Se vika=välys ei tasan varmasti voi olla ohjausvaihteessa varsinkaan jos se on vain toisella puolella, vaan kyse on nimen omaan raidetangon sisäpäänvälyksestä(haitarikumin sisällä). Hintaahan tälle tulee motonetista ostettuna huimat 39€. Toisaalta sinua on suorastaan huijattu jo tuossakin että käytetty hammastanko muka vaikuttaisi/hajottaisi jotain jostain muualta???? Eli aivan käsittämätön kusetusyritys. Minulta löytyy kyllä 300€:n hammstankoja lähetyskuluineen 100% käyttötakuulla jopa senkin varalle että jotain muuta ohjaukseen liittyvää hajoaa sen vuoksi. Eli kaiken hajoavan tilalle saat uutta palikkaa. Eli jos välttämättä haluat vaihtaa/vaihdattaa koko hammastangon, niin laita privaa vain, mutta takuulla saat ongelmasi lopullisesti poistumaan sillä motonetin 39€:n raidetangollakin.
							
						
					Aurauskulmien säätö / raidetangonpään vaihto, E36
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Katsastin omani viikko sitten ja mulla molemmin puolin väljää reilustiOriginally posted by MikeyAattelin nyt lainata tätä samaa topikkia, kun vähän samantapaista ongelmaa itsellä  
 
 Eli ei ohjauskulmien säätö onnistunut, koska ohjausvaihteessa oli kuskin puolella väljää...ei vissiin paljoa, mutta sen verran, että ei onnistunut säätö . .
 
 Kysymys kuuluu, että se uusi ohjausvaihde maksoi hyvinkään bmw:llä 1020e+tunti töitä niin voiko tilalle vaihtaa käytetyn? Huoltoukko puhui jotain, että ei onnistuisi (en oikeen 100% ymmärtänyt mut jotain se mumisi nesteistä ja jostain että saattaa rikkoa muita paikkoja) ? Toinen vaihtoehto olisi tilata http://www.schmiedmann.com tuolla näytti olevan 677e... ? Toinen vaihtoehto olisi tilata http://www.schmiedmann.com tuolla näytti olevan 677e...
 
 Eli apu olisi tarpeeseen  
 
 Ja sitten vielä katsastuksesta, että kun pitäisi ennen juhannusta viedä leimalle, niin onko kellään kokemuksia, että olisi leima jäänyt saamatta tommosen pienen välyksen takia (siis ohjausvaihteessa). Itse aattelin olla hiljaa asiasta ja katsoa mitä käy, koska jos sitä rupee mainostamaan niin sehän on varma että siinä ei hyvin käy   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitos eli selviän 78 egulla+säädöt mutta onko vaikea vaihtaa.Aattelin vaan että saako osan helposti irti...Originally posted by HemiEi taida ihan olla noin?
 -KL-varaosissa raidetanko on 55€/kpl ja raidepää 44€/kpl
 -Motnetissa Raidetanko 39€/kpl ja raidepää 24€/kpl.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Motonetistä ei ainakaan saa kokonaista palikkaa e36:een vaan sisempi ja ulompi tulevat erikseen.
 
 RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT BMW 300-SARJA E36 91--98
 Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
 300s E36 raidetangonpää V/U. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2664 24.50
 300s E36 raidetangonpää O/U. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2665 24.50
 300s E36 raidetanko V/S. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2666 39.00
 300s E36 raidetanko O/S. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2667 39.00Ducati 998 -02 //
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä muuten on!Originally posted by HemiEi taida ihan olla noin?
 -KL-varaosissa raidetanko on 55€/kpl ja raidepää 44€/kpl
 -Motnetissa Raidetanko 39€/kpl ja raidepää 24€/kpl.
 
