Eikö kellään löydy ehdotuksia? Eilen vaihdoin tulpat ja testasin sytytyspuolat mutta eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään... :think
Onko liian suuri vaiva lukea yksi 5sivuinen topic läpi? Selviää aika hyvin että mitä voisi olla vialla kun luet! Saa vetää palkokasvit hengityselimiin..
Eikö kellään löydy ehdotuksia? Eilen vaihdoin tulpat ja testasin sytytyspuolat mutta eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään... :think
No jos vika tuli tuossa vaihdemississä, kuulostaisi kovasti siltä että yksi tai useampi venttiili on ottanut kiinni mäntään ja nyt tämä venttiili vuotaa.
Onko liian suuri vaiva lukea yksi 5sivuinen topic läpi? Selviää aika hyvin että mitä voisi olla vialla kun luet! Saa vetää palkokasvit hengityselimiin..
Varsinkaan ei luulis olevan vaivaa kun tää topikki on vasta alta kaks sivunen
Anyway, auto käy nyt ilmeisestikin viidellä, jonka johdosta tehot vähän kadoksissa ja tyhjäkäynti pirun matala, täristää tietysti ajossa niin perkeleesti, paitsi moottorijarrulla käy normaalisti. Kotiin tultiin silti ~5-7km, että tuskin nyt hirveän pahasti otti itseensä. Viisaammilta neuvoa mitä olisi mahdollisesti tutkintalistalla ensimmäisenä?
Sama kuin muillakin, venttiilit. Kaveri kans on saman tempauksen tehnyt, ja viidellä käyväksi muuttui. Venttiilit ässällä.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
No seuraavaksi sitten kysellään että mistä noita venttiileitä tuohon m52b25 koneeseen kannattaa metsästää, eipä ollut Motonetissä :think Merkkihuollon tiskiltä vai löytyykö edullisemmin jostain? Venakopan tiiviste löytynee samasta paikasta...Paljonkohan tuohon venttiileiden vaihtoon aikaa tuhlaantuu? Oletetaan että vain yhden pytyn venat kierossa...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
No seuraavaksi sitten kysellään että mistä noita venttiileitä tuohon m52b25 koneeseen kannattaa metsästää, eipä ollut Motonetissä :think Merkkihuollon tiskiltä vai löytyykö edullisemmin jostain? Venakopan tiiviste löytynee samasta paikasta...Paljonkohan tuohon venttiileiden vaihtoon aikaa tuhlaantuu? Oletetaan että vain yhden pytyn venat kierossa...
Venttiileitä nyt varmaan saa KL:stä, Tammer-dieselistä kanssa luulis löytyvän ym.. Venttiilikopan tiivisteen nyt saat ainakin KL:stä. Lisäksi kansipahvi.
Mut kannattaa nyt lähteä siittä liikkeelle että otat sen kannen irti ja katsot mitä kaikkea on mennyt, aikaa työlle nyt on paha sanoa, riippuu tekijästä.
Venttiileitä nyt varmaan saa KL:stä, Tammer-dieselistä kanssa luulis löytyvän ym.. Venttiilikopan tiivisteen nyt saat ainakin KL:stä. Lisäksi kansipahvi.
Mut kannattaa nyt lähteä siittä liikkeelle että otat sen kannen irti ja katsot mitä kaikkea on mennyt, aikaa työlle nyt on paha sanoa, riippuu tekijästä.
KL:n sivuilta kattelin mutta eihän sieltä löytynyt tuota 323i:tä ollenkaan. Pitänee huomenna soittaa sinne ja kysästä, samalla pirautus Tammer-Dieseliin, verrata hinnat, avata venakoppa ja katsoo montako venaa soikeena, jos vaan töiltä kerkiää. Pistelen hintoja sitten tänne niin muille saman ongelman omaaville vähän osviittaa samalla...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
KL:n sivuilta kattelin mutta eihän sieltä löytynyt tuota 323i:tä ollenkaan. Pitänee huomenna soittaa sinne ja kysästä, samalla pirautus Tammer-Dieseliin, verrata hinnat, avata venakoppa ja katsoo montako venaa soikeena, jos vaan töiltä kerkiää. Pistelen hintoja sitten tänne niin muille saman ongelman omaaville vähän osviittaa samalla...
Venakopan avaamalla et näe mitään, kuten sanottua kansi pitää nostaa pois.
Venakopan avaamalla et näe mitään, kuten sanottua kansi pitää nostaa pois.
Niin sitä meinasinkin, ajatuskatkos taas kerran kun venoista höpötetty kokoajan
Prkl kun ei tuolla nyt viitsi ajaa niin pitää hinata tallillekin sitten...vai eikai se periaatteessa enempää vahinkoa voi tehdä vaikka ajaisikin?
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Eiköhän tähänkin päde samat asiat kun mihin tahansa muuhun rikkinäiseen osaan / laitteeseen, eli käyttöä vasta kun korjattu. Vai ajaisitko esim tyhjällä renkaalla kun ei se siitä enää tyhjene?
Siis nämä ylikierrosvauriot ovat tyypillisesti sen laatuisia, että käytännössä joka sylinteristä on vähintään kaikki imu tai pakoventtiilit kierossa.
Sinällään työmäärään tällä ei juurikaan ole merkitystä, mutta mitään osia ei etukäteen kannata todellakaan lähteä hankkimaan.
Nimittäin jos oikein huono tuuri käy, niin rikki on myös koko kansi ja muutama mäntäkin, jolloin mikään korjaus ei enään ole kannattavaa, vaan koko kone menee vaihtoon.
Comment