ei mahdu mitenkään päin 235/45 kumilla. noi kumit on niin korkeat, että ottaa jo varmaan kiinni sinne ylempään pokkaukseen montussa, reilusti madallettuna, vaikka ulkopokkaus olis tappiin mankeloitu. 235/40 on ihan maksimi ja reilummalla madalluksella saisi olla 245/35... 235/45 on 500 sarjalaiseen sopiva kumi. edestäkin 225/45 alkaa raapia jo sisälokareihin ja enemmän madallettuna lokarin kaareen myös.
Juu tuota kumin korkeutta mä hieman pelkäsinki. Varsinki tolla 5-sarjan etllä tulee onkelmia. Täytyy varmaanki sitte myydä, vaihdella tai pistää hyllyyn odottamaan, että saan e34sen hommattua. On ne vaan niiin komiat vanteet, ettei haluaisi luopua
Juu tuota kumin korkeutta mä hieman pelkäsinki. Varsinki tolla 5-sarjan etllä tulee onkelmia. Täytyy varmaanki sitte myydä, vaihdella tai pistää hyllyyn odottamaan, että saan e34sen hommattua. On ne vaan niiin komiat vanteet, ettei haluaisi luopua
Tälläkin saitilla tuntuu juuri nyt olevan montakin väärän et:n vanteen omistajaa(e39.n omistajilla 300srj:n et:t ja päinvastoin), joiden ongelmat näyttäisivät ratkeavan ihan vanne vaihtokaupoilla....
ei mahdu mitenkään päin 235/45 kumilla. noi kumit on niin korkeat, että ottaa jo varmaan kiinni sinne ylempään pokkaukseen montussa, reilusti madallettuna, vaikka ulkopokkaus olis tappiin mankeloitu. 235/40 on ihan maksimi ja reilummalla madalluksella saisi olla 245/35... 235/45 on 500 sarjalaiseen sopiva kumi. edestäkin 225/45 alkaa raapia jo sisälokareihin ja enemmän madallettuna lokarin kaareen myös.
Onhan se vähän korkea kumi, mutta mää käsitin, että tässä autossa olisi vakiojouset takana :think Kyllä tuo mun mielestä on ihan toteutettavissa.
Itse sain sopimaan e36 tourinkiin(huom. ahtaammat kaaret) et20 ja 255/40/17" setin, melko vähällä koppuloinnilla. Mutta ei sinne ketään kyytiin voinut ottaa.. Kunnolla kun olisi mankeloinut niin ihan hyvin kai ne ois pyöriny.
Onhan se vähän korkea kumi, mutta mää käsitin, että tässä autossa olisi vakiojouset takana :think Kyllä tuo mun mielestä on ihan toteutettavissa.
Itse sain sopimaan e36 tourinkiin(huom. ahtaammat kaaret) et20 ja 255/40/17" setin, melko vähällä koppuloinnilla. Mutta ei sinne ketään kyytiin voinut ottaa.. Kunnolla kun olisi mankeloinut niin ihan hyvin kai ne ois pyöriny.
Tuo 235/45-17" on vielä abaut 10mm korkeampi kuin tuo 255/40-17", joten aivan liian suuri traktorinpyörä on kyseessä e36:een, vielä jos vanteen et:t on mitä sattuu.
Laitat 215/40 eteen ja taakse 245/35 niin sit on "hyvät" n 1mm korkeus eroa ja ihan sopivat vanteelle.
Itse ajatelin laittaa seuraavan rengastuksen tuollaisen kun vanteina toimivat 9,5 17 x 4kpl, ja tiedän että on liian kapea tuo eturengas..
mut kuten edellä joskus sanoin niin eihän tässä järjellä olekkaan mitään tekemistä.
Tuo 235/45-17" on vielä abaut 10mm korkeampi kuin tuo 255/40-17", joten aivan liian suuri traktorinpyörä on kyseessä e36:een, vielä jos vanteen et:t on mitä sattuu.
Niin, aikalailla 7,5mm siinä on eroa, mutta kun ottaa huomioon tilavammat suojankaaret niin.... Eniveis, onhan se väärä koko, mutta kyllä se sinne silti sopii.
