memebuy23buy

325 e36 virittäminen?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by Muumi
    Työntötangot
    Ei tommosia osia ole moottorissa missä on kannen yläpuolinennokka-akseli.
    no eiköhän tällä tarkoitettu männän työntötankoja eli veivejä eli kiertokankia
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • katajism
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 23
      • hämeenkyrö

      #47
      omaa kokemusta -91 e36 325 virityksestä.

      Lastu vakioon.
      Huomattava ero. Sekä persuksella että ap 22 kiihtyvyysmittarin mukaan.
      Mittarin mukaan ero noin 15 hv. 3000 rpm kohdalle selvä väännön lisä.
      Peltisarja+ vapaavirataussuodin+putkisto
      Plussaa edelliseen tulokseen 12 hv.
      persuksella tuntuu että vetää ylhäällä paremmin. Alavääntöä ei lisää.

      0-100 aika parani reilulla sekunnilla.

      kustannukset.
      lastu 200
      peltisarja 400
      putkisto 550
      suodatin 150

      Enempää tuskin saa ,ellei laita rahaa moninkertaisesti aikaisempaan verrattuna.
      e46 330d t -00

      Comment

      • Ari Lipsanen
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 268
        • Juva

        #48
        Originally posted by katajism
        omaa kokemusta -91 e36 325 virityksestä.

        Lastu vakioon.
        Huomattava ero. Sekä persuksella että ap 22 kiihtyvyysmittarin mukaan.
        Mittarin mukaan ero noin 15 hv. 3000 rpm kohdalle selvä väännön lisä.
        Peltisarja+ vapaavirataussuodin+putkisto
        Plussaa edelliseen tulokseen 12 hv.
        persuksella tuntuu että vetää ylhäällä paremmin. Alavääntöä ei lisää.

        0-100 aika parani reilulla sekunnilla.

        kustannukset.
        lastu 200
        peltisarja 400
        putkisto 550
        suodatin 150

        Enempää tuskin saa ,ellei laita rahaa moninkertaisesti aikaisempaan verrattuna.

        "Jos mulla olis rahaa mä tiedän mitä teen mä pistän pennit jonoon ja ostan putkiston " rupes ny kyl toi putkisto himottaa...kesää odotelles
        eli sait noil vireil 192hp+27hp? eli sen vajaa 220? onko dynos käytetty? marteliukselta vai supersprintiltä vai mist hankit putkiston?
        BMW 325i e36, vm-94 taxi

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #49
          Nämä "persdynolla" ajetut aikojen ja tehojen parannukset kannattaa sitten varsinkin näiden putkien, lastujen ja vaparisuodatinvaihtojen kohdalla mieltää vain ajoneuvokohtaisiksi "näkemyksiksi".
          Varmasti joissain tapauksissa maksimiteho voi jopa vähän noustakkin, mutta aika harvassa on ne vähäpäästöiset vaparibemut jotka varttimaililla oikeasti ovat SUORITUSKYKYÄÄN parantaneet. Ihan kovin äkkiä en taida muistaa yhtä ainutta tapausta että näin olisi käynyt(esim.325 e36:lla olisi ajettu alle 15.5sek.). Se mitä pikkuisen paremmin virtaavalla putkella voitetaan ylhäällä, hävitään alhaalla/vääntökäyrässä ja käykin niin että vaikka 1000€:llä saataisiinkin 5-10hp maksimitehoa nostettua, laskee kelloa vastaan ajettu käytännönön SUORITUSKYKY muutaman prosentin.

          Comment

          • e36
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 241
            • TKU

            #50
            Kysele vaikka bimmerfoorums.com:ista niistä virityksistä.
            Siellä sentään tiedetään jotain.
            Eikä olla tommosia pikkusieluja.

            Comment

            • easy_ac
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 452
              • Tampere

              #51
              laitttakaaa niitä dynolappuja näkyville kun itekkin tuossa kävin kalassa yksin ja sain 30kg hauen eikä tullu kamera mukaan. Sitten kotimatkalla karhu kävipäälle ja söi sen kalan.

              Taino kyllähän se jos parintonnin eestä on hiluja työnnetty pellin alle niin en minäkään kehtais myöntää tyhmyyttäni ja sanoo ettei niistä mitään hyötyy ollu.

