Announcement

Collapse
No announcement yet.

36 m3 RATA-AUTOKSI?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #16
    Originally posted by saulih View Post
    mutta onkohan vakiopumpun tilalle/parantamiseksi keksitty jotain?
    3.2:n pumppu. Pitäisi sopia bolt-on 3.0:aan. Korkeintaan öljypohjan joutuu vaihtamaan (jos ei ole sama.. ei jaksa realoemista kattoo).

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2758
      • Espoo, HML

      #17
      Originally posted by Maza View Post
      3.2:n pumppu. Pitäisi sopia bolt-on 3.0:aan. Korkeintaan öljypohjan joutuu vaihtamaan (jos ei ole sama.. ei jaksa realoemista kattoo).
      Pumppu ja öljypohja kannattaa tosiaan vaihtaa 3.0 koneeseen 3.2 vastaaviksi. Menee nätisti paikoilleen.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • source
        Newbiemmer
        • May 2006
        • 11
        • Nurmijärvi

        #18
        M3:sta ratapäivähommiin rakenneltaessa on myös etuja. Autoon löytyy helposti mm. osia, joilla auton saa kevenemään. Itse olen poistanut mm. ilmastoinnin osat ja vaihtanut lasikuituluukut ja puskurit. Sisutan karsiminen ja erityisesti vakioputkiston vaihto merkitsee huomattavaa kilojen karsimista, vaikka kaaret lisäävätkin painoa. Pikku voimistelulla auton paino putoaa 200 kiloa ja sen merkitys herkkyyteen radalla on todella suuri.

        Tehon sijasta aluksi siis painoa pois?

        Mieti myös tarviiko autosta maksaa lainkaan verot, jos käytät autoa vaan ratapäiväpelinä. Itse ajelen punakilvilla radalle.

        Mielestäni oma M3 projektini on ollut aika kustannustehokas. Kiitolaukkaa piisaa eikä esimerkiksi konetta tarvi aina olla rapsuttamassa kuten pienikokoisia pitkälle viritettyjä pelejä?

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by source View Post
          M3:sta ratapäivähommiin rakenneltaessa on myös etuja. Autoon löytyy helposti mm. osia, joilla auton saa kevenemään. Itse olen poistanut mm. ilmastoinnin osat ja vaihtanut lasikuituluukut ja puskurit. Sisutan karsiminen ja erityisesti vakioputkiston vaihto merkitsee huomattavaa kilojen karsimista, vaikka kaaret lisäävätkin painoa. Pikku voimistelulla auton paino putoaa 200 kiloa ja sen merkitys herkkyyteen radalla on todella suuri.

          Tehon sijasta aluksi siis painoa pois?

          Mieti myös tarviiko autosta maksaa lainkaan verot, jos käytät autoa vaan ratapäiväpelinä. Itse ajelen punakilvilla radalle.

          Mielestäni oma M3 projektini on ollut aika kustannustehokas. Kiitolaukkaa piisaa eikä esimerkiksi konetta tarvi aina olla rapsuttamassa kuten pienikokoisia pitkälle viritettyjä pelejä?
          Eihän kyse ole siitä valkoisesta 4d M3:sta, missä on vielä takakontissa 318d merkintä?

          Comment

          • ehkäbemari
            Newbiemmer
            • Feb 2007
            • 16

            #20
            Osaatteko sanoa kilometreistä sitten? Uskaltaako ostaa 200 tonnia ajetun ratakäyttöön vai maksaa vähän enemmän jostain 100 tonnia ajetusta?

            Paljonkohan tulis maksamaan alusta,jarrut ja penkit? Onkohan pk-seudulla jotain pajaa mikä vois tehdä asennukset kohtuuhintaan? mitäs mieltä olette onko 17" vanteet sopivamman radalle kuin 18" (kevyemmät) mikä rengaskoko?

            Comment

            • ehkäbemari
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 16

              #21
              http://www.blocket.se/vi/10758420.htm?ca=1_8_s menisköhän tollanen kilpiin suomessa? siinä vaikuttais olevan ihan asiallinen peli. ymmärtääkö joku tarkemmin mitä tolle koneelle on tehty? aika pitkälti muuten ymmärrän noi muutokset

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by ehkäbemari View Post
                http://www.blocket.se/vi/10758420.htm?ca=1_8_s menisköhän tollanen kilpiin suomessa? siinä vaikuttais olevan ihan asiallinen peli. ymmärtääkö joku tarkemmin mitä tolle koneelle on tehty? aika pitkälti muuten ymmärrän noi muutokset
                Voisi olla ihan pätevä yksilö. Tuli tota itsekkin katseltua pari päivää sitten tuolta. Toihan on tota harvinaisempaa GT-sarjaa, jossa on jo vakiona 295hv ja muutenkin hiilikuituosia,splitterit keulilla, 2-osainen takaspoileri jne. Miksipä ei saisi Suomeen kilville? Muistaakseni yhtä vakiokuntoista GT:tä kaupattiin suomassa johonkin 26k€ hintaan joka oli aika suolainen! Plussaa vielä tossa, että kone on vastikään rempattu eli voisi olettaa tulevan "huolettomia" kilometrejä

