Yleensä kun vesiventiili oikuttelee niin se puhaltaa vain kuumaa ilmaa mutta on myös tapauksia missä vain kylmää ja tämä oikeastaan koskee vain automaatti-ilmastoinnilla olevia vehkeitä. Kaverin E46 320d aut.ilm puhalsi vain kylmää keskiviikkona. Heiluteltiin liitintä vain ja kappas ku yhtäkkiä lähti auto puhaltaa niin perkeleesti lämmintä eli pienestä se on voi olla kiinni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 ei puhalla kunnolla lämmintä hyttiin?
Collapse
X
-
Lainataanhan tätäkin.
e36 325 91. Tehtiin noin 2kk sitten kansiremontti ja ilmattiin hemin ohjeilla melkein tunti. No auto puhalti lämmintä myös tyhjäkäynnillä. Nyt ei tule lämmintä kuin kierroksilla ja nestepinta on ok. Kokeilin vielä ilmata mutta ei vaikutusta :thinkchevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
-
Olen vähän myöhässä liikkeellä tämän postauksen kanssa, mutta...
Jos siis ilmenee ongelmaa, että hyttiin tulee lämmintä ilmaa kovemmilla koneen kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kylmää tai haaleaa ilmaa, niin tarkistakaapa vesiventtiilin karojen tiivisteet. Itsellä ainakin ongelma poistui uudella venttiilillä.
Auton alkuperäisessä venttiilissä oli ehjät tiivisteet, mutta sain sen rikottua kesällä startin solenoidin vaihdossa, eli liitinosa irtipoikki ja lopun kesää puhalsi pelkästään kuumaa kajuuttaan. Lopulta löysin purkaamolta toisen venttiilin, jonka heitin paikalleen tutkimatta sen enempää ja avot, sai myöskin kylmää ilmaa kabiiniin.
Seuraava ongelma tuli vastaan pakkasten myötä, ei puhaltanut tyhjäkäynnillä lämmintä lainkaan ja kierroksillakin lähinnä haaleaa ilmaa hytiin. Epäilykset kohdistuivat silloin termostaattiin, jonka vaihdoin. Tilanne parani hiukan, mutta edelleen kajuutassa kylmä, seuraavana vesipumppu vaihtoon, ei apua, sitten asensin vielä kiertovesipumpun lämmityslaitteelle, ei apua siitäkään.
Vasta sitten tuli mieleen tutkia tuo vesiventtiili. Ongelman näki heti, kun sen sai purettua irti, molempien karojen tiivisteet olivat turvonneet ja tukkivat miltei koko kanavan (liekö saaneet öljyä tms.). Tiivisteet siis näkyvät, kun kurkkaa letkuliittimistä sisään taskulampun kanssa. Tuolloin hätäratkaisuna kaivoin tiivisteet kokonaan pois paikaltaan ja laitoin venttiilin paikalleen ja avot, puhaltaa hienosti kuumaa kajuuttaankin...
Tilailin parikin uutta venttiiliä purkamoilta ja molemmissa oli tiivisteet yhtä p***ana, joten ei auttanut kuin tilata kokonaan uusi venttiili ja nyt on lämmityslaite toiminut ongelmitta ja kabiinissa tarkenee jopa 30 asteen pakkasilla auton ollessa tyhjäkäynnilla... Tuon kiertovesipumpunkin purin pois tarpeettomana ja termostaatti on vain 80 asteinen... Näin ainakin ilmastoidussa autossa...BMW 530d -01
Comment
-
-
Lainataan vähän tätä ketjua: emännän autossa (328 touring -95 automaatti-ilmastoinnilla) on sellainen ongelma että lämmönsäätö ei tunnu toimivan / toimii viiveellä. Eli kun autolla ajaa niin alkuun lämmitin puhaltaa lämmintä niin kuin pitääkin, sitten kun sisätilat on lämminnyt tarpeeksi niin alkaa puhaltaa todella viileää sisään.
Normaalisti lämpötilapyyntönä on 21 astetta. Tuossa vaiheessa kun alkaa puhaltaa viileää sisään niin pitää nostaa lämpötilan pyynti jonnekin 27 - 28 asteeseen, sitten alkaa taas puhaltaa lämmintä sisään.
Ja tämä ei riipu mitenkään auton nopeudesta / moottorin kierroksista vaan toistuu olosuhteista riippumatta. Vedet lämpeää ihan normaalisti, termostaatti ja vesipumppu on vaihdettu reilu vuosi sitten uusiin alkuperäisosiin.
Olen pohtinut että onko vika lämmönsäädön automatiikassa joka ei tunnu reagoivan oikein, vesiventtiileissä vai missä?
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostLainataan vähän tätä ketjua: emännän autossa (328 touring -95 automaatti-ilmastoinnilla) on sellainen ongelma että lämmönsäätö ei tunnu toimivan / toimii viiveellä. Eli kun autolla ajaa niin alkuun lämmitin puhaltaa lämmintä niin kuin pitääkin, sitten kun sisätilat on lämminnyt tarpeeksi niin alkaa puhaltaa todella viileää sisään.
