Muuten vielä, kun tuota painekytkintä katsoo niin sen juuressahan on tavallaan kuin yksi isompi mutteri ja alempana toinen pienempi, täytyykö se painekytkin pyörittää sen pienen mutterin kanssa pois vaiko sen ison kanssa ja pitää pienestä kiinni vai mitenkä ku en oikein tajunnu, ku se vaan näyttäis siltä että paineet tulis sillon ulos.
Nostellaas. Kävin katsomassa oman penarin painekytkintä kun ei ilmastointi puhalla, ja kun aloin irrottamaan sitä paineanturia, antura vaan "tipahti" pois eikä ollu mitään kierteitä :think ja takasin laitto eipähän sitten onnistunut muutenkuin painalla se kiinni mallina -92 coupé vanhalla R12 ilmastoinnilla. Sen verran vielä että onkelma on siinä paineanturissa ja tietoja mistä sais uutta sellasta Turun alueelta ja missä voisi tälläsen R12 ilmastoinnin huoltaa?
R12 ilmastoinnin voi huoltaa missä tahansa osaavassa ilmastointi huolto/korjaus pisteessä. Muutetaan se R134 järjestelmäksi, laitetaan uudet huoltonipat, vaihdetaan kuivain ja täytetään järjestelmä täydellä öljymäärällä.
R12 ilmastoinnin voi huoltaa missä tahansa osaavassa ilmastointi huolto/korjaus pisteessä. Muutetaan se R134 järjestelmäksi, laitetaan uudet huoltonipat, vaihdetaan kuivain ja täytetään järjestelmä täydellä öljymäärällä.
Onko kokemuksia kuinka paljon mahtaisi maksaa?
-ex BMW 325Ci -92
-ex BMW e39 540i -97
-ex BMW e90 320i -05
-ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
-ex BMW e46 330i cab
-ex BMW e60 545ia
-BMW e39 M5
Väsäsin ilmastoinnin -92 coupeen toimimaan hajonneen tilalle r12 -> r134a aineella. Letkut, putken ja kuivain vaihtoon. Kylmää tulee eikä järjestelmä vuoda, (ainakaan paljoa) selvinnee myöhemmin. Itse ongelma on se että kompura ei kytkeydy pois muuten ku paneelin napista. Flekti lähtee pyörimään paineanturin perusteella ku paine nousee about 18baria ja sammuu ku laskee johonki 15baariin. Voiko paineanturi olla sillai rikki että ei ohjaa kompuraa ollenkaan??? Vai onko näisä niin tyhmä systeemi että magneettikytkin vetää aina ku nappi on painettuna
Edit. Testasin toisella paineanturilla ja sama homma. Eli mahtaa olla vaan liian vähä tavaraa järjestelmässä. 900g laitettiin ku r12 oli 1200g joten pittää nakata sata rammaa lissää!
Paineanturi ei ole ensimmäinen joka katkaisee kompuran, höyrystimen lämpöanturi pätkii kompuraa normaalitilanteessa ja jos paine nousee liikaa 20 tai 30bar niin painekytkin katkaisee.
Paineanturi ei ole ensimmäinen joka katkaisee kompuran, höyrystimen lämpöanturi pätkii kompuraa normaalitilanteessa ja jos paine nousee liikaa 20 tai 30bar niin painekytkin katkaisee.
Höyrystin näytti lämpöjä vajaata 10 astetta ku livedataa kurkin. Kaikki muutkin anturitiedot näytti aika loogisilta. Missä kohtaa tuo höyrystimen lämpöanturi on?
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Vai onko näisä niin tyhmä systeemi että magneettikytkin vetää aina ku nappi on painettuna
Ainakin -95 manuaali ilmastoinnilla pitää kompuraa päällä suhteellisen harvoin. Suurimman osan ajasta se ei pyöri ollenkaan. Jos siinä kuivaimen paineanturissa olis vikaa (liian vähän painetta), niin sillonkai se kompura ei lähe päälle ollenkaan. Se että flekti lähtee pyörimään kovemmilla paineilla kuulostaa siltä, että sen osalta kaikki on ok.
