Announcement

Collapse
No announcement yet.

pelti pakosarjan kannattavuus e36 325 ?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    pelti pakosarjan kannattavuus e36 325 ?????

    Onko kellää tietoo mistä suomessa voisi tollasen saada? Tai missä vois teettää? Myös ulkomaan vaihtoehdot käy. Tuolta www.martelius.com sivuilta tsekkasin nii siel oli vaa supersprintin ja makso joku 1200e. Ei oikee viitti noin paljoo maksaa.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Koitas täältä: http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1063
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • dantte
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1532
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Dunky
      Hyvältä näyttää. Mutta eikö jenkeistä tilaamiin tuotteisiin tuu joku vero tääl suomessa lisää? Vai oonko ihan väärässä?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by dantte
        Hyvältä näyttää. Mutta eikö jenkeistä tilaamiin tuotteisiin tuu joku vero tääl suomessa lisää? Vai oonko ihan väärässä?
        Lyhyesti: Tuote jenkeissä+rahti yms. kulut Suomeen=tullausarvo, en muista moottorinosien tullia ulkoa, olisko n.3%. Ja tähän yhteenlaskettuun summaan (tuote+kulut+tulli) vielä 22% ALV päälle.
        Last edited by Leka; 10-06-2005, 22:19.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • dantte
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1532
          • Helsinki

          #5
          ......
          Last edited by dantte; 18-11-2009, 19:46.

          Comment

          • nono
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 30

            #6
            pelti pakosarjan kannattavuus e36 325 ?????

            elikkä olisin mahdollissesti laittamassa peltipakosarjaa omaan bemuun kiinni mutta onko siinä sitten ratkaseva ero? en tarkota nyt mitään 2 hp papereissa , mutta huomaako sen selvästi penkissä? omassani on jo lastu vapari ja putkisto katista taaksepäin.. jos joku on sellaisen laittanut lastutuksen jälkeen niin olisi mukaavaa tietää etukäteen onko siinä mitään järkeä...

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #7
              Originally posted by nono
              elikkä olisin mahdollissesti laittamassa peltipakosarjaa omaan bemuun kiinni mutta onko siinä sitten ratkaseva ero? en tarkota nyt mitään 2 hp papereissa , mutta huomaako sen selvästi penkissä? omassani on jo lastu vapari ja putkisto katista taaksepäin.. jos joku on sellaisen laittanut lastutuksen jälkeen niin olisi mukaavaa tietää etukäteen onko siinä mitään järkeä...
              Taitaa vaan mennä ne viimeisetkin alaväännöt..

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Kyllä se tosi vähän tuo lisää "tehoa". Ei siitä nyt muuta haittaa ole, kuin saattaa tosiaan tuo alavääntö hieman hukkua. Mutta näyttävyyttä ja pirteyttä yläkierroksille/ääniin saa. Persiissä tuskin tuntee onko satsi vai ei
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • masitaly
                  BTCF Member
                  • Apr 2004
                  • 409
                  • Kiu

                  #9
                  Minä ainakkaan huomannu mittää erroo..

                  Comment

                  • Janek
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 631
                    • Nakkila

                    #10
                    bemussa on kyllä ihan ok pakosarjat kutosissa ettei siitä peltisarjasta rahallista hyötyä saa, ennekuin oot laittanut useamman tonnin itse koneen viritykseen, eli viritetty muutenkin kuin lastulla, tai vastaavalla.
                    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                    Bmw 740 E38

                    Comment

                    • Ile-78
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 83
                      • Oulu

                      #11
                      e36, 328i M52B28 peltipakosarja..



                      Onko kenelläkään kokemuksia (dyno lappua), että vaikuttaako tuommonen peltipakosarja käytännössä mitään, vai onko hukkaan heitettyä rahaa??

                      tai http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...vu28.htm#13862

                      t. Ile

                      Comment

                      • beehoo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 133
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Ile-78 View Post
                        http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...ivu27.htm#7843

                        Onko kenelläkään kokemuksia (dyno lappua), että vaikuttaako tuommonen peltipakosarja käytännössä mitään, vai onko hukkaan heitettyä rahaa??

