Originally posted by Muumi
325 e36 virittäminen?????
Collapse
X
-
omaa kokemusta -91 e36 325 virityksestä.
Lastu vakioon.
Huomattava ero. Sekä persuksella että ap 22 kiihtyvyysmittarin mukaan.
Mittarin mukaan ero noin 15 hv. 3000 rpm kohdalle selvä väännön lisä.
Peltisarja+ vapaavirataussuodin+putkisto
Plussaa edelliseen tulokseen 12 hv.
persuksella tuntuu että vetää ylhäällä paremmin. Alavääntöä ei lisää.
0-100 aika parani reilulla sekunnilla.
kustannukset.
lastu 200
peltisarja 400
putkisto 550
suodatin 150
Enempää tuskin saa ,ellei laita rahaa moninkertaisesti aikaisempaan verrattuna.e46 330d t -00
Comment
-
-
Originally posted by katajismomaa kokemusta -91 e36 325 virityksestä.
Lastu vakioon.
Huomattava ero. Sekä persuksella että ap 22 kiihtyvyysmittarin mukaan.
Mittarin mukaan ero noin 15 hv. 3000 rpm kohdalle selvä väännön lisä.
Peltisarja+ vapaavirataussuodin+putkisto
Plussaa edelliseen tulokseen 12 hv.
persuksella tuntuu että vetää ylhäällä paremmin. Alavääntöä ei lisää.
0-100 aika parani reilulla sekunnilla.
kustannukset.
lastu 200
peltisarja 400
putkisto 550
suodatin 150
Enempää tuskin saa ,ellei laita rahaa moninkertaisesti aikaisempaan verrattuna.
"Jos mulla olis rahaa mä tiedän mitä teen mä pistän pennit jonoon ja ostan putkiston" rupes ny kyl toi putkisto himottaa...kesää odotelles
eli sait noil vireil 192hp+27hp? eli sen vajaa 220? onko dynos käytetty? marteliukselta vai supersprintiltä vai mist hankit putkiston?BMW 325i e36, vm-94 taxi
Comment
-
-
Nämä "persdynolla" ajetut aikojen ja tehojen parannukset kannattaa sitten varsinkin näiden putkien, lastujen ja vaparisuodatinvaihtojen kohdalla mieltää vain ajoneuvokohtaisiksi "näkemyksiksi".
Varmasti joissain tapauksissa maksimiteho voi jopa vähän noustakkin, mutta aika harvassa on ne vähäpäästöiset vaparibemut jotka varttimaililla oikeasti ovat SUORITUSKYKYÄÄN parantaneet. Ihan kovin äkkiä en taida muistaa yhtä ainutta tapausta että näin olisi käynyt(esim.325 e36:lla olisi ajettu alle 15.5sek.). Se mitä pikkuisen paremmin virtaavalla putkella voitetaan ylhäällä, hävitään alhaalla/vääntökäyrässä ja käykin niin että vaikka 1000€:llä saataisiinkin 5-10hp maksimitehoa nostettua, laskee kelloa vastaan ajettu käytännönön SUORITUSKYKY muutaman prosentin.
Comment
-
-
laitttakaaa niitä dynolappuja näkyville kun itekkin tuossa kävin kalassa yksin ja sain 30kg hauen eikä tullu kamera mukaan. Sitten kotimatkalla karhu kävipäälle ja söi sen kalan.
Taino kyllähän se jos parintonnin eestä on hiluja työnnetty pellin alle niin en minäkään kehtais myöntää tyhmyyttäni ja sanoo ettei niistä mitään hyötyy ollu.
