Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 päästöjä ei saada kuriin?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsk
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 279
    • eurajoki/pori

    e36 320 päästöjä ei saada kuriin?!

    eli HC ja CO päästöt korkeita, kattia vaihdettu, lambdaa vaihdeltu, vikakoodissa käytetty, no sielt tuli toista kymmentä vikaa, imu ilman lämpö anturi ja koneen lämpö anturit näyttää et lämpö tilat olis -40C? (koodi ei vastaa/ei yhteyttä) jotai suuttimia herjaa(ei vastaa/ei yhteyttä)
    ECU kaasu läppää herjas (vaihdettu, herjaa edelleen vika koodia, ei vastaa). mut kone käy kuulemma ja omastakin mielestä erittäin hienosti. mikä kusee?:think

    ""Jos imuvuotoa epäilet ota öljyntäyttökorkki pois,jos käynti pysyy samana -->selvä imuvuoto,jos taas auto melkein sammuu tai käy muuten huonosti ei imuvuotoa ole."" toimiiko tuo kikka kaikissa moottoreissa?(vai tietyissä, esim m50b20?)
    Last edited by dsk; 12-10-2006, 23:32.
    kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



    DSK c.c
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Siis miksi katti ja lämbda on vaihdettu jos herjaa lämpöantureita?
    Konehan käy silloin kylmäkäynnistysmoodilla ja rikkaalla, jolloin HC/CO:t takuulla persiillään?

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Siis miksi katti ja lämbda on vaihdettu jos herjaa lämpöantureita?
      No siksi, että on saatu myytyä voitolla kalliita varaosia
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #4
        Itse kokeilin 5 kertaa eräässä paikassa, että miksi ei mene päästöistä läpi. Välillä vaihdoin lambdan ja ilmansuodattimen, etittiin turhaan imuvuotoja ja semmosia. Toiseen paikkaan ajoin auton niin heti kirkkaasti läpi, ei mitään ongelmaa päästöissä. Kannattaa kokeilla toisella mittarilla, on kuulemma yleistä että niissä on heittoja.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • Kwame
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322
          • Ylöjärvi

          #5
          Itsellä oli samanmoisia ongelmia ja pitkän etsinnän jälkeen vika löytyi vuotavasta pakosarjan tiivisteestä.
          e60 530d -04

          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
          e36 320i coupe M-sport -94,
          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

          Comment

          • dsk
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 279
            • eurajoki/pori

            #6
            ei nättäs olevan putkesssa vuotoja O2 0.5.. olen käyttänyt 5 eripaikassa mittauttamassa....
            ja katti ja lambda vaihdettiin ekana. sit ruvettii miettii vasta niitä läm,pö antureita... käyttääkö muuten 520 bosch järjestelmä eri lämpö anturaa ko 320 siemens?

            kats. konttorilla konstari käytti auto noin 1200rpm (mikä on maksimi, mitä saa olla) arvot kohdallaan, mut lambda liian korkea
            ?.......
            kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



            DSK c.c

            Comment

            • AcS325
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 227
              • Road to Jalalabad

              #7
              Itsellä oli Myös samat arvot persiillään. No mulla oli lambda ja Ilmamassamittari sökönä kun vasta sen vaihdon jälkeen arvot oli OK. Oli ilmeisesti ollu rikki pidemmän aikaa ja kone vähän rikkaalla ja rikkonu lambdan.
              "koita uudelleen kyllä se lähtee"

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by AcS325 View Post
                Itsellä oli Myös samat arvot persiillään. No mulla oli lambda ja Ilmamassamittari sökönä kun vasta sen vaihdon jälkeen arvot oli OK. Oli ilmeisesti ollu rikki pidemmän aikaa ja kone vähän rikkaalla ja rikkonu lambdan.
                Ei rikas seos riko lamdaa.

                Erittäin rikas seos (lue: bensaa lainehtii) rikkoo kyllä katin.

