Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 i heittäytyi mykäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by Jimmy2 View Post
    "mutta suuttimet ei auennut." vaikka ei suuttimet aukeaisi , niin kait pitäisi polttaa start up,,ia , jota saa kun imu venttiili aukeaa ?, tämä perkle on mykkänä ,vaikka saa eetteriä ??
    Mistä sitä start up,,ia työnnetään, ilmanputsarin läpi, suoraan kaasuläpälle vai imusarjaan? Jos joku näistä, niin suuttimethan ovat ennen imuventtiiliä ja jos ne ei aukea niin eihän se saa ainetta.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      #32
      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
      Mistä sitä start up,,ia työnnetään, ilmanputsarin läpi, suoraan kaasuläpälle vai imusarjaan? Jos joku näistä, niin suuttimethan ovat ennen imuventtiiliä ja jos ne ei aukea niin eihän se saa ainetta.
      ??

      Kyllä se sumu menee sinne koneeseen ihan ilman mukana eikä suuttimien läpi. Sehän sillä kokeilussa juuri on pointti.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • BiltemaMotorWork
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 460
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by bmw323it View Post
        ??

        Kyllä se sumu menee sinne koneeseen ihan ilman mukana eikä suuttimien läpi. Sehän sillä kokeilussa juuri on pointti.
        En tiedä itekkään mitä tuli kirjotettuu. Tottakai kone saa ilmaa vaikka suuttinet olisi kiinni, ja tässä kokeilussa myös sitä sumua. Unohtakaa sekoiluni ja anteeksi.

        Comment

        • Jimmy2
          Newbiemmer
          • Dec 2018
          • 27
          • Hamina

          #34
          jep imusarjaan on tarjottu start up,ia ,ja kuten todettu ilman mukana se pitäisi palotilaan mennä.


          Toissapäivänä piti auto siirtää pois tallista muun projektin tieltä , kokeilin virta avaimesta ettei rattilukko ole päällä , ja totesin ,no hitto miks ei ,ja starttasin , ja se piru käynnistyi !! taas pariksi sekunniksi,huom! en hipaissutkaan kaasuun .onko näissä jonkinlainen automaatti ryyppy / rikastin joka voi vikaantua niin että tunkee bensaa koneeseen älyttömiä määriä , niin että kun kone on seisonut jonkun päivän. se käynnistyy hetkeksi kunnes saa bensaa liikaa ja tulpat kastuu tai jos painat kaasua kerrankin ennen starttia ,niin kastelee tulpat .
          Tämän kai voi tarkistaa niin että tulpat irti ,polttamalla kuivaus , yksi ainoa starttaus yritys , tulpat irti , jos ne on märät niin saa rajusti liikaa bensaa ??

          Comment

          • Jimmy2
            Newbiemmer
            • Dec 2018
            • 27
            • Hamina

            #35
            Tulppien kastumista tarkkailtu , ei havaittu ylenmääräistä kastumista , ajoituksen virheellisyydestä luovuttu ,koska kone päivän /parin huilin jälkeen hörähtää käyntiin n. Pariksi sekunniksi, eihän se kävisi hetkeäkään jos ajoitus olisi pahasti pielessä . Nyt alkaa ideat käydä vähiin 😦 voisiko ecu olla rikki niin että aiheuttaa em . Oireet .

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #36
              Originally posted by Jimmy2 View Post
              Tulppien kastumista tarkkailtu , ei havaittu ylenmääräistä kastumista , ajoituksen virheellisyydestä luovuttu ,koska kone päivän /parin huilin jälkeen hörähtää käyntiin n. Pariksi sekunniksi, eihän se kävisi hetkeäkään jos ajoitus olisi pahasti pielessä . Nyt alkaa ideat käydä vähiin 😦 voisiko ecu olla rikki niin että aiheuttaa em . Oireet .
              Miten ajonesto?
              Kannattaa pyytää joku kenellä on tuollaiseen oikeat laitteet lukemaan vikakoodit.

              Comment

              • Jimmy2
                Newbiemmer
                • Dec 2018
                • 27
                • Hamina

                #37
                Ajon estoon on puututtu toistaiseksi vain uusimalla patteri avaimeen , vikakoodin esiin saamiseksi on haalittu oikeat adapterit tilattu piuha läppäriin yhdistämiseksi , oikea softa läppärillä mutta yhteyttä ei saada, atk inssin osaamisella on yhteyttä haettu , tuloksetta toistaiseksi.

