Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vanteet (ET) kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pagi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 73
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by PP440 View Post
    Eiköhän tuo nyt mahdu, kun nyt kerta takakaariakin pokkailtu..

    onko varma???

    sopiikos 9.5" samalla ET:llä???


    siksi kyselen kun ne vanteet on kaikki kokoa 8x17" ja kahteen niistä tilattaisiin kehät mutta tuo ET vaan arveluttaa että sopiiko sinne se 9" tai jopa 9.5" niin että ei tule ongelmaa..?
    E46 328
    E90 320d


    EX:
    E39 528 touring
    E36 325
    E39 528 "m5"

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by pagi View Post
      onko varma???

      sopiikos 9.5" samalla ET:llä???


      siksi kyselen kun ne vanteet on kaikki kokoa 8x17" ja kahteen niistä tilattaisiin kehät mutta tuo ET vaan arveluttaa että sopiiko sinne se 9" tai jopa 9.5" niin että ei tule ongelmaa..?
      jos sulla on 8" et35 vanteet, niin tuuman leveämmillä kehillä ne on 9" et22 ja se vaatii jo selvästi enemmän töitä... sitäpaitsi noi renkaan leveydet on ihan perseellään 225/45 on aivan liian korkea 235/40 kumin kanssa. 205/45 tai max. 215/45 menis ton 235/40 kanssa...

      edit: ja 1,5" leveämmillä kehillä 9,5" et16... ja tuo alkaa tehdä jo todella tiukaa
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • pagi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 73
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by bemu2000 View Post
        jos sulla on 8" et35 vanteet, niin tuuman leveämmillä kehillä ne on 9" et22 ja se vaatii jo selvästi enemmän töitä... sitäpaitsi noi renkaan leveydet on ihan perseellään 225/45 on aivan liian korkea 235/40 kumin kanssa. 205/45 tai max. 215/45 menis ton 235/40 kanssa...

        edit: ja 1,5" leveämmillä kehillä 9,5" et16... ja tuo alkaa tehdä jo todella tiukaa

        tiedän kyllä että nykyiset kehät on 1.25" ja vanteen leveys tällöin on 8"

        jos siihen laitetaan 2.25" niin silloin se on 9" jos taas 1.75" niin se on 9.5" jne..

        renkaistakin tiedän että ne eivät ole "samaa paria" mutta kuitenkin varastossa noita 225/45 on 6kpl niin niitä ei kehtaisi roskiinkaan heittää joten siksi ovat alle menossa..

        kuitenkin mikäli oikein ymmärsin tuosta sinun tektistäsi, niin tuo et35 passaa hienosti.. ihan sama vissiin kummat kehät sinne alle nakkaa..?

        tätä tietoa lähinnä kaipasinkin joten KIITOKSIA KOVASTI bemu2000
        E46 328
        E90 320d


        EX:
        E39 528 touring
        E36 325
        E39 528 "m5"

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #34
          Originally posted by pagi View Post
          tiedän kyllä että nykyiset kehät on 1.25" ja vanteen leveys tällöin on 8"

          jos siihen laitetaan 2.25" niin silloin se on 9" jos taas 1.75" niin se on 9.5" jne..

          renkaistakin tiedän että ne eivät ole "samaa paria" mutta kuitenkin varastossa noita 225/45 on 6kpl niin niitä ei kehtaisi roskiinkaan heittää joten siksi ovat alle menossa..

          kuitenkin mikäli oikein ymmärsin tuosta sinun tektistäsi, niin tuo et35 passaa hienosti.. ihan sama vissiin kummat kehät sinne alle nakkaa..?

          tätä tietoa lähinnä kaipasinkin joten KIITOKSIA KOVASTI bemu2000
          Muuten hyvä, mutta se et ei enää ole 35, jos levennät kehää... 225/45 kumit voit vielä hyvin laittaa myös 9" vanteelle.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1310
            • Järvenpää

            #35
            Originally posted by matt1 View Post
            irc-galleria.net---> theMatt1

            tolla kuva,e36ses VAKIOKAARILLA takana 9,5x18 et 15 vanteet,265/35 renkaat. renkaat kyllä raapivan montuissa..taakse 235/40 renkaat,niin ei mitään ongelmaa..edessä 8,5x18 et 10, 215/35 renkaat..
            En löytänyt kuvaa. Laittaisiko joku linkin haluaisin nähdä mikä off-road peli on kyseessä.
            Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
            Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

            Comment

            • scheisse
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2007
              • 2798
              • Kauhajoki

              #36
              Nostetaanpas tätäkin omalla ongelmalla kun ei viitsi uutta aloittaa:

              -Auto e36 325
              -Vanteina 9,5 x 17 et 13.
              -Kaaret pokattu..
              -Alusta hankinnassa (nyt vakio tolpat ja h&r jouset)
              -Ongelma: alusta

              Nyt ei raavi enään mistään kunhan sain "oikeanlaiset" kumit alle (225/35) mutta ongelmaksi tuli liian matala etupää (matalin kohta n5cm) joten harkintaan tuli korkeus säädettävä alusta, mutta olen kuullut parilta tyypiltä että ei mahtuisi edessä olemaan säädettävä tolppa vaan vanne osuisi siihen..
              Nyt haluaisinkin kuulla kokemuksia alustoista kun ei viitsisi ihan kokeilu mielellä tilailla alustaa jos ei mahdukkaan olemaan.
              Muutkin alusta vaihtoehdot toki kiinnostaa..

