Originally posted by pyroz
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 nakutus käynnistettäessä, outo ilmiö havaittu!
Collapse
X
-
Jos koneesa on vanos, voiko sen toimimattomuus tyhjäkäynnillä
aiheuttaa hydr. nostimien kovemman napsutuksen?
Jos vanossolenoidin sähköinen ohjaus toimii, miten voi säädön toiminnan
testata eli että solenoidi tosiaankin vetää tai että öljynvirtaus/paine on
riittävä säätömekanismille vai onko itse mekaaninen säätäjä rikki?
Omassa koneessa M52B28 vanossolenoidin piuhan irroittaminen ei tunnu
vaikuttavan tyhjäkäyntiin (käyntiääni pysyy samanlaisena).
Eilen räpläsin asentotunnistimien ja solenoidin liittimiä, mikä tuntui vaikuttavan
napsutukseen.
Comment
-
-
naputus
eli kannetaan nytten oma korsi vielä kekoon ja ihmetellään mikä autossa voi naputtaa eikä ole mikään normaali venttiilien naputus mitä olen kuullut vaan pitää "plop plop" kuulosta ääntä 2 pytyn tietämiltä tai mistä lie pitääkin. Motor flush käsittelyn tein juuri jos olisi auttanut jotain mutta ei eli naputtaa kylmänä sekä lämpösenä. Sitten mielenkiintoinen seikka eli kun lähtee ajamaan naputus häviää tyystin ja on sen verran kova naputus että tyhjäkäynnillä kuuluu sisään asti. Villejä veikkauksia olen kuullut taholta jos toiselta että voisi olla nostimet,nokat,vanos mutta ken tietää ennen kuin räjäyttää kannen ja tutkii.
Comment
-
-
Originally posted by zimo View Posteli kannetaan nytten oma korsi vielä kekoon ja ihmetellään mikä autossa voi naputtaa eikä ole mikään normaali venttiilien naputus mitä olen kuullut vaan pitää "plop plop" kuulosta ääntä 2 pytyn tietämiltä tai mistä lie pitääkin. Motor flush käsittelyn tein juuri jos olisi auttanut jotain mutta ei eli naputtaa kylmänä sekä lämpösenä. Sitten mielenkiintoinen seikka eli kun lähtee ajamaan naputus häviää tyystin ja on sen verran kova naputus että tyhjäkäynnillä kuuluu sisään asti. Villejä veikkauksia olen kuullut taholta jos toiselta että voisi olla nostimet,nokat,vanos mutta ken tietää ennen kuin räjäyttää kannen ja tutkii.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostOtetaan nyt ihan peruskysymys: kai sytytystulpat on kireällä? On muutama Bemari tullut nähtyä, jossa tulpat on vaihdettu lämpöseen koneeseen ja sitten lämpölaajenemiset ovat löysänneet tulpat.
Comment
-
-
Halvin korjaus kyseenomaiseen naputukseen on hakea 8:lla eurolla varaosaliikkeestä hydr.venttiilinnostajien lisäainetta, hävii muuten naputukset kokonaan.. sellanen 2dl peltipurkki, merkkiä en nyt tähän hätään muista.. Vanhassa E30:sessä naputti niin paljon ettei pystyny keskittymään edes.. Kyllä se 90% siitä äänestä hävis sillä aineella...
sigpic
Comment
-
-
M52 koneessa kuollut nokka-akselin asentoanturi voi aiheuttaa aika kovaa kalkatusta, tästä kokemusta. Ilmenee siten ettei osaa säätää vanosta järkevästi joka sitten ääntää. Kyseisessä koneessa tuli vikakoodi anturista ja kulutus oli 10litran paremmalla puolella (2.8). Anturi tuli mitattua myös ihan yleismittarilla ja resistanssi oli aivan väärä.
=> Anturi vaihdettiin ja kulutus tippu sinne 7-8litraan ja ääni hävisi kokonaan, myös tehot palasi.
Ja itse vanos yksikkö näissä saattaa rupee ääntämään mutta se kuulostaa usein enemmän rallatukselta mikä muuttuu kierrosten mukaan eikä häviä vaikka kierroksia nostaa. Tähän vaivaan on onneksi helppo lääke, tiivisteiden vaihto joita saa beisan systemsiltä. Eli vanhat tiivisteet eivät pidä painetta ja vanos säätö liikkuu epämääräisesti.
