Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ei puhalla kunnolla lämmintä hyttiin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kihe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 174
    • Joensuu

    #61
    Alustavia mittaustuloksia keskisuulakkeesta, säädetty +32 pyynti ja puhallukset käsipelillä n. puoleen, kierroksia 2000-2500rpm (normiajo 60-80khm/h n. 20 min.)
    - nollakelillä antoi max. +55 kun kone lämmennyt ja sisätilat vielä kylmänä
    - pakkasta -7, antoi max. n. +50

    Vähän jää alemmaksi kuin Jonen alla olevat arvot, hmm.. yksilöeroja vai kenno jo heikompi.

    Originally posted by kihe View Post

    EDIT: tuolta löytyikin jo joitain mittaustuloksia.

    Pitänee pistää kinkkumittari tositoimiin ja saada verrokkiarvoja.

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      #62
      Originally posted by kihe View Post
      Alustavia mittaustuloksia keskisuulakkeesta, säädetty +32 pyynti ja puhallukset käsipelillä n. puoleen, kierroksia 2000-2500rpm (normiajo 60-80khm/h n. 20 min.)
      - nollakelillä antoi max. +55 kun kone lämmennyt ja sisätilat vielä kylmänä
      - pakkasta -7, antoi max. n. +50

      Vähän jää alemmaksi kuin Jonen alla olevat arvot, hmm.. yksilöeroja vai kenno jo heikompi.
      Pitääpä vielä editoida tuota omaa mittausta, mittasin kuskinpuoleisesta suulakkeesta ja keskisuulake kiinni ja rulla säädetty punaselle ja ajoa takana ennen mittausta 220km. Tolla varmasti vaikutusta.
      Ja ajellessa tuon matkan -34c pakkasessa tarkeni ilman takkia, muttei turhan lämmin ollut, entinen 318 e46 oli lämpimämpi.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • kusti86
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 331
        • Juuka

        #63
        mikähä tossa e36 328 vm96 on ku kuskinpuolelta tulee kylmää ja apparinpuolelta lämmintä,autossa on automaatti ilmastointi eikä oo vaikutusta vaikka kuskin puolen säätäis 32c
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          #64
          Originally posted by kusti86 View Post
          mikähä tossa e36 328 vm96 on ku kuskinpuolelta tulee kylmää ja apparinpuolelta lämmintä,autossa on automaatti ilmastointi eikä oo vaikutusta vaikka kuskin puolen säätäis 32c
          Vesiventtiili jumissa. Löytyy imusarjan ja jarrutehostimen välistä tulipellissä kiinni. Koputtele sitä auton ollessa käynnissä--> kokeile muuttuuko puhallus lämpö. Jos muuttuu niin joko putsaus venttiilille tai uusiminen.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • kusti86
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 331
            • Juuka

            #65
            Originally posted by Haju69 View Post
            Vesiventtiili jumissa. Löytyy imusarjan ja jarrutehostimen välistä tulipellissä kiinni. Koputtele sitä auton ollessa käynnissä--> kokeile muuttuuko puhallus lämpö. Jos muuttuu niin joko putsaus venttiilille tai uusiminen.

            kiitoksii vinkistä pitänee käydä kokeilemassa.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Comment

            • zoonas
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 300
              • Vantaa

              #66
              Originally posted by Haju69 View Post
              Vesiventtiili jumissa. Löytyy imusarjan ja jarrutehostimen välistä tulipellissä kiinni. Koputtele sitä auton ollessa käynnissä--> kokeile muuttuuko puhallus lämpö. Jos muuttuu niin joko putsaus venttiilille tai uusiminen.
              Täällä täysin sama ongelma (automaatti-ilmastointi).. Koitin koputella vesiventtiiliä mut ei vaikuttanut.. Koputinko sit liian hiljaa. Onko tossa muita tekijäitä tohon lämmön säätöön?
              E28 m30b34 HX55

              Comment

              • |jaakko|
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 1542
                • Keski-Suomi

                #67
                Originally posted by Jokinen74 View Post
                Olen vähän myöhässä liikkeellä tämän postauksen kanssa, mutta...

                Jos siis ilmenee ongelmaa, että hyttiin tulee lämmintä ilmaa kovemmilla koneen kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kylmää tai haaleaa ilmaa, niin tarkistakaapa vesiventtiilin karojen tiivisteet. Itsellä ainakin ongelma poistui uudella venttiilillä.

                Auton alkuperäisessä venttiilissä oli ehjät tiivisteet, mutta sain sen rikottua kesällä startin solenoidin vaihdossa, eli liitinosa irtipoikki ja lopun kesää puhalsi pelkästään kuumaa kajuuttaan. Lopulta löysin purkaamolta toisen venttiilin, jonka heitin paikalleen tutkimatta sen enempää ja avot, sai myöskin kylmää ilmaa kabiiniin.

                Seuraava ongelma tuli vastaan pakkasten myötä, ei puhaltanut tyhjäkäynnillä lämmintä lainkaan ja kierroksillakin lähinnä haaleaa ilmaa hytiin. Epäilykset kohdistuivat silloin termostaattiin, jonka vaihdoin. Tilanne parani hiukan, mutta edelleen kajuutassa kylmä, seuraavana vesipumppu vaihtoon, ei apua, sitten asensin vielä kiertovesipumpun lämmityslaitteelle, ei apua siitäkään.

