Eli kun käynnistän auton niin alkaa kierrokset nousta ja laskea ja nousta ja laskea, kylmällä varsinkin todella ärsyttävää kun auto meinaa sammua... Joku mainitsi että vika voisi olla ilmamassamittari tai ilmamäärämittari vai mikä nyt onkaan... Jos jollain tietoa niin ilmoittakaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW e36 318 is Ärsyttävä vika
Collapse
X
-
Mulla teki tollasta, kun oli imuvuoto. Kannattaa kattoa kaikki letkut läpi vaikka kone käynnissä niin huomaa heti jos käynti muuttuu kun letkuja heiluttelee. Varsinkin ilmamäärämittarilta imusarjalle lähtevä kumiputki voi olla halkeillut.325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
-
ICL = idle control valve = tyhjäkäyntiventtiili
Uskoisin että tyhjäkäyntiventtiili jumittaa kuten omassakin kiulussa, siellä se majailee imusarjan alla aika vaikeassa paikassa. Huuhtelin tuota itse WD-40:llä ja auttoi, hieman kyllä oireilee jälleen kun nyt kylmät kelit alkanut, mutta ei pahasti. Paranee lienee täysin vaihtamalla tuo uuteen, muistaakseni jossain vaiheessa tekivät tuosta venttiilistä parannellun version, jossa tuon luistin ei pitäisi niin helposti jumittaa.
Comment
-
-
Millä..
Originally posted by Juh4 View Postmikähän mahtaa olla,että minulla ei kylmänä tyhjäkäynti seilaa,mutta kun koneessa on lämpöjä ja käynnistää auton niin tyhjäkäynti seilaa 0,5-1 väliä n.5 kertaa ja sen jälkeen tasantuu?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by Jarmo85 View PostEli kun käynnistän auton niin alkaa kierrokset nousta ja laskea ja nousta ja laskea, kylmällä varsinkin todella ärsyttävää kun auto meinaa sammua... Joku mainitsi että vika voisi olla ilmamassamittari tai ilmamäärämittari vai mikä nyt onkaan... Jos jollain tietoa niin ilmoittakaa...Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Jotkut rempat ne vaan kestää kauemmin kuin toiset, oliskohan jo tullu kuntoon tai mistäs sitä ikinä tietää... -05- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Originally posted by scheisse View PostJotkut rempat ne vaan kestää kauemmin kuin toiset, oliskohan jo tullu kuntoon tai mistäs sitä ikinä tietää... -05. Toivotaan että rupeaa olemaan vika pikku hiljaa ainakin selvillä...
Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View Postmikähän mahtaa olla,että minulla ei kylmänä tyhjäkäynti seilaa,mutta kun koneessa on lämpöjä ja käynnistää auton niin tyhjäkäynti seilaa 0,5-1 väliä n.5 kertaa ja sen jälkeen tasantuu?
Comment
-
-
Itsellä myös juuri ostamassa is:ssä ärsyttävä vika,käynti välillä korkeaa ja sitten laskee jonnekkin 400-500 kierroksen tienoille,nykii myös ajossa reilusti. Normaalisti kyllä ottaa jenkaa.
Ilmamäärämittari vikaa oli testerissä edellisen omistajan mukaan näyttänyt,mutta ei uskoltais tuohon pelkästää luottaa ja lähteä uutta ostamaan. Mistä muualta vika voisi löytyy,lisäilmaluistissa ei vika ainakaan voi olla. Voisko vika olla myös sytty puolella,yksi tai useampi puola antaa huonon kipinän?
Olis ihan hyvä lähteä siitä liikkeelle että mitä arvoja mikin laite antaa,mutta mistä löydän kaikille osille ohjearvot?
Comment
-
-
Ei kai sen pitäs vaikuttaa tuohon veto päällä nykimiseen,eikös se juurikin pelaa vain tuon tyhjäkäynti homman kans. Ja ei ole tutkittu,pitää sitten sekin tuossa irroitella ja ronklata.
Ja sitten löytyis kyllä m20:n lisäilmaluisti että saisikohan sitä sovellettua tuohon mottiin?
Tuota imm vikaa epäilen vahvasti koska korkeilla kierroksilla tasakaasulla ajettaessa ei juurikaan/ollenkaan tunnun nykimistä,vaan kierrosalueella 500-3500:een.Last edited by Lötkö; 14-09-2008, 17:42.
Comment
-
Comment