Originally posted by Aazu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 rattia täristää..
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostUnohda nyt ne levyjen vaihtelut ja keskity itse ongelmaan, eli etupään välyksiin. Mikäli selkeää välystä ei nivelistä löydy, niin sitten heti vaihtoon alatukivarsien kumipuslat.
Jotain etupään puslia ja niveliä vaan tutkimaan
Comment
-
-
E36 ja E46: Etutukivarsien takapuslat vaihtoon. Mulla oli ennen E36 ja siitä loppu vetelyt ja tärinät jarrutuksissa niiden vaihdolla. Ja ilmeni juuri siten, että kevyessä jarrutuksessa ratti väpättää ja rajummassa jarrutuksessa auto tempasee oikealle/vasemmalle. Nyt on E46 ja siinä ei vielä jarrutuksissa vetelyä ja tärinää/tutinaa/vetelyä ehtinyt pahasti alkaa tuntua mutta kun kävin väänteleen raudalla tukivarsia, niin huomasi, että ne puslat alko oleen aika loppu. Uusilla puslilla pysyy omalla kaistalla tiukoissakin jarrutuksissa vaikka ois kuin pahat urat. Väsyneet puslat päästää tukivarret liikkumaan sivusuunnassa ja sehän on sama ku kääntäs rattia. Raudalla väännellessä eturenkaat liikkuu sentin kaks.
Puslat ei välttämättä ole edes huonon näköiset mutta ominaisuudet on kadonnu. Ekaa kertaa kun ajaa uudet puslat alla, niin eron huomaa selvästi. Varsinki E36:ssa tuntui, että koko etupää jämäköityi, ohjaustuntuma terävöityi ja tuntu niinku ois uudella autolla ajanu.Last edited by Ha2; 14-03-2008, 14:28.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostE36 ja E46: Etutukivarsien takapuslat vaihtoon. Mulla oli ennen E36 ja siitä loppu vetelyt ja tärinät jarrutuksissa niiden vaihdolla. Ja ilmeni juuri siten, että kevyessä jarrutuksessa ratti väpättää ja rajummassa jarrutuksessa auto tempasee oikealle/vasemmalle. Nyt on E46 ja siinä ei vielä jarrutuksissa vetelyä ja tärinää/tutinaa/vetelyä ehtinyt pahasti alkaa tuntua mutta kun kävin väänteleen raudalla tukivarsia, niin huomasi, että ne puslat alko oleen aika loppu. Uusilla puslilla pysyy omalla kaistalla tiukoissakin jarrutuksissa vaikka ois kuin pahat urat. Väsyneet puslat päästää tukivarret liikkumaan sivusuunnassa ja sehän on sama ku kääntäs rattia. Raudalla väännellessä eturenkaat liikkuu sentin kaks.
Puslat ei välttämättä ole edes huonon näköiset mutta ominaisuudet on kadonnu. Ekaa kertaa kun ajaa uudet puslat alla, niin eron huomaa selvästi. Varsinki E36:ssa tuntui, että koko etupää jämäköityi, ohjaustuntuma terävöityi ja tuntu niinku ois uudella autolla ajanu.
Omassa väljän puslan huomasi siten, että tappikäännöksessä eturenkaat hankas väljällä puslalla sisälokariin, enään ei hiero.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostE36 ja E46: Etutukivarsien takapuslat vaihtoon. Mulla oli ennen E36 ja siitä loppu vetelyt ja tärinät jarrutuksissa niiden vaihdolla. Ja ilmeni juuri siten, että kevyessä jarrutuksessa ratti väpättää ja rajummassa jarrutuksessa auto tempasee oikealle/vasemmalle. Nyt on E46 ja siinä ei vielä jarrutuksissa vetelyä ja tärinää/tutinaa/vetelyä ehtinyt pahasti alkaa tuntua mutta kun kävin väänteleen raudalla tukivarsia, niin huomasi, että ne puslat alko oleen aika loppu. Uusilla puslilla pysyy omalla kaistalla tiukoissakin jarrutuksissa vaikka ois kuin pahat urat. Väsyneet puslat päästää tukivarret liikkumaan sivusuunnassa ja sehän on sama ku kääntäs rattia. Raudalla väännellessä eturenkaat liikkuu sentin kaks.
Puslat ei välttämättä ole edes huonon näköiset mutta ominaisuudet on kadonnu. Ekaa kertaa kun ajaa uudet puslat alla, niin eron huomaa selvästi. Varsinki E36:ssa tuntui, että koko etupää jämäköityi, ohjaustuntuma terävöityi ja tuntu niinku ois uudella autolla ajanu.
Ok, onkos nämä vaikea vaihtaa kotona?
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa123 View PostOk, onkos nämä vaikea vaihtaa kotona?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
E46:een pelkät takapuslat ilman nosturia tunnin pintaan. Auton keula ilmaan ja pohjan muovit ja pellit pois. Sitten puslan kannake irti (kahdella pultilla). E46:ssahan se kannatin ja pusla myydään paketissa. Pusla kannakkeineen roikkuu nyt tukivarren päässä. Mulla ei irronnut hakkaamalla eikä vetämällä, joten otin poran ja n. 6-7 mm terän ja survoin puslasta läpi koko kierroksen matkalta. Siiten lähti suurin osa pois mutta tukivarren pää ympärille jäi vielä vähä kumia ja metallinen kehä/holkki. Sen sahasin auton pituussuunnassa halki ja otin pois. Sitten vain uudet tilalle fairy liukasteena. Ja auton kasaus. Vähän sotkusta hommaa on tuo poran kanssa heiluminen, koska E46 pusla on öljytäytteinen... Mutta sillain se irtoaa nopeiten, jos on jumissa.E61 525d LCI
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista.
Jarrulevyt tosiaan ovat mallia da Biltema.
Pitääkin ensi viikolla alkaa noita takapuslia vaihtamaan. Mistäs noita powerflexin puslia saa hommattua?
Kannattaakos muita puslia samalla vaihtaa kun tuota alkaa vaihtamaan?
Ja varmistetaan viellä, että kyseinen pusla on tässä kuvassa nro. 5?
Last edited by Aazu; 14-03-2008, 17:16.
Comment
-
-
tärinöitä
Omassa E36ssa oli myöskin hieman tutinoita ratissa, etenkin jarrutuksissa. Tärinät on täysin poissa nyt kun on uudet molemmat etutukivarret. E36een mielestäni kannattaa nuo vaihtaa kokonaan vaan uudet kun ne eivät motonetissä paljoa maksa.
edit: ja tukivarsien yhteydessä tietenkin vaihdettiin ne tukivarren sisemmät puslat
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View Post
Mistäs noita powerflexin puslia saa hommattua?
Ja varmistetaan viellä, että kyseinen pusla on tässä kuvassa nro. 5?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=31&fg=05
Comment
-
Comment