joo mulla teki aika samoin eile..auto 320 e36-91.menin kotii j ja sammutin, join kahvit ja lähdin ni starttas mut ei lähe käyntii..pumppu ei pyöri eikä myöskään saa virtaa..omituisesti hajos..rele?kaikki sulakkeet on ehjät..pumppu on vasta vaihdettu.
E36 M50B20 koneella ei käynnisty enää!
Collapse
X
-
Originally posted by LanttuEi tosiaan naurattaisi ruuhkassa... Täytyisi katsoa, onko anturissa öljyä tai muuta kuonaa päällä, sellainenhan voisi myös vaikuttaa. Tosin ihmeelliseltä tuntuisi tuokin että muutaman minuutin aikana jonka tuo härdelli kesti, anturi olisi "puhdistunut" sen verran että ajo pystyi jatkumaan. Onko anturi paha vaihtaa itse? Onko se Hall-tyyppinen ja pitääkö ilmaväli säätää tarkasti? Voi olla turhia kysymyksiä, mutta kun en ole vielä katsonut.
Se on kohtuullisen helppo vaihtaa, mutta taivasalla en tuota(kaan) mielellään tekisi. Mutta jos halli tai edes katos löytyy ja muutama perustyökalu niin onnistuu kyllä. Sitä ilmaväliä ei tarvitse yleensä säätää, vanha pois ja uusi tilalle. Bentleyn opas antaa väliksi 1,0 milliä 0,3 millin marginaalilla. Jos joutuu säätämään niin menee hieman kikkailuksi, sillä siinä ei ole suoraan varsinaista säätömahdollisuutta.
Comment
-
-
Okei, täytyy katsoa. Tänään kun olimme lähdössä asioille, hörähti ehkä sekunniksi ja sitten sammui. Muutama sahaus eikä mitään. Otin pumpun releen irti (ilmeisesti se on tuo sininen rele, 4 napaa, BMW:n logo & teksti Siemens V23134-K59-X170 ja 12.62-1 735 424). Aion kokeilla hioa napoja hienolla hiekkapaperilla, mutta ei tuo kyllä näytä kovinkaan hapettuneelta.
Pyörittää reippaasti, mutta ei saa ainetta tarpeeksi tai moottorin asentotietoa..äh.
Comment
-
-
Jees. Kokeilin toisella vastaavalla releellä ja kuuluu vain naksaus, kun virrat kääntää päälle, eikä tuttua surinaa paineennoston aikana. Eli rele vetää. Otin takapenkin istuinosan irti ja katsoin pumpun johtoliitoksia, näyttivät alkuperäisiltä, eikä mitään avomurtumia tms. ollut havaittavissa. Jätin virrat päälle ja koputtelin meisselin kahvalla pumpun liittimiä, ei mitään vaikutusta. Toivottavasti saan uuden polttoainepumpun perjantaina.
Comment
-
-
Oli pakko tänään hieman mittailla ja mysteeri vain kasvaa. Mittasin bensapumpun liittimestä vain noin 0,1-0,2 V, kun pinnankorkeusanturiin tuli 12 V. Sen jälkeen otin irti polttoainepumpun sulakkeen n:o 18 ja mittasin virrat päällä sulakepohjasta, eikä sielläkään ollut kuin n. 0,2 V! ECU:n releen napaan n:o 30 tulee 12 V. Olisiko jollain faktatietoa siitä, jos kampiakselin asentotunnistin on viallinen, miten nuo jännitearvot käyttäytyvät silloin? ECU:han estää moottoria käynnistymästä, mutta eikö polttoainepumpun sulakkeelle pitäisi kuitenkin tulla aina 12 V virtojen ollessa päällä? Mielestäni se, että taannoin pääsin kuitenkin kaupalta kotiin noin 5 km matkan ja nyt ei enää tapahdu mitään, puhuisi sen puolesta että ECU on kunnossa. Luulisin, että ECU on joko ehjä tai rikki eikä korjaudu vähäksi aikaa! Eikö niin? Kurkistin päällisin puolin ECU:a, eikä ainakaan näyttänyt epänormaalilta.
Nyt olisi mahtavaa saada vähän lisäinfoa, että tietäisi ostanko kampiakselin asentotunnistimen. En ala hankkimaan bensapumppua nyt, kun kerran ei tule edes jännitettä pumpun liittimeen.
Comment
-
-
Okei, kiitos. Mutta silti ihmettelen sitä, että silloin kun auto oli kunnossa ja laitoin virran päälle virtalukosta, kuului kuinka bensapumppu surisi ja nosti paineita. Siis ennen starttausta. Tunnistaako ECU jotenkin, että bensapumpun liitin oli irti kun mittailin sitä, eikä antanut jännitettä? Hidas hämäläinen kun olen, mietin edelleen miten kampiakselin asentotunnistin vaikuttaa. Voiko ECU aistia tuon tunnistimen kunnon ja olemassaolon jos moottori ei pyöri? Tuntuisi ettei voi (?).
Hemi, olisiko vielä jotain lausuntoa tähän (toki muutkin voivat vastata)? Tänään pitäisi tietää, minkä komponentin hankin.
Comment
-
-
Jiihaa!Oli hieman hyvä fiilis katsella tänään Pirkkahallissa mm. BTCF:n osaston autoja, kun hetkeä aiemmin oma auto tuli kuntoon. Ongelmani ratkesi bensapumpun vaihdolla. Kyllä surisee nätimmin ihka uusi...vanha oli alkuperäinen, päiväys oli vuodelta -91. Uskomattoman paljon kaikenlaista hiekkaa ja muuta kuonaa oli pumpun ja tankin päällä, ne kannattaa aina imuroida pois ennen kuin irroittaa pumpun.