                Miau.

                t.Ville

                Comment

                • dsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 279
                  • eurajoki/pori

                  #9
                  elikkäs nyt viitais ilma massamittariin.... ko vika koodit kerran viittaa lämpö tilojen olevan -40c , lambda arvo hyvä, hc ja co korkeat, kone pitää seokset rikkaalla, lohkossa olevat lämpö anturit vaihdoin, ei vaikutusta.. eli lamba se ei voi vissiin olla? ko jos putki vuotaa ennen anturii ni eiks kaasut näytä laihan puoleista analyyttiä?...... kellään myynnis tota massailma torvee?
                  kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                  DSK c.c

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Ja kaikkien näiden anturien vaihtojen jälkeenhän on tietysti muistettu nollata vikamuisti??
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Originally posted by dsk View Post
                      elikkäs nyt viitais ilma massamittariin.... ko vika koodit kerran viittaa lämpö tilojen olevan -40c , lambda arvo hyvä, hc ja co korkeat, kone pitää seokset rikkaalla, lohkossa olevat lämpö anturit vaihdoin, ei vaikutusta.. eli lamba se ei voi vissiin olla? ko jos putki vuotaa ennen anturii ni eiks kaasut näytä laihan puoleista analyyttiä?...... kellään myynnis tota massailma torvee?
                      Lue thread aiheesta "vituttaako väärinkirjoitus" tms. Sun tekstiä ei lue hullukaan kun kaikki sanat on kirjoitettu erikseen.

                      Vika koodi = viimeinen koodi jonka laite antoi ? Niinkö?
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • dsk
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 279
                        • eurajoki/pori

                        #12
                        Originally posted by alspe View Post
                        Lue thread aiheesta "vituttaako väärinkirjoitus" tms. Sun tekstiä ei lue hullukaan kun kaikki sanat on kirjoitettu erikseen.

                        Vika koodi = viimeinen koodi jonka laite antoi ? Niinkö?
                        joo, viimeinen koodi oli.

                        ja sen lohkon lämpöanturin vaihdoin.
                        (täytyskö nollata tyyliin akunkenkä irti heti ko vaihtaa osan, et sen toiminto tulee täytäntöön, jos vaihdettu osa oli viallinen?)
                        kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                        DSK c.c

                        Comment

                        • Kwame
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by dsk View Post
                          elikkäs nyt viitais ilma massamittariin.... ko vika koodit kerran viittaa lämpö tilojen olevan -40c , lambda arvo hyvä, hc ja co korkeat, kone pitää seokset rikkaalla, lohkossa olevat lämpö anturit vaihdoin, ei vaikutusta.. eli lamba se ei voi vissiin olla? ko jos putki vuotaa ennen anturii ni eiks kaasut näytä laihan puoleista analyyttiä?...... kellään myynnis tota massailma torvee?

                          Mun tapauksessani ainakin kävi rikkaalla kun se pakosarjan tiiviste vuosi. Sehän haukkaa sieltä välistä happea ja sitä kautta rupee ruikkimaan tavaraakin enemmän.
                          e60 530d -04

                          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                          e36 320i coupe M-sport -94,
                          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                          Comment

                          • dsk
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 279
                            • eurajoki/pori

                            #14
                            lambda anturihan siellä oli viallinen.....

                            ei vaan auto reagoinut mitenkään, niinku kierrosten heittelyä tms... eikä se kulutuskaan mitenkään epänormaali ollut... siksi se ei oikein ollu ensimmäisenä mielessä et siinä olis vika ollu.. mut mut.

                            tossa ko pari puljuu otti vika koodeja, ni ei ne oikeen näyttäny mitään jotain boschin koodi luku laitteita olivat.. mut merkkiliikkeessä sanottiin heti et lambda ei vastaa, kaikki muut toimii, ja et kone käy varaohjelmalla... jne..

                            et kanattaa käyttää ihan merkkiliikkeessä vikakoodin luvussa, ni on luotettava...!
                            kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                            DSK c.c

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by dsk View Post
                              ......"eli HC ja CO päästöt korkeita, kattia vaihdettu, lambdaa vaihdeltu".....
                              Eli lambdaa ei kuitenkaan ollut siis vaihdettu?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