Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 nakutus käynnistettäessä, outo ilmiö havaittu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ota Musta Kiini
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 47
    • Joensuu

    #16
    Itse käytin auton Öljyn vaihdossa, tehtiin Forte käsittely ja sisään heitettiin Castrollin öljyt, uudella suodattimella, mutta ei se vaan venttiilien rallatusta aamuisin oo poistanut!
    Last edited by Ota Musta Kiini; 09-09-2006, 00:16.

    Comment

    • mauritiusblau
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 125
      • Espoo

      #17
      Originally posted by pyroz
      Ja siis tuo oma yksilö ei kyllä muutenkaan naputtele, kuin satunnaisesti sen normaalin muutaman sekunnin startissa niinkuin kuuluukin, mutta kun tuolla lailla sen saa joskus kokonaan pois.
      Mitennin kuuluu? En usko että kuuluu naksuttaa sen pari sekunttia. Olen nähnyt 325:sen (-93) joka meni käyntiin kuin singerin ompelukone ja käynti oli muuten todella tasaista ja hiljaista, oli seissyt 6viikkoa ja 200t. mittarissa mutta täydellinen huoltohistoria. Ei muuten "kuulu" naksuttaa, vaikka 95% naksuttaakin (mukaanlukien oma kolmekaksfemma).
      E32 750iA -88

      -E36 328iA Coupè M-sport -97
      -E36 325i Coupè German looker -93
      sigpic

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4590
        • Tampere

        #18
        kansiremppa kummasti hiljentää nuo kannen naputukset.. ei siihen poppakonteja taida olla..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Neutrone
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1320
          • Tampere

          #19
          Originally posted by mauritiusblau
          Mitennin kuuluu? En usko että kuuluu naksuttaa sen pari sekunttia. Olen nähnyt 325:sen (-93) joka meni käyntiin kuin singerin ompelukone ja käynti oli muuten todella tasaista ja hiljaista, oli seissyt 6viikkoa ja 200t. mittarissa mutta täydellinen huoltohistoria. Ei muuten "kuulu" naksuttaa, vaikka 95% naksuttaakin (mukaanlukien oma kolmekaksfemma).
          No joo, ite oon kans yhen 190tkm ajetun yksilön nähny joka ei +5 kelissä ainakaan naputtanu pitkänkään seisomisen jälkeen ikinä. Oma naputtaa talvella joka kerta sen muutaman sekunnin, joskus jopa vähän pidempään, mutta mulloin ei kyllä ikinä napsuttele.
          F10 530d semiVOLL
          ex. E90 320d M-Sport '06
          ex. E39 523i M-Sport '00
          ex. E36 325i Coupe '92
          ex. E30 316i '89



          Comment

          • mauritiusblau
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 125
            • Espoo

            #20
            Originally posted by puntalo
            Päivällä tein tarkoituksella niin, että annoin vain nopean startin niin ettei käynnistynyt ja sitten uusi startti jolla auto käyntiin, eikä taaskaan nakuttanut ollenkaan.

            Kertokaa joku viisaampi mistä tämä ilmiö voisi johtua?
            Tein aivan samanlailla eikä muuten nakuttanut vaikka yleensä niin tekee..
            Kumma juttu??
            E32 750iA -88

            -E36 328iA Coupè M-sport -97
            -E36 325i Coupè German looker -93
            sigpic

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6931
              • N/A

              #21
              Eikö se ihan täysin johdu kuluneista hydraulinostimista.
              Korjatkaa toki jos olen väärässä..
              Oma 328i ei naputtanu yhtää kun ostin sen, muistaakseni 0w30 castrolit oli koneessa.
              Nyttemmin 5w40 öljyillä aamuisin parisek naputtaa, ite eliminoin tämän siten että pyöräytän starttia kerran ettei kone lähde vielä käyntiin ja sitten vasta starttaa tulille.

              Eikä muuten ole ensimmäinen hydraulinostimilla varustettu auto missä tämä vaiva on, edellisestä hävisi kerrasta kun vaihtoi nostimet.
              Tohon en kyllä ala 24 nostinta ostamaan.

              Comment

              • Ota Musta Kiini
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 47
                • Joensuu

                #22
                Eilen huomasin, taas uuden äänen aivan melkein samanlainen kuin tuo aamuinen naputus, mut kuului kun kone oli lämmin, varmasti oli lämmin, Oulusta - Iiisalmeen. Ääni kuului vähän aikaa, hieman aikaa hiljaista ja taas ääni kuului vähän aikaa, hieman aikaa hiljaista ja taas ääni kuului vähän aikaa, liekkö sitten lopullisesti joku nostimista menossa tai sitten vaikka perkeleen laakerit? Mikä se oli se toinen Forte aine, jos nyt ymmärsin oikein, että on olemassa toinenkin aine joka lisätään öljyn vaihdon jälkeen?
                - Kummia ääniä päivittäin lisää -

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #23
                  Originally posted by Ota Musta Kiini
                  Eilen huomasin, taas uuden äänen aivan melkein samanlainen kuin tuo aamuinen naputus, mut kuului kun kone oli lämmin, varmasti oli lämmin, Oulusta - Iiisalmeen. Ääni kuului vähän aikaa, hieman aikaa hiljaista ja taas ääni kuului vähän aikaa, hieman aikaa hiljaista ja taas ääni kuului vähän aikaa, liekkö sitten lopullisesti joku nostimista menossa tai sitten vaikka perkeleen laakerit? Mikä se oli se toinen Forte aine, jos nyt ymmärsin oikein, että on olemassa toinenkin aine joka lisätään öljyn vaihdon jälkeen?
                  - Kummia ääniä päivittäin lisää -
                  Tarkista tulppien kireys.

