Announcement
Collapse
No announcement yet.
pelti pakosarjan kannattavuus e36 325 ?????
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostMielipiteitä tästä nyt kiinni olevasta kiinasarjasta noin ulkoisesti?
Laipat ja niiden sovitus oli todella laadukkaan oloisesti tehty, lähinnä mitoitus kiinostaa.
Penkissä irtosi 220hp mutta s52 nokille, ei tehty softalle mitään tuolloin vielä.
Mistä nuo mutterit ?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMielipiteitä tästä nyt kiinni olevasta kiinasarjasta noin ulkoisesti?
Laipat ja niiden sovitus oli todella laadukkaan oloisesti tehty, lähinnä mitoitus kiinostaa.
Penkissä irtosi 220hp mutta s52 nokille, ei tehty softalle mitään tuolloin vielä.
Toinen asia on että primääriputket näyttävät olevan melkoisen suurihalkaisijaista putkea, eli 3,2 litraiseen parempi kuin 2,5-litraiseen, kumpikin tosin varmaan hyötyisi pienemmistä primääriputkista, varsinkin kollektorista tulisi paljon parempi jos primääriputkista tulisi kollektori ilman turhia supistajia.
Eli selittämällä on vaikea kertoa miltä hyvä kollektori näyttää mutta tässä on kuva Dixisin sarjasta:
Eli lähinnä mikä eroaa on että kollektori muodostuu primääriputkista jotka on leikattu kollektoriputken muotoiseksi ja joka primääriputken virtaus suuntautuu suoraan kollektoriputkeen mahdollisimman vähäisen aukinaisen putken muodossa mikä pääsisi virtausta sotkemaan. Tuollainen pakosarja parantaa virtauksia ja tuo lisää tehoa, tuollaisella kiinasarjalla sen sijaan on kova taistelu M52:n vakiosarjan kanssa eikä ole ollenkaan kirkossa kuulutettua että se M52:n vakiosarja olisi huonompi koska siinä ei ole tuollaista virtauksia hajottavaa epämääräistä kollektorialuetta, BMW:ltä siis sangen nykyaikaista suunnittelua vaikka valmistuskustannukset on myös hyvin minimoitu.
Ja s54:n vakiosarja josta asia selviää ehkä vielä paremmin:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.Last edited by naukkis; 03-03-2012, 12:01.
Comment
-
-
Ok. Joo no tuo on 2.8 mutta eihän se paljoa tilannetta muuta.
En huomannut katsoa miten primäärit tulee kollektoriin, voisi endoskoopilla koittaa tiirailla nyt kun loppuputkisto on irti.
Muttereita saa sieltä mistä muitakin bmw osia. Eli merkkiliikkeestä tai muusta vastaavasta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista kaikille. Tänään sitten ratkesi lopullisesti tuo m52 alkuperäinen takimmainne pakosarja. Pakosarjan laipan juuresta ratkesi kokonaan irti, joten ei muutakun uutta pakosarjaa ettimään. On vuotanut jo kauan, ja nyt otti lopulliseti nokkiinsa ja ratkesi kokonaan.
Tuo aikaisemmin linkattu käärmeenpesä sarja kiinnostaa. Laskin,että n.212€ tulisi hinnaksi toimituskuluineen, mutta osaatteko te sarjan tilanneet sanoa varmaa faktaa tästä, ja että tuleeko muita kuluja kuin sarjan hinta, ja toimituskulut?
Kai tuon käärmenpesän kanssa mahtuu olemaan vielä tuo säteilylämmitin, joka on tuossa pakosarjojen alla? Tuossa Schmiedmannin käärmenpesä sarjassa sanottiin, että "Ei sovellu autoihin, joissa lohkon kyljessä lohkolämmitin! ", mutta tarkoitetaanko tällä nyt niitä "vanhan" mallin lohkolämmittimiä?
Eli tämä http://www.ebay.co.uk/itm/1107182947...84.m1423.l2649
Comment
-
-
bmw orkkis/calix mahtuu olemaan, kun vähän rälläköi kiinnitysrautaa. Defasta en tiiä. Hinta oli juurikin tuo. Suurin ongelma noissa oli, että lamdan paikka sojottaa ihan väärään suuntaan. Mahtuivat kyllä paikalleen, mutta nyt johtojen liittimet ei yllä niiden kiinnikkeisiin, vaan liittimet joutu vaihtaan toiselle puolelle suuttimille tulevaa johtokoteloa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postbmw orkkis/calix mahtuu olemaan, kun vähän rälläköi kiinnitysrautaa. Defasta en tiiä. Hinta oli juurikin tuo. Suurin ongelma noissa oli, että lamdan paikka sojottaa ihan väärään suuntaan. Mahtuivat kyllä paikalleen, mutta nyt johtojen liittimet ei yllä niiden kiinnikkeisiin, vaan liittimet joutu vaihtaan toiselle puolelle suuttimille tulevaa johtokoteloa.
Edit: Lueskelin tuota sinun showroomia, laitoit ilmeisesti silti tuon alkuperäsen pakosarjan tuohon b28:sii?Last edited by Jontsu00; 13-03-2012, 18:35.
