Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 automaatti kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saarenv
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 320
    • Hyvinkää

    E36 automaatti kysymys

    ...eli -93 325 automaatti toimii muuten ok, mutta aamun ensimmäiset 200 m (kylmänä) ei jaksa millään heittää isommalle kun vasta jossain 3000 rpm paikkeilla. Foorumissa on jo monesti on esitetty vikaan öljymäärää...on tarkistettu ja on ok. Auttaisko öljyn+suodattimen vaihto, edellisestä vaihdosta ei ole tietoa? Vai mitä pitäisi tehdä? Hyvät (mielellään ei kallit) nevot olisivat nyt tarpeen! Kai tolla vielä uskaltaa varovasti ajella lootaa rikkomatta?
    Tallissa seisoskelemassa:
    E9 2.5 CSA -74 original
    E30 320is 2d -90 original
    E36 ALPINA B6 2.8 Sedan -91 original
    E36 ALPINA B3 3.0 Coupe Switchtronic -94 original
    E38 ALPINA B12 5.7 Sedan Switchtronic -98 original
    E93 325iA -08 Cabrio
    Mercedes 230SL W113 -63
  • hopeanuoli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 211
    • Helsinki

    #2
    Kylmänä laatikon kyllä pitääkin heittää isompaa silmään myöhemmin, varsinkin lievässä vedätyksessä vitosta voi joutua odottamaan - tosin 3000 rpm kuulostaa hieman liian kovalta vaihtorajaksi. Liruta vähän öljyä ulos ja katso onko kovasti tummaa, jos on niin vaihto suodattimen kanssa. Vika voi olla kyllä vaikka moottorissa, jos tehoa ei ole normaalisti niin vaihtorajat nousevat...
    e90 330d -05

    Comment

    • Gambler
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 227
      • alavilla mailla

      #3
      Melkein väittäisin tuon olevan jonkinlainen "ominaisuus" tai sit meillä on koneessa samoja ongelmia Mulla on nimittäin tehnyt tuota täysin samaa koko sen ajan, mitä tuo auto on mulla ollu ja on tuolla tullut parikyt donaa kohta ajettua...Eli kylmänä joutuu vedättään tosi rankasti ensimmäiset sadat metrit ja sit alkaa vasta vaihtaa jouhevasti. Mulla ei ainakaan öljynvaihdolla ollut vaikutusta asiaan, öljyt vaihdettiin tuossa noin kk takaperin ja sama homma jatkuu...Samapa tuolle, kun muuten pelaa ihan ok...
      "Please, cast the die
      Paint the horizon with the right shade of red
      When the oceans rise
      Mother cleans the slate and the cradle becomes
      your grave..."

      Nykyisin Peugeot 307 -01
      ex. E36 325iA Calypsorot metallic -93

      Comment

      • Kale79
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 150

        #4
        Kuuluu asiaan

        Jep, mulla 316 e46 vm00 steptronikilla. Kylmällä koneella saa kierrättää tasan tarkkaan 3500, että vaihtaa isompaa. mut hetikohta ku kone lämpee, niin vaihtaa alemmilla kierroksilla. Otin asiasta selvää, niin se on ihan normaalia.

        Comment

        • Teukka75
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 88
          • Keski-Suomi

          #5
          Samaa tekee täälläkin, eipä tuo kovasti haittaa kun muuten toimii mukavasti.
          _______________
          Ex: E36 325ia -94
          Ex: E28 520i -86

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #6
            taitaa johtua että laatikko pelaa täysin vasta kun öljyt on lämmenny.

            Comment

            • saarenv
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 320
              • Hyvinkää

              #7
              Kovasti kiitoksia kommenteista.

              Jos näin on, niin huolestuin turhaan...ominaisuus se on tuokin. Laitan kuitenkin öljyt + suodattimen vaihtoon seuraavassa huollossa syksymmällä, ihan varmuuden vuoksi. Jos se tuo jotain uutta tuohon ko. omiminaisuuteen, niin kerron sitten aikanaan.
              Tallissa seisoskelemassa:
              E9 2.5 CSA -74 original
              E30 320is 2d -90 original
              E36 ALPINA B6 2.8 Sedan -91 original
              E36 ALPINA B3 3.0 Coupe Switchtronic -94 original
              E38 ALPINA B12 5.7 Sedan Switchtronic -98 original
              E93 325iA -08 Cabrio
              Mercedes 230SL W113 -63

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #8
                Originally posted by saarenv
                Kovasti kiitoksia kommenteista.

                Laitan kuitenkin öljyt + suodattimen vaihtoon seuraavassa huollossa syksymmällä, ihan varmuuden vuoksi. Jos se tuo jotain uutta tuohon ko. omiminaisuuteen, niin kerron sitten aikanaan.
                tuostakin ollu montaa mielipidettä, osalla alkanu laatikon oireet öljynvaihdon jälkeen. riippuu tietenkin onko siihen vaihdettu öljyjä säännöllisesti vai onko koskaan. jos ei ole vaihdettu säännöllisesti niin kannattaa miettiä vaihtaako edes nyt. öljyä sinne ei pysty vaihtamaan kun reilu 3 litraa, laatikossa on öljyä yhteensä 10,5 litraa.
                Last edited by pete81; 30-06-2005, 10:54.