                  Nim. kokemusta on
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by puntalo
                    Starttasin autoa ja hipaisin vain avainta sen verran että starttasi mutta ei ehtinyt lähteä käyntiin. Sitten heti uudestaan starttia niin että auto lähti käyntiin, eikä nakuttanut ollenkaan vaikka oli seissyt koko yön ja normaalisti aamulla aina parin sekunnin rallatus kuuluu.

                    Mistä tämä voisi johtua?
                    Noinhan se toimii, ruikkaa öljyä ja nostaa paineita juuri sen verran, että rallatus loppuu uusintastarttiin. Kysy mieluummin, että miksei lopeta rallatusta nopeammin moottorin käydessä?

                    Mulla on varmaan myllyssä jotain vikaa, kun ei rallata kylmänäkään vielä 215tkm:ssakaan...
                    Last edited by dunkelblau; 10-09-2006, 19:50.
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by dunkelblau
                      Mulla on varmaan myllyssä jotain vikaa, kun ei rallata kylmänäkään vielä 215tkm:ssakaan...
                      Pitää varmaan itelläki rempata 2,8 ,kun ei vielä ole rallattanu shellin kuralla.
                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Mulla on pahentunut pikkuhiljaa niin, että jos naputtaa pahuksesti ja sit tekee uusintastartin, lakkaa kyllä mutta kun ajaa vaikka 50 metriä eteenpäin niin naputtaa aivan mahdottomasti taas. Puoli vuotta on ollut Castrolin Magnatecit koneessa, tuntuu että Mobilin 1:llä naputti vähemmän. En tiedä, mitä öljyä kokeilisi seuraavaksi. Tuohon naputukseen ei kyllä auta kuin nostajien vaihto. Damn it.

                        Comment

                        • toniwe
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 316
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by alspe
                          Originally posted by Ota Musta Kiini
                          Eilen huomasin, taas uuden äänen aivan melkein samanlainen kuin tuo aamuinen naputus, mut kuului kun kone oli lämmin, varmasti oli lämmin, Oulusta - Iiisalmeen. Ääni kuului vähän aikaa, hieman aikaa hiljaista ja taas ääni kuului vähän aikaa, hieman aikaa hiljaista ja taas ääni kuului vähän aikaa, liekkö sitten lopullisesti joku nostimista menossa tai sitten vaikka perkeleen laakerit? Mikä se oli se toinen Forte aine, jos nyt ymmärsin oikein, että on olemassa toinenkin aine joka lisätään öljyn vaihdon jälkeen?
                          - Kummia ääniä päivittäin lisää -
                          Tarkista tulppien kireys.

                          Nim. kokemusta on
                          Myös mulla aiheutti naputusta kun tulppa oli löysällä, onko jonkinlainen tyyppivika, itse ainakin olen 100% varma että kiristin kaikki tulpat kunnolla kiinni ja silti yks oli todella löysällä.

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #28
                            Sehän siinä onkin kun tommoseen alukanteen ei ilman momenttiavainta kannata kovin luujaa kiristää tulppia.

                            Lanttu : Ootko sä kokeillut Forte-liuotusta? Tai RVS-tököttiä? Mulla ainakin auttoi kyllä. Ölppinä Motonetin omat täyssynteettiset.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #29
                              En ole ainakaan vielä uskaltanut kokeilla Fortea (kyllä, myönnän nössöilyn). Mikähän näissä BMW:n moottoreissa on niin erilaista, että BMW ei suosittele Fortea? Käsittääkseni joissakin muun merkkisissä autoissa on sallittua käyttää (?).

                              Lisäksi sellainen huhu on pelottanut, että joillakin olisi lauennut koneita Bemareista käsittelyn jälkeen. Vielä aika hyvässä iskussa tuo moottori muuten, esim. öljyä ei kulu kuin 2-3 dl / 10000 km.

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                #30
                                Originally posted by Lanttu
                                En ole ainakaan vielä uskaltanut kokeilla Fortea (kyllä, myönnän nössöilyn). Mikähän näissä BMW:n moottoreissa on niin erilaista, että BMW ei suosittele Fortea? Käsittääkseni joissakin muun merkkisissä autoissa on sallittua käyttää (?).
                                Olisko se, että menee varaosia enemmän kun ei suositella aineita?
                                Originally posted by Lanttu
                                Lisäksi sellainen huhu on pelottanut, että joillakin olisi lauennut koneita Bemareista käsittelyn jälkeen. Vielä aika hyvässä iskussa tuo moottori muuten, esim. öljyä ei kulu kuin 2-3 dl / 10000 km.
                                Lähes kaikki kommentit ovat olleet, että toimii tai ei toimi. Mistään hajoamisesta ei ole ainakaan täällä ollut kommentteja, muistaakseni. Lue läpi se forte thread.

                                Ei se laukeminen ainakaan itseä pelota jos koneella on ajettu + 250 tkm. Remontoidaan sitte kone jos sattuu käymään se maailman huonoin tuuri.

                                Kaiken järjettömin idea on vanhaan autoon lähteä vaihtelemaan nostajat 24x20€
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