Announcement

Collapse
No announcement yet.

pelti pakosarjan kannattavuus e36 325 ?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11103
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Juchelius View Post
    Omassa 328:ssa oli vaihdettu vakio pakosarja perus kiina mallin peltisarjaan jo kun ostin auton. Tällaiseen http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=169
    En ollut ajanut vakiolla joten en tiedä eroa. Kone veti normaalin terveesti koko kierrosalueen ja vääntö tuntui olevan sellainen kuin vakiossa voi olettaa.
    Vaihdoin viime kesän lopulla paikalleen "käärmeenpesä-mallin" http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu3.htm#7843
    Halvemmalla saat Ebaystä ja täysin vastaavaa tavaraa. (http://www.ebay.co.uk/itm/1107182947...84.m1423.l2649)
    Eroa näistä löytyy. Se aina niin luotettava persedyno huomasi heti että ala- ja keskialueen vääntö lisääntyi käärmeenpesillä. Normi kaupunkiajossa tulee nopeammin laitettua isompaa vaihdetta päälle. Yläkierroksilla veto tuntuu samalta, eli mielestäni sieltä ei hävinnyt mitään.
    Tuohon Supersprintin 1200€ hintaan jättäisin laittamatta mutta kuten huomaat niin halvemmallakin löytyy. Suosittelen laittamaan peltisarjat ja jos laitat niin ehdottomasti nuo jälkimmäiset.
    Hei ei saa pistää tommosia linkkejä tänne! Melkeen pakko pistää tilausta menemään. Eihän tuossa varmaan laatu päätä huimaan, mutta eiköhän tuo toimi ja saa paikalleen sovitettua. Sen verran mitä minä pakosarjoista tiiän, niin tuskin tuo hirveesti vakiota huonompi on kun tasamittaset putket ja ei rutussa mistään (toisin kuin orkkis).

    Miinuksena varmaan ainakin helvetillinen asennus kun ei voi kaikkiin pultteihin käyttää räikkää.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Juchelius
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 298
      • Oulu

      #17
      Hei ei saa pistää tommosia linkkejä tänne! Melkeen pakko pistää tilausta menemään.
      Tilausta sisään vain. Itse asensin nuo käärmeenpesät auto pukkien varassa ja selällä maaten. Halvasta hinnasta huolimatta nuo Ebayn satsit istui täydellisesti. Täysin pulttaa-kiinni-homma. Räikkälenkki on paras kaveri asennuksessa. Jos sellaista ei ole niin kannattaa hankkia valmiiksi. Muutaman pultin kohdalla olisi toivonut sormiin lisäniveliä, mutta muuten homma oli jopa ihan kohtuullinen.
      Äänet ei mielestäni hirveästi muutu, mutta vakioputkilla en autoa koskaan ajanutkaan. Peltisarjoille ominainen "säksätys" kuuluu lievästi ja yläkierroksilla ääntä on ehkä hieman enemmän. Hyvä parannus siinäkin mielessä.
      Last edited by Juchelius; 22-01-2012, 22:10. Reason: Työkaluvinkki
      1985 e30 320i Baur Cabriolet
      1995 328 ex ratakikkare

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11103
        • Oulu

        #18
        Räikkälenkit ja muut kyllä löytyy ja muutenkin on koko kampe vielä levällään, niin ois kyl sopiva väli laittaa tollasetkin vielä :think Ja just sitä "metallisuutta" ääniin noilla hakisin. Mihinkään tehonlisäyksiin en hirveesti usko.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          #19
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Hei ei saa pistää tommosia linkkejä tänne! Melkeen pakko pistää tilausta menemään.
          Sama.. Hahaha.. Kyllä polttelee.. Noh, maltetaan nyt vähän vielä..

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Juchelius
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 298
            • Oulu

            #20
            Tehonlisäyksestä vielä kommenttia. Itse kyllä huomasin lisääntyneen väännön ala- ja keskialueella, kuten tuli jo mainittua. Mutta, eihän siihen moottoriin yhtäkkiä tuplavanoksellisen saatikka turbon alavääntöä ilmesty. Ei tee yötä päiväksi. Jonkiverran lisää tulee kuitenkin. Uskokaa pois.
            1985 e30 320i Baur Cabriolet
            1995 328 ex ratakikkare

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #21
              Originally posted by Juchelius View Post
              Tehonlisäyksestä vielä kommenttia. Itse kyllä huomasin lisääntyneen väännön ala- ja keskialueella, kuten tuli jo mainittua. Mutta, eihän siihen moottoriin yhtäkkiä tuplavanoksellisen saatikka turbon alavääntöä ilmesty. Ei tee yötä päiväksi. Jonkiverran lisää tulee kuitenkin. Uskokaa pois.
              samaa mieltä et kyllä on jotain vaikutusta... ei mitään järkyttävää nyt mutta jotain kuitenkin ja jos ei muussa huomaa niin äänissä
              mulle siis tuli m52b25:n peltisarjat mallia kiina ja maksoi ihan naurettavan summan valuuttaa taisi olla jopa alle satkun tai vähän yli en nyt muista.. foorumilta ostin (nimimerkkiä en muista). asennus ei nyt ihan läpihuuto ollut mutta täysin tehtävissä kyllä..