Laitat 215/40 eteen ja taakse 245/35 niin sit on "hyvät" n 1mm korkeus eroa ja ihan sopivat vanteelle.
Itse ajatelin laittaa seuraavan rengastuksen tuollaisen kun vanteina toimivat 9,5 17 x 4kpl, ja tiedän että on liian kapea tuo eturengas..
mut kuten edellä joskus sanoin niin eihän tässä järjellä olekkaan mitään tekemistä.
Niin, aikalailla 7,5mm siinä on eroa, mutta kun ottaa huomioon tilavammat suojankaaret niin.... Eniveis, onhan se väärä koko, mutta kyllä se sinne silti sopii.
oletko joskus kokeillu 17" 45 sarjan kumeja e36:een taakse noin leveällä vanteella ja pienellä et:llä? jos olet niin tiedät että kriittisin paikka on kaaren takakulma, mitä saa tollasella kumilla takoa jo olan takaa ulospäin LEKALLA ja sittenkin ottaa montussa kiinni kaaren ylempään pokkaukseen mitä ei saa edes mankeloitua/levitettyä. kannattaa suosiolla unohtaa tollaset liian isot kumit.
Laitat 215/40 eteen ja taakse 245/35 niin sit on "hyvät" n 1mm korkeus eroa ja ihan sopivat vanteelle.
Itse ajatelin laittaa seuraavan rengastuksen tuollaisen kun vanteina toimivat 9,5 17 x 4kpl, ja tiedän että on liian kapea tuo eturengas..
mut kuten edellä joskus sanoin niin eihän tässä järjellä olekkaan mitään tekemistä.
riippuu mitä hakee. reilusti madallettuun missä vanteet pienellä ET:llä 215/40 ja 245/35 kumit. vakio ET:llä oleville vanteille ja hiukan korkeammalle alustalle 215/45 ja 235-245/40. nuo siis tietysti 17" vanteelle, jos takana leveämmät vanteet kuin edessä. tosta pitäis tehdä sticky...
Tälläkin saitilla tuntuu juuri nyt olevan montakin väärän et:n vanteen omistajaa(e39.n omistajilla 300srj:n et:t ja päinvastoin), joiden ongelmat näyttäisivät ratkeavan ihan vanne vaihtokaupoilla....
Joo täytyypä kokeilla jos joku haluais vaihdella. Nuo oli mulle niin edulliset, että ei oo väliä vaikka odottais hyllyssä tulevia autoja (e34/e39)
Laitat 215/40 eteen ja taakse 245/35 niin sit on "hyvät" n 1mm korkeus eroa ja ihan sopivat vanteelle.
Itse ajatelin laittaa seuraavan rengastuksen tuollaisen kun vanteina toimivat 9,5 17 x 4kpl, ja tiedän että on liian kapea tuo eturengas..
mut kuten edellä joskus sanoin niin eihän tässä järjellä olekkaan mitään tekemistä.
Renkaan kokoa vaihtamalla vois siis selvitä helpommin ja tietty kaarihommilla. Kunhan vaan jostaki löytyy se rullausexpertti:think
Tuo on mulla kuitenki niin lapsellisen vähä madallettu, että pitäishän niiden sopia kun katsoo näitä:
Järjen perään tässä on kyllä tosiaan turha huudella, eihän ne ajo ominaisuudetkaan näillä pyörillä varmasti parana, mutta sitte heitän nuo 8/17"schnitzerit alle jos siltä tuntuu.
Tuli vaihdossa tuollaset Keskin kt1 17" vanteet renkaineen:
eteen: 8,5" 225/45 et 15 Continental sport contract
taakse:10" 235/45 et 18 Uniroyal rtt-2
Ja kysymyksiä:
-Mahtuuko nuo e36 coupeen kaaria pokkaamalla noilla 45-korkeilla kumeilla?
-Kuka tuota kaarien rullausta tekee seinäjoen/e-pohjanmaan suunnalla?
Madallus edessä -40mm elit-jousilla 315mm navasta kaareen katsastusäijän mukaan ja takana orkkis coupen jouset. Elit -20mm takajouset tiputti perän niin alas (295mm), että vaihdoin nuo alkup.jouset takaisin.
mahtuu noi heittämällä.. edessä enemmän on ongelmia kuin takana..
Comment