Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3:n huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeelis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 83
    • tampere

    #61
    Sopiiko toi 3.2:sen ketjunkiristin 11 31 1 405 081 suoraan vanhemman mallin tilalle?
    82mm merkkejä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=242666
    ny: E36 318Ti Compact
    ex: E36 316i Compact, E39 523iA -97, E36 325i -94 Cabrio, E36 325i -91 Sedan, E36 318iS Class II -94, E36 328i -96 Sedan, E46 330dA -00 Touring, E34 520i -89, E36 M3 -95 coupe, E30 318iS -90 2d, 1/3 E36 316i -95 sedan, E32 730iA -89, E30 318i -90 touring, E36 318iS -93 coupe, E30 316iA -89 sedan

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2841
      • Kyrsälä

      #62
      Originally posted by eeelis View Post
      Sopiiko toi 3.2:sen ketjunkiristin 11 31 1 405 081 suoraan vanhemman mallin tilalle?

      Sopii.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Ämmyskä
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2010
        • 191
        • fin

        #63
        Kuinka äkkiä teillä nousee lämmöt S50B32:sessa? Tässä nyt kun olen kylmänä (lämpötila n. +3 C) auton käynnistellyt ja lähtenyt hissuksiin taajamassa ajelemaan, niin noin 5 kilsan jälkeen on jo lämmöt puolessa välissä. Ja pysyy kyllä siinä, ei ala nousemaan. Mutta ihmeen äkkiä omasta mielestä nousee nuo lämmöt, ei aikasemmissa autoissa noin äkkiä ole noussut :think

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          #64
          Originally posted by *makke* View Post
          M3 -95, s50b30, maantieajossa jäähdytinnesteen lämpötila mittarinmukaan n50 astetta. Nousevat hieman kovemmassa ajossa. Termostaatti vaihtoon. Mistäs löytyy halvimmalla, schmiedmannilla n70e. Tuntuu kalliilta
          Vaihdoitko jo termarin ja korjaantuiko vika sillä?
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #65
            Originally posted by Ämmyskä View Post
            Kuinka äkkiä teillä nousee lämmöt S50B32:sessa?
            Jos termostaatti ja jäähdytysjärjestelmä on ehjä, niin S50B32:n jäähdytysneste lämpiää todella äkkiä. Öljyn lämpeneminen käyttölämpötilaan (70 astetta tai yli) kestääkin jo hieman pidempään.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #66
              Originally posted by K2Ri View Post
              Otin itsekin juuri e46 M3:seni talviseisonnasta ajoon ja samaa vikaa havaittavissa. Viime syksynä ennen talliin laittamista lämpömittari aina keskellä, klo 12:ssa. Nyt maantieajossa jää jonkun verran vajaaksi tuosta, lämmintä kyllä puhaltaa sisälle.

              Termari ottanu itteensä talven aikana vai voiko olla joku muu vialla?
              Kannattaako käydä jo uutta tilailee, vai voiko olla että tuo lähtee toimimaan kunhan saa taas vähän enemmän kilometrejä alle? :think
              Itselläni tuli talviseisonnassa M3:n juuri sama vika. Siitä huolimatta, että käytin noin kuukauden välein aina moottorin lämpimäksi. Mutta en aio vaihtaa termostaattia heti, vaan ajan nykyisen kanssa pari viikkoa ja katson alkaako toimia kunnolla. Jos ei ala toimia, vaihdan vasta sitten. Viime kesänä ja syksynä lämpömittari oli minullakin aina keskellä klo 12:ssa ja jäähdytysnesteet lämpeni muutenkin todella nopeasti oikeaan lämpötilaan.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • sailor
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 369
                • Jyväskylä

                #67
                Originally posted by Tomba87 View Post
                Kiinnostaisi kovasti tietää miten se "tuntuu" että takapönttö ahdistaa?
                Ainakin kun katsoo avattua takavaimenninta ja sen toteutusta, niin alkaa katsojaa ahdistaa

                Kuvat: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=135919
                Last edited by sailor; 18-04-2010, 13:42.

                Comment

                • K2Ri
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1829
                  • London, UK & Germany

                  #68
                  Originally posted by Juhis View Post
                  Itselläni tuli talviseisonnassa M3:n juuri sama vika. Siitä huolimatta, että käytin noin kuukauden välein aina moottorin lämpimäksi. Mutta en aio vaihtaa termostaattia heti, vaan ajan nykyisen kanssa pari viikkoa ja katson alkaako toimia kunnolla. Jos ei ala toimia, vaihdan vasta sitten. Viime kesänä ja syksynä lämpömittari oli minullakin aina keskellä klo 12:ssa ja jäähdytysnesteet lämpeni muutenkin todella nopeasti oikeaan lämpötilaan.
                  Ei ole mulla ainakaan itsestään käynyt korjaantumaan tuo vika. En käynnistellyt autoa talven aikana kertaakaan ja auto oli kylmässä tallissa. Termaria lukuunottamatta mitään muita vikoja ei ilmennyt. Uudet öljyt, suodattimet ja jarrunesteet toki vaihdoin ihan varmuuden vuoksi.
                  Täytyy varmaan käydä pikkuhiljaa tilailemaan uutta termaria marmorilta.

                  Minkähänlainen homma tuo on vaihtaa? Itse en ole vaihtamassa, mutta jos saisi vähän osviittaa minkä verran pitää purkaa/vaatii aikaa. Eli siis kuinka suurta laskua saa odottaa tuollaisesta operaatiosta? Kattelin että aika ahdasta näkyis olevan.. Yllätys yllätys
                  sigpic
                  BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #69
                    Mulla täällä ihan sama homma. Kummastuttaa vain kun pysyy viisari aika tiukasti siinä ensimmäisen palleron ja mittariston keskiosan välissä aika tarkalleen ja lämmintä tulee kabiiniin pysähtyessä jne. Juuri oli insp. 2 ja huollossa ei sanottu mitään, mittasivat jäähdytysnesteen pakkaskestävyydeksi -50c...
                    Pari tuntia kuulemma tuo termarin vaihto kun joutuu purkamaan niin paljon edestä?!

