Juurikin noin, kuin edellä mainittiin, homma toimii. En suosittele viemään 250 €:n huoltoon, en sitten millään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 318i Sedan, bensanhaju
Collapse
X
-
Originally posted by TuoppoEilen vaihdettiin m40 mottiin nuo letkunpätkät. Bensan haju loppui samoin tein. Tasan tunti meni aikaa vaihtaissa ja välillä tuppakkiakin poltettiin. Imusarjan ylempi osa irti, kaasuvaijeri, ilmamäärämittarin letku ja muutama muu letku mitkä oli edessä. Klemmarit auki ja uudet letkun ja klemmarit tilalle. Uudet imusarjan tiivisteet ja takaisin läjään. Ei todellakkaan mikään ylivoimainen homma mutta en kyllä ihan parkkipaikalla rupeaisi näin talvis aikaan tekemään
Imusarjan ylä- ja alaosan väliset tiivisteet joutuu ainakin hommaa, mut ne saa vaikka Motonetistä.
Eli mulla tulee välillä ihan huolel gasoo vikan suuttimen kohalta. Toivoo nyt sit sopii et paskana ois letku, eikä itte suutin...Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Originally posted by TuoppoJospa kävelet tuonne ihan valtuutettuun BMW-huoltoon ja ostat alkuperäiset osat. Letkun pätkät ja klemmarit maksaa 12 € sarjana. Samoin imusarjan tiivisteet löytyy olikohan 4€/kpl. Tuskin myöskään montaa euroa maksaa suuttimien O-renkaat ja tulee varmasti käypäiset kerralla. Alaosaa imusarjasta ei tarvitse purkaa jos letkuja tai suuttimia/tiivisteitä vaihdat. Tietysti tottahan voit säästää 10 e ja ostaa tavarat tarvikkeena ja purkaa seuraavana päivänä imusarjan uudelleen koska osat eivät olleetkaan käypäisiä.
Vuotokohtaa en onnistunut täydellä varmuudella paikallistamaan, mutta vaihdoin bensansyöttöletkun viimeisen pätkän. Sen pinta kun kuitenkin oli halki, ja sieltä päin sitä gasoo välillä tulvi.
Huomenna varmaan selvii miten remontti onnistu, kun "saa" auton kylmään työpäivän ajaksi. Vuotoa kun ei esiinny lämpimässä / lämpimänä, vaan ulkona seisomisen jälkeen kun täräyttää käyntiin. Tänäänkin kun auton käynnistin duunin pihassa, kerkes bensiiniä valua puolessa minuutissa semoset 20ml. Sillon näytti tulevan bensansyötön viimesen ja toiseks viimesen letkun kohdilta. Eli sen viimesen bensaputken molemmista päistä. Aivan kun paineet olis liikaa bensaputken ja bensaletkujen saumoille. Letkukiristimet näytti olevan kunnossa, mut vaihdoin nekin kuitenkin samalla.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Ei vuoda...
... ainakaan vielä. Eli kai se letkunpätkä oli viallinen.
Nyt on vaan tyhjäkäyntikiekat muuttunu oudosti. Ennen oli aika tasasesti 800, joskus lämpimänä rupes tiputtaa siihen 700 kohille. Nyt kun panee käyntii, kierrokset pyörii aika pitkään yli tonnin, ja sit taas lämpimällä saattaa tippuu sinne 600 kieppeille...Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Last edited by karhunen; 17-03-2006, 21:58.Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Originally posted by TuoppoJospa kävelet tuonne ihan valtuutettuun BMW-huoltoon ja ostat alkuperäiset osat. Letkun pätkät ja klemmarit maksaa 12 € sarjana. Samoin imusarjan tiivisteet löytyy olikohan 4€/kpl. Tuskin myöskään montaa euroa maksaa suuttimien O-renkaat ja tulee varmasti käypäiset kerralla. Alaosaa imusarjasta ei tarvitse purkaa jos letkuja tai suuttimia/tiivisteitä vaihdat. Tietysti tottahan voit säästää 10 e ja ostaa tavarat tarvikkeena ja purkaa seuraavana päivänä imusarjan uudelleen koska osat eivät olleetkaan käypäisiä.
Mullakin nimittäin tuoksahtaa bensa aina välillä vähän...Käyttöautona -91 E36 316i
Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid
Comment
-
-
Pitää tarkastaa.
Ainakaan mulla ei ollu noita letkunkiristimiä kummassakaan päässä, tota letkua numero 10. Ja toi tyhjäkäyntimoottori istu vähän löysästi kiinni, oisko nyt ollu venttiilikopassaÄlä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
Comment