Originally posted by [BMW]
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista
Collapse
X
-
-
-
Omistan 323i -97 ja nyt kylminä päivinä tyhjäkäynti on melko epätasaista, ei aina mutta melko usein. Kun lämpötila ollut lähempänä nollaa niin muistaakseni tätä ongelmaa ole esiintynyt. Tosin hämärästi muistan että myös joskus kesällä kävi hieman epätasaisesti, mutta se oli melko harvinaista.
Nyt kylmällä myös ajaessa niin kierrokset silloin tällöin putoilevat, ainakin matalemmalla kierroksilla. Olen kanssa huomannut että luistonesto kytkeytyy pois päältä (ainakin varoitusmerkin mukaan) kun vähän aikaa on ajellut.
Kun auto on ollut autotallissa niin ongelmia ei ole esiinynyt, mutta sitten kun auto on seissyt kylmässä hetken niin asia on toisin.
Saako tämä kylmä keli jonkin sekoamaan ja kannattaako tässä sen pahemmin huolestua? Onko kenties yleinenkin ongelma?
Niin ja tämä kylmä keli alkaa minun standardien mukaan -10:stä
Kiitosh.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostLainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.
mulla autto kun ostin uuden ilmamäärämitarin ei kans näkyny mitään vikakoodeja..
Comment
-
-
Itselläni samantapainen ongema elikkäs tyhjäkäynti täristää autoa aikalailla ja putputtaa. Lambda, tyhjäkäyntiventtiili, ilmamassamittari, lämpöanturi ja imusarjan tiivisteet vaihdettu ja imuvuodot tutkittu, ei mitään vaikutusta. Ilmamäärämittarin piuhan ku repäsee irti niin kierrokset nousee melko rajusti vaikka ymmärtääkseni auton pitäisi sammua joten jos joku on saanut vian (oikeastaan ominaisuuden) korjattua niin ois hyvä saada vinkkiä että mistä vikaa kannattaa seuraavaksi lähtä etsimään, alkaa pikkuhiljaa tuntumaan toivottomata....
Comment
-
-
Mulla samaa vikaa kanssa, putputtaa ja käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä, saa startata useaan kertaan ja kaikenhuipuks veltto liikentees, eli niinkuin puhti olisi poissa :S
Mitenkäs näissä bemareissa tuo bensanpaineen säädin ? vaikkuttaneeko käyntiin/voimattomuuteen ?
Kivaa että monella on samaa vikaa, voimme yhteisvoimin perehtyä asiaanBmw e36 325i coupê -92
Kun lusikalla on annettu, ei voi enää kauhalla vaatia
sigpic
Comment
-
-
Sitä kokkeilin äsken kanssa ko ottaa ilmanputsarin suodattimen pois ja viel lisäks sen koko kasettihässäkän ja kokeilin lenkin niin viel tehottomampi oli, sitten systeemit takaisin kasaan ja otin imm:n liittimen käynnin aikana itri niin käynti huononi, sitten tyhjäkäyntiventtiilin sähköliitin irti niin ehk, hieman tasottui tyhjäkäynti mut ei mitenkään mainittavasti :SBmw e36 325i coupê -92
Kun lusikalla on annettu, ei voi enää kauhalla vaatia
sigpic
Comment
-
-
Oman kanssa oli tuota ongelmaa, että tyhjäkäynnillä melkein sammuu. Muuten toimii ok, mutta kulutus ihan järkyttävää. Ilmamäärämittarin vaihto-->toimi normaalisti.BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Ilmeisesti tyhjäkäynti venttiili pitää sellaista typerää kurnutusta välillä, voiko tämä aiheuttaa pienen epätasaisuuden tyhjäkäynnillä?. Ja aiheuttaa että kierrokset jää joskus hieman ylemmäksi(imuvuotoja ei löytynyt). Tai ei laske ihan niin nopeasti kuin voisi, kun kaasusta päästää.. Sehän sijaitsee imusarjan alla, pitäisikö jotain ottaa huomioon kun lähtee irroittamaan, Eli onko jotain muoviklipsuja jotka tuppaa hajoamaan tms? Ja vielä että mistähän voisi johtua kun autokäynnissä imusarja suhisee/sihisee huomattavasti kovempaa kuin kaverin samanlainenLast edited by Torppa; 28-04-2010, 11:43.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostJa vielä että mistähän voisi johtua kun autokäynnissä imusarja suhisee/sihisee huomattavasti kovempaa kuin kaverin samanlainen325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMilläs tapaa niitä imuvuotoja on etsitty? Kyllä ne kaikki oireet, mukaanlukien suhinat kuulostaa ihan imuvuodolta.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNoniin eli sitten vaan purkamaan huohotinletkut ym. irti mitä vielä imusarjan alta löytyy.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Mikäs mahtaa itsellä olla tuosa kun tyhjäkäynti humpaa 0-1500 väliä ja saa tolkuttomasti bensaa. Tyhjäkäyntiä käy jos käy nii n.1000rpm ja yhtään ei kestä kaasua kun alkaa tukehtua ja humpaamaan. Vaihettuja osia
-tehdas uusi imm mittari
-lambda alk.peräinen Bosch
-nokka-akselin asentotunnistin
-lämpötilatunnistin
-koitettu 2 eri DME:tä
-suuttimet testattu
-puolat ja tulpat vaihdettu
-puristukset mitattu
-haitarikumi yms vaihdettu
mutta kun imm johdon ottaa irti niin auto käy varaohjelmalla aivan moitteetta tosin siinä 1000rpm. Voisikoha olla , että uusi imm mittari on sitten viallinen:think Auto on 325i -92E61 M-sport
Comment
-
Comment