Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 kävi vähän ylikierroksilla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pode
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 437
    • Muurame

    #46
    Originally posted by Gize View Post
    Eikö kellään löydy ehdotuksia? Eilen vaihdoin tulpat ja testasin sytytyspuolat mutta eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään... :think
    Onko liian suuri vaiva lukea yksi 5sivuinen topic läpi? Selviää aika hyvin että mitä voisi olla vialla kun luet! Saa vetää palkokasvit hengityselimiin..

    Lelu: "315" -83 "THE RACER"
    EX: Astra 2.0 sport -00
    EX: 320i Touring -89"Emma"
    EX: 528i -84 "IGOR"
    EX:Vectra -93 "IKE"
    EX: 518i -87 "WanhaHerra"
    EX:316 -88 "ruttureplica"
    EX:316 -86


    -MME connection-

    -BTCF absolutistit team-

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #47
      Originally posted by Gize View Post
      Eikö kellään löydy ehdotuksia? Eilen vaihdoin tulpat ja testasin sytytyspuolat mutta eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään... :think
      No jos vika tuli tuossa vaihdemississä, kuulostaisi kovasti siltä että yksi tai useampi venttiili on ottanut kiinni mäntään ja nyt tämä venttiili vuotaa.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by Gize View Post
        Eikö kellään löydy ehdotuksia? Eilen vaihdoin tulpat ja testasin sytytyspuolat mutta eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään... :think
        Siis ilman muuta kansiremontti edessä.

        Comment

        • Neutrone
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1320
          • Tampere

          #49
          Originally posted by Pode View Post
          Onko liian suuri vaiva lukea yksi 5sivuinen topic läpi? Selviää aika hyvin että mitä voisi olla vialla kun luet! Saa vetää palkokasvit hengityselimiin..
          Varsinkaan ei luulis olevan vaivaa kun tää topikki on vasta alta kaks sivunen
          F10 530d semiVOLL
          ex. E90 320d M-Sport '06
          ex. E39 523i M-Sport '00
          ex. E36 325i Coupe '92
          ex. E30 316i '89



          Comment

          • Aukes!
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2014
            • Riihimäki

            #50
            Originally posted by Gize View Post
            Anyway, auto käy nyt ilmeisestikin viidellä, jonka johdosta tehot vähän kadoksissa ja tyhjäkäynti pirun matala, täristää tietysti ajossa niin perkeleesti, paitsi moottorijarrulla käy normaalisti. Kotiin tultiin silti ~5-7km, että tuskin nyt hirveän pahasti otti itseensä. Viisaammilta neuvoa mitä olisi mahdollisesti tutkintalistalla ensimmäisenä?
            Sama kuin muillakin, venttiilit. Kaveri kans on saman tempauksen tehnyt, ja viidellä käyväksi muuttui. Venttiilit ässällä.


            - E60 -05 "too small to mention"
            ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 551
              • Tampere

              #51
              No seuraavaksi sitten kysellään että mistä noita venttiileitä tuohon m52b25 koneeseen kannattaa metsästää, eipä ollut Motonetissä :think Merkkihuollon tiskiltä vai löytyykö edullisemmin jostain? Venakopan tiiviste löytynee samasta paikasta...Paljonkohan tuohon venttiileiden vaihtoon aikaa tuhlaantuu? Oletetaan että vain yhden pytyn venat kierossa...
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #52
                Originally posted by Gize View Post
                No seuraavaksi sitten kysellään että mistä noita venttiileitä tuohon m52b25 koneeseen kannattaa metsästää, eipä ollut Motonetissä :think Merkkihuollon tiskiltä vai löytyykö edullisemmin jostain? Venakopan tiiviste löytynee samasta paikasta...Paljonkohan tuohon venttiileiden vaihtoon aikaa tuhlaantuu? Oletetaan että vain yhden pytyn venat kierossa...
                Venttiileitä nyt varmaan saa KL:stä, Tammer-dieselistä kanssa luulis löytyvän ym.. Venttiilikopan tiivisteen nyt saat ainakin KL:stä. Lisäksi kansipahvi.