 Mulla on osat ja kuitit! 2.5.2005 hain raidetangon, mikä sisälsi raidetangonpään! Hintaa osalla oli BTCF "alella" tasan 50€!
 50€:lla sain kaikki numerolla 6 merkityt osat, merkkinä Febi.
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25
 
 Viikolla 17 hain pelkän pään (kun raukka luulin, että sen vaihto riittää/onnistuu) hintaa osalla BTCF-"alella" 39€!
 
 Näin on marjat! 
 
 Hintaeron pienuus ihmetytti itseänikin...Last edited by Kilpuri; 04-05-2006, 08:21.Now: 525xd -09
 Ex: 330d -07
 Ex: 328i -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo eli ohjausvaihteessa jos on väljää niin kyllä sitä on sitten "molemmilla puolilla". Tosin ainakin kun omassa E39:ssä oli hammastanko väljä, huomasi sen hiukan helpommin kuskin rengasta nykimällä...Originally posted by MikeyEli ei ohjauskulmien säätö onnistunut, koska ohjausvaihteessa oli kuskin puolella väljää...ei vissiin paljoa, mutta sen verran, että ei onnistunut säätö .Ex: 523iA '97, 520iA '89 .Ex: 523iA '97, 520iA '89
 /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitos Hemi tiedoistaOriginally posted by HemiSe vika=välys ei tasan varmasti voi olla ohjausvaihteessa varsinkaan jos se on vain toisella puolella, vaan kyse on nimen omaan raidetangon sisäpäänvälyksestä(haitarikumin sisällä). Hintaahan tälle tulee motonetista ostettuna huimat 39€. Toisaalta sinua on suorastaan huijattu jo tuossakin että käytetty hammastanko muka vaikuttaisi/hajottaisi jotain jostain muualta???? Eli aivan käsittämätön kusetusyritys. Minulta löytyy kyllä 300€:n hammstankoja lähetyskuluineen 100% käyttötakuulla jopa senkin varalle että jotain muuta ohjaukseen liittyvää hajoaa sen vuoksi. Eli kaiken hajoavan tilalle saat uutta palikkaa. Eli jos välttämättä haluat vaihtaa/vaihdattaa koko hammastangon, niin laita privaa vain, mutta takuulla saat ongelmasi lopullisesti poistumaan sillä motonetin 39€:n raidetangollakin.  
 
 Joo eli huoltokuittiin oli kirjoitettu viime huollon jälkeen näin: " Vasemmassa etupyörässä väljää, todettu vika ohjausvaihteessa väljää."
 
 Eli kyseessä on vissiin tämä osa: http://www.schmiedmann.com/ProductPi...e_7564_big.jpg
 
 Ja tosiaan huolto"pappa" sanoi, että varaosia tohon ei löydy ja vaihdettava koko roska...  
 
 Täytyy nyt tehdä vielä tuplatarkastus asialle ja varmistaa missä vika.
 Olen Hemi yhteydessä privalla, jos asia tosiaankin on niin, että ei korjaannu raidetangon sisäpään vaihdolla.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mullekin aikanaan merkkihuolto sanoi, että hammastanko väljä. Eipä ollutkaan pienen luottopajan mielestä ja oikeassa olivat eli raidetangon sisäpään nivelet väljät. Vaihdoin molemmat raidetangot kokonaisuudessaan ja kolinat ja välykset poistuivat. Vaihdoin kokonaan siksi, että raidetangon säädöt oli jumissa (> uudet ulkopäät säätöosineen) ja sisäpäät klappas (> uudet sisäpäät). Kyselin sillon motonetistä osia ja ne ois tullu maksaan n. 150 € plus postikulut ja hintaan ei sisältynyt aurauskulmien säädön lukitusosia. Ostin merkkiliikkeestä molemmat raidetangot täydellisinä paketteina säädön lukitusosineen hintaan 160 €. Vaihdon tein itse Hemin hyvillä ohjeilla. Vaihto oli helppo homma, koska raidetankoon ei kohdistu mitään jännityksiä. Homman voi tehdä "vaikka parkkipaikalla".
 
