Se vika=välys ei tasan varmasti voi olla ohjausvaihteessa varsinkaan jos se on vain toisella puolella, vaan kyse on nimen omaan raidetangon sisäpäänvälyksestä(haitarikumin sisällä). Hintaahan tälle tulee motonetista ostettuna huimat 39€. Toisaalta sinua on suorastaan huijattu jo tuossakin että käytetty hammastanko muka vaikuttaisi/hajottaisi jotain jostain muualta???? Eli aivan käsittämätön kusetusyritys. Minulta löytyy kyllä 300€:n hammstankoja lähetyskuluineen 100% käyttötakuulla jopa senkin varalle että jotain muuta ohjaukseen liittyvää hajoaa sen vuoksi. Eli kaiken hajoavan tilalle saat uutta palikkaa. Eli jos välttämättä haluat vaihtaa/vaihdattaa koko hammastangon, niin laita privaa vain, mutta takuulla saat ongelmasi lopullisesti poistumaan sillä motonetin 39€:n raidetangollakin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Aurauskulmien säätö / raidetangonpään vaihto, E36
Collapse
X
-
Originally posted by MikeyAattelin nyt lainata tätä samaa topikkia, kun vähän samantapaista ongelmaa itsellä
Eli ei ohjauskulmien säätö onnistunut, koska ohjausvaihteessa oli kuskin puolella väljää...ei vissiin paljoa, mutta sen verran, että ei onnistunut säätö .
Kysymys kuuluu, että se uusi ohjausvaihde maksoi hyvinkään bmw:llä 1020e+tunti töitä niin voiko tilalle vaihtaa käytetyn? Huoltoukko puhui jotain, että ei onnistuisi (en oikeen 100% ymmärtänyt mut jotain se mumisi nesteistä ja jostain että saattaa rikkoa muita paikkoja) ? Toinen vaihtoehto olisi tilata http://www.schmiedmann.com tuolla näytti olevan 677e...
Eli apu olisi tarpeeseen
Ja sitten vielä katsastuksesta, että kun pitäisi ennen juhannusta viedä leimalle, niin onko kellään kokemuksia, että olisi leima jäänyt saamatta tommosen pienen välyksen takia (siis ohjausvaihteessa). Itse aattelin olla hiljaa asiasta ja katsoa mitä käy, koska jos sitä rupee mainostamaan niin sehän on varma että siinä ei hyvin käy
Comment
-
-
Motonetistä ei ainakaan saa kokonaista palikkaa e36:een vaan sisempi ja ulompi tulevat erikseen.
RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT BMW 300-SARJA E36 91--98
Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
300s E36 raidetangonpää V/U. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2664 24.50
300s E36 raidetangonpää O/U. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2665 24.50
300s E36 raidetanko V/S. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2666 39.00
300s E36 raidetanko O/S. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2667 39.00Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by HemiEi taida ihan olla noin?
-KL-varaosissa raidetanko on 55€/kpl ja raidepää 44€/kpl
-Motnetissa Raidetanko 39€/kpl ja raidepää 24€/kpl.
Mulla on osat ja kuitit! 2.5.2005 hain raidetangon, mikä sisälsi raidetangonpään! Hintaa osalla oli BTCF "alella" tasan 50€!
50€:lla sain kaikki numerolla 6 merkityt osat, merkkinä Febi.
Viikolla 17 hain pelkän pään (kun raukka luulin, että sen vaihto riittää/onnistuu) hintaa osalla BTCF-"alella" 39€!
Näin on marjat!
Hintaeron pienuus ihmetytti itseänikin...Last edited by Kilpuri; 04-05-2006, 08:21.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by MikeyEli ei ohjauskulmien säätö onnistunut, koska ohjausvaihteessa oli kuskin puolella väljää...ei vissiin paljoa, mutta sen verran, että ei onnistunut säätö .Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by HemiSe vika=välys ei tasan varmasti voi olla ohjausvaihteessa varsinkaan jos se on vain toisella puolella, vaan kyse on nimen omaan raidetangon sisäpäänvälyksestä(haitarikumin sisällä). Hintaahan tälle tulee motonetista ostettuna huimat 39€. Toisaalta sinua on suorastaan huijattu jo tuossakin että käytetty hammastanko muka vaikuttaisi/hajottaisi jotain jostain muualta???? Eli aivan käsittämätön kusetusyritys. Minulta löytyy kyllä 300€:n hammstankoja lähetyskuluineen 100% käyttötakuulla jopa senkin varalle että jotain muuta ohjaukseen liittyvää hajoaa sen vuoksi. Eli kaiken hajoavan tilalle saat uutta palikkaa. Eli jos välttämättä haluat vaihtaa/vaihdattaa koko hammastangon, niin laita privaa vain, mutta takuulla saat ongelmasi lopullisesti poistumaan sillä motonetin 39€:n raidetangollakin.