Comment
-
-
kyllä täytyy sanoa että suurin osa pemariukoista täällä on todellisiä jyyriä, äijiä jotka uskoo mitä "vanhemmat ja viisaammat" sanoo, persaukisia, eivät usko mitään vaikka kuinka todistais, ja enneen kaikkea 80% TÄYSIÄ KUSIPÄÄ PÄTIÖITÄ!!!! HANKKIKAA RAHAA JA KOKEILKAA ITE NI TEILLE PÄSSEILLE EI TARVII AINA OLLA TODISTELEMASSA KAIKKIA ASIOITA! osa teistä kuitenkin on tosi jees tyyppejä mut jos ollaa vaparin virittämistä niin vitusti vastaan ni minkä helvetin takia avaatte ees sellasta linkkii missä virittämisestä puhutaan???? voin lähtee ihan millon vaa vakio 325 kans viivalle ja oon täysin varma että tulemaa jää! oon ite ajanu vakiolla ja omalla ja ero on todella selvä!!!!!
Comment
-
-
Ei täällä kukaan mielestäni ole selkeästi vaparin virittämistä vastaan, vaan ihmiset yrittävät ystävällisesti huomauttaa että ymmärräthän suunnittelemiesi muutosten olevan kalliita ja todennäköisesti tehoihin varsin vähäisesti vaikuttavia.
Se, että sinä olet keskenkasvuinen idiootti, tekee sitten tuon yllämainitun ymmärtämisestä varsin hankalaa.E39 520iA -02
Comment
-
-
tehoa
Originally posted by speedmankyllä täytyy sanoa että suurin osa pemariukoista täällä on todellisiä jyyriä, äijiä jotka uskoo mitä "vanhemmat ja viisaammat" sanoo, persaukisia, eivät usko mitään vaikka kuinka todistais, ja enneen kaikkea 80% TÄYSIÄ KUSIPÄÄ PÄTIÖITÄ!!!! HANKKIKAA RAHAA JA KOKEILKAA ITE NI TEILLE PÄSSEILLE EI TARVII AINA OLLA TODISTELEMASSA KAIKKIA ASIOITA! osa teistä kuitenkin on tosi jees tyyppejä mut jos ollaa vaparin virittämistä niin vitusti vastaan ni minkä helvetin takia avaatte ees sellasta linkkii missä virittämisestä puhutaan???? voin lähtee ihan millon vaa vakio 325 kans viivalle ja oon täysin varma että tulemaa jää! oon ite ajanu vakiolla ja omalla ja ero on todella selvä!!!!!
Pistä nyt jotain faktaa niistä tehoista..(muuten tää menee samaan kastiin kuin mopopoikien kinaaminen, että mun mopo kulkee kovemmin kuin sun mopo)
Aloita vaikka laittamalla se dynokäppyrä..
Sit ens kesällä voit ottaa luulot pois meiltä "jääriltä" kun tulet sen auton kanssa sinne alastaroon ajamaan sen 400 metriä alle 15 sekunnin.
Toi perstuntumalla tehojen kokeileminen on aika turhaa, samoin muut samaan kastiin kuuluvat mittailut... niihin kun vaikuttaa niin moni muu asia, renkaat,alamäki,tuuli, jne....
Mutta ei voi sanoa muuta kuin, että kovia ovat pojat virittämään kun saavat enemmän tehoa irti samoilla muutoksilla kuin mitä esim. Hartge saa, taitaa olla pojat essonbaarissa taitavampia virittäjiä kuin hartgen insinöörit.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Tosin voihan se olla niinkin että ennen "viritystä" jotain on ollut rikki tai tukossa, ja kiesi sen takia pahasti puuduksissa jolloin "viritys" on tosiaan onnistunut suhteessa lähtötasoon.
Tosin sama lopputulos olisi saavutettu vaihtamalla ehjät vakio-osat, mutta että ihan ei olla vielä edes tehtaan speksitehoissa/suorituskyvyssä?
Se mistä oikeasti on ollut kyse, voi niin kovin helposti esittää dynolapulla tai alle 15.5sek ajetulla varttimailin aikakortilla.
Comment
-
-
Originally posted by HemiTosin voihan se olla niinkin että ennen "viritystä" jotain on ollut rikki tai tukossa, ja kiesi sen takia pahasti puuduksissa jolloin "viritys" on tosiaan onnistunut suhteessa lähtötasoon.