              Comment

              • speedman
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 18

                #52
                kyllä täytyy sanoa että suurin osa pemariukoista täällä on todellisiä jyyriä, äijiä jotka uskoo mitä "vanhemmat ja viisaammat" sanoo, persaukisia, eivät usko mitään vaikka kuinka todistais, ja enneen kaikkea 80% TÄYSIÄ KUSIPÄÄ PÄTIÖITÄ!!!! HANKKIKAA RAHAA JA KOKEILKAA ITE NI TEILLE PÄSSEILLE EI TARVII AINA OLLA TODISTELEMASSA KAIKKIA ASIOITA! osa teistä kuitenkin on tosi jees tyyppejä mut jos ollaa vaparin virittämistä niin vitusti vastaan ni minkä helvetin takia avaatte ees sellasta linkkii missä virittämisestä puhutaan???? voin lähtee ihan millon vaa vakio 325 kans viivalle ja oon täysin varma että tulemaa jää! oon ite ajanu vakiolla ja omalla ja ero on todella selvä!!!!!

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #53
                  Ei täällä kukaan mielestäni ole selkeästi vaparin virittämistä vastaan, vaan ihmiset yrittävät ystävällisesti huomauttaa että ymmärräthän suunnittelemiesi muutosten olevan kalliita ja todennäköisesti tehoihin varsin vähäisesti vaikuttavia.

                  Se, että sinä olet keskenkasvuinen idiootti, tekee sitten tuon yllämainitun ymmärtämisestä varsin hankalaa.
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #54
                    tehoa

                    Originally posted by speedman
                    kyllä täytyy sanoa että suurin osa pemariukoista täällä on todellisiä jyyriä, äijiä jotka uskoo mitä "vanhemmat ja viisaammat" sanoo, persaukisia, eivät usko mitään vaikka kuinka todistais, ja enneen kaikkea 80% TÄYSIÄ KUSIPÄÄ PÄTIÖITÄ!!!! HANKKIKAA RAHAA JA KOKEILKAA ITE NI TEILLE PÄSSEILLE EI TARVII AINA OLLA TODISTELEMASSA KAIKKIA ASIOITA! osa teistä kuitenkin on tosi jees tyyppejä mut jos ollaa vaparin virittämistä niin vitusti vastaan ni minkä helvetin takia avaatte ees sellasta linkkii missä virittämisestä puhutaan???? voin lähtee ihan millon vaa vakio 325 kans viivalle ja oon täysin varma että tulemaa jää! oon ite ajanu vakiolla ja omalla ja ero on todella selvä!!!!!

                    Pistä nyt jotain faktaa niistä tehoista..(muuten tää menee samaan kastiin kuin mopopoikien kinaaminen, että mun mopo kulkee kovemmin kuin sun mopo)

                    Aloita vaikka laittamalla se dynokäppyrä..
                    Sit ens kesällä voit ottaa luulot pois meiltä "jääriltä" kun tulet sen auton kanssa sinne alastaroon ajamaan sen 400 metriä alle 15 sekunnin.

                    Toi perstuntumalla tehojen kokeileminen on aika turhaa, samoin muut samaan kastiin kuuluvat mittailut... niihin kun vaikuttaa niin moni muu asia, renkaat,alamäki,tuuli, jne....
                    Mutta ei voi sanoa muuta kuin, että kovia ovat pojat virittämään kun saavat enemmän tehoa irti samoilla muutoksilla kuin mitä esim. Hartge saa, taitaa olla pojat essonbaarissa taitavampia virittäjiä kuin hartgen insinöörit.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Tosin voihan se olla niinkin että ennen "viritystä" jotain on ollut rikki tai tukossa, ja kiesi sen takia pahasti puuduksissa jolloin "viritys" on tosiaan onnistunut suhteessa lähtötasoon.
                      Tosin sama lopputulos olisi saavutettu vaihtamalla ehjät vakio-osat, mutta että ihan ei olla vielä edes tehtaan speksitehoissa/suorituskyvyssä?
                      Se mistä oikeasti on ollut kyse, voi niin kovin helposti esittää dynolapulla tai alle 15.5sek ajetulla varttimailin aikakortilla.

                      Comment

                      • tomaatti 325
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 207
                        • Heinola

                        #56
                        Originally posted by Hemi
                        Tosin voihan se olla niinkin että ennen "viritystä" jotain on ollut rikki tai tukossa, ja kiesi sen takia pahasti puuduksissa jolloin "viritys" on tosiaan onnistunut suhteessa lähtötasoon.
                        Tosin sama lopputulos olisi saavutettu vaihtamalla ehjät vakio-osat, mutta että ihan ei olla vielä edes tehtaan speksitehoissa/suorituskyvyssä?
                        Se mistä oikeasti on ollut kyse, voi niin kovin helposti esittää dynolapulla tai alle 15.5sek ajetulla varttimailin aikakortilla.
                        Nimenomaan. Väittäisin, että tää "persdyno" nimenomaan on useimmiten tätä. Koneessa on 3v. vanha ilmanputsari, ikivanhat tulpat, tulpanjohdot yms. Sitten laitetaan nämä "viripalikat" niin lähteehän se ihan eri tavalla. Polttoaineenkulutuskin saattaa laskea litran pari...