              Auto on nyt seisonnassa talven yli ja tämän talven asiaksi päätin ottaa alustan hankinnan ja vanteiden sovituksen/auton maalauksen.

              Mitään tekemistähän tällä ei ole järjen ja ajo mukavuuden kanssa mutta...
              - f30 330e M-Sport , -16
              - e36 3.2 M3 cabrio individual

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #37
                Joo voi olla mataluuden kanssa pikku ongelmaa ku renkaat kokonaishalkasijaltaan samaa luokkaa ku mulla aikonaan -84 Fiestassa. Renkaat on jotain 45 mm liian matalat ja vielä venyteltynä ysipuolikkaille mataloittaa sitä entisestään. Jos sulla on nyt jo madaltava alusta, niin sitä ongelmaa korjata säädettävällä, koska sen korkein asento on varmaan samaa luokkaa kuin nykyinen madalluksesi. Ellet sitten hommaa jotain aavikkomallin korotussarjaa, jolla saa sellasen +40 mm alustan aikaiseksi. Komeen näkönen sitte ku tuosta autoa vielä nostaa ku menee pää sen nahkan ja lokarin väliin.

                Anteeksi, että en voi auttaa, mutta minusta tuosta ei saa järkevää ku oikean kokoisten renkaiden ja vanteiden avulla. Saahan tuon paketin varmaan jollain virityksellä toimimaan mutta minusta siinä ei ole enää mitään järkeä.
                E61 525d LCI

                Comment

                • scheisse
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2007
                  • 2798
                  • Kauhajoki

                  #38
                  Originally posted by Ha2 View Post
                  Joo voi olla mataluuden kanssa pikku ongelmaa ku renkaat kokonaishalkasijaltaan samaa luokkaa ku mulla aikonaan -84 Fiestassa. Renkaat on jotain 45 mm liian matalat ja vielä venyteltynä ysipuolikkaille mataloittaa sitä entisestään. Jos sulla on nyt jo madaltava alusta, niin sitä ongelmaa korjata säädettävällä, koska sen korkein asento on varmaan samaa luokkaa kuin nykyinen madalluksesi. Ellet sitten hommaa jotain aavikkomallin korotussarjaa, jolla saa sellasen +40 mm alustan aikaiseksi. Komeen näkönen sitte ku tuosta autoa vielä nostaa ku menee pää sen nahkan ja lokarin väliin.

                  Anteeksi, että en voi auttaa, mutta minusta tuosta ei saa järkevää ku oikean kokoisten renkaiden ja vanteiden avulla. Saahan tuon paketin varmaan jollain virityksellä toimimaan mutta minusta siinä ei ole enää mitään järkeä.
                  Si senjor, mutta tuota ei ole tarkoitus saada kuin jotain 2-3cm ylemmäs.. ja kyllä ymmärän että tuosta ei järkevää saa mitenkään.
                  - f30 330e M-Sport , -16
                  - e36 3.2 M3 cabrio individual

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #39
                    Paa uudet vakiojouset eteen. Eikös se niillä nouse. Ja on komia...vaan onpahan heleppo vilkasta paljonko jarrupaloja on jäljellä.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #40
                      Originally posted by scheisse View Post
                      Nostetaanpas tätäkin omalla ongelmalla kun ei viitsi uutta aloittaa:

                      -Auto e36 325
                      -Vanteina 9,5 x 17 et 13.
                      -Kaaret pokattu..
                      -Alusta hankinnassa (nyt vakio tolpat ja h&r jouset)
                      -Ongelma: alusta

                      Nyt ei raavi enään mistään kunhan sain "oikeanlaiset" kumit alle (225/35) mutta ongelmaksi tuli liian matala etupää (matalin kohta n5cm) joten harkintaan tuli korkeus säädettävä alusta, mutta olen kuullut parilta tyypiltä että ei mahtuisi edessä olemaan säädettävä tolppa vaan vanne osuisi siihen..
                      Nyt haluaisinkin kuulla kokemuksia alustoista kun ei viitsisi ihan kokeilu mielellä tilailla alustaa jos ei mahdukkaan olemaan.
                      Muutkin alusta vaihtoehdot toki kiinnostaa..

                      Auto on nyt seisonnassa talven yli ja tämän talven asiaksi päätin ottaa alustan hankinnan ja vanteiden sovituksen/auton maalauksen.

