Originally posted by Stude
View Post
E36 325, jäähdytysnesteet häviää..
Collapse
X
-
no luulis siin ainakin olevan jotaa eroo, eikai siin muuten lukis viivan kohalla kaltOriginally posted by KeDa21 View Posthmm...tiedä nyt sitten kuuluuko se niin mennä vai ei :think
-325i sedan -92 Mauritius blau
-Volvo S80
Comment
-
Todellakin, esim. kesällä neste "kalt" rajassa ja kone kuumana jossain muualla... Talvella menee ale kalt-rajan ollessa pakkasessa tjms. ihan ok. Mutta korkissa kuuluu olla tiiviste jottei höyrystä nestettä pihalle kun kuitenkin paineen alla toimiva suljettu järjestelmä!Originally posted by KeDa21 View Postja päädytään tulokseen normaalia on
, vaikka johan sen jo järkikin sanoo kun vähän aikaa jaksaa miettiä....
Comment
-
Joo pitänee kokeilla miten käyttäytyy tiivisteen kanssa ja jos ei niin vikaa sitten etsimään jostain muualta kuin korkista..Originally posted by reddewil View PostTodellakin, esim. kesällä neste "kalt" rajassa ja kone kuumana jossain muualla... Talvella menee ale kalt-rajan ollessa pakkasessa tjms. ihan ok. Mutta korkissa kuuluu olla tiiviste jottei höyrystä nestettä pihalle kun kuitenkin paineen alla toimiva suljettu järjestelmä!
Comment
-
Kuuluu olla kovat letkut
Originally posted by hazys View PostOT: Kuuluuko vesiletkujen olla kovat kun auto on lämmin (108 astetta)? Lämpöviisari on kuitenkin keskellä. Auto on E39 540 11/2002
Järjestelmässä on painetta reilusti koneen ollessa kuuma ja korkin ollessa tiiviisti kiinni. Letkut ovat silloin kovina, mutta ei nyt sentään tuplasti turvonneina. Tämä tapahtuu mittarin ollessa siinä puolessa välissä ihan normaalisti.
Viallinen korkki tai liian alhaisella paineella avautuva korkki päästävät letkut löysiksi ja nestepinnan kohoamaan paisarissa aivan ylös.
Normaalisti nestepinta paisarissa nousee ehkä noin 5 cm.
Järjestelmässä pitää olla reilusti painetta jo siksikin, jotta kiehumispiste nousee yli sadan asteen.
Sehän on SULJETTU jäähdytysjärjestelmä.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment

Comment