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 930
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #38
                  Originally posted by Jimmy2 View Post
                  Ajon estoon on puututtu toistaiseksi vain uusimalla patteri avaimeen , vikakoodin esiin saamiseksi on haalittu oikeat adapterit tilattu piuha läppäriin yhdistämiseksi , oikea softa läppärillä mutta yhteyttä ei saada, atk inssin osaamisella on yhteyttä haettu , tuloksetta toistaiseksi.
                  Oikealla sarjaportilla oleva kone? Ne usb-sarjaporttiadapterit ei toimi.
                  Ediabas.ini:ssä interface kohdassa ADS?
                  Hardware kansiosta ajettu adssetup?
                  EDIT:niin ja sarjaportti pitää olla com1 baudinopeus 9600 ja 1 stopbitti.
                  Last edited by JiiVee92; 30-01-2019, 22:53. Reason: lisäys
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #39
                    Niin, onko siellä nyt se ADS piuha sitten käytössä ylipäätään?
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Jimmy2
                      Newbiemmer
                      • Dec 2018
                      • 27
                      • Hamina

                      #40
                      No niin läppärillä saatu yhteys koneeseen ja vikakoodit luettu, JiiVee:lle suuret kiitokset vielä. päällä olevaksi viaksi havaittiin joutokäynnin säädin.


                      lista omituisuuksia

                      - eikö kone pitäisi käynnistyä vaikka joutokäynnin säädin olisikin poissa pelistä

                      -em. säädin kuumeni niin paljon ettei kättä voinut pitää
                      - vikaluetteloon läppärille ei tullut ilmoitusta vaikka säätimestä nappasi piuhan irti ?
                      -kone käynnistyi jälleen hetkellisesti



                      Epäilyn alaiseksi katsottiin ECU ,voiko ecu olla rikki "osittain" eli niin että välillä se toimii ja antaa koneen käynnistyä ,mutta muuten jakaa esim. kipinää aivan päin honkia ,koska välillä startatessa vaikuttaa kuin kipinä tulisi reilusti etu ajassa ,kone välillä yskii ja syleksii imupuolelle.
                      Vai onko niin että ecu, ei voi olla, vähän rikki vaan se toimii tai on täysin mykkä ?



                      Diagnostiikan mukaan sytytysennakko 13.5 astetta


                      Jos jostain löydetään toimiva ecu kokeiltavaksi ,niin voiko sen asentaa noin vaan ,vai pitäkö se jotenkin sarjoittaa olevalle virta avaimelle ?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #41
                        Katsoitteko näkyykö kierrosluku startatessa järkevästi?

                        Toisella eculla kokeiltaessa pitäisi loput ajoneston osatkin olla luovuttaja autosta eli avaimen siru ja ews yksikkö ecun lisäksi.

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 930
                          • Kouvola/Myllykoski

                          #42
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Katsoitteko näkyykö kierrosluku startatessa järkevästi?
                          Kyllä näkyy.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • Jimmy2
                            Newbiemmer
                            • Dec 2018
                            • 27
                            • Hamina

                            #43
                            Alkaa katsomosta loppua .kommentit . samoin omat ideat . paskan maku kohti merkkiä BMW häämöttää, tai sitten omaan osaamiseen .

                            Comment

                            • truibeli
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 188
                              • btcf

                              #44
                              Originally posted by Jimmy2 View Post
                              Alkaa katsomosta loppua .kommentit . samoin omat ideat . paskan maku kohti merkkiä BMW häämöttää, tai sitten omaan osaamiseen .
                              Onko se jako kohallaan? Tuleeko kipinä? Tuleeko bensa? Onko puristuksia mitattu? Tulpanjohot oikein? Tulpat ehyet? Pakoputki ei tukossa? Kyllähän se nyt käymään lähtee jos nuo asiat kunnossa.
                              Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                              Comment

                              • Jimmy2
                                Newbiemmer
                                • Dec 2018
                                • 27
                                • Hamina

                                #45
                                Jako ei voi olla pielessä koska kone käynnistyy ajoittain n. 1- 2 sekunniksi. ei se käynnistyisi ollenkaan jos jako olisi pielessä. Kipinä tulee. Bensa tulee ,pumppu uusittu paine 2.6 bar.Puristukset mitattu on ok. Tulpan johtojen järjestys ok.Startatessa pakoputkesta ilmaa/kaasua tulee .


                                Niin minäkin väittäisin että jos em. asiat on kunnossa niin käyntiin lähtee , mutta kun ei vaan lähde.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