                        Dynolappuja minäkin tässä kaipailin mutta ei niitä ikinä näissä topiceissa nää. Parhaita oli tuolla aiemmin olleet kommentit, että kyllä tehtaan arvojen alle pääsee vakiollakin kun osaa kepittää Tehtaan arvothan on kellottanut 60 ja kuoleman välissä oleva mummo sunnuntaisella kirkkoreissulla. Kyllä se varmaan jokaisen autonvalmistajan etu on ilmoittaa mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat. Harvoin niihin kukaan normaali ihminen pääsee ja vielä harvemmin ne alitetaan.

                        Varttimailin ajamista minäkin suosittelen. Kokemuksesta voin kertoa, että se on hyvin opettavainen kokemus. Harvassa siellä on ne kaverit jotka noilla "virivehkeillä" oikeasti ajavat paremmin kuin juttujen perusteella vehkeiden pitäisi mennä.
                        325 A Coupe -93

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #57
                          Kyllä persdyno on paras kaikista, se palkitsee aina mittaajan.

                          Käytiin kesällä testaamassa vaimon veljen Chevelle, johon oli vaihdettu 7,5L motti. Hepoja oli runsaat 300 ja piti kiihtyä tuonne ~ 6,5 sek nurkille. Kokeilin omalla 30€ G-techillä ja mittari totesi, että 6,7 sek oli 0-60mph ja siihen kun lisää sen 0,4, - 0,5 sek. niin saa jonkinlaisen 0-100 km/h arvon. Näin ollen ajaksi tuli ~ 7,2 sekuntia ja siinä ne ajat pysyivät, vaikka otettiin 4 lähtöä.

                          Tuo 0,4 - 0,5 sekuntia on arvo, joka on saatu varttimaililla tehdyillä mittauksilla. Tuonkun lisää siihen, niin saa kohtuu tarkan 0-100 km/h tuloksen

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #58
                            Originally posted by jannmann
                            Pistä nyt jotain faktaa niistä tehoista..(muuten tää menee samaan kastiin kuin mopopoikien kinaaminen, että mun mopo kulkee kovemmin kuin sun mopo)

                            Aloita vaikka laittamalla se dynokäppyrä..
                            Sit ens kesällä voit ottaa luulot pois meiltä "jääriltä" kun tulet sen auton kanssa sinne alastaroon ajamaan sen 400 metriä alle 15 sekunnin.

                            Toi perstuntumalla tehojen kokeileminen on aika turhaa, samoin muut samaan kastiin kuuluvat mittailut... niihin kun vaikuttaa niin moni muu asia, renkaat,alamäki,tuuli, jne....
                            Mutta ei voi sanoa muuta kuin, että kovia ovat pojat virittämään kun saavat enemmän tehoa irti samoilla muutoksilla kuin mitä esim. Hartge saa, taitaa olla pojat essonbaarissa taitavampia virittäjiä kuin hartgen insinöörit.
                            Tuossa se tärkein tulikin... Täällä on jo niin paljon persdynossa ajettuja vehkeitä ettei tosikaan...

                            Laittakaa nyt ...kele niitä kiistattomia faktoja näkyviin ettei joka ainoa viritystopikki mene kinaamiseksi. Ja aikanne kun kinaatte niin tuossa on tuommoinen valintaruutu kuin "Close this thread after you submit your message" ja sitä tulen kohta käyttämään surutta jollei näihin faktattomiin virikinasteluihin tule loppua
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Calypsocoupe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 2932
                              • EFNU

                              #59
                              Originally posted by Hemi
                              Se mistä oikeasti on ollut kyse, voi niin kovin helposti esittää dynolapulla tai alle 15.5sek ajetulla varttimailin aikakortilla.
                              Kelpaako 15.5 2.4s 60 feet ajalla? Liukasta...
                              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                              Comment

                              • jone
                                Newbiemmer
                                • Jan 2006
                                • 28

                                #60
                                Jokos speedmanilta löytyisi niitä dynolappuja? :think
                                E46 330ci cabrio
                                F48 18d xdrive

                                Comment

                                Working...
                                X