                Vasta sitten tuli mieleen tutkia tuo vesiventtiili. Ongelman näki heti, kun sen sai purettua irti, molempien karojen tiivisteet olivat turvonneet ja tukkivat miltei koko kanavan (liekö saaneet öljyä tms.). Tiivisteet siis näkyvät, kun kurkkaa letkuliittimistä sisään taskulampun kanssa. Tuolloin hätäratkaisuna kaivoin tiivisteet kokonaan pois paikaltaan ja laitoin venttiilin paikalleen ja avot, puhaltaa hienosti kuumaa kajuuttaankin...

                Tilailin parikin uutta venttiiliä purkamoilta ja molemmissa oli tiivisteet yhtä p***ana, joten ei auttanut kuin tilata kokonaan uusi venttiili ja nyt on lämmityslaite toiminut ongelmitta ja kabiinissa tarkenee jopa 30 asteen pakkasilla auton ollessa tyhjäkäynnilla... Tuon kiertovesipumpunkin purin pois tarpeettomana ja termostaatti on vain 80 asteinen... Näin ainakin ilmastoidussa autossa...
                Haa, taitaa olla omassa sama juttu. Meinasin jo luovuttaa
                Täytyypä tarkastaa noi tiivisteet.

                Comment

                • SF3MtK
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 1
                  • Hämeenlinna

                  #68
                  Kait se pitäs nyt muistin aikaan kysellä neuvoja ennenko talvi tulee. Viime talvi meni emännän bemarilla (e36 316i compact manuaalisella ilmastoinnilla) palellessa ja enää ens talvea ei jaksais palella. Lämmöt nousee puoleen väliin mittaria mutta puhaltaa aina vaan haaleaa ilmaa (niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin). Lämmöt ei heittele eikä hukkaa nesteitä. Ainut vika on ettei puhalla lämmintä (ei toi kyllä puhalla kylmääkään, mutta johtunee huoltamattomasta ilmastoinnista).

                  Comment

                  • Samu_93
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 155
                    • Espoo

                    #69
                    Originally posted by SF3MtK View Post
                    Kait se pitäs nyt muistin aikaan kysellä neuvoja ennenko talvi tulee. Viime talvi meni emännän bemarilla (e36 316i compact manuaalisella ilmastoinnilla) palellessa ja enää ens talvea ei jaksais palella. Lämmöt nousee puoleen väliin mittaria mutta puhaltaa aina vaan haaleaa ilmaa (niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin). Lämmöt ei heittele eikä hukkaa nesteitä. Ainut vika on ettei puhalla lämmintä (ei toi kyllä puhalla kylmääkään, mutta johtunee huoltamattomasta ilmastoinnista).
                    Entisessä Audi 80 oli sama vika. Syynä tukkoinen lämppärin kenno. (Ellei sitten ollut jäässä, räjähti meinaan ajossa silmille ja koko hytti täyteen höyryä, hyvä jos rattia erotti muutaman sekunnin jälkeen..) Joten suosittelen tarkistamaan tuon kennon, että siellä kiertää vesi.
                    e36 328 Cabriolet -95
                    e36 318iS Coupe -92
                    e36 325 Coupe -92

                    Comment

                    • Couja
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2012
                      • 582
                      • Valkeakoski

                      #70
                      Elikkäs autona 320 täysin ilman ilmastointia että mistä johtuu että vaikka kuinka kääntelis lämmönsäätö nappulaa se ei vaikuta puhaltamiseen mitään oli se kuumalla kylmällä tai haalealla? Päin näköä tulee kylmää tai haaleeta ja jaloille ja tuulilasille tulee niin kuumaa kun auto antaa tulla. Voisko johtua että siittä nappulasta on jotkut piuhat poikki tai jäänyt jotenkin jumiin?
                      Nykyinen:
                      BMW e36 323i Touring :think

                      Ex:
                      BMW e36 328ia coupe
                      BMW e36 320i sedan

                      Originally posted by Miltzu
                      Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                      Comment

                      • Molju
                        Newbiemmer
                        • Dec 2012
                        • 2
                        • Sotkamo

                        #71
                        BMW 328 e36 puhaltaa kylmää / puhallin vinkuu

                        jooh elikkäs bmw puhaltelee kylmää hyttiin ja puhallin vinkuu (oisko moottori mennyt???) laitoin joku vk sit säteilylämmittimen autoon, sen johdosta jouduin puottamaan nesteet ulos ja ilmaamaan järjestelmän, voisiko olla että ilmaus on epäonnistunut? muita hyviä vinkkejä otetaan vastaan, kylmä ajella -30

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14311
                          • Oulu

                          #72
                          Originally posted by Molju View Post
                          jooh elikkäs bmw puhaltelee kylmää hyttiin ja puhallin vinkuu (oisko moottori mennyt???) laitoin joku vk sit säteilylämmittimen autoon, sen johdosta jouduin puottamaan nesteet ulos ja ilmaamaan järjestelmän, voisiko olla että ilmaus on epäonnistunut? muita hyviä vinkkejä otetaan vastaan, kylmä ajella -30

                          Miksi säteilijän asennuksessa pitää nesteet puottaa pois? Veikkaampa että ilmaa on jos kylmää puhaltaa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Molju
                            Newbiemmer
                            • Dec 2012
                            • 2
                            • Sotkamo

                            #73
                            koska calixin säteiliän vastuksen kiinnitysraudan pultti tulee moottorin kylessä olevan pultin alle, tulee nesteet ulos.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