Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ilmastointi ei pelitä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SlickT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 55
    • Vantaa

    #31
    Laitetaas tänne vanhaan topicciin niin ei uutta tarvitse avata.

    Eli auto on vm.95 328 Touring johon tuli pieni pusu keulaan/puskurin alle pohjaan. Puskuri säilyi ehjänä mutta puskurin sisällä oleva kenno ei. Korjaamolta sanoivat että jäähdytyskenno puskurin sisällä on ilmastoinnin lauhdutin/kenno(itse en kovin kummoinen mekaanikko ole) ja että he ovat tilanneet autoon alkuperäisen ilmastoinninjäähdytyskennon (about neliskanttinen, jotain 50x50cm) ja että se ei käy paikalleen.

    Mikähän ihme kenno tuo sitten autossani on, kooltaan se on noin 50x25cm ja sijaitsi siis puskurin "sisällä" rekisterikilven takana. Jostain vaan pitäisi sopiva uusi kenno saada jotta auton saisi kuntoon kun ei olevinaan sellaista meinaa löytyä. Onko se sitten joku jälkiasennushärpäke vai mikä se voisi olla? Kuvia ei tähän hätään ole, ensiviikon alusta pitää kuvia kysellä jos ei uutta löydy.

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #32
      Varmaan helpoiten löytää runkonumerolla realoemista. Tietysti se nyt ei kerro mitä juuri sun autossa on mutta voi hakea sen ilmastoinnin kennon varaosanumeron ja tilata osat.
      Retard Member

      Comment

      • hatzi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 31
        • turku

        #33
        Tarvis vähä neuvoo et mitäs kannattais alkaa tekee ilmastoinnille ku syöttää ilmaa heikosti 4 asennos ja sisään tulee hiukan kosteutta puhaltimen kautta myös. Muissakin asennoissa kyllä syöttää ilmaa mutta niillä sittten jo todella heikosti.

        Auto on e36 325 -91 ja autossa on manuaalinen-ilmastointi.

        Samalla jos olis netissä tai jossain jotain kuvaa tosta bemmun sulaketaulusta että mikä sulake on mikäkin niin olisin iloinen jos ilmottaisi minulle mistä löytyy .

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #34
          Varmaan tukossa joku suodatin jos siellä sellanen on.
          Retard Member

          Comment

          • hatzi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 31
            • turku

            #35
            Originally posted by herja View Post
            Varmaan tukossa joku suodatin jos siellä sellanen on.
            juu no isän kans epäiltiin sitä raitisilmansuodatint et mahtaiskos vika olla siinä? mistäs tuo suodatin mahtaa myös löytyä ja miten helpoint ois päästä käsiksi jos nyt se sattuu tukossa olemaan?

            Comment

            • Eetyzk
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 98

              #36
              -----

              -----
              Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 20:22.

              Comment

              • hatzi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 31
                • turku

                #37
                Originally posted by Eetyzk View Post
                Itellä -92 325i EI-vanos et sama kärry ku sulla ja puolitomaattinen ilmastointi kans. Ite vaihoin heti ku ostin niin Raitisilmasuodattimen ku lasit veti huuruun ja ilmaa ei tullu kapiiniin ku pieni lehmän hönkäys.

                FAQ:in puolella ohje millä saa vaihdettua raitisilmasuodattimen mut siel vaan on vähä turhan raskas ohje näin laiskalle ihmiselle.

                Menin paikalliseen tarvikeliikkeeseen, ostin sieltä raitisilmasuodattimen (Suodatin on AINA jos on ilmastoitu vehe) makso joku 22€? Ja siel oli helpompi ohje suodattimen vaihtamiseen.

                Eli sun pitää irrottaa se "paffi" levy apparin jalkatilasta sieltä yläpuolelta. hansikaslokeron etuseinästä seuraava ku meet lattiaa kohen. Niin se irti. Site siel on semmoset ilmanohjaimet jalka tilaan. Ne repiä pois, Lähtee ulkoseinään päin repien. Site siin on semmonen johtojen liittimien rypäskä niin se koko rypäskän pidike lähtee kahel ruuvil Löysälle. Site ku oot siin vaihees niin katot keskitunnelia aikalailla keulasta. Niin siel on Bemmin logo ja siit saa ruuvattua semmosen paneelin korkusen luukun auki. Luukku auki ja revit suodattimen mäkeen. Ja laitat uuden paikalle. (Kannattaa imuroida sieltä välistä kaikki samalla mitä voi. Site kaikki takas paikalle ja voila!
                Kiitos paljon et nyt tarvii sit vklp alkaa vaihtaa tota suodatint ni saa ilmastoinninki pelaa :P.

                Comment

                • `opa`
                  BTCF Member
                  • Nov 2008
                  • 14
                  • Oulu

                  #38
                  Onkohan tuonne kuivaimeen päässyt ilmaa kun mulla on kuivaimen päällä oleva anturi katkennut juuresta? Missä muuten mahtaa olla aikaisemmissa viesteissä mainitut musta ja valkoinen liitin? Kun seurasin johtoja niin näytti menevän suoraan sulakerasiaan.

                  Comment

                  • tommi--fi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 1066
                    • Riihimäki

                    #39
                    Saakos tommosesta -96 323:sta luettua minkäänlaisia vikakoodeja ilmastoinnista?

                    Omaan autoon on edellisen täytön yhteydessä laitettu kaasujen sekaan väriainetta. Minkälaisen valon siihen vuotojen tutkimiseen tarvitsee?
                    Auto tai moottoripyörä Virosta?

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      #40
                      Nostellaan.