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      #70
                      Ihan samassa kohtaa kuin mullakin ja lämmintä myös tulee. Jos keskustassa joutuu ruuhkassa ajelemaan, niin nousee monesti siihen normaaliin klo 12 asentoon ja pysyy siinä. Jenkkifoorumilla sanoivat että olis normaalia toimintaa.. No, kyllä se mulla ainakin viime syksyyn asti pysyi aina klo 12:ssa ihan sama mikä olosuhde oli.

                      Kuinka monen kymmenen tuhannen välein tuo insp 2 pitää muuten tehdä?
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • AnttiRai
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 30

                        #71
                        Mulla myös s50b32, lämmöt ei nouse pystyyn normiajossa, eli termari vaihtoon niin rupee toimimaan. Varmaan kannattais samalla vaihtaa vesipumppu, kun ei tietoa aiemmasta vaihdosta? Mistähän löytäs halvalla?

                        Comment

                        • Bemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 240
                          • Kaarina

                          #72
                          Samat oireet omassa autossa. Kauan kestää lämmetä, joten termari lähti vaihtoon.

                          Päätin samalla vaihtaa myös vesipumpun ja purin rojut irti. Termostaatti oli jämähtänyt auki. Eniten aikaa meni vanhan vesipumpun tiivisteen poistamiseen moottorin pinnasta, kun halusin sen kokonaan pois. Konetta piti myös pyörittää jotta alimpiin vesipumpun pultteihin pääsi käsiksi räikän kanssa ja vanhalle pumpulle piti näyttää hieman kumivasaraa jotta se irtosi.



                          Vanha pumppu oli metallisiipinen, joku sen on joskus vaihtanut koska valmistusleima oli tuoreempi kuin auto, alla kuva vanhasta pumpusta. Kyselin KL-varaosista uuden pumpun hintaa, Tampereella on kuulemma varastossa 165 euron hintaan. Päätin kuitenkin tilata alkuperäisen Saksan marmoritiskiltä, termostaatti + vesipumppu muistaakseni yhteensä alle 300 euroa siellä. Nyt odottelen osia, jotta saan auton kasattua ja ajoon.

                          Comment

                          • AnttiRai
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 30

                            #73
                            Originally posted by Bemaristi View Post
                            Samat oireet omassa autossa. Kauan kestää lämmetä, joten termari lähti vaihtoon.

                            Päätin samalla vaihtaa myös vesipumpun ja purin rojut irti. Termostaatti oli jämähtänyt auki. Eniten aikaa meni vanhan vesipumpun tiivisteen poistamiseen moottorin pinnasta, kun halusin sen kokonaan pois. Konetta piti myös pyörittää jotta alimpiin vesipumpun pultteihin pääsi käsiksi räikän kanssa ja vanhalle pumpulle piti näyttää hieman kumivasaraa jotta se irtosi.



                            Vanha pumppu oli metallisiipinen, joku sen on joskus vaihtanut koska valmistusleima oli tuoreempi kuin auto, alla kuva vanhasta pumpusta. Kyselin KL-varaosista uuden pumpun hintaa, Tampereella on kuulemma varastossa 165 euron hintaan. Päätin kuitenkin tilata alkuperäisen Saksan marmoritiskiltä, termostaatti + vesipumppu muistaakseni yhteensä alle 300 euroa siellä. Nyt odottelen osia, jotta saan auton kasattua ja ajoon.

                            Oisit tilannu kamat x2.
                            Mikäs tarkalleen tuon "Saksan marmoritiskin" interveppisaitti on?
                            Ja monikos asteinen toi sun vanha termostaatti on?
                            Kerro sitten kuinka tavara tuli ja miten homma toimi.

                            -a

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              #74
                              Originally posted by K2Ri View Post
                              Ihan samassa kohtaa kuin mullakin ja lämmintä myös tulee. Jos keskustassa joutuu ruuhkassa ajelemaan, niin nousee monesti siihen normaaliin klo 12 asentoon ja pysyy siinä. Jenkkifoorumilla sanoivat että olis normaalia toimintaa.. No, kyllä se mulla ainakin viime syksyyn asti pysyi aina klo 12:ssa ihan sama mikä olosuhde oli.

                              Kuinka monen kymmenen tuhannen välein tuo insp 2 pitää muuten tehdä?
                              Kyllähän tuo on hieman villiä kun muuten kaikki toimii moitteetta... en nyt ainakaan ihan hädässä ole vaihtamassa termaria, pitää tarkkailla tilannetta.

                              Tuohan menee niin että 2 x öljyt / insp 1 / 2 x öljyt / insp 2 / 2 x öljyt /...

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                #75
                                Originally posted by tuumas View Post
                                Tuohan menee niin että 2 x öljyt / insp 1 / 2 x öljyt / insp 2 / 2 x öljyt /...
                                Huh? Eikö se ole aina vanhemmissa Bemareissa:

                                - Oilservice
                                - Inspection 1
                                - Oilservice
                                - Inspection 2
                                - Oilservice
                                - Inspection 1
                                - Oilservice
                                - Inspection 2

                                Eli joka toinen on iso huolto (inspection) ja joka toinen öljyhuolto. Ja joka toinen iso huolto on inspection 1 (suppeampi) ja joka toinen inspection 2 (laajempi). :think

                                Ja välissä tietysti jäähdytysnesteiden ja jarrunesteiden vaihdot yms.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