                      Mitään tekemistähän tällä ei ole järjen ja ajo mukavuuden kanssa mutta...
                      ET13 vanteet menee eteen säädettävien tolppienkin kanssa....
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Morriz
                        BTCF Member
                        • Nov 2005
                        • 1611
                        • Honkajoki

                        #41
                        Tuli vaihdossa tuollaset Keskin kt1 17" vanteet renkaineen:
                        eteen: 8,5" 225/45 et 15 Continental sport contract
                        taakse:10" 235/45 et 18 Uniroyal rtt-2

                        Ja kysymyksiä:
                        -Mahtuuko nuo e36 coupeen kaaria pokkaamalla noilla 45-korkeilla kumeilla?
                        -Kuka tuota kaarien rullausta tekee seinäjoen/e-pohjanmaan suunnalla?

                        Madallus edessä -40mm elit-jousilla 315mm navasta kaareen katsastusäijän mukaan ja takana orkkis coupen jouset. Elit -20mm takajouset tiputti perän niin alas (295mm), että vaihdoin nuo alkup.jouset takaisin.
                        -NO FARMS NO FOOD-

                        M5 -93 Diamantschwarz
                        525i -86 Diamantschwarz
                        528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                        X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                        Comment

                        • JaniK86
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 196
                          • Temmes

                          #42
                          Ainakin edessä saattaa tehä tiukkaa
                          Omassa oli 8,5"x17 et13 225/45 renkaalla. Kaaria levittetty ja silti raapi joka montussa. Madalluksesta ei tarkkaa tietoa kun on säädettävä, papereissa merkitty muistaakseni 325mm kaaresta napaan.

                          215/45 renkaalla ei nyt mitään ongelmaa.
                          ..............................................
                          BMW 325i Coupe -94

                          ex- BMW 328i Sedan Individual -96 Techno Violett --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=114699
                          ex- BMW 316 2d Automatic -88
                          ex- BMW 518 E28 vm.84 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145466
                          ex- BMW 320i Coupe -93
                          ex- BMW 520 E28 -84

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Originally posted by Morriz View Post
                            Tuli vaihdossa tuollaset Keskin kt1 17" vanteet renkaineen:
                            eteen: 8,5" 225/45 et 15 Continental sport contract
                            taakse:10" 235/45 et 18 Uniroyal rtt-2

                            Ja kysymyksiä:
                            -Mahtuuko nuo e36 coupeen kaaria pokkaamalla noilla 45-korkeilla kumeilla?
                            -Kuka tuota kaarien rullausta tekee seinäjoen/e-pohjanmaan suunnalla?

                            Madallus edessä -40mm elit-jousilla 315mm navasta kaareen katsastusäijän mukaan ja takana orkkis coupen jouset. Elit -20mm takajouset tiputti perän niin alas (295mm), että vaihdoin nuo alkup.jouset takaisin.
                            Näillä e36:een täysin väärillä et:llä saa kyllä rullata kaaria niin paljon, että helposti myös maalaushommiksi menee jos takapenkin aikoo pitää orggis funktiossaan.

                            Comment

                            • joni_wt
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 3627
                              • Yka

                              #44
                              Ja kysymyksiä:
                              -Mahtuuko nuo e36 coupeen kaaria pokkaamalla noilla 45-korkeilla kumeilla?
                              Mahtuu. Noin kaposilla kumeilla ja tuolla madalluksella etenkin. MUTTA, kyllä ne kaaret täytyy aika viimesilleen pokata. Jos vain on ehyet ja pakkeloimattomat kaaret niin ei pitäisi kuitenkaan tulla onkelmia. (JA asiantunteva pokkaaja.)
                              Originally posted by JaniK86 View Post
                              Ainakin edessä saattaa tehä tiukkaa
                              Omassa oli 8,5"x17 et13 225/45 renkaalla. Kaaria levittetty ja silti raapi joka montussa. Madalluksesta ei tarkkaa tietoa kun on säädettävä, papereissa merkitty muistaakseni 325mm kaaresta napaan.

                              215/45 renkaalla ei nyt mitään ongelmaa.
                              Sulla on sedani, niissä on ahtaammat kaaret kuin koupessa
                              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #45
                                Originally posted by joni_wt View Post
                                Mahtuu. Noin kaposilla kumeilla ja tuolla madalluksella etenkin. MUTTA, kyllä ne kaaret täytyy aika viimesilleen pokata. Jos vain on ehyet ja pakkeloimattomat kaaret niin ei pitäisi kuitenkaan tulla onkelmia. (JA asiantunteva pokkaaja.)


                                Sulla on sedani, niissä on ahtaammat kaaret kuin koupessa
                                ei mahdu mitenkään päin 235/45 kumilla. noi kumit on niin korkeat, että ottaa jo varmaan kiinni sinne ylempään pokkaukseen montussa, reilusti madallettuna, vaikka ulkopokkaus olis tappiin mankeloitu. 235/40 on ihan maksimi ja reilummalla madalluksella saisi olla 245/35... 235/45 on 500 sarjalaiseen sopiva kumi. edestäkin 225/45 alkaa raapia jo sisälokareihin ja enemmän madallettuna lokarin kaareen myös.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