Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325ym lukkoperä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by reddewil
    Esim. sillon kun toinen kumi on nurmikolla ja toinen asfaltilla
    ...tästä "lukkotestiä" tosiaan läpäisee aika harva e36, vaikka niissä esson jutuissa ainakin puolella ukoista on lukkomurikat...

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Vulak
      limited slip difference 25% tms(?).
      Limited Slip Dirrerential = LSD
      Olli.

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11684
        • Kouvola

        #18
        Eikä se lisävarustelistakaan loppupeleissä sano yhtään mitään kun nuo perät on ihan bolt-on kamaa niin voi hyvinkin olla mahdollista, että sellainen on ruuvattu jälkikäteen paikalleen...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          ...tai kuten näyttää yleensä olevan, niin päinvastoin. Eli jostain syystä näihin on vaihdeltu niiden harvojenkin lukkomurikoiden tilalle tavallisia. Joko levyjen loppumisen myötä tai siksi kun kiesillä on vetäisty talviliukkaalla baanalla puolen kilometrin rännissä pyöriminen kaitanvaihdon seurauksena...?

          Comment

          • Blindi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 524
            • Järvenpää

            #20
            Tuntuu tosiaan olevan harvinaisia näissä noi lukot. Siitä syystä en voi kuin ihmetellä, miksi se omastani, muuten melko karvalakista löytyy. Löytyy varustelistalta, ja nätisti pyörii toinenkin rengas kun pyörät ilmassa pyörittää.

            Ehkäpä se nahkapöksy on pelännyt ostaessaan jäävänsä sillä joskus jumiin. En tiedä, mutta en valita.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              No siis ei ne mitään kananhampaita ole vaikka hemin tekstistä sen käsityksen saattaa saadakkin,.
              Olli.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6936
                • N/A

                #22
                Voisin tähän keskusteluun todeta että nimenomaan nää muovikoupejen kuskit luulee lähes kaikki että lukko on kenen kanssa on tullu haasteltua jossain kylillä.

                Sittenku oon heittäny että ainoastaan ämmäläisissä ja nytten uutena tietona ix:ssäki on vakiona lukko ainoastaan on tullu sellasia niinkö O_o ilmeitä.

                Tosiaan täytyy sanoa jos joku kovasti väittää eikä ole faktaa niin tota nurmikko/asfaltti testiä käy kokeilee..

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Rocla
                  No siis ei ne mitään kananhampaita ole vaikka hemin tekstistä sen käsityksen saattaa saadakkin,.
                  Ei ne nyt tosiaan ihan kanan hampaiden harvinaisuusluokassa ole, mutta HUOMATTAVASTI harvinaisempia kuin yleisesti kuvitellaan/luullaan.
                  Tedän tämän aivan satavarmasti koska sen verran vaikea oikeita lukkomurikoita on maailmalta 325:n koppaan löytää. Toisaalta minäkin olen ostanut varmasti parikymmentä lukollista murikkaa ja autoa jossa lukko "varmasti" on ollut, mutta pikkuisen kaiveltaessa totuus on kuitenkin toinen. Lisäksi kun 325:n normimurikka alkaa vedellä tasauspyörästön osalta viimeisiään(tai siellä on väärät öljyt), niin sehän käyttäytyy noissa asfalttivedoissa(tai yleensä niin että molempien takapyörien alla on sama alusta) ihan kuin lukollinen kun pienet tasauspyörän rattaiden akselit hirttää/leikkaa kiinni rasituksessa. Ainoastaan perä ylös ja toisen renkaan pyöritys sekä tuo asfaltti/nurmikkotesti paljastaa onko alla lukko vai ei.
                  Aika harvoin sitä kumia asfalttiin e36:lla piirtyy jos/kun toisen pyörän alla on nurmikko...siis LÄHES yhtä harvoin kuin kanoilta niitä hampaita löytyy.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Hemi
                    Ei ne nyt tosiaan ihan kanan hampaiden harvinaisuusluokassa ole, mutta HUOMATTAVASTI harvinaisempia kuin yleisesti kuvitellaan/luullaan.
                    Tedän tämän aivan satavarmasti koska sen verran vaikea oikeita lukkomurikoita on maailmalta 325:n koppaan löytää. Toisaalta minäkin olen ostanut varmasti parikymmentä lukollista murikkaa ja autoa jossa lukko "varmasti" on ollut, mutta pikkuisen kaiveltaessa totuus on kuitenkin toinen. Lisäksi kun 325:n normimurikka alkaa vedellä tasauspyörästön osalta viimeisiään(tai siellä on väärät öljyt), niin sehän käyttäytyy noissa asfalttivedoissa(tai yleensä niin että molempien takapyörien alla on sama alusta) ihan kuin lukollinen kun pienet tasauspyörän rattaiden akselit hirttää/leikkaa kiinni rasituksessa. Ainoastaan perä ylös ja toisen renkaan pyöritys sekä tuo asfaltti/nurmikkotesti paljastaa onko alla lukko vai ei.
                    Aika harvoin sitä kumia asfalttiin e36:lla piirtyy jos/kun toisen pyörän alla on nurmikko...siis LÄHES yhtä harvoin kuin kanoilta niitä hampaita löytyy.
                    Joo kyllähän melkein minkä vaan saa piirtämään kahdella, jopa pyörimään kun lämmittää renkaat ja pyörittää yhdellä niin kauan että tasauspyörästö aloittaa tuon hirttämisen.

