Jos se liikkuu vaihteen kanssa ilman käsijarrua, niin se on kans normaalia. Perässä on aina pikku välys. Lisäksi vetareissa voi olla kans vähän välystä mikä ei yleensä haittaa ja vaihdelaatikko kans antaa voimansiirron vähän pyöriä ennenkuin moottori "ottaa kiinni".
Jos se oikeasti tumpsahtelee kovaäänisesti, kun vaihtaa pakin ja ykkös vaihteen välillä, niin taka-akselistossa on joku pusla tai useampi rikki. Näissä vanhoissa romuissa se voi olla mikä vaan.
Kiitos paljon. Välillä joutuu asiat väätää rautalangasta varsinkin kun on uusi automerkki itselleni ja vielä takavetoinen. Jonkin verran tumpsahtaa kun ykkösen laittaa silmään. Hyppäsin vuosimallissa hieman taakse päin kun itselläni on -08 e82 mutta periaatehan on melko sama kuitenkin ja siksi tartuin tähän viestiketjuun!
Koitas tutkia vetareita onko niitten nivelissä väljää kun siitä ei oikeen mainita koskaan. Käsijarru päälle ja sisemmästä nivelestä koita pyöritellä edestakaisin. Itsellä oli kummatkin loppu jostain syystä ja vaihdon jälkeen tumahtelu väheni huomattavasti ja väljyyden tunne voimansiirrossa hävisi. Enää ei tartte varovasti kusettamalla vaihtaa tumahtelun välttämiseksi.
Comment