Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E36 M3 ympärivuotisessa käytössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15249
    • Ajamisen Iloa

    #16
    Originally posted by Mr. Zetor View Post
    ite laitoin 5kpl 25 kilon sorasäkkejä takakonttiin kolarin jälkeen, nyt auto on _paljon_ paremman tuntuinen. ennen esim. motarilla 225/45-nastoilla paahtaessa tuntui koko ajan että perä vetää jotain ihan omaa camel-boots -juttuaan (kulkee omia polkujaan ).
    100kiloa kiviä kontissa. M3:ssa. tuo on sairainta mitä oon pitkään aikaan kuullut.
    itse olen pitkään miettinyt vararenkaan pois ottoa koska kontissa on subbari joka tasaisi painon hyvin lähelle alkuperäistä silti...
    Last edited by Remotion; 18-12-2006, 14:52.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10035
      • KVLA

      #17
      Originally posted by remotion View Post
      100kiloa kiviä kontissa. M3:ssa. tuo on sairainta mitä oon pitkään aikaan kuullut.
      itse olen pitkään miettinyt vararenkaan pois ottoa koska kontissa on subbari joka tasaisi painon hyvin lähelle alkuperäistä silti...
      Nus,nus,mutta vieläkin enemmin =125kg.Tuolla määrällähän hiekottaisi Vaalimaan rekkajonon koko pituudeltaan,jos peililiukkaat yllättäisi.No toiset pelaa "varman päälle".Toivottavasti ei etupyörät nouse irti tien pinnasta.Epäilen suuresti noita ajo-ominaisuuksien paranemista tuollaisella painojakaumalla.
      Sitten vaan keväällä jousia vaihtamaan...

      Comment

      • Mr. Zetor
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 273
        • Lempäälä, Hell (summer home)

        #18
        Originally posted by remotion View Post
        100kiloa kiviä kontissa. M3:ssa. tuo on sairainta mitä oon pitkään aikaan kuullut.
        itse olen pitkään miettinyt vararenkaan pois ottoa koska kontissa on subbari joka tasaisi painon hyvin lähelle alkuperäistä silti...
        matikka hallussa...

        siirrä subbari oikealle ja ajele tyhjällä tankilla!

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Nus,nus,mutta vieläkin enemmin =125kg.Tuolla määrällähän hiekottaisi Vaalimaan rekkajonon koko pituudeltaan,jos peililiukkaat yllättäisi.
        juu, soraa voi tosiaan käyttää myös hiekoitukseen. tietysti hesan pellet ei tule varmaan koskaan elämässään moista tarvitsemaan kun tien pinta on liukas / sohjoinen max 3 kertaa vuodessa. kaikilla vaan ajokelit / tiet ei ole aina loistokunnossa...

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        No toiset pelaa "varman päälle".Toivottavasti ei etupyörät nouse irti tien pinnasta.Epäilen suuresti noita ajo-ominaisuuksien paranemista tuollaisella painojakaumalla.
        no kokeilepas vetää 120-140khm lasissa tampereelle tultaessa kiillon mutkiin kun tienpinta on jäinen. tai tehdä nopea ohitus 2-kaistaisella auraamattomalla tiellä. M3 3.2-pelillä kontti tyhjänä ja yksin siis. jos tosiaan perä menee kuin juna kiskoilla, on meidän jommankumman autossa jotain vikaa. ainakin itellä ero lastin kanssa on kuin yöllä ja päivällä, tyhjänä perä tuntuu liukkailla isommissa motarinopeuksissa melko levottomalta. uratonta tietä ei tosin oo vielä tullut vastaan eli sekin voi vaikuttaa aika paljon.

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Sitten vaan keväällä jousia vaihtamaan...
        mitäs ihme linttoja jengillä oikein on? jotenkin ainakin itellä oli sellainen kuva että bemun high-end pelit kestäisi normaaliajoa vaikka takapenkillä olisikin kaksi kevyttä ihmistä kyydissä (eli yhteensä 3 henkeä autossa)... minkä helvetin takia ne takapenkit edes on siellä jos jouset kuolee heti kun sinne joku istuu?!
        too much hassel, too little hoff...