              tuolla projekti linkissä on dynolaput jos kiinnostaa.. ennen asennusta ei ikävä kyllä ole dynolappuja mutta kuitennii
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • Cride80
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 141
                • vantaa

                #22
                Laitoin fuldan suorat sarjat m50b25 bemuun. Poistin katit ja oli suorat 2 1/2" putkisto supistavalla 2x2" yhdellä isolla takapöntöllä. Äänet oli mitä maukkaimmat ja veti kyllä todella hyvin alhaalta ylös, Laitoin myös lastun ja suodattimen niin kyllä oli äänimaailma kohdallan. Penkissä en kerinnyt käyttää kun meni vaihtoon aikaisemmin.. Suosittelen kyllä lämpimästi!! (katit mäkeen kans)

                -cride
                Born to kill ants

                teki niin tai näin...aina väärinpäin
                Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
                BMW 740d
                Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
                BMW 525 tds med holset.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #23
                  M50B25 pakosarjat

                  Eli, otsikon mylly, jossa ne valupakosarjat. Onko kukaan penkittänyt M52 peltisarjoja tuossa = onko eroa? Tutkailin niitä rinnakkain valujen kanssa, ja silmämääräisesti ne näyttää sisämitoiltaan samanlaisilta. Miksikö kysyn:
                  Harinen väittää, että noilla peltisillä laskee teho, onko oikeasti noin ja kuinka paljon?
                  Nuo nimittäin on huomattavasti kevyemmät kuin vakiovalut. Siksi kiinnostaisi ne vaihtaa, ei hae yhtään tehonlisää. Mutta ei teho nyt saisi pudotakaan.
                  Toinen, kalliimpi vaihtoeho olisi Kiinan- tms sarjat, mutta Harinen tyrmäsi ne täysin.
                  Marteliuksen kehittämä peltisarja olisi kai paras, mutta täysin ulkopuolella budjetin.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • jari kihlman
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 3270
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by jaki View Post
                    Eli, otsikon mylly, jossa ne valupakosarjat. Onko kukaan penkittänyt M52 peltisarjoja tuossa = onko eroa? Tutkailin niitä rinnakkain valujen kanssa, ja silmämääräisesti ne näyttää sisämitoiltaan samanlaisilta. Miksikö kysyn:
                    Harinen väittää, että noilla peltisillä laskee teho, onko oikeasti noin ja kuinka paljon?
                    Nuo nimittäin on huomattavasti kevyemmät kuin vakiovalut. Siksi kiinnostaisi ne vaihtaa, ei hae yhtään tehonlisää. Mutta ei teho nyt saisi pudotakaan.
                    Toinen, kalliimpi vaihtoeho olisi Kiinan- tms sarjat, mutta Harinen tyrmäsi ne täysin.
                    Marteliuksen kehittämä peltisarja olisi kai paras, mutta täysin ulkopuolella budjetin.
                    Hommaa siihen m3:sen peltisatsi,pitäis toimia hyvin. ei kannata pistää ainakaan m52:sen satseja, ne ahistaa. Noihan ei paljon maksa noi m3:sen sarjat, löytyy esim. Aution Juhalta tallinlattialta.
                    Isillä on

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by jari kihlman View Post
                      Hommaa siihen m3:sen peltisatsi,pitäis toimia hyvin. ei kannata pistää ainakaan m52:sen satseja, ne ahistaa. Noihan ei paljon maksa noi m3:sen sarjat, löytyy esim. Aution Juhalta tallinlattialta.
                      Ahistaa ahistaa, mutta ilmeissti faktaa ei ole.
                      Sen ymmärrän, jos M50 konetta muutenkin virittää (siis nokat), nuo voikin ahdistaa, mutta entä, jos ropeloidaan pelkästään boxia?

                      Vaikea uskoa, että M3:n satsi olisi optimi. Kuvittelisin, että se on liian isoreikäistä putkea. Toisaalta, kalliitahan nekin on.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9042
                        • Iisalmi

                        #26
                        Onko tuosta jotain faktaa että ahdistaa. Itse ajattelin laittaa myös M50:iin M52 sarjat.

                        Onko noilla amerikkalaisilla jotenkin avarammat M52 sarjat, kun samaa käytetään myös 3.2 m3 koneissa?



