Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hermunen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 78
    • -

    #16
    Originally posted by jonip86 View Post
    eihän se ees lähtis pyörimmään jos piuhat pumpulta irti
    Kyllä se vaan jotenkin pyöri, tyhjäkäyntiä kävi jotenkuten ja kaasua kun antoi niin sammui. Kai ne johdot oli jotenkuten holleilaan siinä liittimessä että jakso vähän pyöriä. Sama pumppu siellä on edelleen kiinni mutta johdot korjasin.

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #17
      ABS/ASC probleema iski sigun toukkaan ja taulussa palaa ASC ja ABS valo. Inpa antaa koodiksi: 145 Pump motor or wiring harness.

      Sulakkeet tsekkasin ja todettu kaikki ehjiksi. Seuraavaksi sitten releen tutkimiseen. Miten mittaan tuon ABS-releen, jotta tämmöinen maalaistollokin ymmärtää onko rele rikki vai ei? Tuossa linkin kuvassa näkyy pinnit, mutta minä en oikein näitä sähkökuvia ymmärrä.



      EDIT:
      Huomasin juuri vikakoodista, että ECU on ASCMK4G1. Liittyykö tämä sittenkään ABS puolelle ollenkaan :think

      EDIT 2:
      Vika korjaantuikin sulakkeiden vaihdolla. Pihaliikuttelu ei auttanut, mutta testilenkin aikana valot sammuivat kun nopeus nousi lähelle 40km/h.
      Last edited by MikkoJII; 08-09-2018, 14:45.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • beemkeemo
        Bimmer Rookie
        • May 2015
        • 52
        • suomi

        #18
        Vaihdoin moottorin e36 320 bemariin M50b20 tilalle M52b20 ja auto on edelleen aivan helvetin tehoton yläkierroksilla, kiertää huonosti kun laittaa kaasunpohjan mutta jos antaa vain pari milliä kaasua niin kiertää ihan ok:sti rajoittimelle asti mutta kun lyö kaasun pohjaan niin alkaa rötäämään, Tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin ja käynnistyy myös. Vaihdettuja osia: mafi, kampiakselin asentotunnistin, imuvuotoja ei ole, ruiskupumppu. Voiko viallinen bensapumppu aiheuttaa tälläistä? Tämä kyseinen tekniikka minkä tähän vaihdoin toimi toisessa korissa moitteettomasti joten moottori on varmasti ehjä, mutta tässä korissa toimii aivan yhtä huonoti kuin vanha kone paitsi että tämä lähtee todella nätisti käymään verrattuna vanhaan. Bensapumpunkin vaihdoin vuosi sitten uuteen kun vanha piti ääntä. Vikakoodeja ei ole mahdollista lukea
        Last edited by beemkeemo; 09-09-2018, 20:09.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11102
          • Oulu

          #19
          Vikakoodit siitä pitäs lukea. Ei nuo oikeen muuten selviä.

          Ja olihan kaikki anturit m52 koneesta?

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • beemkeemo
            Bimmer Rookie
            • May 2015
            • 52
            • suomi

            #20
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Vikakoodit siitä pitäs lukea. Ei nuo oikeen muuten selviä.

            Ja olihan kaikki anturit m52 koneesta?
            Kampiakselin asentotunnistimen otin m50 koneesta eikö se käy m52 koneeseen vai?
            Last edited by beemkeemo; 09-09-2018, 21:47.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11102
              • Oulu

              #21
              Originally posted by beemkeemo View Post
              Kampiakselin asentotunnistimen otin m50 koneesta eikö se käy m52 koneeseen vai?
              Ei käy. Se on vr anturi. M52 käyttää hall anturia. Se ei nyt siis käytä kampuran asentotietoa ollenkaan ja käy pelkästään nokan asentotiedon perusteella. Mikä aiheuttaa joo tuon, ettei voi painaa kaasua pohjaan.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • beemkeemo
                Bimmer Rookie
                • May 2015
                • 52
                • suomi

                #22
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Ei käy. Se on vr anturi. M52 käyttää hall anturia. Se ei nyt siis käytä kampuran asentotietoa ollenkaan ja käy pelkästään nokan asentotiedon perusteella. Mikä aiheuttaa joo tuon, ettei voi painaa kaasua pohjaan.
                Vaihdoin anturin ja toimii nyt paremmin mutta vika ei poistunut. Heti kun käynnistää ja lyö heti kaasun pohjaan ottaa kierrokset rajoittimelle saakka yhden kerran mutta sen jälkeen ei vaan kierrokset jää 4-5 tonnin väliin ja alkaa rötäämään ja sekoilemaan. Alkaa jo ideat loppumaan.
                Semmoisen jutun huomasin että tässä autossa ei ole bensafiltteriä? Vanha omistaja vetänyt uuden linjan ilman filtteriä? Auton pohjasta enkä konehuoneen takaosasta löytänyt mistään filtteriä vaikka seurasin bensalinjaa konehuoneesta tankille asti? Olisiko mahdollista että linja olisi tukossa kun joku idiootti on poistanut filtterin autosta? Oireilisko se silloin tuolla tavalla?
                Last edited by beemkeemo; 12-09-2018, 15:49.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11102
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by beemkeemo View Post
                  Vaihdoin anturin ja toimii nyt paremmin mutta vika ei poistunut. Heti kun käynnistää ja lyö heti kaasun pohjaan ottaa kierrokset rajoittimelle saakka yhden kerran mutta sen jälkeen ei vaan kierrokset jää 4-5 tonnin väliin ja alkaa rötäämään ja sekoilemaan. Alkaa jo ideat loppumaan.
                  Semmoisen jutun huomasin että tässä autossa ei ole bensafiltteriä? Vanha omistaja vetänyt uuden linjan ilman filtteriä? Auton pohjasta enkä konehuoneen takaosasta löytänyt mistään filtteriä vaikka seurasin bensalinjaa konehuoneesta tankille asti? Olisiko mahdollista että linja olisi tukossa kun joku idiootti on poistanut filtterin autosta? Oireilisko se silloin tuolla tavalla?
                  Oliko oem vai tarvike anturi? Tarvikkeet harvoin pelaa. Ja ne vikakoodit siitä pitäs lukea, niin ei tarvis arvailla.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • beemkeemo
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 52
                    • suomi

                    #24
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Oliko oem vai tarvike anturi? Tarvikkeet harvoin pelaa. Ja ne vikakoodit siitä pitäs lukea, niin ei tarvis arvailla.
                    Oem. Mutta osaatko sanoa tosta bensafiltteristä? Eikös kaikissa e36 bemareissa kuuluisi sellainen olla?

                    Comment

                    • jonip86
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2014
                      • 581
                      • lieksa

                      #25
                      Originally posted by beemkeemo View Post
                      Oem. Mutta osaatko sanoa tosta bensafiltteristä? Eikös kaikissa e36 bemareissa kuuluisi sellainen olla?
                      kuulluu olla
                      Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                      ex:e39 523iA sedan -97
                      ex:e39 523 sedan -98
                      ex:e34 535 sedan -88
                      ex:e39 523 sedan -97
                      ex:e36 325 (taxi) -95
                      ex:e36 325 coupe -93
                      ex:e34 525 m50 -90
                      ex:e34 520 m50 -90
                      ex:e34 520 m20 -89

                      Comment

                      • beemkeemo
                        Bimmer Rookie
                        • May 2015
                        • 52
                        • suomi

                        #26
                        Originally posted by jonip86 View Post
                        kuulluu olla
                        Voisiko bensafiltterinpuute ja tukkoiset linjat aiheuttaa tuommoista vikaa?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11102
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by beemkeemo View Post
                          Voisiko bensafiltterinpuute ja tukkoiset linjat aiheuttaa tuommoista vikaa?
                          Voi mut jos noin on käynyt se paska on nyt kyllä suuttimissa ja ne on tukossa. Ne ei siitä kummene kuin huollattamalla ne tai vaihtamalla uudet.

                          Mut lähtisin kummiskin siitä vikakoodien luvusta liikkeelle.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • beemkeemo
                            Bimmer Rookie
                            • May 2015
                            • 52
                            • suomi

                            #28
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Voi mut jos noin on käynyt se paska on nyt kyllä suuttimissa ja ne on tukossa. Ne ei siitä kummene kuin huollattamalla ne tai vaihtamalla uudet.

                            Mut lähtisin kummiskin siitä vikakoodien luvusta liikkeelle.
                            Joo no pitää sitten ne vikakoodit lukea jollain tavalla. Ihmetyttää vaan kun ennen swäppiä ajoin luovuttajabemarin 10km matkan luovutuspaikalle ja toimi täydellisesti, sitten kun vaihdoin kyseisen moottorin vanhan tilalle niin vittuilee samalla tavalla miten vanha moottori ennen poislukien se että nyt sentään käynnistyy nätisti

                            Comment

                            • jonip86
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2014
                              • 581
                              • lieksa

                              #29
                              Originally posted by beemkeemo View Post
                              Joo no pitää sitten ne vikakoodit lukea jollain tavalla. Ihmetyttää vaan kun ennen swäppiä ajoin luovuttajabemarin 10km matkan luovutuspaikalle ja toimi täydellisesti, sitten kun vaihdoin kyseisen moottorin vanhan tilalle niin vittuilee samalla tavalla miten vanha moottori ennen poislukien se että nyt sentään käynnistyy nätisti
                              pensan saannissa häikkää, liekkö pensalinja josttain litussa tai tukossa:think
                              Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                              ex:e39 523iA sedan -97
                              ex:e39 523 sedan -98
                              ex:e34 535 sedan -88
                              ex:e39 523 sedan -97
                              ex:e36 325 (taxi) -95
                              ex:e36 325 coupe -93
                              ex:e34 525 m50 -90
                              ex:e34 520 m50 -90
                              ex:e34 520 m20 -89

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11102
                                • Oulu

                                #30
                                Tai vaikka pumppu sökö. Nuo monesti hajoaa niin että pumpun lapa irotoaa akselista. Mikä aiheuttaa sen että bensaa kyllä pumppautuu, mutta paine ei ole tarpeeksi korkea.

                                Bensanpaineiden mittaus ja vikakoodien luku on hyvä tehdä. m52 koneissa on monesti helppo mitata bensanpaineet koska osassa suutintukeissa on venttiili päällä mihin voi tökätä normi bensanpaine mittarin. Auto tyhjäkäynnillä paine pitäs olla joku 2.7-3 bar. 3.5 bar peruspaine mutta sitä on hankala mitata koska pumppu pitäs laittaa hyppylangalla päälle koneen ollessa sammuksissa. (tai sit koneen käydessä tempasee alipaine letkun pois paineen säätimeltä, mutta tämä voi sammuttaa auton)

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