted by Exele View PostSama juttu täälläkin, jotain tekemistä kosteuden kanssa tuntuisi olevan. Tästä on varmaa pari vuotta aikaa kun satoi kaatamalla melkein vaakasuoraan niin sen jälkeen tuli ekan kerran sellanen vika että mittaristo väläytteli ajon aikana kaikki viisarit nollille ja varoitusvalot päälle. Muutaman sekunnin päästä taas palaili normaaliksi. Sen jälkeen tehnyt aina satunnaisesti sateisilla ja talvella suojaisilla keleillä samaa.
Tänään kuitenkin vika paheni sillä lailla että nyt mittaristossa ei toimi enää kuin nopeusviisari ja kaikki muut viisarit nollilla (täytyy siis alkaa tankkaa koko ajan tankki täyteen ettei jää tielle..). Lisäksi palaa se huutomerkki ja käsijarrun valo. Eli aika sekaisin tuntuu olevan. En tiedä onko asialla yhteyttä siihen että vkl tuli pestyä auto, joten jonnekin sitten taas saattoi päästä vettä. Ei tässä auta kuin odotella jos korjautuisi ja jos ei niin sitten mittaristo irti ja suihkimaan mömmöjä jos se sitten vaikka auttaisi..
Comment
-
-
Itselläni levähti nytten mittaristo sillattiis, että kilometri lukemissa ei näy enään muuta kuin PPPPPP ja nopeusmittari toimii välillä. Mutta sekin näyttää nopeutta liikaa 20km/h, kun ajelee esim 100km/h. Onkos kellään ollu samanlaista ongelmaa ja milläs konstilla olette sen kunnostaneet? Varoitus valot ja merkki valot toimii mutta muuta mittaristossa ei sitten toimikkaan.Last edited by JanisHell; 19-01-2011, 15:06.325i -93 E36
Comment
-
-
Originally posted by Exele View PostNo niin, kävin irrottaa mittariston kun ei odottelemalla korjaantunut. Vähän aikaa sitä hypistelin ja kattelin polttimoita enkä edes purkanut sitä kahteen osaan. Myrkytkin jäi suihkimatta. Sitten takaisin, kaikki kolme liitintä huolellisesti kiinni. Auto tulille ja kappas, sehän piru vie toimikin!! Olisko sitten ollu joku liitin hieman huonosti kiinni. Tai sitten korjaantui vain sillä että oli akku irti sen ajan kun mittaristo oli irti. Mistä noita tietää..? Noh ihan sama, nyt vain odottelemaan uusia vikoja..
Comment
-
-
Originally posted by Exele View PostTänään kuitenkin vika paheni sillä lailla että nyt mittaristossa ei toimi enää kuin nopeusviisari ja kaikki muut viisarit nollilla (täytyy siis alkaa tankkaa koko ajan tankki täyteen ettei jää tielle..). Lisäksi palaa se huutomerkki ja käsijarrun valo. Eli aika sekaisin tuntuu olevan. En tiedä onko asialla yhteyttä siihen että vkl tuli pestyä auto, joten jonnekin sitten taas saattoi päästä vettä. Ei tässä auta kuin odotella jos korjautuisi ja jos ei niin sitten mittaristo irti ja suihkimaan mömmöjä jos se sitten vaikka auttaisi..
Tarvii tarkistaa kytkennät, jotenkin tuli ekana mieleen että joku liitin irronnut tms. kun on välillä tullut vastaan niin v*tullisia monttuja ton routimisen jäljiltä!!
Ketuttaa kun oli juuri suunnitelmissa pistää myyntiin prätkän tieltä, pakkohan tämä nyt on ensin korjata...e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
Comment