Suotta epäröit. Auto alle vaan ja menoksi. Kyllä ämmällä on yhtä mahdollista ajaa talvella kuin muillakin autoilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw E36 M3 ympärivuotisessa käytössä
Collapse
X
-
Originally posted by Mr. Zetor View Post...mutta toisaalta sitten kun mennään 200:n paremmalle puolelle, ei ainakaan tavallisilla 500-sarjan vakiovehkeillä tee yhtään mitään.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View Post...mutta toisaalta 200 paremmalla puolin vakio-e34:kin on todella paljon tukevampi ja vakaampi ajaa kuin vakio-e36. Mutkatiellä taas sitten e36 on dynaamisempi peli, mutta nimenomaan autobaanavauhdeissa aika onneton rimpula. Ainakin ne e36, joita olen ajanut ovat olleet aika rauhattomia noissa vauhdeissa, etenkin epätasaisuuksissa auto vaihtaa herkästi suuntaa eikä isompien bemareiden juna-fiilistä pääse syntymään. Tosin e36 m3:lla en ole 200+ vauhteja ajanut...too much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Vai epäillään pärjäämistä e36 ämmäläisellä talvella. Tääkin on taas sillai et mihin vertaa, min pärjään ilman mitään hiekkasäkkejä E30:lla ilman lukkoperää, naapurin isännällä on E36 -93 3,0 ämmä, ja aika surkeillakin kitkoilla on pärjätty tsiljoona kertaa paremmin kuin tuolla mun E30:lla.
Oma mielipide on jotta jos suomen nykytalvi tuntuu ylivoimaiselta vaikka alla E36 M, niin eiköhän muutamat ajo-opetustunnit olis poikaa, tai vaihtaa kokonaan harrastusta, väärä tilannenopeus on ajovirhe!
Viimex about kuukausi sitten ajoin ämmäläisellä, ja kyllä veti taas hymyn korviin, nopeutta voi olla ison joukon toist joukkoo ja reilumminkin, eikä se mihinkään heilu / vaella. Mut mä olenkin tottunu E30:sen ajo-omituisuuksiin, en ämmän ajo-ominaisuuksiin.
Comment
-
-
Kyllähän se varmasti on niin, että heität 125kg painoja sinne takakonttiin, niin pito varsinkin nastarenkailla paranee huomattavasti, kun niille tulee enemmän painetta. MUTTA kyllä jokainen tietää, miten sen auton ajettavuus muuttuu, kun takapenkillä on vaikkapa kaksi aikuista istumassa! Jos auto on suunniteltu lähelle 50/50 painojakaumaan niin noi hiekkasäkit kyllä onnistuu sekoittamaan balanssin totaalisen ja etupyörien pito vastaavasti heikkenee. Eli pito paranee ja ajettavuus heikkenee.
Kyllähän toi on jo moneen kertaan todettu, että hyvät talvirenkaat ja lukkoperä, niin ajo maittaa talvellakin ja lämmöstä ei kyllä ole ollut koskaan puutetta kyseisen merkin autoilla. Ainoita asioita, ehkä mitä miettisin on, että raaskiiko sitä ämmää täräyttää talvipakkasella tulille
Kuitenkin moottori kuluu talvella huomattavasti enemmän ja kylmäkäynnistyksiä tulee varsin paljon, kun sitä tolppaa ei aina ole siinä vieressä. Hevosia karkaa helposti laitumelle...
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostNo itse asiassa tuossa kyseinen pirssi on mitä olen katsellut:
Ja nyt jos joku hakee sen mun nokan eestä niin pistän lihoiksi ja myyn mustilaisille!
-Mika KE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
-
Originally posted by tagagummi View PostVai epäillään pärjäämistä e36 ämmäläisellä talvella. Tääkin on taas sillai et mihin vertaa, min pärjään ilman mitään hiekkasäkkejä E30:lla ilman lukkoperää, naapurin isännällä on E36 -93 3,0 ämmä, ja aika surkeillakin kitkoilla on pärjätty tsiljoona kertaa paremmin kuin tuolla mun E30:lla.
Oma mielipide on jotta jos suomen nykytalvi tuntuu ylivoimaiselta vaikka alla E36 M, niin eiköhän muutamat ajo-opetustunnit olis poikaa, tai vaihtaa kokonaan harrastusta, väärä tilannenopeus on ajovirhe!
