Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Ratin sopivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #16
    Käytänössä mistä kohtaan ja milloin e36 muuttui "faceliftiksi"?

    Pikainen etsintä ei tuottanut tulosta.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by ka00z View Post
      Käytänössä mistä kohtaan ja milloin e36 muuttui "faceliftiksi"?

      Pikainen etsintä ei tuottanut tulosta.
      9/96. Maski ainakin erilainen ja automaatin vaihdekeppin nuppi muuttuu.
      Last edited by Bmw Master; 17-07-2009, 12:01.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4621
        • Lahti.

        #18
        Toi ensimmäinen airbag 3 puolanen airbag ratti menee vaikeaksi päivittää kun se isohko slipring pitää asentaa autonpuoleen..ei ole kokemusta. Mutta seuraava 4-puolainen ratti vm 1993-1994 päivitys uudempaan malliin vaatii siis slipringin vaihto yhden johdan uudelleen liittimseen ( torvi, sininen) ja viiksenpitääjä...eli noin 5€ osa. Sitten 1994 eteenpäin eli e36 salmiakki ratti ja ns facelift kolme puolainen ratin slipring in sama. Eli ne käy heittämällä keskenään, siihen asti kun tuli 99/3 tuplaairbag liitin mallit e46, e39 ja e38 ssa.

        Minullahan on näitä noin kymmenen varastossa osa uudelleen verhoiltu...pitääkin ottaa uudet kuvat ja laittia uusi ilmoitus..
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #19
          Lainataan nyt tätä topicia lisäkysymykseen.

          Millä olette hoitaneet noita nahkaratteja?
          Entä kun nahka on alkanut jo hieman kulahtamaan, onko enää muuta niksia kun painaa käsi taskuun ja kaivaa kuvetta uutta varten?
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • erese
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 478
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by ka00z View Post
            Lainataan nyt tätä topicia lisäkysymykseen.

            Millä olette hoitaneet noita nahkaratteja?
            Entä kun nahka on alkanut jo hieman kulahtamaan, onko enää muuta niksia kun painaa käsi taskuun ja kaivaa kuvetta uutta varten?
            Uudelleenverhoilu varmaankin auttaisi, saa sellaisen kuin haluaa
            F40 -20
            F20 -13
            E46 320D Touring -01
            E36 "nokivasara" Touring -99

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4621
              • Lahti.

              #21
              Originally posted by erese View Post
              Uudelleenverhoilu varmaankin auttaisi, saa sellaisen kuin haluaa
              Niin jos nahkäa on kerran alkanut kulua tietyn verran niin ei mikä hoitoaine enään auta. Rattienverhoilu palvelu kun yllätys yllätys löytyy esim täältä...esim täältä..
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                #22
                Minkähänlainen slipring\ liitin mulla on tuossa e36 ratissa?
                Auto on valmistettu 1994-07-22 ja siinä on tuommoinen Sports leather steering wheel



                Tai ainakin päälleppäin se on tuon näköinen.


                Autossa on vänkärin airbag jos sillä on jotain merkitystä.
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Jampsu87 View Post
                  Minkähänlainen slipring\ liitin mulla on tuossa e36 ratissa?
                  Auto on valmistettu 1994-07-22 ja siinä on tuommoinen Sports leather steering wheel



                  Tai ainakin päälleppäin se on tuon näköinen.


                  Autossa on vänkärin airbag jos sillä on jotain merkitystä.
                  Ratin irroitus voisi kertoa vastauksen.

                  Comment

                  • Tejuka
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 692
                    • Ilmajoki

                    #24
                    Jatketaan nyt tähän vanhaan topicciin. Eli olen aikeissa vaihtaa tällaisen ratin:


                    Itsellä siis tällähetkellä tämä ratti:



                    Tänään kokeilin ruuvata tuon ratin irti, ja tällaiselta näytti:





                    Eli mitä kaikkea tässä nyt oikeasti menee vaihtoon? Noita kolmipuolaisia on ilmeisesti montaa mallia. Nyt olisi tarjolla yksi "uudemman" e36:n malli. Onko sellaisen vaihto tuon nykyisen tilalle millainen operaatio?

                    Ja jos jollain nyt olisi tiedossa tuohon sopivaa m-rattia niin tarjousta tulemaan

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      #25
                      03/94 eteenpäin ei tarvi adaptereita. Tuolta tuli oma M-tech III, uudelleen verhoiltuna http://www.btcf.fi/forum/showthread....91#post1719691
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • Tejuka
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 692
                        • Ilmajoki

                        #26
                        Toi oma on 1/94, joten tohon ilmeisesti pitäisi tehdä jotain, mutta mitä? Joo oon tuolta itsekin kysellyt rattia, mut ei oo enää kuin pelkkiä "kehiä" eli pitäisi sitten löytää vielä airbag siihen

                        Edit. Nyt löyty tuollainen, eli käykö tämä meikäläiselle?

                        Last edited by Tejuka; 21-10-2011, 10:37.

                        Comment

                        • JuhaX
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 191
                          • KiSkO/ToiJa

                          #27
                          Originally posted by Tejuka View Post
                          Toi oma on 1/94, joten tohon ilmeisesti pitäisi tehdä jotain, mutta mitä? Joo oon tuolta itsekin kysellyt rattia, mut ei oo enää kuin pelkkiä "kehiä" eli pitäisi sitten löytää vielä airbag siihen

                          Edit. Nyt löyty tuollainen, eli käykö tämä meikäläiselle?

