Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #31
    Originally posted by [BMW] View Post
    Vikakoodit luettu. Lambdaa valitti, mutta se on uusi ja tarkemmin katottiin testerillä nii toimii niiku pitääkin. Toinen vika oli olevinaa kaasuläpän asentotunnistimessa mutta sekin oli kunnossa kun kokeiltiin toisesta autosta omaan, eli kumpikaan "vika" ei ollu kyseessä vaan jotain muuta tossa on. Nyt kun ottaa ilmamassamittarin pistokkeen pois nii loppuu humppailu, eli mittarin puhistan seuraavaks ja heitän vv suodattimella vesilintua. Toimi kyllä ennenki ihan oikein tuon suodattimen kanssa joka on entisen omistajan laittama, mutta toi on todennäkösesti rikkonut/liannut mittarin...
    Joo, uus se lambaada oli mullakin, mutta siitä tuli herjoja silloin tällöin ja boksi menee varaohjelmalle. Samoin epäilen käyvän tuossa kun revit irti ilmamassamittarin piuhan ja ohjelma vetää jonkun perusarvon käyttöön, olettaen siinä olevan jotain vikaa, jolloin autolla vois edelleen ajaa huoltoon. Silloin ku se humbaus on päällä niin auto yrittää itse korjata sitä "vikaa" seuraamalla antureiden antamia tietoja ja kun ei onnistu niin linkutusohjelma käyttöön. Tai eihän se yritä korjata vaan toimia sen ohjelman mukaan mikä on moottorinohjaukseen tehty tiettyjen komponenttien mittausikkunoihin sovitettuna. Auto ehkä toimii silloin ajettavasti, mutta tehot on ns hukassa ja pakokaasupäästöt taatusti perseellään plus muita juttuja riippuen kuinka tärkeä osa on viallinen.

    Comment

    • JDG
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 1
      • Raasepori

      #32
      Omistan 323i -97 ja nyt kylminä päivinä tyhjäkäynti on melko epätasaista, ei aina mutta melko usein. Kun lämpötila ollut lähempänä nollaa niin muistaakseni tätä ongelmaa ole esiintynyt. Tosin hämärästi muistan että myös joskus kesällä kävi hieman epätasaisesti, mutta se oli melko harvinaista.

      Nyt kylmällä myös ajaessa niin kierrokset silloin tällöin putoilevat, ainakin matalemmalla kierroksilla. Olen kanssa huomannut että luistonesto kytkeytyy pois päältä (ainakin varoitusmerkin mukaan) kun vähän aikaa on ajellut.

      Kun auto on ollut autotallissa niin ongelmia ei ole esiinynyt, mutta sitten kun auto on seissyt kylmässä hetken niin asia on toisin.

      Saako tämä kylmä keli jonkin sekoamaan ja kannattaako tässä sen pahemmin huolestua? Onko kenties yleinenkin ongelma?

      Niin ja tämä kylmä keli alkaa minun standardien mukaan -10:stä

      Kiitosh.

      Comment

      • hekate
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 3
        • finland

        #33
        Originally posted by markok View Post
        Lainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.

        mulla autto kun ostin uuden ilmamäärämitarin ei kans näkyny mitään vikakoodeja..

        Comment

        • vecu90
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 5
          • finland

          #34
          Itselläni samantapainen ongema elikkäs tyhjäkäynti täristää autoa aikalailla ja putputtaa. Lambda, tyhjäkäyntiventtiili, ilmamassamittari, lämpöanturi ja imusarjan tiivisteet vaihdettu ja imuvuodot tutkittu, ei mitään vaikutusta. Ilmamäärämittarin piuhan ku repäsee irti niin kierrokset nousee melko rajusti vaikka ymmärtääkseni auton pitäisi sammua joten jos joku on saanut vian (oikeastaan ominaisuuden) korjattua niin ois hyvä saada vinkkiä että mistä vikaa kannattaa seuraavaksi lähtä etsimään, alkaa pikkuhiljaa tuntumaan toivottomata....

          Comment

          • maukk1s
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 565
            • Kangasala

            #35
            Itellä kanssa pieni persdyno e36 coupessa, että täristää koko ajan tyhjäkäynnillä vähän, mutta kierrokset ei kummiskaan heittele yhtään vaan pysyy siinä 600-700 aina. Tuntuu tosin kohtuu matalilta kierroksilta.
            E60 530i -05


            Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

            Comment

            • PetuQQi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 74
              • Lieto

              #36
              Mulla samaa vikaa kanssa, putputtaa ja käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä, saa startata useaan kertaan ja kaikenhuipuks veltto liikentees, eli niinkuin puhti olisi poissa :S

              Mitenkäs näissä bemareissa tuo bensanpaineen säädin ? vaikkuttaneeko käyntiin/voimattomuuteen ?

              Kivaa että monella on samaa vikaa, voimme yhteisvoimin perehtyä asiaan
              Bmw e36 325i coupê -92

              Kun lusikalla on annettu, ei voi enää kauhalla vaatia

              sigpic

              Comment

              • PetuQQi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 74
                • Lieto

                #37
                Sitä kokkeilin äsken kanssa ko ottaa ilmanputsarin suodattimen pois ja viel lisäks sen koko kasettihässäkän ja kokeilin lenkin niin viel tehottomampi oli, sitten systeemit takaisin kasaan ja otin imm:n liittimen käynnin aikana itri niin käynti huononi, sitten tyhjäkäyntiventtiilin sähköliitin irti niin ehk, hieman tasottui tyhjäkäynti mut ei mitenkään mainittavasti :S
                Bmw e36 325i coupê -92

                Kun lusikalla on annettu, ei voi enää kauhalla vaatia

                sigpic

                Comment

                • Pasco
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 13
                  • Urku

                  #38
                  Onko Petuqqin ongelman ratkaistu?
                  Itsellä oikeastaan täysin samat oireet+ matala jännite. Nyt tosin virtalukko lyö siihen päälle tyhjäää ja auto on ihan sekaisin.