 edit: Sen verran pitää lisätä, että raidetangon sisäpään välys oli helppo havainnoida siten, että auto asfaltilla käskee kaverin mennä käänteleen rattia ja mönkii itse sen varran auton alle, että saa käden puristettua raidetangon sisäpään suojakumin ympärille. Sitten kun rattia käännellään niin on helppo havaita, onko vika raidetankojen sisäpäissä.Last edited by Ha2; 04-05-2006, 13:04.E61 525d LCI
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tiedä sitten mutta raidetanko(55€) ja raidepää(44€) on kyllä KL:llä hinnoiteltu ja myydään ihan erikseen?:http://workspace3.smilehouse.com/wor...w&groupID=8428Originally posted by KilpuriKyllä muuten on!
 
 Mulla on osat ja kuitit! 2.5.2005 hain raidetangon, mikä sisälsi raidetangonpään! Hintaa osalla oli BTCF "alella" tasan 50€!
 50€:lla sain kaikki numerolla 6 merkityt osat, merkkinä Febi.
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25
 
 Viikolla 17 hain pelkän pään (kun raukka luulin, että sen vaihto riittää/onnistuu) hintaa osalla BTCF-"alella" 39€!
 
 Näin on marjat! 
 
 Hintaeron pienuus ihmetytti itseänikin...
 Ja silloin kun itse sieltä viimeksi e36:een raidetangon ostin, niin pelkän raidetangon sain?Last edited by Hemi; 04-05-2006, 13:48.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin minäkin luulin, mutta liikkeessä pakettia avatessa siellä oli kaikki mukana => plug and play!Originally posted by HemiTiedä sitten mutta raidetanko(55€) ja raidepää(44€) on kyllä KL:llä hinnoiteltu ja myydään ihan erikseen?:http://workspace3.smilehouse.com/wor...w&groupID=8428
 Ja silloin kun itse sieltä viimeksi e36:een raidetangon ostin, niin pelkän raidetangon sain?Now: 525xd -09
 Ex: 330d -07
 Ex: 328i -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vielä lainatakseni tätä topikkia  
 
 Äsken kävin katsastamassa ja katsastusmies ei huomannut tai ei ainakaan edes huomauttanut välyksestä...  
 
 Eli pitää luultavasti hakea vielä kolmas mielipide, koska itse haluan vian kuntoon, että saan mielenrauhan  
 
 Mutta kiitos kaikille vinkeistä ehkä lähden ensin niistä raidetangon päistä liikkeelle, koska ei toi 39e nyt niin kauhea hinta ole..
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olen aika huono remonttimies eli olisiko jossain netissä ohjeita raidetankojen vaihtoon.Kävin ostamassa täydelliset raidetangot molemmille puolin niin hyvä pitäs tulla Vai olisiko lahen lähistöllä jotakin jota kiinnostaisi ne vaihtaa rahaa vastaan?? Vai olisiko lahen lähistöllä jotakin jota kiinnostaisi ne vaihtaa rahaa vastaan??
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
 
 tuolta näyttäis löytyvän Hemin ohjeet... Oli tossa pari postausta ylempänä... Last edited by Mikey; 04-05-2006, 16:44. Last edited by Mikey; 04-05-2006, 16:44.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 WTF...??? No tuo pitää ehdottomasti tarkistaa että myös nykyisin on näin, kun noita tulee jonkin verran vuodenki mittaan vaihdeltua.Originally posted by KilpuriNiin minäkin luulin, mutta liikkeessä pakettia avatessa siellä oli kaikki mukana => plug and play!
 Viimeisimmästä KL:stä ostamastani raidetangosta on siis reilu vuosi ja silloin sain 50€:llä ihan pelkän raidetangon? Eli jos nyt "kylkiäisenä" saa myös ulomman pallonvelen/raidepään, niin pakettihan on HALPA?
 Comment
 
	
Comment