                      Vika on seuraavanlainen: Auto käytiin, lämpönamiskat kylmälle ja ilmastointi päälle, kylmää ilmaa puskee n.5min.
                      Kun kompura sammuu kerran niin ei lähde enään päälle, vaan alkaa puhaltaa lämpimämpää ilmaa. Lämpönamiskat edelleen täysin kylmällä.

                      Auton sammuttaa ja antaa hetken olla, kokeilee samaa uudelleen niin em. toistuu.

                      Missä vika?

                      Tarkistuslasin läpi näkyy jonkinverran ilmakuplia kun kompura pyörii.
                      Ilmastointi huollettu viime kesänä... Eikä pitäisi vuotaa mistään.
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Nuke View Post
                        Nostellaan.

                        Vika on seuraavanlainen: Auto käytiin, lämpönamiskat kylmälle ja ilmastointi päälle, kylmää ilmaa puskee n.5min.
                        Kun kompura sammuu kerran niin ei lähde enään päälle, vaan alkaa puhaltaa lämpimämpää ilmaa. Lämpönamiskat edelleen täysin kylmällä.

                        Auton sammuttaa ja antaa hetken olla, kokeilee samaa uudelleen niin em. toistuu.

                        Missä vika?

                        Tarkistuslasin läpi näkyy jonkinverran ilmakuplia kun kompura pyörii.
                        Ilmastointi huollettu viime kesänä... Eikä pitäisi vuotaa mistään.
                        Voi olla vajaa tuo järjestelmä,ainakin joskus kun tuli oltua huoltamassa noita kylmälaitteita niin jos linssissä näkyi "kuohaamista" tai kuplia niin ainetta oli niukasti..
                        Pysähtyykö kompura 5min jälkeen vai loppuuko vaan kylmän puhallus ? Lähteekö lauhduttimen sähkölehta huutamaan ?

                        Ja joku joka tietää niin onko toi E36 kylmäaine R134A vai mikä ? Kysesssä siis -94 Coupe manuaali ilmastoinnilla ja vihreä tarra on ylimaalattu konehuoneessa niin en näe tarkistaa tota aineen laatua :think
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • Nuke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1266
                          • Janakkala

                          #42
                          Originally posted by Osku View Post
                          Voi olla vajaa tuo järjestelmä,ainakin joskus kun tuli oltua huoltamassa noita kylmälaitteita niin jos linssissä näkyi "kuohaamista" tai kuplia niin ainetta oli niukasti..
                          Pysähtyykö kompura 5min jälkeen vai loppuuko vaan kylmän puhallus ? Lähteekö lauhduttimen sähkölehta huutamaan ?

                          Ja joku joka tietää niin onko toi E36 kylmäaine R134A vai mikä ? Kysesssä siis -94 Coupe manuaali ilmastoinnilla ja vihreä tarra on ylimaalattu konehuoneessa niin en näe tarkistaa tota aineen laatua :think
                          Ilmastointi huollettu 17.7.2010, tässä huoltokuitin dataa:

                          Talteenotto:
                          0g kylmäaine
                          0g öljy

                          Alipaineistus:
                          20min
                          00mB
                          4min
                          00mB

                          Öljyn lisäys:
                          10g

                          UV-värin lisäys:
                          5g

                          Täyttö:
                          825g

                          Kompura pysähtyy noin 5min. päästä, juuri kun kabiinin on saanut kylmän ilman. Sen jälkeen ei enään käynnisty, vaikka tekee mitä.
                          Kaikki muu pelaa.

                          Kylmäaine on R134A
                          E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                          Comment

                          • Nuke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1266
                            • Janakkala

                            #43
                            Irroitin paineanturin kuivaimen päältä ja yhdistin mustan liittemen johdolla. Ei lähtenyt kompura pyörimään, joten vika ei ole siinä anturissakaan.

                            Kappas vaan, mieleen tuli eräs vastaava ongelma toisesta autosta jossa syynä oli vaan jumittava magneettikytkin... lenkkiavaimella kopautus kompuran päähän niin jopas jotakin, sehän alkoi pyörimään.

                            Oli muuten aivan paskan ja öljynpeitossa! Bräkleeniä reilusti vaan niin taas toimii.



                            Edit: olisikohan liuotinpesun aika...
                            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #44
                              Originally posted by Osku View Post
                              Voi olla vajaa tuo järjestelmä,ainakin joskus kun tuli oltua huoltamassa noita kylmälaitteita niin jos linssissä näkyi "kuohaamista" tai kuplia niin ainetta oli niukasti..
                              Pysähtyykö kompura 5min jälkeen vai loppuuko vaan kylmän puhallus ? Lähteekö lauhduttimen sähkölehta huutamaan ?

                              Ja joku joka tietää niin onko toi E36 kylmäaine R134A vai mikä ? Kysesssä siis -94 Coupe manuaali ilmastoinnilla ja vihreä tarra on ylimaalattu konehuoneessa niin en näe tarkistaa tota aineen laatua :think
                              Vihreä tarra kertoo että kyseessä on R134A, -92 ja uudemmat on sillä aineella joskin -92:sia on vielä ollut myös R12:lla.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • diibadaaba
                                BTCF Member
                                • Apr 2004
                                • 16
                                • raisio

                                #45
                                Originally posted by ileN View Post
                                Mikähän olisi kun systeemi on täytetty, ei vuoda, ja kompura lähtee pyörimään,mutta aineet ei lähde kiertoon ollenkaan? Paineet ei noussut huoltolaiteen mukaan "kiertopuolella" ollenkaan.


                                vuosi viime nostosta...

                                onko kukaan löytänyt tähän ongelmaan selitystä?
                                kompura vainaja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