Tosin sama lopputulos olisi saavutettu vaihtamalla ehjät vakio-osat, mutta että ihan ei olla vielä edes tehtaan speksitehoissa/suorituskyvyssä?
Se mistä oikeasti on ollut kyse, voi niin kovin helposti esittää dynolapulla tai alle 15.5sek ajetulla varttimailin aikakortilla.
Dynolappuja minäkin tässä kaipailin mutta ei niitä ikinä näissä topiceissa nää. Parhaita oli tuolla aiemmin olleet kommentit, että kyllä tehtaan arvojen alle pääsee vakiollakin kun osaa kepittääTehtaan arvothan on kellottanut 60 ja kuoleman välissä oleva mummo sunnuntaisella kirkkoreissulla. Kyllä se varmaan jokaisen autonvalmistajan etu on ilmoittaa mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat. Harvoin niihin kukaan normaali ihminen pääsee ja vielä harvemmin ne alitetaan.
Varttimailin ajamista minäkin suosittelen. Kokemuksesta voin kertoa, että se on hyvin opettavainen kokemus. Harvassa siellä on ne kaverit jotka noilla "virivehkeillä" oikeasti ajavat paremmin kuin juttujen perusteella vehkeiden pitäisi mennä.325 A Coupe -93
Comment
-
-
Kyllä persdyno on paras kaikista, se palkitsee aina mittaajan.
Käytiin kesällä testaamassa vaimon veljen Chevelle, johon oli vaihdettu 7,5L motti. Hepoja oli runsaat 300 ja piti kiihtyä tuonne ~ 6,5 sek nurkille. Kokeilin omalla 30€ G-techillä ja mittari totesi, että 6,7 sek oli 0-60mph ja siihen kun lisää sen 0,4, - 0,5 sek. niin saa jonkinlaisen 0-100 km/h arvon. Näin ollen ajaksi tuli ~ 7,2 sekuntia ja siinä ne ajat pysyivät, vaikka otettiin 4 lähtöä.
Tuo 0,4 - 0,5 sekuntia on arvo, joka on saatu varttimaililla tehdyillä mittauksilla. Tuonkun lisää siihen, niin saa kohtuu tarkan 0-100 km/h tuloksen
Comment
-
-
Originally posted by jannmannPistä nyt jotain faktaa niistä tehoista..(muuten tää menee samaan kastiin kuin mopopoikien kinaaminen, että mun mopo kulkee kovemmin kuin sun mopo)
Aloita vaikka laittamalla se dynokäppyrä..
Sit ens kesällä voit ottaa luulot pois meiltä "jääriltä" kun tulet sen auton kanssa sinne alastaroon ajamaan sen 400 metriä alle 15 sekunnin.
Toi perstuntumalla tehojen kokeileminen on aika turhaa, samoin muut samaan kastiin kuuluvat mittailut... niihin kun vaikuttaa niin moni muu asia, renkaat,alamäki,tuuli, jne....
Mutta ei voi sanoa muuta kuin, että kovia ovat pojat virittämään kun saavat enemmän tehoa irti samoilla muutoksilla kuin mitä esim. Hartge saa, taitaa olla pojat essonbaarissa taitavampia virittäjiä kuin hartgen insinöörit.
Laittakaa nyt ...kele niitä kiistattomia faktoja näkyviin ettei joka ainoa viritystopikki mene kinaamiseksi. Ja aikanne kun kinaatte niin tuossa on tuommoinen valintaruutu kuin "Close this thread after you submit your message" ja sitä tulen kohta käyttämään surutta jollei näihin faktattomiin virikinasteluihin tule loppua
Comment
-
-
Originally posted by HemiSe mistä oikeasti on ollut kyse, voi niin kovin helposti esittää dynolapulla tai alle 15.5sek ajetulla varttimailin aikakortilla.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Comment