                        EDIT: On niillä ainakin sen verran eroa, että M52ECE sarjassa on taivutettu hieman putkia, jotta pääsee ruuvaamaan muttereita paremmin, en näe muuta merkittävää eroa:

                        USA:


                        ECE:
                        Last edited by Harri G; 10-02-2012, 10:30.
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by Harri G View Post
                          Onko tuosta jotain faktaa että ahdistaa. Itse ajattelin laittaa myös M50:iin M52 sarjat.
                          Niinpä, vielä ei ole faktaa pöytään tuotu. Kyllä Harinen yriti kovasti "kaupitella" sitä Marteliuksen sarjaa, joka siis varman hyvä olisikin. Mutta joku 800 (vai oliko 900) euroa, on täysin ulkopuolella budjetin.
                          Rallipuolella ainakin noita M52-sarjoja ovat laittaneet.
                          Luulen, että otan riskin ja laitan ne.

                          PS uudessa VM:ssä oli juttua, kuinkas ollakaan, painon vaikutuksesta. Nauratti, kun olivat riisuneet Astrasta ylimääräiset johdot pois. Olivat päätyneet 8 Kg:oon, suurin piirtein samaan kuin pääsin itsekin
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            #28
                            Originally posted by jaki View Post
                            Niinpä, vielä ei ole faktaa pöytään tuotu.
                            Mitä löytänyt suomalaisilta foorumeilta niin se on aina, että jooo no ne on ahtaat, mutta mitään perusteita ei ole. Jos käytännössä samat sarjat on S52:ssa, niin ehkä nuo yhden kakspuolikkaan höyryt päästää läpi.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #29
                              Tosiaan noissa usa-ja euro-m52 sarjoissa ainoa ero on tietääkseni nuo lisäilmaputkien lähdöt.
                              Monessa paikassa on sanottu että m50 pakosarjat olis paremmat mutta ei ole penkkilappuja näkynyt.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11103
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Juchelius View Post
                                No ei häviä loputki alaväännöt ja persiissä kyllä tuntee eron.

                                Peltisarjoissakin on eroja. Hintakaan ei aina ratkaise. Yleisimmät mitä väki laittaa on juuri nuo alla olevasta ylemmästä linkistä löytyvän tyyliset. Toinen helposti löytyvä vaihtoehto on alemmassa linkissä olevat käärmeenpesät. Molemmat on omassa autossa testattu. Dynotestiä ei valitettavasti ole kun ensimmäisellä peltisarjalla. Keväällä on tarkoitus dynotella uudestaan mutta pakosarjan lisäksi vaihtui imusarjakin joten ei voi tietää mikä vaikutti ja kuinka paljon.
                                Omassa 328:ssa oli vaihdettu vakio pakosarja perus kiina mallin peltisarjaan jo kun ostin auton. Tällaiseen http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=169
                                En ollut ajanut vakiolla joten en tiedä eroa. Kone veti normaalin terveesti koko kierrosalueen ja vääntö tuntui olevan sellainen kuin vakiossa voi olettaa.
                                Vaihdoin viime kesän lopulla paikalleen "käärmeenpesä-mallin" http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu3.htm#7843
                                Halvemmalla saat Ebaystä ja täysin vastaavaa tavaraa. (http://www.ebay.co.uk/itm/1107182947...84.m1423.l2649)
                                Eroa näistä löytyy. Se aina niin luotettava persedyno huomasi heti että ala- ja keskialueen vääntö lisääntyi käärmeenpesillä. Normi kaupunkiajossa tulee nopeammin laitettua isompaa vaihdetta päälle. Yläkierroksilla veto tuntuu samalta, eli mielestäni sieltä ei hävinnyt mitään.
                                Tuohon Supersprintin 1200€ hintaan jättäisin laittamatta mutta kuten huomaat niin halvemmallakin löytyy. Suosittelen laittamaan peltisarjat ja jos laitat niin ehdottomasti nuo jälkimmäiset.
                                Tulipas ostettua tollaset ja oli jopa sen näköset että uskalsin pistää paikoilleen. Passasi ihan ok, mitä nyt lamdan paikat osotti väärään suuntaan, joten johtojen kanssa sai vähän kikkailla. Ja asennus vaati kyl melkoset gynekologin taidot johtuen tosta käärmeenpesämallista.

                                Vertailin samalla vähän noita m52 pakosarjaan:


                                M52:n vakiossa on putket hitsattu paksulla saumalla sisäpuolelta kiinni, jolloin laipassa oleva reikä on pienempi kuin itse kannessa. (Oisko tässä syy miksi m50 sarja virtais paremmin, kun valetussa ei käy noin?) Rosterinen on tehty samalla lailla, mutta siinä on pirrattu nää hitsaussaumat pois jolloin reijän koko on isompi ja lähempänä kannen pakoaukon kokoa. Vähän on kyl tekijällä lipsunu ja kaikki on vähän eri mallisia



                                Primäärit on kummissakin hyvin lähelle samaa halkaisijaa, mutta rosterisissa niitä ei oo rutisteltu ja kaikki on saman mittasia sekä orkkista pidempiä.



                                Kollektorin jälkeinen putki on m52:ssa n.4 cm sisähalkaisijalla, mutta sekin kapenee viel lopussa hitsaussauman vuoksi. Rosterisessa sisähalkaisija on n. 5cm.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