Viimex about kuukausi sitten ajoin ämmäläisellä, ja kyllä veti taas hymyn korviin, nopeutta voi olla ison joukon toist joukkoo ja reilumminkin, eikä se mihinkään heilu / vaella. Mut mä olenkin tottunu E30:sen ajo-omituisuuksiin, en ämmän ajo-ominaisuuksiin.
kaipa sitä pitäisi tosiaan radalle päästä katsomaan kuka niitä ajo-opetustunteja tarvitsee ja kuka ei...too much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Juu kyllä tuo pienen tuumailun jälkeen on kyllä kallis. Kyllähän sellainen 3.2 M3:n kelpais ja myös uudempikin mutta se kaipaa lisää valuuttaa ja sitä ei hirveästi ole
Lähinnä budjetti on siinä 14-17te paikkeilla. Toki jos tuohon hintaan uudemman 3.2:n saa niin pistäkää vain linkkejä.
-Mika KAjossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Mr. Zetor View Postjuu, soraa voi tosiaan käyttää myös hiekoitukseen. tietysti hesan pellet ei tule varmaan koskaan elämässään moista tarvitsemaan kun tien pinta on liukas / sohjoinen max 3 kertaa vuodessa. kaikilla vaan ajokelit / tiet ei ole aina loistokunnossa...
:think
Jäisi kyllä multakin sorasäkit laittamatta auton taakse. Vikaahan siellä jossain on jossei muuten niin vakaa auto pysy tiellä. Vai vikaa ratin ja penkin välissä?
// chorrus (Antti O:n koneelta)
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMax 3 kertaa vuodessa? Oliko se Helsinki nyt pohjoisessa vai etelässä? Öö.
:think
Originally posted by Antti O View PostJäisi kyllä multakin sorasäkit laittamatta auton taakse. Vikaahan siellä jossain on jossei muuten niin vakaa auto pysy tiellä. Vai vikaa ratin ja penkin välissä?
ja mitä tulee kuskin ajotaitoihin, laittakaa vikinänne vaikka suoraan mulle privana (tai mieluummin saman tien /dev/nulliin), alkaa tää amisviiksi-uhoaminen mennä jo senverran väsyneeksi offtopikiksi ettei mitään määrää. ts. jos ei ole esittää E36 M3 ilman painoa/painon kanssa -vertailuihin perustuvaa empiiristä dataa (tai edes persetuntuma-mutua), kannaisi ehkä näppiksen sijaan keskittyä jonkin ihan muun hiflailuun. jos sensijaan joku sattuu näille seuduille vastaavalla autolla eksymään, tulen kyllä mielelläni mukaan testaamaan esim. minkälainen ero kiihtyvyydessä oikeasti on lastin kanssa/ilman. itsenikin tämä kiinnostaisi koska en ole todellakaan jaksanut yksin mitään aikoja kellotella eli referenssinä on ainoastaan persetuntuma joka sanoo että sutiminen on huomattavasti vähentynyt.too much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Originally posted by Mr. Zetor View Postniinpä. mutta minkäs teet, ilmeisesti vielä 80-luvulla nahkahousumaan insinööreillä ei hirveästi skandinavian talviajo-olosuhteet painaneet vaakakupissa kun E36 M3:a suunniteltiin. tosin tuskinpa E46 M3:kaan on parhaimmillaan talvikeleillä suomen moottoriteillä ajettaessa. 500-sarjan autot ja erityisesti 700-sarjan laivat onkin sitten ihan eri maata, jopa suomen motareilla ajo on varsin vaivatonta ja suoralla tiellä tuntuma asphalttoon luottamusta herättävä. mutta toisaalta sitten kun mennään 200:n paremmalle puolelle, ei ainakaan tavallisilla 500-sarjan vakiovehkeillä tee yhtään mitään.2024 X7 xDrive40i M Sport
2011 E93 335i M Sport
1998 E39 528i
2003 Boxster
Comment
-
-
Originally posted by jnj View PostItekin äMMää käyttöautoksi harkinnut. Onkos näissä kaikissa luistonesto, kun vaimonkin pitäs sillä talvet pärjätä. ESP:kin löytynee jostain?
JJ
E46 M3:ssa on tietääkseni DSC eli sekä sutimisenesto että ESP.
Comment
-
-
Sen verran vielä pitää lisätä, että hyvin olen näillä leveysasteilla pärjännyt autolla, vaikken mitään painoa ole takakontissa käyttänytkään. Tosin erittäin hyvät talvirenkaat ovat osaltaan auttaneet.
Omalla pelillä on ajanut tähän mennessä talvikelillä niin parempi puolisko kuin hänen äitinsäkin, joten kyllä ämmällä talvella pärjää. Mutta päätienopeuksissa ei edes nelosella kannata harkita kaasupolkimen pohjaan painamista, ellei tie ole täysin kuivaa asfalttia.
Maltti on valttia ämmänkin puikoissa...
Comment
-
Comment