Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 -95 sedan kolahdus kun vaihtaa ykköselle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi Alakokkare
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 27

    #46
    Originally posted by Jukipuki View Post
    Joo täällä "tumpsahtaa" kans... ja autonahan on E36 328i -95. Eli ei näköjään kannata huolestua?!
    Täälläki on samanlainen tupsahdus. 525i -93.

    Comment

    • Juggie
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 199
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #47
      Itsellä samanlaista ongelmaa, pakin ja ykkösvaihteen silmään saaminen välillä hankalaa ja kakkonen menee sisään pienellä tumpsahduksella. Tuntuisi niinkuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Vaihdatin tuohon viime syksynä kytkimen ja silloin tuntui pelaavan hyvin, nyt mennyt vähitellen huonommaksi.
      Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä montun päälle ja vaihtaa vaihdekepin puslat. Kytkimen voisi ilmata kokeeksi ja katsoa tarviiko loota öljyä. Laatikon peräpäästä, eli kardaanin lähdöstä tuo on ollut kostea jo pidempään. Onko muuten minkälainen homma vaihtaa sen tiiviste?
      Jos noilla ei korjaannu, niin seuraavana on tarkoitus vaihtaa taakse kaikki puslat. Tarpeeksi kun osia vaihtaa, niin pakko on jossain vaiheessa tuonkin vian korjaantua

      edit:
      Ja sellainen lisäys vielä, että viime aikoina kun mennyt huonommaksi, niin tuntuu että ykkösellä paikallaan seistessä auto haluaisi ryömiä eteenpäin.
      Last edited by Juggie; 30-04-2009, 12:30.

      Comment

      • Janzu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 483
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by WestSidaz View Post
        Vihdoin löyty asiaa koskeva topicci..

        Tuli tossa Pe (24.4.2009) haettua bimmeri, -91, 318i iS tekniikalla tuolta noin ja sitten toki huomasin tämän pienen ongelman/häiritsevän tekiän perässä.. Korilla ajettu päälle 400 k ja moottorilla myyjän mukaan 80k.. Meinasin viedä kuitenkin testiin..
        Toivottavasti selityksestä saa jotain selkoa..

        Elikkä.. Vaihteet 1 -> 2 ei suju yleensä ilman pientä "tumpsahusta/ nykäsyä" ja suuremmille vaihteille sitten sujuu paljon sulavammin mutta ei joka kerta kuitenkaan ilman edellä mainittua ongelmaa takana.. Ja sen ongelman tuntee kuitenkin takapuolessa ja kuulee hyvin.. Pakki menee muitta mutkitta päälle..

        Myyjä myös sanoi että lähdössä tuntee että ei ole palloa polteltu.. Onkohan näin?? Itse en osaa suoraan sanoa asiaan juuta enkä jaata koska ensimmäinen bmw ja takavetoinen henkilökohtaisesti..

        Sanokaapa te ammattilaiset/kokeneemmat bimmeristit että kannattaako nyt alkaa tarkemmin tarkasteleen noita puslia
        "
        eli se etummainen pusla numero 4. http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30

        " Mitä [BMW] tuossa aikaisemmin mainitsi.. VAI pitäisikö vain totutella tunteeseen ja asiaan ja antaa asian olla.. eli tyyppivika olisi?? Muita ideoita??
        Mullakin ilmeni samaa vikaa -93 316 sedanissa eli ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle vaihdot tuli pienen tumpsahduksen kera, muttei enää isommilla vaihteilla, myös paikaltaan pakille laitto aiheutti saman äänen. Eilen, kun nostettiin auto ylös hallilla renkaiden vaihdon yhteydessä ja asentaja tutkiskeli asiaa tarkemmin, niin huomasi apurungon puslan olevan löysällä (osa 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30), mutta pusla ei ollutkaan aivan loppu vaan sitä paikallaan pitävä pultti/mutteri oli löystynyt (osa 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30). Ei muuta kuin kiristys ja tumpsahdukset loppui kuin seinään. Puslia ei lähdetty vaihtamaan kun on kuulemma paskamainen homma vaihtaa

        Comment

        • WestSidaz
          Newbiemmer
          • Apr 2009
          • 25
          • Imatra

          #49
          Originally posted by Janzu View Post
          Mullakin ilmeni samaa vikaa -93 316 sedanissa eli ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle vaihdot tuli pienen tumpsahduksen kera, muttei enää isommilla vaihteilla, myös paikaltaan pakille laitto aiheutti saman äänen. Eilen, kun nostettiin auto ylös hallilla renkaiden vaihdon yhteydessä ja asentaja tutkiskeli asiaa tarkemmin, niin huomasi apurungon puslan olevan löysällä (osa 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30), mutta pusla ei ollutkaan aivan loppu vaan sitä paikallaan pitävä pultti/mutteri oli löystynyt (osa 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30). Ei muuta kuin kiristys ja tumpsahdukset loppui kuin seinään. Puslia ei lähdetty vaihtamaan kun on kuulemma paskamainen homma vaihtaa
          Tämäpä täytyykin tarkistella heti seuraavaksi kun on mahdollista.. Toivottavasti auttaa... Kyllähän tohon tumpsahukseen tottuu mutta kyllä se perseessä ja takaraivossa hieman ahistaa silti ja mietityttää mahtaako olla vikaa jossain suuremmassa.. Remppa kun tuskin lähtis alle 4 numeroisen luvun jos joku sielläpäin rikki menis oikein kunnolla... Katsellaan !

          Comment

          • Ketzi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 217
            • Pohojammaa

            #50
            Originally posted by [BMW] View Post
            Ei se mikään ominaisuus ole, mulla tumpsahteli kanssa kun laitto paikallaan vaihdetta silmään ja vaihtoja 1->2 vaihteelle. Perän kannaka kumi oli paskana, eli se etummainen pusla numero 4. http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=33&fg=30

            Ja tuo pusla näytti altapäin täysin ehjältä, vasta sitte huomas kun toinen meni auton alle kattomaan ja toinen nytkytti autoa ykkös vaihteella. Eli auto siis oli semmosten isojen ajopukkien päällä. Perä teki aika isoa vertikaali liikettä ja ei varmasti tee hyvää kardaanin nivelille.
            Perää EI tarvitse irrottaa vaan se saa sieltä välistä lyötyä pois ja kierretangolla ja reikälaatalla takasin, kun nostaa perää hieman ylös. Mulla toi pusla oli ihan sökö, nyt on mukava kepittää!
            Osaako joku sanoa että onko tuo osa nro 4. tuolla motonetin listassa jompi kumpi näistä???

            Perän kannakekumi BMW E3618-1680E36 Perän kannakekumi (taakse sivulle) [1991 - 1999]12,40 €
            tai

            Takanavan hela BMW E3618-1679E36 Takanavan hela (ei tukivarteen) [1991 - 1999]12,00 €

            hämää vähän toi "taakse sivulle" tuossa ylemmässä..?
            Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

            Comment

            • Ketzi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 217
              • Pohojammaa

              #51
              Niin, onko noita numeron 4 puslia tuolla 1kpl ja millä nimellä se nyt tarkemmin kulkee?
              Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