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10035
          • KVLA

          #19
          Tuplat tuli
          Last edited by Heguli 31; 18-12-2006, 17:40. Reason: Tuli tuplana,tämän voi poistaa

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10035
            • KVLA

            #20
            Originally posted by Mr. Zetor View Post
            matikka hallussa...

            siirrä subbari oikealle ja ajele tyhjällä tankilla!


            juu, soraa voi tosiaan käyttää myös hiekoitukseen. tietysti hesan pellet ei tule varmaan koskaan elämässään moista tarvitsemaan kun tien pinta on liukas / sohjoinen max 3 kertaa vuodessa. kaikilla vaan ajokelit / tiet ei ole aina loistokunnossa...


            no kokeilepas vetää 120-140khm lasissa tampereelle tultaessa kiillon mutkiin kun tienpinta on jäinen. tai tehdä nopea ohitus 2-kaistaisella auraamattomalla tiellä. M3 3.2-pelillä kontti tyhjänä ja yksin siis. jos tosiaan perä menee kuin juna kiskoilla, on meidän jommankumman autossa jotain vikaa. ainakin itellä ero lastin kanssa on kuin yöllä ja päivällä, tyhjänä perä tuntuu liukkailla isommissa motarinopeuksissa melko levottomalta. uratonta tietä ei tosin oo vielä tullut vastaan eli sekin voi vaikuttaa aika paljo


            mitäs ihme linttoja jengillä oikein on? jotenkin ainakin itellä oli sellainen kuva että bemun high-end pelit kestäisi normaaliajoa vaikka takapenkillä olisikin kaksi kevyttä ihmistä kyydissä (eli yhteensä 3 henkeä autossa)... minkä helvetin takia ne takapenkit edes on siellä jos jouset kuolee heti kun sinne joku istuu?!
            Kuten jo aiemmin kirjoitin,niin kaasua kelien mukaan.
            On vähän eroa kummalla puolella taka-akselia tuollaista kuormaa talven kuljettelee.Normaalikuormaa takapenkillä satunnaisesti kestää varmasti,mutta kontillinen hiekkaa painamassa takajousia kuukausitolkulla on vähän eri asia.
            Last edited by Heguli 31; 20-12-2006, 18:14.

            Comment

            • Mr. Zetor
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 273
              • Lempäälä, Hell (summer home)

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Kuten jo aiemmin kirjoitin,niin kaasua kelien mukaan.
              nah, mähän pelaan "varman päälle"!

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              On vähän eroa kummalla puolella taka-akselia tuollaista kuormaa talven kuljettellee.Normaalikuormaa takapenkillä satunnaisesti kestää varmasti,mutta kontillinen hiekkaa painamassa takajousia kuukausitolkulla on vähän eri asia...
              jaah. no, kai sitä voisi yhden tai kaksi säkkiä heittää veks ja kokeilla miltä tuntuu.
              too much hassel, too little hoff...

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #22
                Aika onnettomalta tuntuu jos suhteellisen nykyaikaiseen autoon (pulkkaan) joutuu kiviä nostamaan lastiksi että moottoritiellä ajelu onnistuu... No, onneksi ei e34:ssa ole moista ongelmaa... Ainkaan mopokoneisissa, mutta eipä ole ämmistäkään moista tietoa kuulunut.

                t.Ville

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #23
                  Vähän ot mutta mikä on suurinpiirteinen realistinen arvo tuollaisella -93:lla, johon on tehty huoltoja ajoillaan ja yleiskunto on hyvä?

                  -Mika K
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  • Exorcist
                    Wax on - Wax off
                    • Dec 2004
                    • 1806
                    • Riihimäki

                    #24
                    Riippuu tosiaan niin paljon autosta.

                    Kilometreistä ja varusteista.

                    14000e:lla saa jotain paljon ajettua 'perusvarusteltuja'. Huippukuntoisista saa helposti maksaa 18000e+.
                    Last edited by Exorcist; 18-12-2006, 18:01.

                    Comment

                    • Mr. Zetor
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 273
                      • Lempäälä, Hell (summer home)

                      #25
                      Originally posted by Kyytsis View Post
                      Aika onnettomalta tuntuu jos suhteellisen nykyaikaiseen autoon (pulkkaan) joutuu kiviä nostamaan lastiksi että moottoritiellä ajelu onnistuu... No, onneksi ei e34:ssa ole moista ongelmaa... Ainkaan mopokoneisissa, mutta eipä ole ämmistäkään moista tietoa kuulunut.
                      niinpä. mutta minkäs teet, ilmeisesti vielä 80-luvulla nahkahousumaan insinööreillä ei hirveästi skandinavian talviajo-olosuhteet painaneet vaakakupissa kun E36 M3:a suunniteltiin. tosin tuskinpa E46 M3:kaan on parhaimmillaan talvikeleillä suomen moottoriteillä ajettaessa. 500-sarjan autot ja erityisesti 700-sarjan laivat onkin sitten ihan eri maata, jopa suomen motareilla ajo on varsin vaivatonta ja suoralla tiellä tuntuma asphalttoon luottamusta herättävä. mutta toisaalta sitten kun mennään 200:n paremmalle puolelle, ei ainakaan tavallisilla 500-sarjan vakiovehkeillä tee yhtään mitään.
                      too much hassel, too little hoff...

                      Comment

                      • Leba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2101
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by mikalkai View Post
                        Vähän ot mutta mikä on suurinpiirteinen realistinen arvo tuollaisella -93:lla, johon on tehty huoltoja ajoillaan ja yleiskunto on hyvä?