Comment
-
-
Aluksi laitoin orkkikset, mut sit vaihdoin noi rosteriset. Johdot laitoin omiin kiinnikkeisiin orkkis reittiä, mutta ne jää silloin lyhyeksi. Vaihdoin vaan ne liittimet toiselle puolelle sitä suuttimien johtokoteloa, niin ylsi. Huomaat kyllä sitten kun ite laitat. Ei mikään suuri ongelma, mutta ongelma silti. Toinen vaihtoehto olis vaihtaa ne lamdan paikat oikeeseen kohtaa, mutta mulla ei oo rosterin hitsaukseen vehkeitä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAluksi laitoin orkkikset, mut sit vaihdoin noi rosteriset. Johdot laitoin omiin kiinnikkeisiin orkkis reittiä, mutta ne jää silloin lyhyeksi. Vaihdoin vaan ne liittimet toiselle puolelle sitä suuttimien johtokoteloa, niin ylsi. Huomaat kyllä sitten kun ite laitat. Ei mikään suuri ongelma, mutta ongelma silti. Toinen vaihtoehto olis vaihtaa ne lamdan paikat oikeeseen kohtaa, mutta mulla ei oo rosterin hitsaukseen vehkeitä.
Edelleen tosin kiinnostaa, että jos jollain on kokemusta tuon käärmeenpesä sarjan ja defan säteilylämmittimen sopivuudesta?
Edit: Tuli tilattua, ja maksettua tuo setti..toivotaan parasta.Last edited by Jontsu00; 13-03-2012, 19:26.
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostSummana ilmeisesti voitaneen todeta, että vakio M50/52-koneilla ei pakosarjan muutoksella saa mitään hyötyä, ja haittaakaan ei ilmeisesti tule, kunhan katsoo, että röörit on kohdallaan pakoaukkojen kanssa. Nyt siis tilanteissa, että ei olla mitään katteja pois ottamassa samalla.
M50-sarjassa laippa on n 1 mm isompi kuin pakoaukko. Siis 1 mm koko aukko ympäri. Eli siihen tule porras, joka on ulospäin isompi.
Sen sijaan M52-sarjassa, kuten aikaisemmin kerottiin (ei sitä silti usko, ennen kuin itse tutkii ) laippa on kyllä pakoaukon kokoinen, tai jopa hieman isompi. Mutta primääri on tungettu laipan sisään ja sitten sitsattu. Näin tuo aukko on ehkä 1,5 mm pienenmpi kuin pakoaukko. Ja pyöreäreunainen. Ehkä n 0,5 mm uskalsin tuosta hioa, mutta en enempää. Eli asia lienee kuten Harinen kertoi: valusarja on parempi virtaukseltaan.
No: olkoot nyt nuo M52-sarjat. Kunhan rikastun vaihdan ne sitten kunnon peltisarjoihin. itse vaihtohommahan mene sitten vieläkin joutuisammin, kun kaikki mutterit on uusia ja osa pinnapulteistakin, ja loput puhdistettuja. Painoeroahan noissa sarjoissa on todella paljon.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostKoitas täältä: http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1063
Ovatko laadultaan sellaiset että kestää laittaa paikalle(se ei haittaa jos joutuu hieman sovittamaan kun peukalo ei nyt ihan keskellä kämmentä ole kuitenkaan)
(Koneessa on jo M50 imusarja ja kaasuläppäkotelo suurempi sekä keveämpi vauhtipyörä(5kg) joten jos hyöty tulee näillä enempi yläkierroksille kuin vääntöhuippuun se ei nyt ole enää ongelma kun muutenkin kaasua saa käyttää huoletta )
-TT--TT-
F30 320d
Comment
-
-
Nyt olen ihan pihalla:
Eli pari viestiä aikaisemmin: vaihdoin nuo M52 "peltisarjat" orggisvalujen tilalle. Ne pakosarjathan ovat hyvin tyngät eli laitoin tietysti ne samat toisioputket mitkä päättyy vaihdelaatikon sivuun. Sitten siitä eteenpäinhän tulee se iso kaksoiputkikattihässäkkä. Otin sen pois ja aloin sovitella kaksi yhteen putkea (2 * 51mm -> 2,5"), jossa siis oli tarkoitus yhdistää nuo toisioputket 2,5" putkeen. Jolla taasen tehdään putkisto auton perään.
Nimittäin!
Nuo toisioputket ovat eripaksuiset. Miksi ihmeessä? Toinen on n 51 ja toinen 48 mm. Ja huom ne meni ihan kivasti paikoilleen tuohon orggiskattiputkeen kiinni. Eli tuollaisena ne on jo tehtaalta lähtenyt.
Viisaammat, kertokaapa mikä on moisen tarkoitus?
Ratkaisin ongelman laittamalla supistajan tuohon toiseen 51 mm sovittimeen, noin siitä sai tiivin ja sopivan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNyt olen ihan pihalla:
Eli pari viestiä aikaisemmin: vaihdoin nuo M52 "peltisarjat" orggisvalujen tilalle. Ne pakosarjathan ovat hyvin tyngät eli laitoin tietysti ne samat toisioputket mitkä päättyy vaihdelaatikon sivuun. Sitten siitä eteenpäinhän tulee se iso kaksoiputkikattihässäkkä. Otin sen pois ja aloin sovitella kaksi yhteen putkea (2 * 51mm -> 2,5"), jossa siis oli tarkoitus yhdistää nuo toisioputket 2,5" putkeen. Jolla taasen tehdään putkisto auton perään.
Nimittäin!
Nuo toisioputket ovat eripaksuiset. Miksi ihmeessä? Toinen on n 51 ja toinen 48 mm. Ja huom ne meni ihan kivasti paikoilleen tuohon orggiskattiputkeen kiinni. Eli tuollaisena ne on jo tehtaalta lähtenyt.
Viisaammat, kertokaapa mikä on moisen tarkoitus?
Ratkaisin ongelman laittamalla supistajan tuohon toiseen 51 mm sovittimeen, noin siitä sai tiivin ja sopivan.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postoliks se takemmasta pakosarjasta lähtevä toisioputki ohuempi? Eli lyhyempi toisioputki on ohuempi? jos, niin mutulla heitän, että munchenin mies on laskenut putken virtaaman versus halkaisija&pituus ja sitä tehden spekannut putket noin.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment