Eli erinäköisten esson baari spekulaatioiden ja vartti maili aikojen(14.791s 152km/h) jälkeen päätettiin auto käyttää rullilla totuuden selviämiseksi. Viimeinen niitti oli kun kaveri ilmoitti alle 200hv autojen olevan mopoja, saatuaan corollastaan 200,4hv.
Tiedän että tästä on juttu aiemminkin ja siinä käsiteltiin vakiosuodattimen ja kartion eroja, mutta silloin jäi epäselväksi paneelin vaikutus.
Auto käytettiin rullilla Autosähkö ja dieselhuolto Häkkinen OY:llä Turussa. Selvityksen kohde oli -95 328 cabrio 195tkm ja siinä kokeiltiin normaali suodatinta, K&N paneelia ja sit viel kokonaan ilman, eli ilmanputsarikotelo poissa.
Vakiosuodatin:
148,5 kW(201,96hv) 5280 1/min
283,7 Nm 4520 1/min
K&N paneeli:
148,4 kW(201,82hv) 5320 1/min
285,2 Nm 4410 1/min
Ilman ilmanputsari koteloa:
153,9 kW(209,30hv) 5290 1/min
289,4 Nm 4530 1/min
Eli tulokseksi tuli että auton tehot tallella ja vaparin "hyöty" -0,1 kW ja +1,5 Nm.
Mutta käyrää kun kattoo niin toi huippu vääntö K&N:llä joka on vakiota 1.5 Nm on ainut kohta mis se on vakioo parempi, kun pahimmillaan uupuu noin 20 Nm noin 3000 1/min kohdal ja muuten kokoajan tappiol välil 1500-4000 1/min. Tehossa se on huonompi välil 1500-3500 1/min.
Sitten jos vertaa vakioputsaril ja ilman koteloo otettui mittauksii niin vakio on hiukan parempi välil 1500-2500 1/min niin tehossa kuin väänössäkin.
Vielä jäi jäljelle kiistelty penkkien ero Häkkisen ja Sporttiauton välillä. Mutta ero saadaan selville kun kokeillaan uudelleen BTCF:n penkki päivillä Sporttiautossa elokuun lopulla.
Eli eikö se K&N sittenkään anna hullua tehon lisäystä vaikka kuin luvataan
![Twisted](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_twisted.gif)
Auto käytettiin rullilla Autosähkö ja dieselhuolto Häkkinen OY:llä Turussa. Selvityksen kohde oli -95 328 cabrio 195tkm ja siinä kokeiltiin normaali suodatinta, K&N paneelia ja sit viel kokonaan ilman, eli ilmanputsarikotelo poissa.
Vakiosuodatin:
148,5 kW(201,96hv) 5280 1/min
283,7 Nm 4520 1/min
K&N paneeli:
148,4 kW(201,82hv) 5320 1/min
285,2 Nm 4410 1/min
Ilman ilmanputsari koteloa:
153,9 kW(209,30hv) 5290 1/min
289,4 Nm 4530 1/min
Eli tulokseksi tuli että auton tehot tallella ja vaparin "hyöty" -0,1 kW ja +1,5 Nm.
![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
Sitten jos vertaa vakioputsaril ja ilman koteloo otettui mittauksii niin vakio on hiukan parempi välil 1500-2500 1/min niin tehossa kuin väänössäkin.
Vielä jäi jäljelle kiistelty penkkien ero Häkkisen ja Sporttiauton välillä. Mutta ero saadaan selville kun kokeillaan uudelleen BTCF:n penkki päivillä Sporttiautossa elokuun lopulla.
Eli eikö se K&N sittenkään anna hullua tehon lisäystä vaikka kuin luvataan
![ROLF](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/rolf.gif)
![ROLF](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/rolf.gif)
![ROLF](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/rolf.gif)
Comment