Announcement

Collapse
No announcement yet.

"...e36 kytkin polin tunnoton/jäi lattiaan...."

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16400
    • Asikkala

    #16
    Laitetaan tähän jatkoksi sellanen että:
    Kaverilla oli e30 323i, siitä jäi kytkinpoljin pohjaan mutta sai aikansa pumppailtua takas ylös. Selvis vika jossakin vaiheessa eli työsylinteristä tuleva tappi joka nojaa irrotushaarukan päähän, missä on pieni kolo sille, niin oli pää luiskahtanu sivuun siitä kolosta. Tämä tappi oli niin vinossa sylinteriin nähden että oli kaivannu itelleen jo koloa sen sylkyn reunaan ja siis jumitti siihen kun polkaisi polkimesta. Työsylinteri irti ja tapista mirgelissä päätä terävämmäksi, romut kiinni ja toimi.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      #17
      Laitetaan tähän jatkoksi sellanen että:
      Kaverilla oli e30 323i, siitä jäi kytkinpoljin pohjaan mutta sai aikansa pumppailtua takas ylös. Selvis vika jossakin vaiheessa eli työsylinteristä tuleva tappi joka nojaa irrotushaarukan päähän, missä on pieni kolo sille, niin oli pää luiskahtanu sivuun siitä kolosta. Tämä tappi oli niin vinossa sylinteriin nähden että oli kaivannu itelleen jo koloa sen sylkyn reunaan ja siis jumitti siihen kun polkaisi polkimesta. Työsylinteri irti ja tapista mirgelissä päätä terävämmäksi, romut kiinni ja toimi. Miksi oli alkujaan vinossa eli mikä sen tapin pään heitti sivuun siltä haarukan kolosta niin ei selvinny koskaan.

      Comment

      • ///Mikki
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 209

        #18
        Itsellä kävi syksyllä sillä lailla että poljin jäi puoliväliin, ja alkoi siitä vasta ottamaan. Hetken aikaa kun seisoi niin palasi takaisin ylös, ja seuraavan vaihteen vaihdon yhteydessä taas puoleen väliin jne... Katsoin jarrunestesäiliöön jossa nestettä oli mutta päätin siltikin vaihtaa työsylinterin tuloksetta. Ei muutaku laatikko pois ja paineasetelmahan siellä oli komeasti kolmessa osassa. Ei siinä, uusi kytkinpaketti sisään ja kovaa ajoa.

        Auto siis e36 ja moottori m50b25.
        e36 325 coupe ///M-Technic
        e46 330dA Touring "///M-Sport"

        Comment

        • tigu
          BTCF Member
          • May 2006
          • 947
          • Oulu

          #19
          Noo olisko ideoita kumpi siitä olisi menny?Pää vai työsylinteri?
          Pitäis päästä loppuviikosta bimmerillä töihin
          -e21 m50-

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16400
            • Asikkala

            #20
            Työsyl. tai ainakin nopeampi vaihtaa (pääset töihin, kai), paha sanoa näkemättä/kokematta ja ompahan sitten uusi.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #21
              Originally posted by tigu View Post
              Mulla kävi sama homma tänä aamuna.Mutta ilman lämpötila oli jotain +4c.
              Enkä myöskään huomannut nestevuotoja.Polkimen purin pois ja huomasin tuon tapin olevan ihan hervoton:think
              Eli onko tämä se työsylinteri------>

              Ja miten tuon vaihto onnistuu jos vika on siinä?
              nimenomaan pääsylinteri.
              itellä (E30) oireili niin että ei ottanut kunnolla kiinni (siis auennu) jos ei yrittänyt "polkea lattiasta läpi"
              poljin jäi aina puoleen väliin kun tuli ylös päin (siihen josta se normaalisti alkaa ottamaan kiinni). jalalla nostin ylös. aina kun koski polkimeen niin jousi veti sen puoleen väliin
              viime suvena sen vaihdoin pääsylinterin ja vain pääsylinterin ja vielä on toiminu. ei ole paha homma kun tietää mitä tekee. meni joku 2-3 tuntii kun samalla opetteli.
              vertasin sylintereitä kun olin saanut rikkinäisen autosta käteen, tapin liikkeissä ero oli huomattava.
              kannattaa ostaa letkun pätkä ja pari aris kiristintä jos on ilmaamisessa ongelmia, saa jarruista työsylinteriin pumpattua nestettä, niin saa ilmat pois "takaperin". näin huollossa neuvoivat. (itse en tarvinnut)
              Last edited by Tonton; 02-01-2007, 22:35.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • ss900
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 104

                #22
                Voipi olla myös pääsylinteri?

                Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                kyllä olen varma ku itellä oli jusiin sama vika viikko sitten vielä... vaihdoin työsylinterin ja KAS KAS eipä ole enää kytkin lähteny lomalle
                Mulla on kokemuksia täysin toisen automerkin osalta samoista oireista, jotka taasen johtuivat pääsylinterin tiivisteistä.

                Ja tän hetken E34:ssa oli lämpötilan mukaan elävä kytkimen "tuntuma" eli kylmemmällä painui syvemmälle, ennen kuin otti kiinni. Korjaantui nesteiden vaihdolla, joka oli aika sakkaista ja mustaa.

                Comment

                • tigu
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 947
                  • Oulu

                  #23
                  Pistin sitten ton työsylinterin tilaukseen.Pitää kokeilla sillä.Ei nuo onneksi hirvittävän kalliitta varaosia ole
                  -e21 m50-

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16400
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Laitetaan tähän jatkoksi sellanen että:
                    Kaverilla oli e30 323i, siitä jäi kytkinpoljin pohjaan mutta sai aikansa pumppailtua takas ylös. Selvis vika jossakin vaiheessa eli työsylinteristä tuleva tappi joka nojaa irrotushaarukan päähän, missä on pieni kolo sille, niin oli pää luiskahtanu sivuun siitä kolosta. Tämä tappi oli niin vinossa sylinteriin nähden että oli kaivannu itelleen jo koloa sen sylkyn reunaan ja siis jumitti siihen kun polkaisi polkimesta. Työsylinteri irti ja tapista mirgelissä päätä terävämmäksi, romut kiinni ja toimi. Miksi oli alkujaan vinossa eli mikä sen tapin pään heitti sivuun siltä haarukan kolosta niin ei selvinny koskaan.
                    Mitä helv... miten näitä tuli kaks ja vielä toinen pidempi ??? Sorry.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