Voisko siinä olla ihan se ilmastoinnin paneeli rikki, että se ei nyt osaa ohjata kompuraa oikein?
Ainakin -95 manuaali ilmastoinnilla pitää kompuraa päällä suhteellisen harvoin. Suurimman osan ajasta se ei pyöri ollenkaan. Jos siinä kuivaimen paineanturissa olis vikaa (liian vähän painetta), niin sillonkai se kompura ei lähe päälle ollenkaan. Se että flekti lähtee pyörimään kovemmilla paineilla kuulostaa siltä, että sen osalta kaikki on ok.
Voisko siinä olla ihan se ilmastoinnin paneeli rikki, että se ei nyt osaa ohjata kompuraa oikein?
Nyt on testattu toisella ohjainpaneelilla ja toisella modulilla. Ainut ero oli toisella modulilla että kompura ei sammunu ees paneelin napista.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Kylläpä se kuiten taitaa pelittää just niinku pitääki. Paikallaan tyhjäkäynnillä käy kokoajan, flektin low speed ei toimi joten siinä vikaa ainaki (vastus tilattu 100w/0,48ohm)
Maantie ajossa kompura toimii taas noin puolen minuutin sykleissä. Eli ainut selitys lienee että painetta vois ehkä hiukka lisätä???
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Potilaana e36 318i (1996) automaatti-ilmastoinnilla, jonka ilmastointi pelittänyt vielä viime kesänä täydellisesti. Kompura vaihdettu reilut pari vuotta sitten, kuten myös kuivain.
Nyt ei kompura lähde pyörimään, flekti pyörii kyllä. Täytätin ilmastoinnin just. Pitää paineet, siis no problem sen suhteen.
Ensitöikseni kokeilin vaihtaa releiden paikkaa (siis ne kaksi identtistä keltaista relettä, jotka vaikuttaa ilmastointiin. Ei apua.
Sitten tutkin kompuralle tulevan johdon/liittimien kunnon silmämääräisesti, ei havaittavissa olevaa vikaa.
Itse epäilisin paine-anturia. Kysymys kuuluukin että kuinka testaan paine-anturin toiminnan? Ei ollut aiemmissa postauksissa mainittua kahta (mustaa ja valkoista) liitintä, vaan johto sukeltaa suoraan johtosarjan syövereihin. Pitäisikö kokeilla oikosulkea jotkut johdot vai miten saisi selville anturin toiminnan/toimimattomuuden?
Onko muita ehdotuksia?
Etukäteen kiitos kanssa-pähkäilijöille.
Last edited by ollime; 05-06-2017, 22:56.
Reason: kirjoitusvirheitä korjailtu.
Potilaana e36 318i (1996) automaatti-ilmastoinnilla, jonka ilmastointi pelittänyt vielä viime kesänä täydellisesti. Kompura vaihdettu reilut pari vuotta sitten, kuten myös kuivain.
Nyt ei kompura lähde pyörimään, flekti pyörii kyllä. Täytätin ilmastoinnin just. Pitää paineet, siis no problem sen suhteen.
Ensitöikseni kokeilin vaihtaa releiden paikkaa (siis ne kaksi identtistä keltaista relettä, jotka vaikuttaa ilmastointiin. Ei apua.
Sitten tutkin kompuralle tulevan johdon/liittimien kunnon silmämääräisesti, ei havaittavissa olevaa vikaa.
Itse epäilisin paine-anturia. Kysymys kuuluukin että kuinka testaan paine-anturin toiminnan? Ei ollut aiemmissa postauksissa mainittua kahta (mustaa ja valkoista) liitintä, vaan johto sukeltaa suoraan johtosarjan syövereihin. Pitäisikö kokeilla oikosulkea jotkut johdot vai miten saisi selville anturin toiminnan/toimimattomuuden?
Ilmastoinnin kompuran liittimeen 12v hyppyjohdolla pitäis napsahtaa ja lähteä pyörimään jos kunnossa
Okei. Ja tarkennuksena kysyttäköön vielä, että miten. Kompuralle tulee yksi johdin. Siis siihen akulta plussasta hyppy? Auto käynnissä ja ilmastointi päällä?
Comment