                    Onko se oikeesti niin vaikeaa itse tarkistaa että onko lukkoa, vai onko se vaan mukava olettaa että on kun kerran jäi kahta rantua?
                    Olli.

                    Comment

                    • quisma
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 385
                      • Toijala

                      #25
                      Eikös näissä lukkoperissä ole isompi öljytilavuuskin kun tavallisissa? Ainakin oman e36:n perä imee muistaakseni ~puoli litraa enemmän öljyä kun normaalisti.
                      e46 325ci cabrio m-sport2

                      Ex: e46 320da touring -04
                      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                      e39 528ia -96
                      e34 525i -92
                      e30 320i touring -88
                      e36 328i coupe -97
                      e36 325i -91

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        #26
                        no ei se öljytilavuus sitä kerro onko lukko, "pikkuperässä" jotain reilu litra ölppää, "isoperässä" (325 ja 325tds?) 1.7L öljyä.

                        Lukollinen aina isoperä kylläkin, eli suurempi öljymäärä kuin pikkuperässä (320, neloskoneet).
                        Last edited by Risto113; 29-06-2006, 19:19.

                        Comment

                        • MörköPower
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 192
                          • Kuopio

                          #27
                          Pitääkö nyt mikään lukko paitsi kemppi jos ajetaan toinen pyörä asfaltille ja toinen nurmelle ja siitä tempastaan?!?? Tai sitte kaikki lukot joita sattunu alle on jotai 750000 kilsaa ajettuja ja neki ympyrää ettei oo varmaan mitään levyjä jälellä.. Oma lukko kyllä riveää joskus tavan luisuttelussakin ja siellä kyllä 100 prosentin varmuudella se lukko on.
                          -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
                          -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #28
                            Missähän kohti perässä on tuo tyyppikilpi?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • mizter
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 245
                              • Turku

                              #29
                              mitkäs perät nyt lasketaan lukoiksi jos pitäisi nurmikko/asvalttitestissä toimia? jos on 25% lukko niin pitäisikö tällöin muka molempien pyörien sutia vaikka toisella puolella on liukas nurmikko? jos sutii niin mikä järki sitten on esim. 60% lukossa?

                              ja kertokaas vielä tyhmälle mitä kaikkia eri lukkoperiä tohon 325 e36:sen taakse oikein saa? ja onko tuo tds:än isoperä aina lukko vai onko siihenkin se erikseen?
                              Impreza WRX STI Vers.IV -99


                              ex: e36 325i cabrio -94
                              ex: e34 520i -88
                              ex: e30 316 -86
                              ex: e34 M5 -89
                              ex: e36 325i -91
                              ex: e36 320i -92

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Se lukko on kaikissa muissa e36:ssa paitsi M3:ssa, suhteellisen harvinainen erikseen tilattava lisävaruste.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