Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e36 318 is Ärsyttävä vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarmo85
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 6

    BMW e36 318 is Ärsyttävä vika

    Eli kun käynnistän auton niin alkaa kierrokset nousta ja laskea ja nousta ja laskea, kylmällä varsinkin todella ärsyttävää kun auto meinaa sammua... Joku mainitsi että vika voisi olla ilmamassamittari tai ilmamäärämittari vai mikä nyt onkaan... Jos jollain tietoa niin ilmoittakaa...
  • Valunki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 474
    • Helsinki

    #2
    Alipainesäädin.
    E90 330i -05 6v. man.
    Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

    Exät:
    E39 520i -97 :think
    E36 320i sedan -94
    E28 520i -87 bavaria Oolt skool

    Comment

    • -Tk-
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 387
      • Jyväskylä

      #3
      Mulla teki tollasta, kun oli imuvuoto. Kannattaa kattoa kaikki letkut läpi vaikka kone käynnissä niin huomaa heti jos käynti muuttuu kun letkuja heiluttelee. Varsinkin ilmamäärämittarilta imusarjalle lähtevä kumiputki voi olla halkeillut.
      325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

      Comment

      • jouskari318is
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 215
        • Tampere

        #4
        ICL = idle control valve = tyhjäkäyntiventtiili

        Uskoisin että tyhjäkäyntiventtiili jumittaa kuten omassakin kiulussa, siellä se majailee imusarjan alla aika vaikeassa paikassa. Huuhtelin tuota itse WD-40:llä ja auttoi, hieman kyllä oireilee jälleen kun nyt kylmät kelit alkanut, mutta ei pahasti. Paranee lienee täysin vaihtamalla tuo uuteen, muistaakseni jossain vaiheessa tekivät tuosta venttiilistä parannellun version, jossa tuon luistin ei pitäisi niin helposti jumittaa.

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5450
          • Seinäjoki

          #5
          mikähän mahtaa olla,että minulla ei kylmänä tyhjäkäynti seilaa,mutta kun koneessa on lämpöjä ja käynnistää auton niin tyhjäkäynti seilaa 0,5-1 väliä n.5 kertaa ja sen jälkeen tasantuu?
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • bmwpower
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 290
            • mäntsälä

            #6
            saattaahan se olla se perinteinen lambda vikakin.omassa autossa tyhjäkäynti heilu siellä 500-1500 kierroksen kieppeillä lamdan vaihdolla käynti korjaantu.
            e34 M5 touring

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #7
              Millä..

              Originally posted by Juh4 View Post
              mikähän mahtaa olla,että minulla ei kylmänä tyhjäkäynti seilaa,mutta kun koneessa on lämpöjä ja käynnistää auton niin tyhjäkäynti seilaa 0,5-1 väliä n.5 kertaa ja sen jälkeen tasantuu?
              itsellä sama homma:( millä korjaantui?.. Korjaamolla väittivät lambdaa mut tuossa pitäis olla muka uus.. Sit olivat sitä mieltä että ilmamassamittari pitäis vaihtaa mut lambda ja ilmamassamittarit on aika kalliita leluja eikä kehtais turhaan uusia...
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • Touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1310
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Jarmo85 View Post
                Eli kun käynnistän auton niin alkaa kierrokset nousta ja laskea ja nousta ja laskea, kylmällä varsinkin todella ärsyttävää kun auto meinaa sammua... Joku mainitsi että vika voisi olla ilmamassamittari tai ilmamäärämittari vai mikä nyt onkaan... Jos jollain tietoa niin ilmoittakaa...
                Ilmeneekö samaa lämpimänä? Onko kulutus kohtuutonta? Jos näin niin itse kallistun Lambdan puoleen.
                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                Comment

                • scheisse
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2007
                  • 2798
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Jotkut rempat ne vaan kestää kauemmin kuin toiset, oliskohan jo tullu kuntoon tai mistäs sitä ikinä tietää... -05
                  - f30 330e M-Sport , -16
                  - e36 3.2 M3 cabrio individual

                  Comment

                  • Touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1310
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by scheisse View Post
                    Jotkut rempat ne vaan kestää kauemmin kuin toiset, oliskohan jo tullu kuntoon tai mistäs sitä ikinä tietää... -05
                    Oho . Toivotaan että rupeaa olemaan vika pikku hiljaa ainakin selvillä...
                    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                    Comment

                    • jkm
                      Newbiemmer
                      • May 2007
                      • 25

                      #11
                      Originally posted by Juh4 View Post
                      mikähän mahtaa olla,että minulla ei kylmänä tyhjäkäynti seilaa,mutta kun koneessa on lämpöjä ja käynnistää auton niin tyhjäkäynti seilaa 0,5-1 väliä n.5 kertaa ja sen jälkeen tasantuu?
                      mulla on justiin sama vika. onko löytyny ratkaisua? yritin ettiä sitä tyhjäkäyntiventtiiliä mutta en löytäny? auto on 316 compact -94 m43 kone

                      Comment

                      • Seve
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 269
                        • "Kauhava"

                        #12
                        Sanokaa ny mikä mulla voi olla vikana. Mitään imuvuotoa ei oo löytyny, lambda uusi, tyhjäkäynnin säätöventtiili uusi ja ilmamäärämittari toimii. Mikä muu voi vielä aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamisen? Autona e36 318iS -92
                        sigpic

                        Comment

                        • Lötkö
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 644
                          • Keskisuomi

                          #13
                          Itsellä myös juuri ostamassa is:ssä ärsyttävä vika,käynti välillä korkeaa ja sitten laskee jonnekkin 400-500 kierroksen tienoille,nykii myös ajossa reilusti. Normaalisti kyllä ottaa jenkaa.

                          Ilmamäärämittari vikaa oli testerissä edellisen omistajan mukaan näyttänyt,mutta ei uskoltais tuohon pelkästää luottaa ja lähteä uutta ostamaan. Mistä muualta vika voisi löytyy,lisäilmaluistissa ei vika ainakaan voi olla. Voisko vika olla myös sytty puolella,yksi tai useampi puola antaa huonon kipinän?

                          Olis ihan hyvä lähteä siitä liikkeelle että mitä arvoja mikin laite antaa,mutta mistä löydän kaikille osille ohjearvot?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            #14
                            "lisäilmaluistissa ei vika ainakaan voi olla."

                            Miten niin ei voi olla, tutkittu ?

                            Comment

                            • Lötkö
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 644
                              • Keskisuomi

                              #15
                              Ei kai sen pitäs vaikuttaa tuohon veto päällä nykimiseen,eikös se juurikin pelaa vain tuon tyhjäkäynti homman kans. Ja ei ole tutkittu,pitää sitten sekin tuossa irroitella ja ronklata.

                              Ja sitten löytyis kyllä m20:n lisäilmaluisti että saisikohan sitä sovellettua tuohon mottiin?

                              Tuota imm vikaa epäilen vahvasti koska korkeilla kierroksilla tasakaasulla ajettaessa ei juurikaan/ollenkaan tunnun nykimistä,vaan kierrosalueella 500-3500:een.
                              Last edited by Lötkö; 14-09-2008, 17:42.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