Joo eli huoltokuittiin oli kirjoitettu viime huollon jälkeen näin: " Vasemmassa etupyörässä väljää, todettu vika ohjausvaihteessa väljää."
Eli kyseessä on vissiin tämä osa: http://www.schmiedmann.com/ProductPi...e_7564_big.jpg
Ja tosiaan huolto"pappa" sanoi, että varaosia tohon ei löydy ja vaihdettava koko roska...
Täytyy nyt tehdä vielä tuplatarkastus asialle ja varmistaa missä vika.
Olen Hemi yhteydessä privalla, jos asia tosiaankin on niin, että ei korjaannu raidetangon sisäpään vaihdolla.
Comment
-
-
Mullekin aikanaan merkkihuolto sanoi, että hammastanko väljä. Eipä ollutkaan pienen luottopajan mielestä ja oikeassa olivat eli raidetangon sisäpään nivelet väljät. Vaihdoin molemmat raidetangot kokonaisuudessaan ja kolinat ja välykset poistuivat. Vaihdoin kokonaan siksi, että raidetangon säädöt oli jumissa (> uudet ulkopäät säätöosineen) ja sisäpäät klappas (> uudet sisäpäät). Kyselin sillon motonetistä osia ja ne ois tullu maksaan n. 150 € plus postikulut ja hintaan ei sisältynyt aurauskulmien säädön lukitusosia. Ostin merkkiliikkeestä molemmat raidetangot täydellisinä paketteina säädön lukitusosineen hintaan 160 €. Vaihdon tein itse Hemin hyvillä ohjeilla. Vaihto oli helppo homma, koska raidetankoon ei kohdistu mitään jännityksiä. Homman voi tehdä "vaikka parkkipaikalla".
edit: Sen verran pitää lisätä, että raidetangon sisäpään välys oli helppo havainnoida siten, että auto asfaltilla käskee kaverin mennä käänteleen rattia ja mönkii itse sen varran auton alle, että saa käden puristettua raidetangon sisäpään suojakumin ympärille. Sitten kun rattia käännellään niin on helppo havaita, onko vika raidetankojen sisäpäissä.Last edited by Ha2; 04-05-2006, 13:04.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by KilpuriKyllä muuten on!
Mulla on osat ja kuitit! 2.5.2005 hain raidetangon, mikä sisälsi raidetangonpään! Hintaa osalla oli BTCF "alella" tasan 50€!
50€:lla sain kaikki numerolla 6 merkityt osat, merkkinä Febi.
Viikolla 17 hain pelkän pään (kun raukka luulin, että sen vaihto riittää/onnistuu) hintaa osalla BTCF-"alella" 39€!
Näin on marjat!
Hintaeron pienuus ihmetytti itseänikin...
Ja silloin kun itse sieltä viimeksi e36:een raidetangon ostin, niin pelkän raidetangon sain?Last edited by Hemi; 04-05-2006, 13:48.
Comment
-
-
Originally posted by HemiTiedä sitten mutta raidetanko(55€) ja raidepää(44€) on kyllä KL:llä hinnoiteltu ja myydään ihan erikseen?:http://workspace3.smilehouse.com/wor...w&groupID=8428
Ja silloin kun itse sieltä viimeksi e36:een raidetangon ostin, niin pelkän raidetangon sain?Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Vielä lainatakseni tätä topikkia
Äsken kävin katsastamassa ja katsastusmies ei huomannut tai ei ainakaan edes huomauttanut välyksestä...
Eli pitää luultavasti hakea vielä kolmas mielipide, koska itse haluan vian kuntoon, että saan mielenrauhan
Mutta kiitos kaikille vinkeistä ehkä lähden ensin niistä raidetangon päistä liikkeelle, koska ei toi 39e nyt niin kauhea hinta ole..
Comment
-
-
tuolta näyttäis löytyvän Hemin ohjeet... Oli tossa pari postausta ylempänä...Last edited by Mikey; 04-05-2006, 16:44.
Comment
-
-
Originally posted by KilpuriNiin minäkin luulin, mutta liikkeessä pakettia avatessa siellä oli kaikki mukana => plug and play!
Viimeisimmästä KL:stä ostamastani raidetangosta on siis reilu vuosi ja silloin sain 50€:llä ihan pelkän raidetangon? Eli jos nyt "kylkiäisenä" saa myös ulomman pallonvelen/raidepään, niin pakettihan on HALPA?
Comment
-
Comment