Normaalisti lämpötilapyyntönä on 21 astetta. Tuossa vaiheessa kun alkaa puhaltaa viileää sisään niin pitää nostaa lämpötilan pyynti jonnekin 27 - 28 asteeseen, sitten alkaa taas puhaltaa lämmintä sisään.
Ja tämä ei riipu mitenkään auton nopeudesta / moottorin kierroksista vaan toistuu olosuhteista riippumatta. Vedet lämpeää ihan normaalisti, termostaatti ja vesipumppu on vaihdettu reilu vuosi sitten uusiin alkuperäisosiin.
Olen pohtinut että onko vika lämmönsäädön automatiikassa joka ei tunnu reagoivan oikein, vesiventtiileissä vai missä?
Jos on niin kokeile koputella vesiventtiiliä auton ollessa käynnissä ja tunnustele sitten muuttuuko lämpötila puhalluksessa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostNesteitä on tarpeeksi, se on tarkastettu useampaan kertaan. Pitänee testata tuota vesiventtiilien koputtelua, mistä ne tarkkaan löytyvät tuolta pellin alta?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostLainataan vähän tätä ketjua: emännän autossa (328 touring -95 automaatti-ilmastoinnilla) on sellainen ongelma että lämmönsäätö ei tunnu toimivan / toimii viiveellä. Eli kun autolla ajaa niin alkuun lämmitin puhaltaa lämmintä niin kuin pitääkin, sitten kun sisätilat on lämminnyt tarpeeksi niin alkaa puhaltaa todella viileää sisään.
Normaalisti lämpötilapyyntönä on 21 astetta. Tuossa vaiheessa kun alkaa puhaltaa viileää sisään niin pitää nostaa lämpötilan pyynti jonnekin 27 - 28 asteeseen, sitten alkaa taas puhaltaa lämmintä sisään.
Ja tämä ei riipu mitenkään auton nopeudesta / moottorin kierroksista vaan toistuu olosuhteista riippumatta. Vedet lämpeää ihan normaalisti, termostaatti ja vesipumppu on vaihdettu reilu vuosi sitten uusiin alkuperäisosiin.
Olen pohtinut että onko vika lämmönsäädön automatiikassa joka ei tunnu reagoivan oikein, vesiventtiileissä vai missä?
Comment
-
-
Originally posted by MikkoK View PostMulla on omassa muovitoukassa ollu tuo sama ongelma oikeastaan aina. +32 ku laittaa pyynniksi niin aina tulee kuumaa . Liekö siellä se joku siili tai vastus tms. mikä on tiensä päässä. :think
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostNesteitä on tarpeeksi, se on tarkastettu useampaan kertaan. Pitänee testata tuota vesiventtiilien koputtelua, mistä ne tarkkaan löytyvät tuolta pellin alta?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
328
Itsellä oli kans ongelmana 328i -97 alkoi puhaltaa kylmää alle 1800 rmp.
Syynä oli paisuntasäiliön tyhjeneminen vika varmaan tiivisteessä,
Nestettä joutui lisäämään noin 2,5desiä per päivä mutta kun pakkaset lauhtu niin
ei ole tarvinnut lisätä kuin kerran viikossa ja tarkistaa joka päivä, itse tiiviste ei paljoa maksa.
Comment
-
-
Jatketaan vähän tästäkin aiheesta kun ilmat sopivasti vähän lämmenneet
Taustaa: Auto E36, 320, 1997, automaatti-ilmastoinnilla. Termari 92c vaihdettu n. 4v sitten (orkkis marmorilta), vesipumppu viime syksynä 2011, ja itse syyläri pari vuotta sitten uuteen Nissenssiin. Ei syö nesteitä, ja pinta pysyy kohdallaan. Lämmöt pysyy myös keskellä pakkasellakin ajaessa.
Asiaan: Onko joku mittaillut miten kuumaa pitäisi suuttimista puhaltaa, jos pyynti +32? Pitäisikö olla tosiaan kuuman kuumaa niin ettei kättä kärsi pitää vai minkälaista? Itsellä kun tuntuu puhaltevan lämmintä mutta ei kuumaa vaikka pakkasta ei ois kuin -2 pintaan. AutoComin laitteilla testattuna vesiventtiilit toimis (aukeaa 10% asti, pitäisiköhän olla enemmän arvona?) ja säädinkonsolin namiskat pelittää > vaikuttaa lämpöön.
Täytyy vielä testailla ilmata kertaalleen, mutta onko kokemuksia noista jäähdyttimien pesuista? Onko mitään hyötyjä jos syyläri vaihdettu ja nesteitäkin melko säännöllisesti (2-4v välein).
EDIT: tuolta löytyikin jo joitain mittaustuloksia.
Pitänee pistää kinkkumittari tositoimiin ja saada verrokkiarvoja.
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostOnko joku mittaillut miten kuumaa pitäisi suuttimista puhaltaa, jos pyynti +32? Pitäisikö olla tosiaan kuuman kuumaa niin ettei kättä kärsi pitää vai minkälaista?
En usko, että missään on vikaa jos tyhjäkäynnillä puhaltaa selvästi lämmintä ilmaa...ei siis mitään haaleaa vaan kunnon lämmintä. Ei nyt sinällää mitää tulikuumaa tartte olla.
Comment
-
Comment