Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i -92 tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jänis
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 60
    • Hämeenlinna

    E36 325i -92 tehot hukassa

    Tehoja tuntuu olevan puolet normaalia vähemmän tasaisessa ajossa. Kun auton käynnistää niin vika ilmenee ensimmäisen sadan metrin aikana. Lisäksi kulutusmittari menee tappiin kun auto on tyhjäkäynnillä.

    Kone ei nyi, lämmöt normaalit ja käy kaikilla sylintereillä. Lambda vaihdettu nykimisvian vuoksi viikko sitten, kone toimi eiliseen asti hyvin. Help!

    edit:
    Kone käy aluksi hyvin tyhjäkäyntiä n. 800rpm, sitten kierrokset laskee lähelle 500rpm. Olisiko joku anturivika tai ilmamassamittari rikki? Auto menossa ensi viikolla testeriin.
    Last edited by Jänis; 17-03-2006, 19:56.
    Slow, slower, E46 316i
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Jänis
    Tehoja tuntuu olevan puolet normaalia vähemmän tasaisessa ajossa. Kun auton käynnistää niin vika ilmenee ensimmäisen sadan metrin aikana. Lisäksi kulutusmittari menee tappiin kun auto on tyhjäkäynnillä.

    Kone ei nyi, lämmöt normaalit ja käy kaikilla sylintereillä. Lambda vaihdettu nykimisvian vuoksi viikko sitten, kone toimi eiliseen asti hyvin. Help!
    en oo ihan varma, mut kutosis menis tyhjäkäynnil tappiin, ja laskee vast ku lähet liikkeelle...kannattais käyttää testissä tuo autos......siis piuha kiinni.
    Kato et auto saa imuilmaa ja kaasuläppä aukee kuunol...varmista lambda, se voi aiheuttaa pintä tehottomuutta myös...
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • Tepetee
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 49
      • Nääsville

      #3
      joo kyllä se kulutus mittari menee tappii tyhjä käynnillä.Tuntuuko että tehot kuitenki tallella kun kone saa kierroksia?

      Comment

      • Jänis
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 60
        • Hämeenlinna

        #4
        Originally posted by Tepetee
        joo kyllä se kulutus mittari menee tappii tyhjä käynnillä.Tuntuuko että tehot kuitenki tallella kun kone saa kierroksia?
        Menny vissiin mulla nollat ja tapit sekaisin kun muistelin että normaalisti tyhjäkäynnillä näyttää nollaa... no anyway, aamupäivällä koitin miten liikkuu kierroksilla ja hyvin kulki. Mutta nimenomaan osakaasulla ei mihinkään! Autoon tulossa ensi viikolla joka tapauksessa uudet tulpat ja ilmansuodatin sekä imuletku, näytti olevan hieman hauras, mutta tuskin vika siitä johtuu...
        Slow, slower, E46 316i

        Comment

        • Jänis
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 60
          • Hämeenlinna

          #5
          Autoon vaihdettiin tänään Seinäjoen Auto-Kaaressa tulpat, imuputki ja ilmansuodatin. Imuputkessa oli halkeamia ja huollosta sanottiin koneen käyvän nyt hyvin ja tehot tuntuivat olevan normaalit, eli vanhassa imuputkessa olisi ollut vika/syy tehottomuuteen. No, käynnistin auton ja ajoin alle kilometrin niin sama tehottomuus iski jälleen ja kulutusmittari näytti liikaa! Testeri ei kuulemma näyttänyt mitään vikakoodia, toisin ilmamassamittarin epäkuntoa ei siitä suoraan näekään. Olisiko se vielä rikki vai mitä ihmettä? Ja mitä seuraavaksi? Ilmamassamittarin johto irti ja koeajolle, vai..? Tuntuu että kun tietty kierrosluku on ylitetty ensimmäisen kerran niin kone alkaa temppuilemaan.
          Slow, slower, E46 316i

          Comment

          • Make540M60
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 94
            • Kouvola

            #6
            Onhan bensansuodatin OK?
            *E34 540 -94 ia.*
            *E34 525 -91*
            *E60 530d -03*
            *F10 525d -10*

            Comment

            • Ville-325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 213

              #7
              Jos imuputki on ollut rikki ja siitä on päässyt ylimäärästä ilmaa koneeseen ni se on erittäin todennäkösesti hajottanu lambdan. Katalysaattorit voi olla myös rikki->tukkivat putken->ei vetoja. Nuo hajoaa sen takia, kun se imuputken halkeama pistää seokset sekasin niin sitte pakoputkeen pääsee raakaa bensaa.