Kiitos Hemille ja muillekin vinkeistä!
Comment
-
-
nostetaanhan vanha.. eli kaverin e36 m50b25 ei vanosta. ei lähe käyntiin.. yön aikana oli vika tullu.. vaikka kuinka sahaa niin ei yritäkään...
-mitattu on että bensapumpun releelle ei tule virtaa
-sulakkeet ja releet ehjiä
-vikakoodit luettu ei mitään paitsi alkhanen akun jännite
-kokeiltu syöttää hyppyvirtaa bensapumpulle ja startattu, ei yritäkkään käynnistyä.
edellisenä päivänä kaveri oli tankannu dieseliä vähän bensan sekaan että pääsi työmaalta lähimmälle asemalle... savutti ja pätki mutta pääsi kuitenki tankille ja tankkasi n. 30l bensaa päällle ja ajeli illan ja oli toiminu normaalisti.. en tiedä voiko tuolla nyt olla vaikutusta mutta kuitenkin seuraavan yön aikan oli vika ilmestyny...
jos joku asiasta tietää niin kaikki apu tervetulluttaEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postedellisenä päivänä kaveri oli tankannu dieseliä vähän bensan sekaan että pääsi työmaalta lähimmälle asemalle... savutti ja pätki mutta pääsi kuitenki tankilleVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postedellisenä päivänä kaveri oli tankannu dieseliä vähän bensan sekaan että pääsi työmaalta lähimmälle asemalle... savutti ja pätki mutta pääsi kuitenki tankille ja tankkasi n. 30l bensaa päällle ja ajeli illan ja oli toiminu normaalisti.. en tiedä voiko tuolla nyt olla vaikutusta mutta kuitenkin seuraavan yön aikan oli vika ilmestyny...Originally posted by Dunky View PostHerran jestas sentään
onko tarkistettu kipinänsaantia?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postnimenomaan.. en oo kuullu mitään noin typerää vähään aikaan
onko tarkistettu kipinänsaantia?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Nostellaas aihetta vähäse...
Itelläki alko starttaus ongelmat iha yllättäen ja vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen varuiks mut ei vaikuttanu mitenkää, mut oli kyl aika huonossa kunnossa.
Kävin äske kattomassa autoo ja se lähtee seisomisen jälkee iha ok käyntii (3 käynnistys kerralla). Auto käynnissä kattelin konehuoneesee ja koneelle tulevassa bensaletkussa oli 2 pientä reikää mistä suihkus bensaa. Voiko nuo reiät vaikuttaa tohon sillain et kylmänä lähtee käyntii suht äkkii mut ajon jälkee tarvii jonku 20-30 starttausta? Ja kun auto on käynnissä niin toimii ihan normaalisti.
Joskus auttaa käynistykseen se että vaihdesilmäs on startannu et auto liikahtaa vähän, mutta tuota nyt ei viittis harrastaa.
Sitte äske kävin kattelee bensapumppua ja se kyl suris ja nosti paineen aina käynistyksen jälkee, mut sit ku starttaa nii ei lähe käyntii ja sen jälkee ei surise enää uusiks kun koittaa käynnistää, mutta ei sen varmaan pidäkkää kun kerran on jo paineen nostanut.
Huomenna korjaan tuon letkun nii selviää et oliko pelkästää siitä mut outoa että ei kuumana lähe mut kylmänä lähtee, miten ne reiät siinä letkussa vaikuttas erinlailla kun auto on kuuma tai kylmä...?
Auto oli e36 325i coupe.
Comment
-
-
Originally posted by Poko View PostNostellaas aihetta vähäse...
Itelläki alko starttaus ongelmat iha yllättäen ja vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen varuiks mut ei vaikuttanu mitenkää, mut oli kyl aika huonossa kunnossa.
Kävin äske kattomassa autoo ja se lähtee seisomisen jälkee iha ok käyntii (3 käynnistys kerralla). Auto käynnissä kattelin konehuoneesee ja koneelle tulevassa bensaletkussa oli 2 pientä reikää mistä suihkus bensaa. Voiko nuo reiät vaikuttaa tohon sillain et kylmänä lähtee käyntii suht äkkii mut ajon jälkee tarvii jonku 20-30 starttausta? Ja kun auto on käynnissä niin toimii ihan normaalisti.
Joskus auttaa käynistykseen se että vaihdesilmäs on startannu et auto liikahtaa vähän, mutta tuota nyt ei viittis harrastaa.
Sitte äske kävin kattelee bensapumppua ja se kyl suris ja nosti paineen aina käynistyksen jälkee, mut sit ku starttaa nii ei lähe käyntii ja sen jälkee ei surise enää uusiks kun koittaa käynnistää, mutta ei sen varmaan pidäkkää kun kerran on jo paineen nostanut.
Huomenna korjaan tuon letkun nii selviää et oliko pelkästää siitä mut outoa että ei kuumana lähe mut kylmänä lähtee, miten ne reiät siinä letkussa vaikuttas erinlailla kun auto on kuuma tai kylmä...?
Auto oli e36 325i coupe.
Kyllä varmasti vaikuttaa polttoainevuodot käyntiin lähtemiseen. vissiinkään kylmänä käynnistäessä letkut ei pääse vuotamaan ihan niin paljon kun lämpimänä, eli bensa menee nätimmin sinne minne sen kuuluu mennäkkin, ja lämmitessään hörppii ilmaa mukaan josta tuo pitkä starttaus sitten todennäköisesti johtuu.. PS. jos vielä autolla ajelet ennen tuota vuodon korjausta, niin kannattaa ottaa makkarapaketti varmuuden vuoks mukaan, kun saatat vaikka saada bemarista kivan grillin...
Comment
-
Comment