Originally posted by Jukipuki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328 -95 sedan kolahdus kun vaihtaa ykköselle
Collapse
X
-
Itsellä samanlaista ongelmaa, pakin ja ykkösvaihteen silmään saaminen välillä hankalaa ja kakkonen menee sisään pienellä tumpsahduksella. Tuntuisi niinkuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Vaihdatin tuohon viime syksynä kytkimen ja silloin tuntui pelaavan hyvin, nyt mennyt vähitellen huonommaksi.
Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä montun päälle ja vaihtaa vaihdekepin puslat. Kytkimen voisi ilmata kokeeksi ja katsoa tarviiko loota öljyä. Laatikon peräpäästä, eli kardaanin lähdöstä tuo on ollut kostea jo pidempään. Onko muuten minkälainen homma vaihtaa sen tiiviste?
Jos noilla ei korjaannu, niin seuraavana on tarkoitus vaihtaa taakse kaikki puslat. Tarpeeksi kun osia vaihtaa, niin pakko on jossain vaiheessa tuonkin vian korjaantua
edit:
Ja sellainen lisäys vielä, että viime aikoina kun mennyt huonommaksi, niin tuntuu että ykkösellä paikallaan seistessä auto haluaisi ryömiä eteenpäin.Last edited by Juggie; 30-04-2009, 13:30.
Comment
-
-
Originally posted by WestSidaz View PostVihdoin löyty asiaa koskeva topicci..
Tuli tossa Pe (24.4.2009) haettua bimmeri, -91, 318i iS tekniikalla tuolta noin ja sitten toki huomasin tämän pienen ongelman/häiritsevän tekiän perässä.. Korilla ajettu päälle 400 k ja moottorilla myyjän mukaan 80k.. Meinasin viedä kuitenkin testiin..
Toivottavasti selityksestä saa jotain selkoa..
Elikkä.. Vaihteet 1 -> 2 ei suju yleensä ilman pientä "tumpsahusta/ nykäsyä" ja suuremmille vaihteille sitten sujuu paljon sulavammin mutta ei joka kerta kuitenkaan ilman edellä mainittua ongelmaa takana.. Ja sen ongelman tuntee kuitenkin takapuolessa ja kuulee hyvin.. Pakki menee muitta mutkitta päälle..
Myyjä myös sanoi että lähdössä tuntee että ei ole palloa polteltu.. Onkohan näin?? Itse en osaa suoraan sanoa asiaan juuta enkä jaata koska ensimmäinen bmw ja takavetoinen henkilökohtaisesti..
Sanokaapa te ammattilaiset/kokeneemmat bimmeristit että kannattaako nyt alkaa tarkemmin tarkasteleen noita puslia
"
eli se etummainen pusla numero 4. http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30
" Mitä [BMW] tuossa aikaisemmin mainitsi.. VAI pitäisikö vain totutella tunteeseen ja asiaan ja antaa asian olla.. eli tyyppivika olisi?? Muita ideoita??
Comment
-
-
Originally posted by Janzu View PostMullakin ilmeni samaa vikaa -93 316 sedanissa eli ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle vaihdot tuli pienen tumpsahduksen kera, muttei enää isommilla vaihteilla, myös paikaltaan pakille laitto aiheutti saman äänen. Eilen, kun nostettiin auto ylös hallilla renkaiden vaihdon yhteydessä ja asentaja tutkiskeli asiaa tarkemmin, niin huomasi apurungon puslan olevan löysällä (osa 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30), mutta pusla ei ollutkaan aivan loppu vaan sitä paikallaan pitävä pultti/mutteri oli löystynyt (osa 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30). Ei muuta kuin kiristys ja tumpsahdukset loppui kuin seinään. Puslia ei lähdetty vaihtamaan kun on kuulemma paskamainen homma vaihtaa
Comment
-
-
Originally posted by [BMW] View PostEi se mikään ominaisuus ole, mulla tumpsahteli kanssa kun laitto paikallaan vaihdetta silmään ja vaihtoja 1->2 vaihteelle. Perän kannaka kumi oli paskana, eli se etummainen pusla numero 4. http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30
Ja tuo pusla näytti altapäin täysin ehjältä, vasta sitte huomas kun toinen meni auton alle kattomaan ja toinen nytkytti autoa ykkös vaihteella. Eli auto siis oli semmosten isojen ajopukkien päällä. Perä teki aika isoa vertikaali liikettä ja ei varmasti tee hyvää kardaanin nivelille.
Perää EI tarvitse irrottaa vaan se saa sieltä välistä lyötyä pois ja kierretangolla ja reikälaatalla takasin, kun nostaa perää hieman ylös. Mulla toi pusla oli ihan sökö, nyt on mukava kepittää!
Perän kannakekumi BMW E3618-1680E36 Perän kannakekumi (taakse sivulle) [1991 - 1999]12,40 €
tai
Takanavan hela BMW E3618-1679E36 Takanavan hela (ei tukivarteen) [1991 - 1999]12,00 €
hämää vähän toi "taakse sivulle" tuossa ylemmässä..?Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Comment
-
Comment