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Oletko mittaillut resistanssiarvoja moottorin lämpötila-anturista (syliinterikannen etupäässä) ?

                Comment

                • Jänis
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 60
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Bensansuodattimeen ja resistanssiarvoihin ei ole vielä kiinnitetty huomiota, pitää tarkistaa... Itse epäilisin että katti on rikki, koska koneen käynti "puuroutuu" hetken ajon jälkeen -> menee tukkoon -> kierrosherkkyys katoaa, pakoääni muuttuu vähemmän "teräväksi" ja kulutusmittari näyttää helposti päälle 20l/100km. Eli jospa se olisi hajonnut..?
                  Slow, slower, E46 316i

                  Comment

                  • Ville-325
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 213

                    #10
                    Vieppäs auto montulle tai nosturin päälle ja koputtele esim. puupalikalla kattia/katteja. Jos sieltä kuuluu helinää tai muuten irtonaisten osien ääniä ni hajalla on.

                    Comment

                    • Jänis
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 60
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by Ville-325
                      Vieppäs auto montulle tai nosturin päälle ja koputtele esim. puupalikalla kattia/katteja. Jos sieltä kuuluu helinää tai muuten irtonaisten osien ääniä ni hajalla on.
                      Eipä kuulunut. Vaihtoehdoiksi jää vissiin joko ilmamassamittari tai sytytyspuolat, parhaimmassa tapauksessa molemmat Eikös noita saa uusina tarvikeosinakin jostain, merkkiliikkeessä pirun kalliita..
                      Slow, slower, E46 316i

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #12
                        Originally posted by Jänis
                        Menny vissiin mulla nollat ja tapit sekaisin kun muistelin että normaalisti tyhjäkäynnillä näyttää nollaa... no anyway, aamupäivällä koitin miten liikkuu kierroksilla ja hyvin kulki. Mutta nimenomaan osakaasulla ei mihinkään! Autoon tulossa ensi viikolla joka tapauksessa uudet tulpat ja ilmansuodatin sekä imuletku, näytti olevan hieman hauras, mutta tuskin vika siitä johtuu...
                        Takerrutaanpa pilkkuun, kun tosta kulutusmittarista aina tasaisin väliajoin kuulee ton suuntaista juttua ja minullekin kaveri sano, että olisi "särmemmän" näköistä kun kulutusmittari tippuisi nollaan tyhjäkäynnillä.

                        Mittari kertoo kuinka paljon bensaa kuluisi, jos tämän hetkisellä bensansyötöllä ja ajonopeudella ajetaan 100 km. Miten h*lvetissä mittari silloin voisi/kuuluisi olla jossain muualla kun tapissa tyhjäkäynnillä seistessä? Jos auto käy paikoillaan tyhjäkäyntiä, niin silloin kulutus per 100 km on ääretön.

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          Ohjekirjassa lukee, että kulutusnäyttö toimii yli 20 km/h nopeuksissa.

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by Lanttu
                            Ohjekirjassa lukee, että kulutusnäyttö toimii yli 20 km/h nopeuksissa.
                            Tarkkuudesta kai tossa on kyse, mutta ei sen missään nimessä pitäisi auton seistessä nollaan mennä. Jos tyhjänkäynnin kulutusta haluttaisiin tarkastella, niin pitäisi siirtyä mittariin joka kertoisi auton seistessä kulutuksen tunnissa (l/h), eli käytännössä digitaalinen mittari tai jokin über-hieno viisarimittari, jossa auton seistessä asteikko muuttuisi l/h ja yksikkö vaihtuisi l/100 km -> l/h.

                            Comment

                            • Jänis
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 60
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Mun edellisessä autossa kulutusmittari ainakin meni nollaan tyhjäkäynnillä, jota tuossa nimmarissa vieläkin kiroan! Siis autoa, en kulutusta Mutta sillä nyt ei ole käytännössä mitään väliä, oli miten oli. On kyllä kumma kun käskettäessä tää nykyinen kyllä kulkee mutta pintakaasulla ei mihinkään... Kylmänä kun käynnistää niin hetken toimii hyvin ennen kuin koneen käynti muuttuu huonommaksi. Ihan kuin putkisto menis tukkoon tai jotain..
                              Slow, slower, E46 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