...eli -93 325 automaatti toimii muuten ok, mutta aamun ensimmäiset 200 m (kylmänä) ei jaksa millään heittää isommalle kun vasta jossain 3000 rpm paikkeilla. Foorumissa on jo monesti on esitetty vikaan öljymäärää...on tarkistettu ja on ok. Auttaisko öljyn+suodattimen vaihto, edellisestä vaihdosta ei ole tietoa? Vai mitä pitäisi tehdä? Hyvät (mielellään ei kallit) nevot olisivat nyt tarpeen! Kai tolla vielä uskaltaa varovasti ajella lootaa rikkomatta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 automaatti kysymys
Collapse
X
-
Kylmänä laatikon kyllä pitääkin heittää isompaa silmään myöhemmin, varsinkin lievässä vedätyksessä vitosta voi joutua odottamaan - tosin 3000 rpm kuulostaa hieman liian kovalta vaihtorajaksi. Liruta vähän öljyä ulos ja katso onko kovasti tummaa, jos on niin vaihto suodattimen kanssa. Vika voi olla kyllä vaikka moottorissa, jos tehoa ei ole normaalisti niin vaihtorajat nousevat...e90 330d -05
-
-
Melkein väittäisin tuon olevan jonkinlainen "ominaisuus" tai sit meillä on koneessa samoja ongelmiaMulla on nimittäin tehnyt tuota täysin samaa koko sen ajan, mitä tuo auto on mulla ollu ja on tuolla tullut parikyt donaa kohta ajettua...Eli kylmänä joutuu vedättään tosi rankasti ensimmäiset sadat metrit ja sit alkaa vasta vaihtaa jouhevasti. Mulla ei ainakaan öljynvaihdolla ollut vaikutusta asiaan, öljyt vaihdettiin tuossa noin kk takaperin ja sama homma jatkuu...Samapa tuolle, kun muuten pelaa ihan ok...
"Please, cast the die
Paint the horizon with the right shade of red
When the oceans rise
Mother cleans the slate and the cradle becomes
your grave..."
Nykyisin Peugeot 307 -01
ex. E36 325iA Calypsorot metallic -93
Comment
-
-
Kovasti kiitoksia kommenteista.
Jos näin on, niin huolestuin turhaan...ominaisuus se on tuokin. Laitan kuitenkin öljyt + suodattimen vaihtoon seuraavassa huollossa syksymmällä, ihan varmuuden vuoksi. Jos se tuo jotain uutta tuohon ko. omiminaisuuteen, niin kerron sitten aikanaan.Tallissa seisoskelemassa:
E9 2.5 CSA -74 original
E30 320is 2d -90 original
E36 ALPINA B6 2.8 Sedan -91 original
E36 ALPINA B3 3.0 Coupe Switchtronic -94 original
E38 ALPINA B12 5.7 Sedan Switchtronic -98 original
E93 325iA -08 Cabrio
Mercedes 230SL W113 -63
Comment
-
-
Originally posted by saarenvKovasti kiitoksia kommenteista.
Laitan kuitenkin öljyt + suodattimen vaihtoon seuraavassa huollossa syksymmällä, ihan varmuuden vuoksi. Jos se tuo jotain uutta tuohon ko. omiminaisuuteen, niin kerron sitten aikanaan.Last edited by pete81; 30-06-2005, 10:54.
Comment
-
-
Originally posted by pete81. öljyä sinne ei pysty vaihtamaan kun reilu 3 litraa, laatikossa on öljyä yhteensä 10,5 litraa.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Cabilla on ajettu nyt mittarin mukaan 158tkm. Ostettaessa huhtikuussa -05 mukana oli 100% leimattu huoltokirja auton myyneestä + aina (molempien 2 omistajan aikana) huoltaneesta Baijerilasesta BMW liikkeestä...olettaisin että on ainakin joskus vaihdettu, jos merkkiliikeellä on jonkinlaista ammattietiikka ja leimaa & allekirjoittaa Inspection II kohdan. Eikös siinä tuo automaatin öljynvaihto pitäisi tehdä?Tallissa seisoskelemassa:
E9 2.5 CSA -74 original
E30 320is 2d -90 original
E36 ALPINA B6 2.8 Sedan -91 original
E36 ALPINA B3 3.0 Coupe Switchtronic -94 original
E38 ALPINA B12 5.7 Sedan Switchtronic -98 original
E93 325iA -08 Cabrio
Mercedes 230SL W113 -63
Comment
-
-
Originally posted by tmthKyllähän sen kaiken pystyy vaihtamaan, jos vaan haluaa.
Comment
-
-
Originally posted by pete81pystyy tietenkin, on omaanikin vaihdettu kaikki. työnä vaan ei ole ihan sama kuin pohjasta tyhjäksi, suodatin pois ja uudet tilalle. sillon sinne menee vaan se reilu 3 litraa. tuossa 5HP18 ei ole turbiinissa tyhjennysroppua.e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by hopeanuoliMenee sinne kyllä suodattimen vaihdon kanssa enemmän... Itse sain menemään 4.5 litraa. Öljypohjaan ja suodattimeen jää aika paljon lientä ellei niitä irrota ja tyhjennä.
Comment
-
-
Originally posted by pete81tottakai sinne luulisi kaikkien vaihtavan suodattimen samalla kun öljytkin ja puhdistavan öljypohjan.E39 540i '03
EX: E36 325iA
Comment
-
-
Originally posted by RockaLaatikon suodatin on rakenteeltaan metalliverkkoa, joten turhan usein sitä ei välttämättä tarvii vaihtaa. Kovin pieniä partikkeleita se ei siis suodata
Kyllä ne suodattimet mitä omaan on vaihdettu on ollu muuta kuin metalliverkkoa. Ja en tiiä mitä säästöä ajetaan taas takaa jos öljynvaihdon yhteydessä ei suodattimia vaihdeta...on se kuitenkin sen verran hiono ja kallis systeemi alkaa säästään "väärässä" paikkaa
Comment
-
Comment