                        -Mika K
                        No reippaasti alle 20 ke mun mielestä. Eli joku 15-17 tonnia kunnon mukaan. Jos on aivan huippukunnossa viimeisen päälle naarmuton, hajuton, mauton ja ajamaton niin sittenhän siitä voi pyytää ja saa maksaakin "tarpeeksi."

                        Kyllä se vaan näin on, kuin hegulikin sanoi, että sitä kaasua kelin mukaan. Ei näissä ole mitään on/off kaasuja, ettei tartte talla pohjassa ajella liukkailla. Itselläni toinen talvi menossa e34 M5:lla eikä mitään ongelmia ollut. Lukkoperä ja KUNNON talvirenkaat, niin varmasti voi unohtaa hiekkasäkit ym. viritykset kunhan pitää järjen päässä.

                        Tietysti yllätyksiäkin tapahtuu, kuten itselläni meinasi käydä. Melkein vetäsin kehä I:sen rampista kylkiedellä koivuihin La aamuna, kun "liukkaus" yllätti, mutta siinäkin sai syyttää vain itseään. Eli tilannenopeus on aika avainsana ajoi sitten millä vaan autolla.
                        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10035
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by mikalkai View Post
                          Vähän ot mutta mikä on suurinpiirteinen realistinen arvo tuollaisella -93:lla, johon on tehty huoltoja ajoillaan ja yleiskunto on hyvä?

                          -Mika K
                          Jos siinä ei ole MITÄÄN talvivarusteita,eikä ilmastointia niin minä en autosta hirveitä maksaisi.Huoltokija (ehkä löytyy) plussana,ajokilometrit (todellisia ei varmaan tiedä kukaan) myös tiputtavat hintaa.

                          Ilmastoinnin puute olisi minulle iso miinus.Hankalahko jälkikäteis asennuksena,eikä halpa.Vaikka saisi kaikki hippulat orkkiksinakin jostain haalittua.

                          Tuntuisi äkkisiltään,jos autossa ei ole ilmastointia,niin muitakin "herkkuja" on ruksattu tilauskorttiin aikanaan nuukasti,vai?

                          Ilmastointi,moottorin lämmityssysteemit,talvirenkaat.Puhutaan helposti jo 3.000e:sta.Jos maksaisit autosta tuon jo mainitun 14.000 ja siihen tuon n.3.000e (=17.000),niin se on jo -93:sta mielestäni enemmän kuin täysi raha.Kilometrejähän tuntuu jo löytyvän.

                          Koska ilmeisesti olet ryhtymässä vaihtokaupoille,niin myytävän auton hinnalla ei ole sinänsä mitään merkitystä.Vain välirahahan suuruus/pienuus ratkaisee kaupan järkevyyden.

                          En ole autokauppias,joten tämä hinnoitteluni on vain minun mitätön mielipiteeni.
                          Last edited by Heguli 31; 19-12-2006, 05:02.

                          Comment

                          • Dandy
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1438
                            • ....

                            #28
                            Originally posted by mikalkai View Post
                            Vähän ot mutta mikä on suurinpiirteinen realistinen arvo tuollaisella -93:lla, johon on tehty huoltoja ajoillaan ja yleiskunto on hyvä?

                            -Mika K
                            Itse vaihdoin -95 mallisen M3:n nykyiseen cabrioon viime viikolla. Tuumailin näin, että oman huolletun ämmän käypä hinta olisi 16-17k euroa ja cabrion 14-15k. Käteisellä ostamalla älä maksa yli 15 000 euroa, vaikka olisi huollettu.

                            Comment

                            • mikalkai
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 308
                              • Oulu

                              #29
                              Erittäin paljon kiitoksia vastauksista. Ilmastointia ei tosiaan ole mutta siellä voisivat lämmitys laitteet asennuttaa. Eihän ne lämppärin osat kyllä maksa kuin sen 180e, jos työ menee ilmatteeksi. Vanteet mulla onkin mutta renkaat uupuu. Ainoa ongelma tosiaan on tuo ilmastoinnin puute. Muuten on kyllä nahkapenkit, absit, airbagit sun muut tarvikkeet.

                              Niin ja vielä suurempi riippakivi on tuo oma 325, joka pitäisi saada hävitettyä, joten tinkaaminen on ehkä hieman.. hankalampaa kuin pelkällä käteisellä.

                              -Mika K
                              Ajossa:
                              E39 530i Touring M-Sport

                              Comment

                              • mikalkai
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 308
                                • Oulu

                                #30
                                No itse asiassa tuossa kyseinen pirssi on mitä olen katsellut:



                                Ja nyt jos joku hakee sen mun nokan eestä niin pistän lihoiksi ja myyn mustilaisille!

                                -Mika K
                                Ajossa:
                                E39 530i Touring M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