                  Ilmamäärämittarit yms. ajattelin puhdistaa/vaihtaa tähän samaan konkurssiin. Katotaan kuin käy.

                  Comment

                  • Dj Niksperi
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 2437
                    • Salo, Finland

                    #39
                    Oman kanssa oli tuota ongelmaa, että tyhjäkäynnillä melkein sammuu. Muuten toimii ok, mutta kulutus ihan järkyttävää. Ilmamäärämittarin vaihto-->toimi normaalisti.
                    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                    -Team Pussihousu-
                    Salo///Works
                    sigpic

                    Comment

                    • Torppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 291
                      • Vihti

                      #40
                      Ilmeisesti tyhjäkäynti venttiili pitää sellaista typerää kurnutusta välillä, voiko tämä aiheuttaa pienen epätasaisuuden tyhjäkäynnillä?. Ja aiheuttaa että kierrokset jää joskus hieman ylemmäksi(imuvuotoja ei löytynyt). Tai ei laske ihan niin nopeasti kuin voisi, kun kaasusta päästää.. Sehän sijaitsee imusarjan alla, pitäisikö jotain ottaa huomioon kun lähtee irroittamaan, Eli onko jotain muoviklipsuja jotka tuppaa hajoamaan tms? Ja vielä että mistähän voisi johtua kun autokäynnissä imusarja suhisee/sihisee huomattavasti kovempaa kuin kaverin samanlainen
                      Last edited by Torppa; 28-04-2010, 11:43.
                      ------------------------------------------------
                      Entiset:
                      E61 535D M-sport 11/-05
                      E61 535D M-sport 12/-04
                      E46 330D Touring 11/-03
                      E36 325i Coupe 8/-92
                      E30 318i Coupe -89

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #41
                        Originally posted by Torppa View Post
                        Ja vielä että mistähän voisi johtua kun autokäynnissä imusarja suhisee/sihisee huomattavasti kovempaa kuin kaverin samanlainen
                        Milläs tapaa niitä imuvuotoja on etsitty? Kyllä ne kaikki oireet, mukaanlukien suhinat kuulostaa ihan imuvuodolta.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Torppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 291
                          • Vihti

                          #42
                          Originally posted by Cell View Post
                          Milläs tapaa niitä imuvuotoja on etsitty? Kyllä ne kaikki oireet, mukaanlukien suhinat kuulostaa ihan imuvuodolta.
                          Jarrucleanerilla ja startti pilotilla suihkittu joka paikkaan. Imu Haitari putki uusi
                          ------------------------------------------------
                          Entiset:
                          E61 535D M-sport 11/-05
                          E61 535D M-sport 12/-04
                          E46 330D Touring 11/-03
                          E36 325i Coupe 8/-92
                          E30 318i Coupe -89

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #43
                            Noniin eli sitten vaan purkamaan huohotinletkut ym. irti mitä vielä imusarjan alta löytyy.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Torppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 291
                              • Vihti

                              #44
                              Originally posted by Cell View Post
                              Noniin eli sitten vaan purkamaan huohotinletkut ym. irti mitä vielä imusarjan alta löytyy.
                              Tätä vähän pelkäsinkin. Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistelun yhteydessä täytyy siis alkaa tutkimaan asiaa. Se voisi olla syy miksi tyhjäkäynti ei ole aivan tasainen, vaan hieman täristää. Mahdollisuus olisi myös oskilloskoopilla tutkia sytytysläpi. Mutta olen toisilla puolilla kuitenkin osittain käynyt jo läpi.
                              ------------------------------------------------
                              Entiset:
                              E61 535D M-sport 11/-05
                              E61 535D M-sport 12/-04
                              E46 330D Touring 11/-03
                              E36 325i Coupe 8/-92
                              E30 318i Coupe -89

                              Comment

                              • atte.o
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2009
                                • 894
                                • haukipudas

                                #45
                                Mikäs mahtaa itsellä olla tuosa kun tyhjäkäynti humpaa 0-1500 väliä ja saa tolkuttomasti bensaa. Tyhjäkäyntiä käy jos käy nii n.1000rpm ja yhtään ei kestä kaasua kun alkaa tukehtua ja humpaamaan. Vaihettuja osia
                                -tehdas uusi imm mittari
                                -lambda alk.peräinen Bosch
                                -nokka-akselin asentotunnistin
                                -lämpötilatunnistin
                                -koitettu 2 eri DME:tä
                                -suuttimet testattu
                                -puolat ja tulpat vaihdettu
                                -puristukset mitattu
                                -haitarikumi yms vaihdettu

                                mutta kun imm johdon ottaa irti niin auto käy varaohjelmalla aivan moitteetta tosin siinä 1000rpm. Voisikoha olla , että uusi imm mittari on sitten viallinen:think Auto on 325i -92
                                Last edited by atte.o; 07-05-2010, 19:43. Reason: auto unohtui..
                                E61 M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