Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko tulpilla väliä?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • astro76
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 222
    • Keuruu

    #16
    No joo... alkoihan noita löytyä kun viitsi kysellä.
    Tahtoo noissa firmoissa vaan joskus olla sellasia hemmoja duunissa ettei niistä ota selvää - nyt on asiasta varmuus.
    Kiitosta vaan kaikille "kommentaattoreille"...
    Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

    Comment

    • Jeff
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 202
      • Mämmilä

      #17
      Täytyypä käydä paikallisella "insinöörillä" kysymässä ja vaihtamassa.
      Jos vaikka samalta pajalta saisi nuo Boschin sopivat.

      Kuka on paikallinen BMW -insinööri Keuruulla?

      Comment

      • astro76
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 222
        • Keuruu

        #18
        Originally posted by Jeff
        Täytyypä käydä paikallisella "insinöörillä" kysymässä ja vaihtamassa.
        Jos vaikka samalta pajalta saisi nuo Boschin sopivat.

        Kuka on paikallinen BMW -insinööri Keuruulla?
        Tuo nyt oli vain vertauksellinen ilmaisu.
        Et kai todella luule, että täällä nyt jotain varsinaista gurua löytyisi.
        Osaset-huollon kaverit ovat kyllä viimosen päälle päteviä, joten sieltä ajattelin kysäistä.
        Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #19
          Meillä täällä Oulussa ei Osaset kaveilta oikein aina arvaa kysyä. Jos ne ei koneelta näe/saa suoraan varaosanumeroa, nousee kädet helposti pystyyn. Ainakin omat kokemukseni sellaisia.

          Kun menee Tarviketorille niin jos ei ihan täsmälleen oikeaa osaa löydy, niin sanovat että tämä Volkkarin vastaava siihen menee, on vaan 5mm pitempi, tahi muuta sellaista. Niiltä kavereilta löytyy asiantuntemusta ja jopa tietävät eri vuosimallien osien erot ilman kirjojakin.

          Eikä ollut maksettu mainos, vain tyytyväisen asiakkaan toteamus.

          t: Timo

          Comment

          • astro76
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 222
            • Keuruu

            #20
            Onkos kellään kokemuksia tämänoloisista sytyistä:
            HKS Super Fire Spark Plug Iridium/ Heat Range 7
            Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

            Comment

            • astro76
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 222
              • Keuruu

              #21
              Kävin tuossa paikallisessa liikkeessä kyselemässä.
              NGK:n tulppia löytyy jos millaista.
              Platinaista ja 1, 2 ja 4 kärkisenä.
              Noita 4-kärkisiä täällä jo haukuttiin mutta mites nuo 2-kärkiset?
              Ovat kuulemma samoissa hinnoissa kuin 1-kärkinen.
              Hinta tuolle platinalle 2-kärkisenä kertyy n. 25 eur/kpl... :shock:
              Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #22
                Tehtaan suosittelema malli NGK:lta on BKR6EK. Tällä koodilla et varmasti löydä kun yhden kärkimallin, ja hinta ainakin täälläpäin on 5 ekee kappale. Onhan niitä tulppia olemassa vaikka minkälaisilla kärjillä jotka kaikki varmasti jonkinlaisen kipinän antaa, mutta eri asia on kannattaako niitä lähteä kokeilemaan...

                :arrow: Pappatunturiin laitan mökillä rassaillessa tulpan joka sattuu kierteiltään sopimaan ja toimii, en bemariin... :lol:
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  #23
                  Originally posted by tihuovin
                  Meillä täällä Oulussa ei Osaset kaveilta oikein aina arvaa kysyä. Jos ne ei koneelta näe/saa suoraan varaosanumeroa, nousee kädet helposti pystyyn. Ainakin omat kokemukseni sellaisia.

                  Kun menee Tarviketorille niin jos ei ihan täsmälleen oikeaa osaa löydy, niin sanovat että tämä Volkkarin vastaava siihen menee, on vaan 5mm pitempi, tahi muuta sellaista. Niiltä kavereilta löytyy asiantuntemusta ja jopa tietävät eri vuosimallien osien erot ilman kirjojakin.

                  Eikä ollut maksettu mainos, vain tyytyväisen asiakkaan toteamus.

                  t: Timo
                  Täsmälleen samanlaisia kokemuksia Oulun Osaset kauppiaasta. Kun osanumeroa M69:n kannentiivisteelle, ei hetken etsinnän jälkeen ruennut kirjasta löytymään, niin päälle sain vielä v*ttuilut ettei semmosta ole, tule eikä tilata, ja menehän kysymään verkkoaidan takaa... No hain sitten muutkin remonttiin tarvimani osat merkkiliikkeestä, eikä mitään ongelmia.