                        tai http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...vu28.htm#13862

                        t. Ile
                        Eikös se tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille, että käytännössä hinta/vaikutus suhde on aika olematon.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by beehoo View Post
                          Eikös se tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille, että käytännössä hinta/vaikutus suhde on aika olematon.
                          Eii välttämättä, tässä on 3 topikkia yhdistettynä aiheesta "E36 6 cyl. peltisarja" .
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Juchelius
                            BTCF Member
                            • Sep 2009
                            • 298
                            • Oulu

                            #14
                            No ei häviä loputki alaväännöt ja persiissä kyllä tuntee eron.

                            Peltisarjoissakin on eroja. Hintakaan ei aina ratkaise. Yleisimmät mitä väki laittaa on juuri nuo alla olevasta ylemmästä linkistä löytyvän tyyliset. Toinen helposti löytyvä vaihtoehto on alemmassa linkissä olevat käärmeenpesät. Molemmat on omassa autossa testattu. Dynotestiä ei valitettavasti ole kun ensimmäisellä peltisarjalla. Keväällä on tarkoitus dynotella uudestaan mutta pakosarjan lisäksi vaihtui imusarjakin joten ei voi tietää mikä vaikutti ja kuinka paljon.
                            Omassa 328:ssa oli vaihdettu vakio pakosarja perus kiina mallin peltisarjaan jo kun ostin auton. Tällaiseen http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=169
                            En ollut ajanut vakiolla joten en tiedä eroa. Kone veti normaalin terveesti koko kierrosalueen ja vääntö tuntui olevan sellainen kuin vakiossa voi olettaa.
                            Vaihdoin viime kesän lopulla paikalleen "käärmeenpesä-mallin" http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu3.htm#7843
                            Halvemmalla saat Ebaystä ja täysin vastaavaa tavaraa. (http://www.ebay.co.uk/itm/1107182947...84.m1423.l2649)
                            Eroa näistä löytyy. Se aina niin luotettava persedyno huomasi heti että ala- ja keskialueen vääntö lisääntyi käärmeenpesillä. Normi kaupunkiajossa tulee nopeammin laitettua isompaa vaihdetta päälle. Yläkierroksilla veto tuntuu samalta, eli mielestäni sieltä ei hävinnyt mitään.
                            Tuohon Supersprintin 1200€ hintaan jättäisin laittamatta mutta kuten huomaat niin halvemmallakin löytyy. Suosittelen laittamaan peltisarjat ja jos laitat niin ehdottomasti nuo jälkimmäiset.
                            1985 e30 320i Baur Cabriolet
                            1995 328 ex ratakikkare

                            Comment

                            • vaappu
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 1169
                              • Rovaniemi/Pyhätunturi

                              #15
                              Ite tilasin ebay,stä 80$ uuden peltipakosarjan ja rahdit+tullit yht,135e, Rosteria ja mahdollisimman pitkillä primääri putkilla.

                              Halpa ja hyvä ei tietenkään kohtaa,meni 7h öljy montussa taistellessa.
                              ilman monttua ei olis IKINÄ onnistunu.

                              Oli vaikka minkälaista putkisettiä ,piti olla kyl silmä tarkkana.

                              Äänet muuttu ylä kierroksilla tosi makeiksi Putkisto on muuten vakio.
                              Mutta ei missään vaiheessa häiritse,150km työmatka.
                              Jos pitäis meteliä matalilla, vaihtasin kyllä heti pää siinä räjähtäis.
                              mb 519 täys pitkä
                              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                              e31 850i Miljoonan markan bmw.
                              e21. Kimppa rassi.
                              Awd corolla turbo.+420whp..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