Asiasta kukkalaatikkoon, onko kukaan elvyttänyt kansirempan yhteydessä nostimia? Miten saa parhaiten paskat pois? Ajattelin eka laittaa likoomaan ihan uuteen öljyyn mutta kannattaako tuosta nostimen reiästä suihkia vaikka jarrukliineriä vai onko mahdollista että se tuhoaa sisäisiä tiivisteitä tai irrottaa paskaknöölejä mitkä eivät kuitenkaan tule ulos nostimesta? Vai kannattaako pistää killumaan kokonaan esim. jarrukliineriin? Eli kokemuksia millä puhdistaa irtonaiset nostimet?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAsiasta kukkalaatikkoon, onko kukaan elvyttänyt kansirempan yhteydessä nostimia? Miten saa parhaiten paskat pois? Ajattelin eka laittaa likoomaan ihan uuteen öljyyn mutta kannattaako tuosta nostimen reiästä suihkia vaikka jarrukliineriä vai onko mahdollista että se tuhoaa sisäisiä tiivisteitä tai irrottaa paskaknöölejä mitkä eivät kuitenkaan tule ulos nostimesta? Vai kannattaako pistää killumaan kokonaan esim. jarrukliineriin? Eli kokemuksia millä puhdistaa irtonaiset nostimet?
Comment
-
-
Nostinten tyhjentäminen
Vanhoista nostimista saa kätevästi vanhat öljyt ja paskat pois lämmittämällä nostinta kuumailmapuhaltimella ja samalla puristaa vuorotellen kasaan ja löysää välillä (pumppaa) nostinta liimapuristimella tai sopivien puupalojen välissä ruuvipenkissä, nostimen öljyreikä alaspäin. Itse kävin oman kiulun 24 nostinta noin läpi ja tuli likaset öljyt ulos. Tietty tuo tyhjennys piti tehdä muutenkin kun kansi remontti oli ja muutamaan venttiiliin tuli uudet pinnat ja seetirenkaat.
Comment
-
-
Originally posted by Antti78 View Postvai kerkeiskö pumppu pyörähtää sen verran että nostaa vähän paineitae60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Nostetaan kissa takaisin pöydälle!
Eli siis koneena on m50b25 joka nakutus kuuluu sisälle asti millä tahansa kierroksilla. Pahin ääni on kun ajaa motaria 100-120 ja moottori jarrutuksessa. Voiko oireet siis olla samat kun m52 mistä täällä paljon on puhetta ollut? Tiedän ettei koneissa muuten juuri eroavaisuuksia pitäisi olla muualla kun lohkossa, mutta parempi kai kysyä viisaammilta neuvoa ennen, kuin ruveta hosumaan asian kanssa..:think
Comment
-
-
Itellä kans M52 pikkusen nalkuttaa käyntiin lyödessä kylmänä. Mut ei se oo niin häirinny, loppuu sekunnissa ja moottorin toiminta on tasaista ja tehoakin on.
Kuluneista nostajistahan tuo suoraan johtuu. Eikä sitä vippaskonsteilla "korjata". Toki erilaiset lisäaineet ja eri viskositeetin öljyn käyttäminen voi parantaa tai joissain tapauksissa poistaa asian.
Tuosta pelkän kylmäkäynnistyksen rallatuksesta ei siis kannata niin huolestua, mutta jos esim. rankemman rata-ajon jälkeen todella kuumilla öljyillä kuuluu huolestuttavaa naputusta, niin sitten tekisin jo jotain radikaalimpaa. Tämä jää itselläkin nähtäväksi kesällä...ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Jep
Tiedän kyllä että pieni nakutus kuuluu asiaan kutosissa ja hieman kovempikin käynnistäessä mutta niin kun jo aikasemmin mainittin niin nakutus ei lopu missään kohtaa.
Aikasemmissa viesteissä luki että vois kovempi nakutus johtua nokka-akselin asentotunnistimesta, mutta en ole sitä viellä päässyt tarkastelemaan kun joulu lomatkin koulusta alko.. Kuulostais kyllä ihan järkevältä selitykseltä. Toinen mitä olen miettinyt on että vanoksen ajotus olis sekasin kun on tehojakin vähemmän kuin ennen.
Vielä tarkentaakseni oon just muutama viikko sitten saanut koneen takaisin kasaan ja keulille, mutta nakutus se ei suostu lakkaamaan vaikka jakokin on tarkastettu ajotustappien ja muiden rensseleiden kera.
Siis jos jollain olisi antaa muutakin kun itsestään selvyyksiä niin olisin kiitollinen!
No hard feelings ja kiitos kuitenkin kun yritit selventää
Comment
-
Comment