                  Tarviketorin palvelusta voin antaa ison plussan.

                  Comment

                  • astro76
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 222
                    • Keuruu

                    #24
                    Originally posted by Gonzalez
                    Tehtaan suosittelema malli NGK:lta on BKR6EK. Tällä koodilla et varmasti löydä kun yhden kärkimallin, ja hinta ainakin täälläpäin on 5 ekee kappale. Onhan niitä tulppia olemassa vaikka minkälaisilla kärjillä jotka kaikki varmasti jonkinlaisen kipinän antaa, mutta eri asia on kannattaako niitä lähteä kokeilemaan...

                    :arrow: Pappatunturiin laitan mökillä rassaillessa tulpan joka sattuu kierteiltään sopimaan ja toimii, en bemariin... :lol:
                    Eli käytännössä olet sitä mieltä ettei kannata tuhlailla rahojaan noihin platina 2-kärkisiin?
                    Taidan käydä kysäisemässä Jyväkylän Laakkoselta oikeat samalla kun noudan muitakin tarvikkeita...
                    Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

                    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

                    Comment

                    • BestMotorWith
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 382
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Mutta ne nelikärki platina tulpilla voi ajaa 100tkm ja maksaa joku 20€/kpl (bmw alkuperäis tulppa).
                      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                      Comment

                      • astro76
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 222
                        • Keuruu

                        #26
                        Originally posted by BestMotorWith
                        Mutta ne nelikärki platina tulpilla voi ajaa 100tkm ja maksaa joku 20€/kpl (bmw alkuperäis tulppa).
                        Niin kehuivat liikkeessäkin, että bemun orkkikset olis platinaa.
                        Tuolla aikasemmin haukuttiin kaikki nelikärkiset - mitä mieltä niistä nyt yleensä sitten ollaan? Laitanko 1-, 2- vai 4-kärkiset?
                        Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

                        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

                        Comment

                        • Miika Tissari
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1802
                          • Varkaus

                          #27
                          Vaihdoin kaverin autoon (E30 325i kat) bossin tilalle ngk:t, niin sen jälkeen ei lähde kunnolla käyntiin ja käy kylmänä epätäsaisesti. Ennen tulppien vaihtoa ei mitään ongelmia. Ngk:t oli alkuperäistä bossia vastaavat. Toisella kaverilla roverin V8 koneen kanssa sama ongelma, joka hävisi vaihtamalla uudet bossin kynttilät...
                          E28 ///M-tech V8 -83
                          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #28
                            Itse olen käyttänyt Bosch Super 4 tulppia ja hyvin ne tuntuu toimivan. Sellaiset siellä oli jo silloin kun tuon auton ostin ja sellaiset siellä on nytkin. Niin ja kone on M50. Eikä nuo Bosch Super 4:set maksa kuin jotain 20€/6kpl muistaakseni, voi olla että olivat halvemmatkin. Ostettu Motonetistä. Niin ja nimen mukaisesti neljä kärkeä löytyy.
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • astro76
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 222
                              • Keuruu

                              #29
                              Originally posted by antti79
                              Itse olen käyttänyt Bosch Super 4 tulppia ja hyvin ne tuntuu toimivan. Sellaiset siellä oli jo silloin kun tuon auton ostin ja sellaiset siellä on nytkin. Niin ja kone on M50. Eikä nuo Bosch Super 4:set maksa kuin jotain 20?/6kpl muistaakseni, voi olla että olivat halvemmatkin. Ostettu Motonetistä. Niin ja nimen mukaisesti neljä kärkeä löytyy.
                              Et satu muistamaan lämpöarvoa ja kärkien väliä?
                              Boschilla heitti yhdessä suosituksessa lukemat lämpöarvolle 7 ja kärjen väliksi 1,6. NGK:lla "vastaava" tuoteluettelon mukaan oli lämpöarvoltaan 7 ja kärjen väli 0,8. Onko noi nyt sitten "vastaavat" - kysyn vaan!? :roll:
                              Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

                              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                #30
                                En valitettavasti muista, mutta kyllähän noita myyvissä liikkeissä on suositustaulukot joten eipä niitä arvoja sen enempää tarvii ihmetellä. :shock: Ainakaan itse en ole niitä mietiskellyt :oops: ja hyvin ovat toimineet.
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