                          http://www.ebay.de/itm/Lenkrad-Leder...item20bc5c7d48

                          Itse olen tehnyt tismalleen samanlaisen swapin, mutta siitä on jo aikaa. Ainakin ton mustan vilkunviiksen kehyksen jouduin vaihtamaan uudemman malliseen. Menee paikalleen ilman muutoksia. Tilasin sen marmorilta. Äänimerkin johdolle piti tehdä jotain.
                          Toki ratti, airbag ja slipring(liukurengas) menivät vaihtoon. Muuten kaikki meni ihan bolt on. Liittimet passasi suoraan vaikka jonkun mukaan olisi joutunut ottamaan vanhasta ratista.

                          Tästä linkistä todella hyvät ohjeet operaatioon -> http://www.frankies-bmw.com/3series/...ring_wheel.php

                          Ps. Ota huomioon että uusi rattisi on ns. yksitoiminen airbag ratti. Sillä vastaavan version ruori e46.sta ei passaa. Tai ainakaan bägi ei käy/pelaa.

                          Asennuksessa kannattaa muistaa, että renkaat ja ratti on varmasti suorassa. Slip ring täytyy olla siten että rattia voi kääntään ääriasentoihin ilman että liukurenkaan sisällä oleva johdin kiristyy liikaa ja siten vaurioituu.
                          Ennen asennusta sen voi tarkastaa pyörittämällä liukurengasta käsin. Muistaakseni se pyörii 6,5-7 kierosta vaivatta, joten keskikohdan saa merkattua tällöin ylös(3-3.5 kierrosta).

                          Toivottavasti oli sentään jotain apua.
                          Last edited by JuhaX; 21-10-2011, 11:40.
                          Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                          Käyttikset:
                          -Opel astra G vm.2004

                          Ex-kulkineet:
                          Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                          Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                          Comment

                          • JuhaX
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 191
                            • KiSkO/ToiJa

                            #28
                            Originally posted by Tejuka View Post

                            Edit. Nyt löyty tuollainen, eli käykö tämä meikäläiselle?

                            http://www.ebay.de/itm/Lenkrad-Leder...item20bc5c7d48
                            Kyllä juurikin toi käy teikäläiselle ja on vanhan mallinen, yksitoiminen. Sen tunnistaan helpoiten, kun ratin rungossa ei ole kiinnitysreiän lisäksi kuin yksi läpimeno reikä. Uudemmissa on ainakin kaksi läpi menoa.
                            Last edited by JuhaX; 21-10-2011, 11:23.
                            Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                            Käyttikset:
                            -Opel astra G vm.2004

                            Ex-kulkineet:
                            Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                            Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                            Comment

                            • Tejuka
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 692
                              • Ilmajoki

                              #29
                              Originally posted by JuhaX View Post
                              Itse olen tehnyt tismalleen samanlaisen swapin, mutta siitä on jo aikaa. Ainakin ton mustan vilkunviiksen kehyksen jouduin vaihtamaan uudemman malliseen. Menee paikalleen ilman muutoksia. Tilasin sen marmorilta. Äänimerkin johdolle piti tehdä jotain.
                              Toki ratti, airbag ja slipring(liukurengas) menivät vaihtoon. Muuten kaikki meni ihan bolt on. Liittimet passasi suoraan vaikka jonkun mukaan olisi joutunut ottamaan vanhasta ratista.

                              Tästä linkistä todella hyvät ohjeet operaatioon -> http://www.frankies-bmw.com/3series/...ring_wheel.php

                              Ps. Ota huomioon että uusi rattisi on ns. yksitoiminen airbag ratti. Sillä vastaavan version ruori e46.sta ei passaa. Tai ainakaan bägi ei käy/pelaa.

                              Asennuksessa kannattaa muistaa, että renkaat ja ratti on varmasti suorassa. Slip ring täytyy olla siten että rattia voi kääntään ääriasentoihin ilman että liukurenkaan sisällä oleva johdin kiristyy liikaa ja siten vaurioituu.
                              Ennen asennusta sen voi tarkastaa pyörittämällä liukurengasta käsin. Muistaakseni se pyörii 6,5-7 kierosta vaivatta, joten keskikohdan saa merkattua tällöin ylös(3-3.5 kierrosta).

                              Toivottavasti oli sentään jotain apua.
                              Tästä oli erittäin suuresti apua Viimeinkin joku jolla oikeasti tietoa, kun kaikkialla vaan mutua asiasta.. Tossa ebayn linkissä vaan näkyy lukevan, nyt kun tarkemmin katoin, että slipring ei kuulu kauppaan. Mitähän moinen mahtaa maksaa? Ja mistä niitä kannattaisi etsiä? Perhana kun löytäisi jostain vaan valmiin paketin missä olisi ratti, bägi ja slipring. Kun tuntuu vähän hankalalta alkaa etsimään kaikkia osia erikseen, varsinkin kun ei oikein 100 varmasti tiedä mitä on ostamassa

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16418
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by JuhaX View Post
                                Kyllä juurikin toi käy teikäläiselle ja on vanhan mallinen, yksitoiminen.
                                :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