Originally posted by Jimmy2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318 i heittäytyi mykäksi
Collapse
X
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostMistä sitä start up,,ia työnnetään, ilmanputsarin läpi, suoraan kaasuläpälle vai imusarjaan? Jos joku näistä, niin suuttimethan ovat ennen imuventtiiliä ja jos ne ei aukea niin eihän se saa ainetta.
Kyllä se sumu menee sinne koneeseen ihan ilman mukana eikä suuttimien läpi. Sehän sillä kokeilussa juuri on pointti.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View Post??
Kyllä se sumu menee sinne koneeseen ihan ilman mukana eikä suuttimien läpi. Sehän sillä kokeilussa juuri on pointti.
Comment
-
-
jep imusarjaan on tarjottu start up,ia ,ja kuten todettu ilman mukana se pitäisi palotilaan mennä.
Toissapäivänä piti auto siirtää pois tallista muun projektin tieltä , kokeilin virta avaimesta ettei rattilukko ole päällä , ja totesin ,no hitto miks ei ,ja starttasin , ja se piru käynnistyi !! taas pariksi sekunniksi,huom! en hipaissutkaan kaasuun .onko näissä jonkinlainen automaatti ryyppy / rikastin joka voi vikaantua niin että tunkee bensaa koneeseen älyttömiä määriä , niin että kun kone on seisonut jonkun päivän. se käynnistyy hetkeksi kunnes saa bensaa liikaa ja tulpat kastuu tai jos painat kaasua kerrankin ennen starttia ,niin kastelee tulpat .
Tämän kai voi tarkistaa niin että tulpat irti ,polttamalla kuivaus , yksi ainoa starttaus yritys , tulpat irti , jos ne on märät niin saa rajusti liikaa bensaa ??
Comment
-
-
Tulppien kastumista tarkkailtu , ei havaittu ylenmääräistä kastumista , ajoituksen virheellisyydestä luovuttu ,koska kone päivän /parin huilin jälkeen hörähtää käyntiin n. Pariksi sekunniksi, eihän se kävisi hetkeäkään jos ajoitus olisi pahasti pielessä . Nyt alkaa ideat käydä vähiin 😦 voisiko ecu olla rikki niin että aiheuttaa em . Oireet .
Comment
-
-
Originally posted by Jimmy2 View PostTulppien kastumista tarkkailtu , ei havaittu ylenmääräistä kastumista , ajoituksen virheellisyydestä luovuttu ,koska kone päivän /parin huilin jälkeen hörähtää käyntiin n. Pariksi sekunniksi, eihän se kävisi hetkeäkään jos ajoitus olisi pahasti pielessä . Nyt alkaa ideat käydä vähiin 😦 voisiko ecu olla rikki niin että aiheuttaa em . Oireet .
Kannattaa pyytää joku kenellä on tuollaiseen oikeat laitteet lukemaan vikakoodit.
Comment
-
-
Originally posted by Jimmy2 View PostAjon estoon on puututtu toistaiseksi vain uusimalla patteri avaimeen , vikakoodin esiin saamiseksi on haalittu oikeat adapterit tilattu piuha läppäriin yhdistämiseksi , oikea softa läppärillä mutta yhteyttä ei saada, atk inssin osaamisella on yhteyttä haettu , tuloksetta toistaiseksi.
Ediabas.ini:ssä interface kohdassa ADS?
Hardware kansiosta ajettu adssetup?
EDIT:niin ja sarjaportti pitää olla com1 baudinopeus 9600 ja 1 stopbitti.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Niin, onko siellä nyt se ADS piuha sitten käytössä ylipäätään?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
No niin läppärillä saatu yhteys koneeseen ja vikakoodit luettu, JiiVee:lle suuret kiitokset vielä. päällä olevaksi viaksi havaittiin joutokäynnin säädin.
lista omituisuuksia
- eikö kone pitäisi käynnistyä vaikka joutokäynnin säädin olisikin poissa pelistä
-em. säädin kuumeni niin paljon ettei kättä voinut pitää
- vikaluetteloon läppärille ei tullut ilmoitusta vaikka säätimestä nappasi piuhan irti ?
-kone käynnistyi jälleen hetkellisesti
Epäilyn alaiseksi katsottiin ECU ,voiko ecu olla rikki "osittain" eli niin että välillä se toimii ja antaa koneen käynnistyä ,mutta muuten jakaa esim. kipinää aivan päin honkia ,koska välillä startatessa vaikuttaa kuin kipinä tulisi reilusti etu ajassa ,kone välillä yskii ja syleksii imupuolelle.
Vai onko niin että ecu, ei voi olla, vähän rikki vaan se toimii tai on täysin mykkä ?
Diagnostiikan mukaan sytytysennakko 13.5 astetta
Jos jostain löydetään toimiva ecu kokeiltavaksi ,niin voiko sen asentaa noin vaan ,vai pitäkö se jotenkin sarjoittaa olevalle virta avaimelle ?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKatsoitteko näkyykö kierrosluku startatessa järkevästi?EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Jimmy2 View PostAlkaa katsomosta loppua .kommentit . samoin omat ideat . paskan maku kohti merkkiä BMW häämöttää, tai sitten omaan osaamiseen .Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja
Comment
-
-
Jako ei voi olla pielessä koska kone käynnistyy ajoittain n. 1- 2 sekunniksi. ei se käynnistyisi ollenkaan jos jako olisi pielessä. Kipinä tulee. Bensa tulee ,pumppu uusittu paine 2.6 bar.Puristukset mitattu on ok. Tulpan johtojen järjestys ok.Startatessa pakoputkesta ilmaa/kaasua tulee .
Niin minäkin väittäisin että jos em. asiat on kunnossa niin käyntiin lähtee , mutta kun ei vaan lähde.
Comment
-
Comment