                Mut kannattaa nyt lähteä siittä liikkeelle että otat sen kannen irti ja katsot mitä kaikkea on mennyt, aikaa työlle nyt on paha sanoa, riippuu tekijästä.

                Comment

                • Gize
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 551
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by pete81 View Post
                  Venttiileitä nyt varmaan saa KL:stä, Tammer-dieselistä kanssa luulis löytyvän ym.. Venttiilikopan tiivisteen nyt saat ainakin KL:stä. Lisäksi kansipahvi.

                  Mut kannattaa nyt lähteä siittä liikkeelle että otat sen kannen irti ja katsot mitä kaikkea on mennyt, aikaa työlle nyt on paha sanoa, riippuu tekijästä.
                  KL:n sivuilta kattelin mutta eihän sieltä löytynyt tuota 323i:tä ollenkaan. Pitänee huomenna soittaa sinne ja kysästä, samalla pirautus Tammer-Dieseliin, verrata hinnat, avata venakoppa ja katsoo montako venaa soikeena, jos vaan töiltä kerkiää. Pistelen hintoja sitten tänne niin muille saman ongelman omaaville vähän osviittaa samalla...
                  Kulkineet:
                  BMW 730dA -03
                  BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                  BMW 323i -95
                  Honda CBR600Fighter
                  EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                  3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    #54
                    Originally posted by Gize View Post
                    KL:n sivuilta kattelin mutta eihän sieltä löytynyt tuota 323i:tä ollenkaan. Pitänee huomenna soittaa sinne ja kysästä, samalla pirautus Tammer-Dieseliin, verrata hinnat, avata venakoppa ja katsoo montako venaa soikeena, jos vaan töiltä kerkiää. Pistelen hintoja sitten tänne niin muille saman ongelman omaaville vähän osviittaa samalla...
                    Venakopan avaamalla et näe mitään, kuten sanottua kansi pitää nostaa pois.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 551
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by eeki View Post
                      Venakopan avaamalla et näe mitään, kuten sanottua kansi pitää nostaa pois.

                      Niin sitä meinasinkin, ajatuskatkos taas kerran kun venoista höpötetty kokoajan
                      Prkl kun ei tuolla nyt viitsi ajaa niin pitää hinata tallillekin sitten...vai eikai se periaatteessa enempää vahinkoa voi tehdä vaikka ajaisikin?
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #56
                        Eiköhän tähänkin päde samat asiat kun mihin tahansa muuhun rikkinäiseen osaan / laitteeseen, eli käyttöä vasta kun korjattu. Vai ajaisitko esim tyhjällä renkaalla kun ei se siitä enää tyhjene?

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #57
                          Gizen kommenttien ja kysymysten jälkeen en ihmettele yhtään tuota vaihdemissiä.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Originally posted by Gize View Post
                            .... Oletetaan että vain yhden pytyn venat kierossa...
                            Tuota...ehkä kuitenkin oletamme että ENEMMÄN kuin yksi venttiili menee kyllä vaihtoon(huonolla tuurilla lähes kaikki).

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by Juubi View Post
                              Vai ajaisitko esim tyhjällä renkaalla kun ei se siitä enää tyhjene?
                              En, siksi kirjoitinkin: Prkl kun ei tuolla nyt viitsi ajaa niin pitää hinata tallillekin sitten...
                              Last edited by Gize; 26-08-2017, 13:07.
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Siis nämä ylikierrosvauriot ovat tyypillisesti sen laatuisia, että käytännössä joka sylinteristä on vähintään kaikki imu tai pakoventtiilit kierossa.
                                Sinällään työmäärään tällä ei juurikaan ole merkitystä, mutta mitään osia ei etukäteen kannata todellakaan lähteä hankkimaan.
                                Nimittäin jos oikein huono tuuri käy, niin rikki on myös koko kansi ja muutama mäntäkin, jolloin mikään korjaus ei enään ole kannattavaa, vaan koko kone menee vaihtoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