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by pete81
                  . öljyä sinne ei pysty vaihtamaan kun reilu 3 litraa, laatikossa on öljyä yhteensä 10,5 litraa.
                  Kyllähän sen kaiken pystyy vaihtamaan, jos vaan haluaa.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • saarenv
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 320
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Cabilla on ajettu nyt mittarin mukaan 158tkm. Ostettaessa huhtikuussa -05 mukana oli 100% leimattu huoltokirja auton myyneestä + aina (molempien 2 omistajan aikana) huoltaneesta Baijerilasesta BMW liikkeestä...olettaisin että on ainakin joskus vaihdettu, jos merkkiliikeellä on jonkinlaista ammattietiikka ja leimaa & allekirjoittaa Inspection II kohdan. Eikös siinä tuo automaatin öljynvaihto pitäisi tehdä?
                    Tallissa seisoskelemassa:
                    E9 2.5 CSA -74 original
                    E30 320is 2d -90 original
                    E36 ALPINA B6 2.8 Sedan -91 original
                    E36 ALPINA B3 3.0 Coupe Switchtronic -94 original
                    E38 ALPINA B12 5.7 Sedan Switchtronic -98 original
                    E93 325iA -08 Cabrio
                    Mercedes 230SL W113 -63

                    Comment

                    • pete81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 2056
                      • .........

                      #11
                      Originally posted by tmth
                      Kyllähän sen kaiken pystyy vaihtamaan, jos vaan haluaa.
                      pystyy tietenkin, on omaanikin vaihdettu kaikki. työnä vaan ei ole ihan sama kuin pohjasta tyhjäksi, suodatin pois ja uudet tilalle. sillon sinne menee vaan se reilu 3 litraa. tuossa 5HP18 ei ole turbiinissa tyhjennysroppua.

                      Comment

                      • hopeanuoli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 211
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by pete81
                        pystyy tietenkin, on omaanikin vaihdettu kaikki. työnä vaan ei ole ihan sama kuin pohjasta tyhjäksi, suodatin pois ja uudet tilalle. sillon sinne menee vaan se reilu 3 litraa. tuossa 5HP18 ei ole turbiinissa tyhjennysroppua.
                        Menee sinne kyllä suodattimen vaihdon kanssa enemmän... Itse sain menemään 4.5 litraa. Öljypohjaan ja suodattimeen jää aika paljon lientä ellei niitä irrota ja tyhjennä.
                        e90 330d -05

                        Comment

                        • pete81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 2056
                          • .........

                          #13
                          Originally posted by hopeanuoli
                          Menee sinne kyllä suodattimen vaihdon kanssa enemmän... Itse sain menemään 4.5 litraa. Öljypohjaan ja suodattimeen jää aika paljon lientä ellei niitä irrota ja tyhjennä.
                          ohjeen mukaan menee 3.2 litraa. tottakai sinne luulisi kaikkien vaihtavan suodattimen samalla kun öljytkin ja puhdistavan öljypohjan. tosiaan suodattimen irrottaa niin sieltä valuu öljyä vielä jonkin verran. menee sinne enemmän kuin tuo 3.2 litraa mutta omaani ei ainakaan menny kuin alta 4 litraa. myöhemmin sinne vaihdettiin kaikki 10,5 litraa kun ei öljyn vaihto enään auttanut ja vaihdon yhteydessä paljastu öhjypohjan magneeteista ja muutenkin öljyn seasta sinne kuulumatonta.

                          Comment

                          • Rocka
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2003
                            • 68
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by pete81
                            tottakai sinne luulisi kaikkien vaihtavan suodattimen samalla kun öljytkin ja puhdistavan öljypohjan.
                            Laatikon suodatin on rakenteeltaan metalliverkkoa, joten turhan usein sitä ei välttämättä tarvii vaihtaa. Kovin pieniä partikkeleita se ei siis suodata
                            E39 540i '03

                            EX: E36 325iA

                            Comment

                            • jam75
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 654
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by Rocka
                              Laatikon suodatin on rakenteeltaan metalliverkkoa, joten turhan usein sitä ei välttämättä tarvii vaihtaa. Kovin pieniä partikkeleita se ei siis suodata

                              Kyllä ne suodattimet mitä omaan on vaihdettu on ollu muuta kuin metalliverkkoa. Ja en tiiä mitä säästöä ajetaan taas takaa jos öljynvaihdon yhteydessä ei suodattimia vaihdeta...on se kuitenkin sen verran hiono ja kallis systeemi alkaa säästään "väärässä" paikkaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