                Comment

                • ehkäbemari
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 16

                  #23
                  Originally posted by Esko View Post
                  Voisi olla ihan pätevä yksilö. Tuli tota itsekkin katseltua pari päivää sitten tuolta. Toihan on tota harvinaisempaa GT-sarjaa, jossa on jo vakiona 295hv ja muutenkin hiilikuituosia,splitterit keulilla, 2-osainen takaspoileri jne. Miksipä ei saisi Suomeen kilville? Muistaakseni yhtä vakiokuntoista GT:tä kaupattiin suomassa johonkin 26k€ hintaan joka oli aika suolainen! Plussaa vielä tossa, että kone on vastikään rempattu eli voisi olettaa tulevan "huolettomia" kilometrejä
                  Onkohan tohon GT malliin vastaavat verot kun tavalliseen? eli luokkaa 6k?

                  Comment

                  • source
                    Newbiemmer
                    • May 2006
                    • 11
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by Esko View Post
                    Eihän kyse ole siitä valkoisesta 4d M3:sta, missä on vielä takakontissa 318d merkintä?
                    Mun auto on avusblau metallic coupe, jos sitä tarkoitit?

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4621
                      • Lahti.

                      #25
                      Originally posted by ehkäbemari View Post
                      http://www.blocket.se/vi/10758420.htm?ca=1_8_s menisköhän tollanen kilpiin suomessa? siinä vaikuttais olevan ihan asiallinen peli. ymmärtääkö joku tarkemmin mitä tolle koneelle on tehty? aika pitkälti muuten ymmärrän noi muutokset
                      ajai kun olis hieno yksilö..

                      esko. ne lemmarit tais olla äskettäin ebay'ssa myynissä eikö niin?
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • ehkäbemari
                        Newbiemmer
                        • Feb 2007
                        • 16

                        #26
                        Mitäs muita sivuja on mistä vois selata Ruotsissa myynnissä olevia autoja?

                        Comment

                        • Camo
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1662
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by ehkäbemari View Post
                          Mitäs muita sivuja on mistä vois selata Ruotsissa myynnissä olevia autoja?
                          www.bytbil.com ainakin...
                          Current:
                          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                          Previous:
                          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                          Comment

                          • saulih
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 208
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by ehkäbemari View Post
                            http://www.blocket.se/vi/10758420.htm?ca=1_8_s menisköhän tollanen kilpiin suomessa? siinä vaikuttais olevan ihan asiallinen peli. ymmärtääkö joku tarkemmin mitä tolle koneelle on tehty? aika pitkälti muuten ymmärrän noi muutokset
                            Noilla palikoilla ja juuri laitetulla koneella ~16.000 eurolla Suomeen. Ei todellakaan paha. Ja miksei menis kilpiin jos haluaa. Saksan pyyntihinnat GT-versioissa on 13-15.000, esim tämä on ollut myynnissä ainakin kuukauden: http://www.mobile.de/SIDgZZcKA1jnRv5...1111244020008&

                            Vähän ajettu: http://www.mobile.de/SIDgZZcKA1jnRv5...1111244142822&

                            Räpellys vai kunnon peli? http://www.mobile.de/SIDgZZcKA1jnRv5...1111158053034&



                            ei pitäis osallistua tällasiin keskusteluihin kun alkaa ite kuolaamaan noita..

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4621
                              • Lahti.

                              #29
                              Originally posted by saulih View Post
                              Noilla palikoilla ja juuri laitetulla koneella ~16.000 eurolla Suomeen. Ei todellakaan paha. Ja miksei menis kilpiin jos haluaa. Saksan pyyntihinnat GT-versioissa on 13-15.000, esim tämä on ollut myynnissä ainakin kuukauden: http://www.mobile.de/SIDgZZcKA1jnRv5...1111244020008&

                              ei pitäis osallistua tällasiin keskusteluihin kun alkaa ite kuolaamaan noita..
                              159,000sek on kyllä hieman enemmän kun 16k euro..
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • Rapamaha
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 683
                                • -

                                #30
                                Originally posted by EPDM View Post
                                159,000sek on kyllä hieman enemmän kun 16k euro..
                                Jeps, tuontikulujen (300-400€) kanssa 18000€ nurkilla. Mutta ei se siltikään ole vielä kallis suhteutettuna siihen mitä sillä saa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